Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eilen aamulla olin töihin menossa, niin otin elämäni ensimmäisen liftarin kyytiin.

    En olis kylläkään ottanu mutta tyttö seisoi risteyksessä ja mun piti pysähtyä kun oli STOP-merkki.
    Pelkääjän ovi vielä pysähtyi just liftarin kohdalle, niin tää tempaisee oven auki ja sanoo, että Saloon tarttis päästä.

    Sain siinä hämmästykseltäni sanottua "joo" tjsp. ja sitten ajeltiinkin liftari kyydissä jo Saloa kohti.
    Saloon töihin mullakin kyllä matka oli, että ei sikäli... Mutta oiva taktiikka tuollainen kyllä.

    Comment


      Jenkkiraudan joka ajeli 50:iä 80:n alueella. Taisi olla säästöbudjetti päällä. Kannattaisi vaihtaa pienempi kulutuksiseen jos ei raaski ajella nopeusrajoituksien mukaisesti.

      Comment


        Ei nähtyä mutta paikallislehdessä oli harvinainmen uutisointi. Mopopojat lähti poliisin pysäytysvaloa karkuun ja pitkähkön taka-ajon jälkeen pääsivät karkuun. Kyytiläinen jäi poliisiin haaviin kaatumisen takia mutta kuski karkuun ajamalla.

        Eipä näitä karkuun pääsemisiä yleensä näy uutisissa, toki tässä tapauksessa mopopoikien kaikki paon aikaiset liikennerikokset haluttiin varmaan kaiken kansan tietoon. Mopopoikia kun ollaan muutenkin dissattu mediassa viimeaikoina, joten lisää pahaa karmaa niiden niskaan taas...

        Toki tässä asiassa ei ole mitään hyvää mutta tulee mieleen omat säädöt mopoajoilta ja niistä ei ikinä lehdissä kerrottu, varmaan siksi kun perässä ei pysytty edes moottoripyörällä :)

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
          Ei nähtyä mutta paikallislehdessä oli harvinainmen uutisointi. Mopopojat lähti poliisin pysäytysvaloa karkuun ja pitkähkön taka-ajon jälkeen pääsivät karkuun. Kyytiläinen jäi poliisiin haaviin kaatumisen takia mutta kuski karkuun ajamalla.

          Eipä näitä karkuun pääsemisiä yleensä näy uutisissa, toki tässä tapauksessa mopopoikien kaikki paon aikaiset liikennerikokset haluttiin varmaan kaiken kansan tietoon. Mopopoikia kun ollaan muutenkin dissattu mediassa viimeaikoina, joten lisää pahaa karmaa niiden niskaan taas...

          Toki tässä asiassa ei ole mitään hyvää mutta tulee mieleen omat säädöt mopoajoilta ja niistä ei ikinä lehdissä kerrottu, varmaan siksi kun perässä ei pysytty edes moottoripyörällä :)
          Tämä?
          http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009...72304_uu.shtml

          Comment


            Juuri tuo.

            Kyydissä oleva on vissiin mennyt tuntemattoman kyytiin, so not :)

            Comment


              No joo, eiköhän se "alaks sä oleen mun kaa" kaverinkin nimi löydy sen tyttelin muistista hetken päästä. Ellei äiskä sano, ettei sitä tarvitse kertoa, kun sä oot syytön.

              Olen Mikon kanssa samaa mieltä, että mopoilijoita on lynkattu lynkkaamalla ihan tosissaan ainakin täällä päin. Paikallislehdessä yritetään hävittää kaikki nyt ja ikuisesti ihan tosissaan. Melkoinen ikäihmisten ajojahti tuntuu olevan muutenkin nousussa kaiken nuorten tekemisten suhteen. Yritetään saada aikaan se kuuluisa roti, vaikka oikeasti suurimmassa osassa tapauksia ei mitään aiheellista syytä edes ole. Ihan normaalia elämää vain.

              Tälläisenä kurittomana pojankloppina en voi välttyä näkemästä yhteyttä suurten ikäluokkien siirtymistä sinne kärttyisän vanhuuden puolelle. On unohdettu jo oma nuoruus ja omien lasten nuoruus. Ja kun ikäluokka on suuri, niitä kyllästyineitä äänekkäitä valittajiakin löytyy turhankin paljon. Kaikki elämä ympärillä häiritsee ja siitä pitää valittaa. Jäljellä on vain Matlock.

              Tosin on myönnettävä, että nykyiset teinit ovat ikäluokkana rasittavan suurissa määrin jätetty kokonaan ilman mitään kasvatusta. Enemmänkin kyllä osoittaisin sormella niiden vanhempia, enkä niitä teinejä. Kun iskä sano, että mä saan heittää kiviä sillalta motarille ja jos yrität estää, se haastaa sut oikeuteen...

              Comment


              • On unohdettu jo oma nuoruus ja omien lasten nuoruus. Ja kun ikäluokka on suuri, niitä kyllästyineitä äänekkäitä valittajiakin löytyy turhankin paljon. Kaikki elämä ympärillä häiritsee ja siitä pitää valittaa. Jäljellä on vain Matlock.
                Hah-ha, siinä pelastui tämä maanantai. :) Ikävä kyllä, yle ei taida näyttää Matlockiakaan enää?

                Comment


                  Eilen koettiin melkein vahingoniloinen asia. Tarkempia yksityiskohtia tietämättä (ei ainakaan vielä lehdistä löytynyt) siis melkein.

                  Ajeltiin viikonloppua viettämästä Oulusta Raahea kohti. 8-tiellä muutamia km ennen Revonlahtea suoritti Saab 9-5 näyttävän viimetippaohitukset meistä ja jatkoi matkaansa edelleen suht vauhdikkaasti. Meilläkin vauhtia oli sallitut + ainakin mittarivirhe, kyytiläisenä en nyt tarkkaan osaa sanoa.
                  Muutama kilometri myöhemmin edessä (Siikajoen eteläisessä risteyksessä) näkyi tulleen kolari. Maasturi keskellä tietä poikittain (oli tullut varmaankin oikealta Siikajoen suunnasta), etupuskuri palasina ja ojassa näkyi toisen auton valot. No sinnehän se Saab oli asettunut selälleen keskelle ojaa keula tulosuuntaan. Porukkaa oli jo ehtinyt tien tukoksi saakka pysähtymään, eikä hätää kenelläkään näyttänyt oleva, joten ei jääty sen tarkemmin tutkimaan.
                  Mitä lie tapahtunut. Äkkiä päätellen voisi ajatella, että Saabin edestä joku olisi ollut kääntymässä oikealle ja tämän huomatessaan maasturi olisi päättänyt ylittää tien. Saab olisi sitten kiireissään ohittanut tämän oikealle kääntyjän vasemmalta risteysalueella ja maasturi pökännyt sitä takakulmaan. Saab siitä iskusta pyörähtänyt naama tulosuuntaan ja kellistynyt sitten pientareelta katolleen.
                  Kuitenkin meinas tuntua, että tätä se odotti.

                  Edit: Kaleva.plus:
                  Kaksi henkilöautoa kolaroi Siikajoella

                  Kaksi henkilöautoa kolaroi sunnuntai-iltapäivänä kello yhden aikaan Siikajoen Revonlahdella Ruukintien liittymässä tiellä numero kahdeksan.

                  Toinen autoista ajoi toisen auton kylkeen. Autoissa oli yhteensä kolme ihmistä, jotka vietiin Ouluun tarkistettavaksi. He eivät loukkaantuneet vakavasti.

                  Poliisi tutkii onnettomuuden syytä.
                  Viimeksi muokannut msippala; 21.9.2009, 09:56. Perustelu: Kalevan juttu lisätty

                  Comment


                  • Alkaa toi työmatka "ruuhkaliikenne" nyppimään ja huolella. Joka päivä kun ajaa väliä Tammisto-Konala...reittiä Tuusulanväylä-Kehä I. On se vaan uskomatonta kun jengi ei osaa ajaa sillon "reippaasti" tai edes oikeaa nopeutta kun Kehä tyhjenee siinä Hämeenlinnanväylän kohdilla. Jokapäivä näkee Kehällä näitä sankareita jotka pitävät sen 20-50m väliä edellä menevään vaikka nopeudet on 20-50 km/h ja sitten tien "tyhjentyessä" jäädään ajamaan sitä 60-70km/h. Joka 50 kun pitää tommosia "turvavälejä" kehällä niin jonon pituus kasvaa melkolailla järettömäksi. Vastaavasti poispäin mennessä liityttäessä Tuusulanväylälle kaikki yrittävät ajaa heti sitä 100km/h, keskustapäin tulevan jonon edetessä 70-80, ja roikutaan puskurissa kiinni sekä tungetaan väkisin jonoon mahdollisimman "eteen" ja tietenkin mieluiten oikelta kiihdytyskaistaa pitkin terävällä kiilauksella maustettuna jonka jälkeen on hyvä alkaa seisomaan jarrulla.
                    Olkoonkin tämä vaikka sitten turha maanantai avautuminen, mut tulipahan sanottua :D

                    Comment


                    • Nyt tämä turvavälin pitämisestä valittaminen otti hieman silmään. Vaikka nopeus olisi mitä, ei se salli toisen per*eessä hiihtämistä. Esimerkki: Jono etenee 50kmh, välimatkaa 20m, edellä olevista joku jarruttaa ja jono pysähtyy suht nopeasti. Kys vauhdilla on kuljettajalla aikaa about 1,4 sekuntia reagoida tilanteeseen ja pysäyttää auto. Entä jos katselet samalla työmatkaa juoksevaa trikootyttöä tai tirppoja puussa?

                      Ajellaan nyt kuitenkin varovasti, ei se jonon lyhentäminen töihin tai kotiin nopeammin vie. Eri asia on suuret alinopeudet jne.

                      Comment


                      • No, onneks tuli tänään ajettua reippaammin tuosta kehä 1:ltä Hämeenlinnanväylälle ja siellä näinkin sitten tienvieressä pakettiauton, jota jäässä ollut pääni ei käsitellyt riittävän nopeasti. Sadattelin sentäs mielessäni pässejä, jotka jättää autot tuollai ilman varoituskolmioita.
                        Paskahalvauksen meinasin saada siitä välähdyksestä, mikä siittä auton takaluukun ikkunasta lähti.
                        Kehä 1:llä näyttäs olevan yleistä, että ohitellaan oikealta käyttäen esim tuusulan väylän liittymää ohituskaistana. Auttaa vissiin paljon toi parin kolmen auton ohittaminen ja sit taas samaan ruuhkaan.

                        Comment


                        • Kun noista pitkistä turvaväleistä tuli purnausta, piti tuosta ylempänä mainitsemaani brittitutkimukseen heittää kommentti: jos jono etenee tasaista vauhtia ja pidetään riittävä turvaväli, jonkun tullessa jonoon esim. rampilta, ei takana tulevan tarvitse juuri jarrutella. Tällöin jonon hidastumisefekti ei ole niin voimakas.

                          Comment


                            Toimii, jos autoja on sillä kellon lyömällä tarpeeksi vähän. Mutta kun kaikki haluavat samaan aikaan töihin, joten jos pidetään kunnon turvavälit eli joka toinen auto pois, se tarkoittaa joka toisen auton jäämistä kotipihaan. Joka toisen pitää siis lähteä töihin joko aikaisemmin tai myöhemmin. Yhtäaikaa ei mahdu.

                            Tosin, ei Suomessa kauheasti sellaisia ruuhkkia edes ole.

                            Comment


                            • No tuolla turvaväli purnauksella tarkoitinkin juuri sitä että silloin sitä pidetään kun ei ole niin tarpeellista ja sit roikutaan puskurissa kun olisi syytä pitää sitä väliä.
                              Ja juuri nuo jäätävät köröttelijät ajavat useinmiten vasenta kaistaa...

                              Comment


                                Sitä en ole koskaan ymmärtänyt, että kellä on muka kiire töihin...
                                Toiseen suuntaan ymmärrän hyvin.

                                Itselläni kun on liukuva 8-10 tunnin työpäivä.

                                Jos täällä PK-seudulla pidettäisiin aamu- ja iltapäiväruuhkissa suositellut turvavälit, niin jonot olisi mäkelänkadulta Heinolaan.

                                Comment


                                  OT purnausta:

                                  Vähän liittyen aiheeseen "miksi kaikkien pitää kulkea samaan aikaan", miksi v*tussa sinne pankkiin tai postiin pitää änkeä joka eläkeläisen ja työttömän juuri silloin kun päivävuorolaisilla on ruokatunti eli ainoa mahdollinen aika käydä hoitamassa asioitaan. Luulis nyt että sitä aikaa olis muulloinkin.

                                  Comment


                                    Merza, Hommaa säännöllinen työaika, kellokortti ja kyttäävä pomo niin tiedät.

                                    Comment


                                    • Tänään naureskelin aamulla Keravan asemalla kun joku oli parkkeerannut mustan 996 GT3:n etupuskurin aika tukevasti kivetyksen päälle, mahtokohan olla vaimo/tyttöystävä reissussa? ;)

                                      Comment


                                      • Merza, Hommaa säännöllinen työaika, kellokortti ja kyttäävä pomo niin tiedät.
                                        Hommaa sinä herätyskello

                                        Joo toi perseessä roikkuminen on aika rassaavaa. Sit kun koirat on vielä toisinaan
                                        kontissa niin ei se lähellä ajava ainakaan paranna niiden turvallisuutta.

                                        Comment


                                          Rauhoitetaampa hiukan tilannetta ja ja.. autokoulun opettajan sanoja lainaten vuodelta nakki ja kypärä: "Audi kuskit on niitä parhaimpia liikenteessä. Eivät roiku ikinä perässä kuin korkeintaan 30 sekunttia. Sen jälkeen voi katsella sen perävaloja ja ne eivät ole kyllä ihan konepellin edessä." :D

                                          Annetaan muiden mennä miten menee, mutta ei nyt itse töpeksitä liikenteessä. Ja ei nyt pahenneta hyvän auton mainetta ihan kuspiä asenteella. Ennakointi on valttia liikenteessä, ne ketkä isolla autolla välillä ajelee, tietävät tämän ennakoinnin tärkeyden, meille muille se on ihan hyvä muistella välillä, notta mitähän seuraavaksi voisi tapahtua.

                                          Comment


                                            Ohitin tänään suht keskusta-alueella 40km/h alueella 25km/h ajavan auton. Ei riittänyt kärsivällisyys ajaa perässä kuin 500m.

                                            Onneksi en ollut Audilla liikenteessä, niin eivät pääse lyömään vettä myllyyn :)

                                            Liekö viimeiset syksyn auringon lämmöt vai mikä, mutta tuli sen jälkeen vähän vaivaantunut fiilis. Olisi pitänyt olla enemmän kärsivällisyyttä. Ohitettavan mielestä se oli varmasti kaahausta.

                                            Comment


                                              Alkuperäinen kirjoittaja Kooo Näytä viesti
                                              Hommaa sinä herätyskello

                                              Joo toi perseessä roikkuminen on aika rassaavaa. Sit kun koirat on vielä toisinaan
                                              kontissa niin ei se lähellä ajava ainakaan paranna niiden turvallisuutta.
                                              Sen takia heräänkin aikaisin ja varaan 10min matkaan (jos ei muuta liikennettä olisi) 30min. Tosin matka-ajan pidentyminen ei johtu siitä ajaako joku perseessä kiinni vai ei.

                                              Comment


                                              • Asia mitä en ymmärrä on se kun sanotaan "ettei meillä ole täällä mitään ruuhkia" ja "menes vaikka Moskovaan/Delhi jne. katsomaan kunnon ruuhkia".

                                                Sattuu nyt olemaan niin että kun minä ajan täällä (pääkaupunkiseutu) enkä missään maailmalla. Jos muualla maailmassa on paljon isompia ruuhkia (niin kuin onkin) niin tarviiko niiden nojalla täällä hyväksyä nämä ruuhkat täällä "vähäisinä" ja ajaa kuin pulloperse paviaanit.....

                                                Ei mee jakeluun ei.

                                                Comment


                                                  No onneksi täällä meilläpäin Raahessa ei ole ongelmia esim neljän ruuhkassa.
                                                  Sitten kun viides tulee jonon jatkoksi niin ei kaikki ehdi liikennevaloista samalla vihreällä=)

                                                  Comment


                                                    Raahessa on hieman enemmän liikennettä vain Rautaruukin vuorojen vaihdon aikaan. Muute on kyllä hiljasia ne tiet. Asuin 3,5v siellä ja rauhallinen paikka liikenteen suhteen. Muuten ei niinkään rauhallinen.

                                                    Comment


                                                      Lähinnä tuo toteaminen muun maailman ruuhkista verrattuna Suomen ruuhkiin pyrkii siihen, että näihin meidän ruuhkiin ei todellakaan ole syytä etsiä ratkaisua tai syitä niiden muiden maiden oikeiden ruuhkien selvittelyistä.

                                                      Ruuhka se on pienikin, mutta ei sen perusteella nyt voi ajaa teiden sulkemista, ruuhkamaksuja tms. ison maailman tyyliin. Ainakin täällä Keski-Uusimaan seudulla ollaan aina isoon ääneen vaatimassa liikenteen rajoittamista kokonaan tai käsittämättömän kalliita risteysuusimisia heti, kun aamulla on 15min ajan yli 10 autoa peräkkäin katkeamattomana jonona. Lopun päivästä onkin sitten tyhjää.

                                                      Comment


                                                        Itse olen miettinyt tuosta ruuhkamaksusta että mites käy kuluttajahintojen kussakin tuotteessa.
                                                        Jaa miksi vai? No siksi koska kaikki tuotteet, ruoka, vatteet, varaosat etc kulkevat kumipyörillä paikasta A paikkaan B. Ja se että kun yrittäjälle joka kuljettaa näitä tuotteita lätkästään joka autosta ruuhkamaksu niin voisin lyödä vetoa ettei yrittäjä ota sitä takkiinsa vaan siirtää kyseisen maksun kuljetus hintoihin jonka jälkeen tavaran vastaan ottajat nostavat hintojansa kun kerran tulee kalliimmaksi saada tuotteet liikkeeseen.

                                                        Samaan syssyyn saattaapi nousta taloyhtiöiden huoltomaksut koska se auto on melkosen välttämätön kulkine huoltomiehelle, kun ei yksikään huoltoäijä lähde tarvittavia osia hakemaan millään dösällä toisesta päästä kehä I:stä.

                                                        Ja onhan noita muitakin ammatteja joissa auto on aikastalailla välttämätön.

                                                        Näitä "viisaita" asioita on ite tullut mietittyä noista ruuhkamaksuista...

                                                        Comment


                                                          Suurin osa porukasta ei ymmärrä ajatella noin pitkälle. Demokratian bugi. Idiootin ääni on yhtä painava kuin viisaan - ja totuus nyt vain on, että suurin osa porukasta ei ole kovin kaksista ajattelijaa.

                                                          Comment


                                                            Demokratian bugi. Idiootin ääni on yhtä painava kuin viisaan - ja totuus nyt vain on, että suurin osa porukasta ei ole kovin kaksista ajattelijaa.
                                                            Aamen. "Demokratia on huonoin yhteiskuntajärjestys, lukuun ottamatta kaikkia muita vaihtoehtoja." Ja puhutaan nyt ihan mistä vaan kustannusten noususta - teollisuuden energiakustannukset, terveydenhuollon kulut, infrastruktuurin ylläpito - viime kädessä kuluttaja/veronmaksaja ne maksaa, korkeampina hintoina tai veroina.

                                                            Mutta ettei jäisi polittikan paasaukseksi: tästä on puhuttu täällä ennenkin, eikä tapahtunut tänään, mutta toistuvasti siihen törmää. Vaikka Joensuun tienoilla ei voi ruuhkista puhua, kumman vaikeaa on sekaan mahtua välillä: Noljakan rampista Kuopiontielle, kiihdyttäessä katson sopivan välin (aamuisin siellä voi olla monta autoa peräkkäin) ja sovitetulla vauhdilla koetan mennä siihen monen auton mittaiseksi katsomaani tilaan. Eikö vain siinä vaiheessa torvi soi ja keskisormi vilku, kun taaempana tullut [mersu tällä kertaa] joutuu vaihtamaan viereiselle kaistalle, kun oli juuri päättänyt kiihdyttää edelläajavan perään kiinni... Tavallinen ilmiö täällä. "Miun etteen et sie kyllä tule, prkl!"

                                                            Comment


                                                              En tänään, mutta eilen ny kumminkin: Hämeenkadulla Bentley Continental GT, peräti Suomen kilvissä. On muuten melko kivan näköinen auto.

                                                              Työtoveri kummeksui, jotta millähän mahtaa Bentley-kuski ajella talvella. Totesin, että hyvin mahdollisesti Bentleyllä, onhan se quattro...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X