Vai näin rannemomenttipajalla. Meillä merkkiliikkeessä oli tapana ottaa auto nosturille ensin ja katsoa onko jotain silminnähtävää irti, rikki, tai muuta vastaavaa. Ihan siksi ettei moista tapahdu.
Oli vika ilmaantunut yöllä kun oli lauhempaa ja tiet aika hyvin peilijäässä....
Ja kyllä merkkiliikkeen toimintatavat tiedetään turhankin hyvin, ei välttämättä rengas lähde koeajolla, mutta puolet viosta vielä autossa tallella.....
[e] Tulipahan mietittyä tuota jarin lausetta ja tuli taas enemmän ymmärrystä siihen miksi maahantuojan korjauttaminen maksaa. On nimittäin tullut lukemattomia kertoja esimerkiksi keikkoja josta asiakas on sanonut että kolinaa kuuluu takaata ja koeajon jälkeen ollaan korjattu kolina edestä. Tällaisiä tulee usein kun asiakas ei tietenkään itse ole autokorjaaja (ja hyvä niin olisi mun korjaamo aika turha) ja kun perusasiakas vie maahantuojalle vastaavan keikan niin perseelleensä se menee kun tutkitaan siellä taka-akselin luona. Eli ymmärrästä tuli taas hitusen lisää koviin hintoihin, ainoa mitä en ymmärrä, on se että miksi asiakkaan pitää maksaa kun korjaaja ei osaa hommiaan? Etenkin tuollaisissa tapauksissa hommassa korjaaja voisi ammattilaisena käydä ensin koeajamassa ja tarkistassa osuiko asiakas oikeaan kolinoiden suhteen..
Mutta eikös jari se maahantuojan "kaikki rahat pois" tyyli ole ainoa oikea ;)
btw oli onneksi onni onnettomuudessa meillä tuon renkaan suhteen, oli sillä tiellä lunta pakkaantunut ~20cm joten selvittiin perus laakeri hommalla, kun ei lasketa kiroilua tien päällä sen renkaan kanssa.
Comment