Parkit ei täytä mitään lain kriteerejä ajovaloina.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Vähä offtopicia mutta miten nuo Skodien vakio xenonit voi olla niin järkyttävän kirkkaita. Pitäs jokaisesta lyödä ne pesismailalla paskaks niin pystys pimeässä ajamaan normaalisti sellasta vastaan.
Comment
-
noissa tarvikexenoneissa taitaa enemmän haitata vanhat umpiot kuin tasonsäädön puutos. Kun halogeenista loppuu valoteho ja sitä yritetään korjata xenonsarjalla niin unohtuu se tosiasia että umpiot uusimalla jo halogeeninkin teho paranee. Ja sitten kun niihin uusiin umpioihin laittaa xenonit niin a vot. Ja kuviot on kohdallaan eikä vastaantulijaa v*tuta niin kovast.
Comment
-
Tässä vantaan rajakylässä tuntuu tuo 40km/h rajoitus olevan liian kova pala noudatettavaksi monelle. Juoksulenkillä ollessani tuli nähtyä kun jälkeen kerran rajoitusta noudattava auto ohitetaan sellaisella ehkä 60-70km/h vauhdilla ja vielä kohdassa jossa tie kaartuu sen verran, ettei näkyvyyttä välttämättä ole. Tietty sinne motarin ramppiin mihin tämäkin suositulla japanilaisella autolla ajanut keski-ikäinen herrasmies varmasti oli matkalla, olisi joutunut kituuttaa ainakin 800m rajoitusten mukaan.
Comment
-
Taas oli tasanopeuskuljettaja liikkeellä. (Corolla).
Nopeusrajoitus 100km/h -> Corolla 90km/h
Nopeusrajoitus 80km/h -> Corolla 90km/h
Nopeusrajoitus 60km/h -> Corolla 90km/h
Ajoin siis satasen alueella Corollasta ohi ja Corolla kasikympin alueella minusta.
Eikä varmasti ollut vakkaria edes tuossa kipossa, vaan kuskilla oikeasti kaasujalka vakiosäädöllä....
Comment
-
Ei tänään vaan eilen... Tien nro 471 melkein päästä päähän ja takaisin, eli Savonlinna-Heinävesi Enonkosken kautta. Erittäin miellyttävä pätkä ajella: hienoja maisemia ja enimmäkseen melko hyväkuntoinen tie, jossa piisaa mutkia niin horisontaalisessa kuin vertikaalisessakin suunnassa - edes rajoitusten mukaan körötellessä ei ala silmä luppasemaan! Suosittelen vilpittömästi!
Comment
-
Comment
-
Juuri tuossa kotitalon kohdalla menee ohikulkeva tie jyrkästi alamäkeen ja kääntyy 50 metrin jälkeen jyrkästi oikeaan. Tänään joku mustanaamainen mies oli vetänyt vanhalla pikku kinnerillä mutkan suoraksi eli suoraan kadun varteen pysäköidyn avensiksen keulaan. Siinä niitä sitten parveili melkein 10 kappaletta - siis niitä mustanaamaisia miehiä - ihmettelemässä, että mitäs me poijjaat nyt tehdään. Onneksi oma auto on tallissa eikä tuossa kadun laidassa. Voi hyvänen aika mitä touhua.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja taski Näytä viestiEi tänään vaan eilen... Tien nro 471 melkein päästä päähän ja takaisin, eli Savonlinna-Heinävesi Enonkosken kautta. Erittäin miellyttävä pätkä ajella: hienoja maisemia ja enimmäkseen melko hyväkuntoinen tie, jossa piisaa mutkia niin horisontaalisessa kuin vertikaalisessakin suunnassa - edes rajoitusten mukaan körötellessä ei ala silmä luppasemaan! Suosittelen vilpittömästi!
Comment
-
Vähä offtopicia mutta miten nuo Skodien vakio xenonit voi olla niin järkyttävän kirkkaita. Pitäs jokaisesta lyödä ne pesismailalla paskaks niin pystys pimeässä ajamaan normaalisti sellasta vastaan.
Comment
-
Yleisesti ottaen kaukovalokuri on rapautumassa, huomaa hyvin, kun sydänyöllä alkaa olla jo pimeää. Kolmosmoottoritiellä tulee joka yö useampi urpo vastaan kaukovalot killittäen sisäkaarteen puolelta ilman aikomustakaan vaihtaa tässäkään tilanteessa lyhyitä.
On toki niin, että moottoritiellä ei aina ja automaattisesti tarvitse vaihtaa puolikkaille, mutta ei se nyt niinkään mene, ettei lainkaan ikinä ollenkaan voisi häikäisyriskiä miettiä.
Uusi ilmiö vallan on sitten niin äärimmäinen piittaamattomuus, ettei takaapäin lähestyessä vaihdeta kakeja pois. Hyötyajoneuvon isot ja laajakulmaiset peilit kyllä kaappaavat niistä kylliksi valoa kunnon häikäisyyn takaakinpäin. No, 4x400 + 2x160 wattia kaukovaloa ei myöskään sitten tällaisen ohimentyä vaihdu todellakaan pois. Sitä saa mitä tilaa, tunkki jne.
No, kun motarilla ollaan, jatketaan aiheesta. Mikä IHME siinä vasemmassa kaistassa on niin pelottavaa, että sieltä on leikattava etukulmaa hipoen eteen ohituksen jälkeen? Niitä kiviä nyt on hämmästyttävä määrä tiellä ihan kesäolosuhteissakin, enkä osaa arvostaa sitä ropinaa keulapelleissä, puhumattakaan sitten kuran määrästä kosteissa olosuhteissa.
Vastatkoon sitten joku, joka on keksinyt, mitä säästöä sillä saavutetaan, kun ohituksiin lähdetään ja niistä palataan yhä säännönmukaisemmin ilman vilkkua. Jätetään nyt jumalauta edes se kyseenalainen tapa Viroon, Venäjälle ja muihin kehitysmaihin. Mahdoton kiusa hitaammin ajavalle (työauto kun on rajoitettu, urssista ei niin usein mennä ohi, että kiusaamaan pääsisi).
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viesti...Jossain pahalla hirvialueella jengi räpsyttelee pitkiä jo 500m ennen kohtaamista. Sitten ajellaan toiveen mukaisesti mustassa putkessa ja kukaan ei näe mitään. Itse yleensä pidän pitkät jääräpäisesti päällä kunnes ollan sellaisella etäisyydellä, että pitkien valokeilat kohtaisivat. Kiitokseksi saa yleensä kaiken näköisiä mielenilmauksia, mutta hitot siitä. Mielummin niin kuin hirven perseessä.
Omassa autossani on sen verran kirkkaat kaukovalot, että aika harvoin törmään näihin pitkiä viimeiseen asti pitäviin, mutta muutaman kerran on joutunut laittamaan valoa vastapalloon, että näkee taas.
Comment
-
Vastatkoon sitten joku, joka on keksinyt, mitä säästöä sillä saavutetaan, kun ohituksiin lähdetään ja niistä palataan yhä säännönmukaisemmin ilman vilkkua. Jätetään nyt jumalauta edes se kyseenalainen tapa Viroon, Venäjälle ja muihin kehitysmaihin. Mahdoton kiusa hitaammin ajavalle (työauto kun on rajoitettu, urssista ei niin usein mennä ohi, että kiusaamaan pääsisi).
Samaa mieltä olen kyllä siinä, että moni ohjastaa kinnerinsä aivan liian nopeasti takaisin oikean puoleiselle kaistalle. Märällä / lumisella tiellä vitutus vielä tuplaantuu, kun kura lentää.
Comment
-
Vastaantulija ei näe mitään, niin räpsyttää valoja siksi.
Comment
-
Tuikuissakin on eroja ja liikenteessä ne on kaikki samoja. Hieman eroa jos joku tulee vakio ysäri valoilla vastaan, kun se että jos toinen on lyönyt alkuperäis umpioon jotkut himo wattiset 12000k xenon tarvikkeet ja ajelee niillä iloisesti vastaan ja kohdalla tajuaa vaihtaa. Se kun tarvike xenoneilla monesti tullaan vastaan niin se autokoulussa puhuttu pientareellekkin katsominen on jo paska puhetta sitä kun ei näe niin ei näe. Helpommin se silloin hirvi tomahtaa keulaan. :) Edelleen olen sitä mieltä että jos ei umpioita ole tarkoitettu xenon käyttöön niin kilvet irti ratsiassa jos käry käy. Ajovalopesuri asiaan en näe oikeen minkäänlaista järkeä. Automatiikkakin on hauska uusissa tarvii vanhoissa ei. Intresting.
Sama kuin ennen vuotta 1985 syntynyt saa ajaa mopoa oli hänellä korttia tai ei mutta sen jälkeen syntynyt ei saa jos korttinsa on menettänyt. Mistä näitä pykäliä keksitään. Eli samassa perheessä samaan aikaan kortin menettäneistä toinen saa ajaa mopoa toinen ei vaikka molemmat olisi jo yli 20v.
Comment
-
Tänään Kurikan liittymän jälkeen VT 3:lla Ylöjärvelle päin, kunnostautui W124 -kuljettaja ohittamalla pahaa aavistamattoman Golffailijan pientareen puolelta. MB -miehellä meni palkokasvi sieraimeen kun Golffia oli juuri ohittamassa toinen auto, eikä tämä teiden kuningas heti päässyt ohitse. Jännittävän tilanteen aiheutti myös se, kun sekä vasemmalta, että oikealta ohittaneet ajoneuvot yrittivät palata samalle kaistalle yhtaikaa.
Ai niin, MB:n perässä oli tarra "Racing" joka tietenkin oikeuttaa hakemaan oikeat ajolinjat, vaikka sitten pientareen kautta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jmracing Näytä viestiOn muuten ennenkin samainen teiden ritari tehnyt samanmoisia tempauksia tuolla "racing"-mannelavetillaan.
Comment
-
Ei nyt aivan tänään nähtyä, mutta aikaisemmin tällä viikolla: Kaisaniemessä näkyi vanhan postiauton oranssi Audi TT (en muista oliko edellis- vaiko nykymallinen). Heti tämän jälkeen näkyikin keskellä tietä seisova mies, joka osoitti keskisormea autoille. Hetken ajamisen jälkeen krunikassa puolestaan meni CD-kilpinen nykymallin E-mersu, jonka kuski ajoi pyyhkijät nostettuna lasista irti. Hiukkasen oli kyllä ihmettelemistä noiden kolmen asian näkemisen jälkeen... :D
Comment
Comment