Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Edelliselle työnantajalle tuli tuollaisia pikkuautoluokan Fordeja asentajien käyttöön, vissiin ihan hihnalta tulleena, joskus vuonna -04. Pitsataksinakin olen tainnut tuollaisen nähdä.

    Comment


      Tuo taisi kyllä olla lähempänä -84 kuin -04 :)

      Comment


        Kevät ja kaksipyöräiset ilmeisesti saavat toisten hermot kireälle. Ainakin sen suht. siististi pukeutuneen, oletettavasti työmatkalla olleen herran, joka löi minua Ruoholahden metroaseman edessä noin klo. 9 tänään.

        Olin siis matkassa polkupyörällä. Kyseisessä kohdassa on erillinen pyörätie, erittäin selkeästi merkitty vieläpä, ja pyöräilijöille erilliset valot. Valo oli minulle vihreä. Hidastin kuitenkin suojatien kohdalla, koska usein ihmiset kävelevät pyöristä välittämättä päin punaisia. Niin teki myös tämä sankari, joka jäi pyörätielle seisomaan, ja löi nyrkillä olkavarteen kun ajoin ohi. Varmuuden vuoksi vielä huuteli liikennesäännöistä ja jalkakäytävästä. Niin, tunnetustihan liikennesääntöjä rikkoo se, joka noudattaa valo-ohjausta ja varovaisuutta, eikä se joka kävelee päin punaisia.

        Itse liikun niin kävellen, fillarilla, autolla, julkisilla kuin taksillakin, enkä ole kokenut suurempaa vihaa muilla välineillä liikkuvia kohtaan. Joskus jopa ihmetellyt vahvaa fillarit vs. kävelijät vastakkainasettelua. Kyllä kaupunkiin mahtuu huonoista pyöräteistä riippumatta molempia, varsinkin kun kyse ei ole sen kummemmasta metropolista.

        Comment


        • Tuo taisi kyllä olla lähempänä -84 kuin -04 :)
          2005 läksin talosta, juuri ehdin kopaista yhtä tuollaista Fiestaa. Aika epätodellinen tunne ajella tuollaista pikkuautoa: takalasi on avoin, takapenkin kohdalla tyhjää ja takasivulasit ummessa.

          Comment


            Itse liikun niin kävellen, fillarilla, autolla, julkisilla kuin taksillakin, enkä ole kokenut suurempaa vihaa muilla välineillä liikkuvia kohtaan.
            Olen ihmetellyt samaa.
            Itseäni ottaa eniten päähän autotiellä pyöräilevät, vaikka se on juuri se kuinka lain mukaan pitäisi toimia, jos ei ole pyörätietä.
            Itse en ikinä uskaltaisi ajaa autotiellä pyörällä. Kummastakohan tulee pahempaa jälkeä törmätessä auto vs pyörä vai pyörä vs jalankulkija.

            Itse pyöräilen siellä missä on järkevintä.

            Comment


              Aika epätodellinen tunne ajella tuollaista pikkuautoa: takalasi on avoin, takapenkin kohdalla tyhjää ja takasivulasit ummessa.
              No eikö ne nämä teinituuning corollat/sun muut ole just tätä, takasivut 5% läpäisevillä kalvoilla tummennettu, että sisään ei varmasti näe. Eikä varmaan kovin hyvin uloskaan... :P

              Comment


              • On omassakin Multivanissa 5% kalvo takasivuilla, mutta hyvin silti ulos näkee.

                Comment


                • Salolaiset huomio

                  Tapahtui eilen palatessani kotiin töistä, siinä klo 15.30 jälkeen.

                  Lähdin normaalisti helsingin suuntaan 110-tietä (eli se vanha 1-tie) ja edelläni oli sininen Volvo 340 "injection" ja joku pakettiauto.

                  Heti kun taajama loppuu alkaa 100km/h rajoitus ja ohituskaista.
                  Päätin siinä että ohitan nuo molemmat, koska oli hiukan kiirus kotia.
                  No eiköhän tuo volvo kuski (about 50v mies) alkoi roikkumaan perässä ja kun palasin takaisin oikealle, niin jatkoi ohi.
                  No ei siinä mitään Volvo jatkoi matkaa reilua (yli)nopeutta, mutta pienen ajan päästä heivasti ilmeisesti vähän alle sataseen.
                  No tottakai saavutin sen, ihan normaalilla nopeudella.

                  Nyt sitten se "hauskuus" alkoi.
                  Heti kun olisi tullut ohituspaikka (vaikka en edes ollut menossa ohi) äijä laittoi vilkun vasemmalle, ikäänkuin olisi ollut kääntymässä jollekkin metsätiellä. No en tietenkään mennyt ohi, koska vastaan tuli liikennettä. Sama episodi tapahtui noin kolme kertaa, kunnes olisin itse ollut kääntymässä Ruotsalan tienhaarasta kohti kotia.
                  Tämä teiden ritari pysähtyi keskelle tietä ja itsekkin jouduin lähes pysähtymään ja mies alkoi kampeemaan itseään ulos autosta.
                  No hiukan toki pelästyin tilannetta ja kaasutin pois paikalta.

                  Kaveri lähti vielä perään.
                  Mulla oli monta kilometriä tuttua tietä edessä, joten ei ollut ongelmia ottaa vähän kaulaa ja ehdin mukavasti kotipihalle. Onneksi meidän pihalta ei näy tielle, joten tavallaan eksytin koko hyypiön.

                  Jälkeen päin meni kylmät väreet, jos kuskina olisikin ollut mun sijasta vaimoke lapsien kanssa, niin mitä sitten...?

                  Eli jos joku tunnistaa salossa liikkuvan Volvo 340, tummansininen, kattotelineet katolla ja sellaiset kaksiosaiset aurinkoverhot takaikkunalla, niin laittakaa privana vaikka rekisterinumero. Poliisi voisi olla kiinnostunut.

                  Comment


                  • Oliko se Markku metallinhohtosininen vai normi sininen ja suht siisti ikäisekseen (=puhdas)? Isokokoinen mies?

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                      Olen ihmetellyt samaa.
                      Itseäni ottaa eniten päähän autotiellä pyöräilevät, vaikka se on juuri se kuinka lain mukaan pitäisi toimia, jos ei ole pyörätietä.
                      Itse en ikinä uskaltaisi ajaa autotiellä pyörällä. Kummastakohan tulee pahempaa jälkeä törmätessä auto vs pyörä vai pyörä vs jalankulkija.

                      Itse pyöräilen siellä missä on järkevintä.
                      Itse pyöräilen aika paljonkin tuolla maanteiden varsilla muun liikenteen seassa ja pyrin välttämään noita jalankulku pyöräteitä siitä syystä että ovat yleensä hirveässä kunnossa ja sitten nuo kävelijät ja koirankusettajat eivät ymmärrä väistää, harrastan maantiepyöräilyä ja nopeudet on helposti 30km/h paremmalla puolella, pyrin kyllä välttämään taajamissa ajoa ja suuntaan yleensä rauhallisimmille maanteille. Vähemmän minua nuo autot pelottaa tuolla.

                      Comment


                      • Tulipahan tästä pyöräilystä mieleen, tänään joku emäntä oli päättänyt lähteä polkemaan Tren läntisen ohitustien (motari) pientareelle..

                        Comment


                        • Kuulun itse noihin koirankusettajiin, ja väistän kyllä varmasti pyöräilijää jos vain näen tai KUULEN sellaisen tulevan. Salossa ainakaan ei taida olla yhtään toimivaa kilikelloa polkupyörässä? En ole ainakaan kuullut;) Esim. Tukholmassa pyöräilijät kilistelevät lähes aina lähestyessään kävelijää takaa.

                          Comment


                          • No eihän sitä kelloa voi Suomessa soittaa, kun suurin osa jalankulkijoista vetää siitä herneen nenään. Vähän sama juttu kuin auton äänimerkin käytössä, jotenkin se koetaan täällä metsäläisten maassa heti henkilökohtaiseksi loukkaukseksi.

                            Comment


                              Kaksi kaistaa samaan suuntaan: Viereisellä kaistalla mursukuski päättää vaihtaa kaistaa... Da? Sí sí! Kylkeen se meinas tulla väkisin. Mun piti paeta vastaantulevien kaistalle. Onneksi ei tullut ketään vastaan. Eikä ollut keskikoroketta. Niin läheltä liippasi, että äkkijarrutus ei varmaan ois enää auttanu siinä, kun mulla oli vauhti silloin suurempi kuin mursulla, mutta kuitenkin reilusti alle rajoituksen (50km/h). Meni aika punaiselle lämmöt pääkopassa tilanteen jälkeen. Miksi nää tyypit ei osaa seurata muuta liikennettä?!?!?! Huh... Sainpas purnata taas... :)

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja joteam1 Näytä viesti
                                Kuulun itse noihin koirankusettajiin, ja väistän kyllä varmasti pyöräilijää jos vain näen tai KUULEN sellaisen tulevan. Salossa ainakaan ei taida olla yhtään toimivaa kilikelloa polkupyörässä? En ole ainakaan kuullut;) Esim. Tukholmassa pyöräilijät kilistelevät lähes aina lähestyessään kävelijää takaa.
                                Noissa maantiekilpureissa ei ole kelloja eikä sen puoleen mitään muutakaan ylimääräistä painoa kuten seisontatukea, valoja tai heijastimia tai lukkoa. Yöt säilytän tuota aina sisätiloissa vaikka kerrostalossa asunkin ja ajelen vain hyvällä säällä ja muutenkin puunaan ja pidän siistinä. Jalankulkijoiden huomion yritän herättää tarvittaessa hihkaisemalla kohteliaasti, ei ole yleensä mitään ongelmia ollut. Kerran ajoin poliisien tutkaankin tuolla ja mittasivat suoralla nopeudeksi jotain 34km/h ja toivottivat hyvää matkaa, aluella oli 80 rajoitus.. ;-) Eniten ehkä tulee tilanteita taajamissa kun risteyksessä vastaantuleva kääntyy eteen ja kuvittelee että mun pitäisi väistää tai sitten tulee muuten vaan kolmion takaa.

                                Comment


                                  Kyllä itseäkin joskus harmittanut jalkakäytävällä täysillä pistelevät fillaroijat, mutta ei nyt sentään ole tullut mieleenkään antaa nyrkistä. Puhumattakaan siitä, että kävelisin itse päin punaisia pyörätielle ja puran kiukkua sitä ajavaan pyöräilijään - jonka vauhti vielä sen verran hidas että lyöminen ylipäätään mahdollista.

                                  Paluumatkalla vielä rannassa menevällä ulkoilutiellä koirankusettaja siirtyi minut havaittuaan protestina keskelle tietä ja koirat niin etten varmasti mahdu ohi. Siinä ehdittiin joku aika tuijotella ja oli itsellä jo suu avautumassa kun herra jotain mutisten kiskaisi toisen koiran pois tieltä. Käsittämätöntä. Täytynee lopettaa fillarointi taas alkuunsa, kun herättää tuollaista aggressiota jalankulkijoissa.

                                  Comment


                                    sulla on vissiin Audirinkulat fillarissakin, kun jalankulkijat näkee kaukaa, että tuolta se hurjasteleva mulukku tulee jatkeellaan :)

                                    Comment


                                      Hyvä idea, pitäisköhän laittaa rinkulat kiinni :)

                                      Comment


                                      • Oliko se Markku metallinhohtosininen vai normi sininen ja suht siisti ikäisekseen (=puhdas)? Isokokoinen mies?
                                        Ei tuo mikään metallinhohtosininen olleu, vaan sellainen tumman sininen. Vähän samaa väriä, kun tämä foorumin tumman sininen.
                                        Mies oli sellainen hivenen pöhöttynyt risupartainen mies. En nyt tiiä, oliko se nyt mitenkään siisti.
                                        Viimeksi muokannut marklain; 29.4.2010, 09:44. Perustelu: lisättiin quote

                                        Comment


                                          Heh, itse olen kerran saanut suojatiellä sateenvarjosta, eräältä hyvinkin keski-iän ylittäneeltä siististi pukeutuneelta mieheltä. Ei ollut edes koiraa mukana, kummallakaan.

                                          Kumma, miten tuo katkeruus kasvaa kun ikää tulee lisää. Allekirjoitan että vanhempiaan tulee kunnioittaa. Kaikki kunnioitus täytyy silti ansaita,ei pelkkä ikä anna oikeutta olla kaikkeen vittuuntunut vanha kyrpä ja silti olettaa että kaikkien muiden yli saa kävellä.

                                          -Eihän herneitä, old-timers :) Itekin jo kuulun "Luojan kiitos, poliisi tulee" - porukkaan ennemmin kuin "Vittu, kytät tulee" - sakkiin.

                                          Comment


                                          • Tänään saatiin taas esimerkki siitä, miten töötin (äänimerkin) käyttöön suhtaudutaan kunnon perisuomalaiseen tapaan, kun joku oli pysäyttänyt pakunsa keskelle tietä. Odottelin pakuna takana sen aikaa, että kaveri varmasti huomasi minun odottavan. Koska pakun edessä kadun reunassa oli hyvin tilaa, soitin sitten pikaisesti tööttiä, jotta kaveri tajuaisi siirtyä vähän matkaa. Kaveri kyllä siirtyi ihan nätisti, mutta annahan olla, eiköhän hän veivaa ikkunan auki ja näytä ihan perinteistä keskisormea, kun pääsen rinnalle.

                                            Ei hyvää päivää...

                                            Comment


                                            • Eilen Kotkassa Paimenportin risteyksessä : Valoista lähtiessä kaksi nättiä punaista A3 rinnan, molemmat kiihdyttää nätisti, -viuh-, välistä motskari 120-140 lasissa meidän välistä. Tapasin uudestaan mäkkärin valoissa ja tulipa ilmaistua henkevästi mitä mieltä kukkahattutäti oli nuoren herran ajotavasta.
                                              Toivottavasti lopettaa leikkimisen itse tai virkavallan toimesta ennen kun henki lähtee.

                                              Comment


                                                Kumma, miten tuo katkeruus kasvaa kun ikää tulee lisää.
                                                Ei se mihinkään kasva, tulee vain esiin. Kyllä kusipää vanhana on ollut koko ikänsä kusipää. Nuorempana vain pitänyt sen vain mahdollisesti vähän paremmin piilossa, kun on edes auttavasti ymmärtänyt, että yksin on kovin tylsää. Ironista sinänsä, että vanhana niitä muita ihmisiä tarvitsee vielä konkreettisemmin, oli erakkoluonne tai ei.

                                                En ole koskaan ymmärtänyt tätä meidän kulttuuria, että kaikki muut ihmiset koetaan lähes aina vihollisiksi. Eritoten, jos liikkuvat liikenteessä erilailla kuin itse. Ja vielä vähemmän ymmärrän sitä, että se siis toimii monella nimenomaan aina erilailla liikkeellä olevaa vastaan. Eilen kävelyllä oleva vihaa kaikkia pyöräilijöitä ja autoilijoita sekä kävelee itse punaisia päin ja tukkii tiet. Seuraavana päivänä sama kaveri ajaa autolla ja vihaa kaikkia kävelijöitä, jotka kävelevät röyhkeästi punaisia päin ja muutenkin ovat hidasteena.

                                                Myönnän kyllä itsekin, että kyynisyyden välttäminen ei ole kovin helppoa. Vaatii työtä. Jotenkin sisäänrakennettu "jääkarhujen maan" geeneihin :)
                                                Viimeksi muokannut jasso; 29.4.2010, 11:39.

                                                Comment


                                                  En ole koskaan ymmärtänyt tätä meidän kulttuuria, että kaikki muut ihmiset koetaan lähes aina vihollisiksi. Eritoten, jos liikkuvat liikenteessä erilailla kuin itse. Ja vielä vähemmän ymmärrän sitä, että se siis toimii monella nimenomaan aina erilailla liikkeellä olevaa vastaan. Eilen kävelyllä oleva vihaa kaikkia pyöräilijöitä ja autoilijoita sekä kävelee itse punaisia päin ja tukkii tiet. Seuraavana päivänä sama kaveri ajaa autolla ja vihaa kaikkia kävelijöitä, jotka kävelevät röyhkeästi punaisia päin ja muutenkin ovat hidasteena.
                                                  Se on ihmisaivoihin sisäänrakennettu mekanismi, tuo "me vs. ne" -ajattelu, sieltä se vaistoista kumpuaa. Tiede-lehdessä oli artikkelikin aiheesta äskettäin.

                                                  edit:
                                                  Tänään saatiin taas esimerkki siitä, miten töötin (äänimerkin) käyttöön suhtaudutaan
                                                  Itse suosin ensisijaisesti kaasun polkaisua - se on sellainen hienovaraisemman tuntuinen ele, etenkin kun on kyseessä pikkuvapari vakioputkella.

                                                  Comment


                                                  • Edellisten diagnoosi: Aidosti ja peruuttamattomasti kaupunkilaistuneita....

                                                    Comment


                                                      Apropoo, pahimpia oman kokemukseni mukaan ovat nimenomaan kaupunkilaistuneet eivät syntyperäiset kaupunkilaiset. He ovat myös kaikista kyynisimpiä palatessaan takaisin sieltä kaupungista.

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja marklain
                                                        Ei tuo mikään metallinhohtosininen olleu, vaan sellainen tumman sininen. Vähän samaa väriä, kun tämä foorumin tumman sininen.
                                                        Mies oli sellainen hivenen pöhöttynyt risupartainen mies. En nyt tiiä, oliko se nyt mitenkään siisti.
                                                        Joo ja tuossa kaverin kanssa juttelin, niin oli kuulemma tää naapuripitäjän kyläpoliisi (joksi siis tuota sun kiusaajaa epäilin) rytänny autonsa vähän aikaa sitten.

                                                        Oli jokunen kahnaus meinaan mopoiässä sen äijän kanssa, välillä väisteltiin keppiä, välillä haravaa :)

                                                        Comment


                                                          Bimmeri kuskin jonka ajoin 2 kertaa kiinni motarilla, viimeisellä kerralla taisi polkaista 150km/h vauhtia ja seuraavissa valoissa livuin ohitse.. rekkari alkaa ONY-6??

                                                          Ei millään pahalla B-miehiä kohtaan mutta lol..

                                                          Comment


                                                            Oli jokunen kahnaus meinaan mopoiässä sen äijän kanssa, välillä väisteltiin keppiä, välillä haravaa :)
                                                            Ah, mopokyylät :) Joka paikkakunnasta löytyy aina yksi kovan luokan kyylä, joka erityisesti mopoaikana saa kaipaamaansa huomiota.

                                                            Täällä päin paikallisesta kaikkien joskus mopolla ajaneiden tuntemasta kyylästä en ole kokonaan päässyt eroon vieläkään, vaikka mopoiästä on jo vuosia. Ei saa mm. omalla maalla ajaa crossillä päivällä tms. ja tulee videokuvailemaan tontille. Jotain 80v alkaa äijä olemaan, mutta vielä se vain sinnittelee, vaikkei jalatkaan enää oikein toimi.

                                                            Kysyy keneltä tahansa Järvenpäässä mopoikänsä asuneelta, niin kaikilla on ollut kränää saman kyylän kanssa ja muistavat nimen. Muistan, että itse kun olin mopoiässä, tuli kerran eräs noin nelikymppinen motoristi juttelemaan, että vieläkö se kyylä asuu siellä. Eli "elämäntyötään" jatkanut nykyään jo varmaan 60 vuotta johon mahtuu useampia sukupolvia "vihollisia".

                                                            Noh, eiköhän se kohta ala lusikka lentämään kohti nurkkaa. Kovin moni ei jää kaipaamaan :)

                                                            Comment


                                                            • En ole koskaan ymmärtänyt tätä meidän kulttuuria, että kaikki muut ihmiset koetaan lähes aina vihollisiksi.
                                                              Liikenteessä se johtuu lähinnä siitä, että kun ollaan jonkun kuoren sisällä -kuten autossa, ei ole juuri mahdollisuutta puheella tapahtuvaan kommunikointiin. Kehon kielikään ei toimi, joten ainoa keino sanoa jotain on näyttää keskisormea. Ihminenhän on jonkin sortin laumaeläin, kuten koirakin. Pistäpäs kaksi samanrotuista uroskoiraa hihnan päähän niin, että eivät pääse toisiinsa kunnolla kommunikoimaan koiran kielellä. Eipä aikaakaan, kun alkaa rähinä. Irrallaan ollessa hetki jutellaan ja väistellään ja sitten ollaan kavereita.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X