Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hannu, onhan noita jo ainakin kuukauden päivät huristellu pitkin poikin. Eniten harmittaa varsinkin silloin, kun tiet ovat kuivia. Ilman sitä suolaliuosta, ne myös pysyisivät kuivina, eikä olisi mitään mika muuttuisi liukkaaksi. noh.. Kaippa ne viisaat tietävät paremmin :-)

    Comment


      Suola-autot suorittavat liukkauden ennakkotorjuntaa, menestyksellä... Turussa ei ole yhtään liukasta (kun pysyy plussalla)

      Comment


      • Eilen illalla noin klo 23 tulin Jämsästä pohjoiseen Saakosken suoralla. Suoran pohjoispäässä näkyi hälytysjoneuvon vilkut. Vastaan tuli sillä kohdalla yhdistelmä, joten jouduin kohdalla jarruttamaan melkein vauhdin pois. Ambulanssihan se siinä takarengas ihan riekaleina. Varmaan menny aika kovassa vauhdissa. Toivottavasti ei ollu kovin kiireellinen potilas.

        Comment


          Ajelin martilla töistä kotiinpäin Helsingissä Vihdintietä pohjoisen suuntaan. Vähän ennen Haagan liikenneympyrää vaihdoin oikealta vasemmalle kaistalle "smartin mentävään rakoon" jenkeistä (tai muusta lyhyen kilven maasta tuodun) B7 A4 sedan 2.0Tq:n eteen. Jouduin heti jarruttamaan koska edessä ollut Volvo V70 jarrutti ja vaihtoi kaistaa oikealle kaistalle. Kiitokseksi sain B7:n kuskilta parin sekunnin pitkien valojen tehoesityksen. Kirkkaat oli. Välittömästi tämän jälkeen B7 vaihtoi kaistaa oikealle ja pysähtyi melkein mun viereen ympyrän valoihin keskimmäiselle kaistalle (Pitäjänmäki + Vihdintie). Itse olin vasemmanpuoleisella (Pitäjänmäki + Munkkiniemi). Mulla oli edessä joku Pianokuljetuksen paku joka ajoi ympyrän varovaisesti. Ehdin kuitenkin huomata että tämä B7 puski juuri pianokuljetuksen pakun edestä ilman vilkkua kohti Munkkiniemeä. Siis siltä kaistalta jota pitkin olisi pitänyt mennä joko Vihdintielle pohjoiseen tai Pitäjänmäen suuntaan.

          Kiinnitin huomiota samaan B7:n joka oli ajanut jo muutamaa minuuttia aiemmin Hakamäentieltä Mannerheimintien yli oikeanpuoleisinta kaistaa suoraan. Siis kaistaa, jota pitkin käännytään oikealle tai mennään risteyksen toisella puolella olevalle bussipysäkille.

          Näytti kaverilla olevan hattu aika syvällä päässä.

          Comment


          • Eli töistä olin tulossa tampereelta turkuun päin 9 tietä pitkin. Kylmäkosken kohdalla ihmettellään työkaverin kanssa et mikäs se tuolla rekan edessä tuksuttaa. Kauheen korkee aparaatti, mut sit näytti renkaat olevan niin kaposet et oltiin vaa että WTF.

            No siinä oltiin nesteelle menossa tankkaamaan, ni sama aparaatti se siihen kääntys. Oli joku vanha Toyotan dyno tai vastaava pikkukuormuri ja lavalla oli TOINEN vastaava osina. Kovin huvittavan näkönen oli vaan se toyota tällä kuormalla.

            Siinä sitten syötiin, ehti tämä toyota sitten lähteä menemään jo ja juurikin turkuun päin mihin oltiin menossa. Näytti jotain 70km/h kulkevan ja sitten ku ajattelin ohi mennä ni toyota kiihdyttää hieman yli 80km/h ja voi taivas sitä savua mikä perästä tuli, 5 sek välein ihan järkyttävä tussahdus. Naurettiin vaan työkaverin kanssa et mahto kolmas sylinteri käynnistyä aina ku savua tussautti. Ilmesesti kuskilla nastalaudassa, oli vaan melko hauskan näköstä tuksuttamista :D

            Comment


              No ainakin tulee siis ne lavalla olleet varaosat tarpeeseen :)

              Comment


              • Itse näin eilen Iisalmesta pois ajaessa "maasturin" vetämässä telikärriä..
                Ei siinä mitään ihmeellistä muuten, mutta oli tienpuoleinen takarengas lukossa, ja piirti viivaa iloisesti jälkeensä, ja savu näkyi jo kaukaa :)
                Siinä takana jo tuntui rekkakuski etsivän maasturikuskin numeroa puhelimen avulla, kun ei kuski itse tuntunut huomaavan asiaa ollenkaan.

                Taisi "pakkaset" + vesisade yllättää.. :)

                Comment


                  Hetki sitten Kalevan puistotiellä lumikuurossa uudenkarhea Maserati Gran Turismo. Hieno peli, mutta ympäristö ei juuri sillä hetkellä ollut aivan tehtaan esitteestä...

                  Comment


                  • Nyt on jo korkattava tämä foorumi ensimmäisellä viestillä, kun eilen tuli kohtalaisen elävästi mieleen tämä kuva.. Jyväskylän tieltä Mikkeliin poistuvalla "180 asteen" rampilla oli vanhempi 5-sarjan bemari lipsahtanut ensilumilla mutkasta ulos lyhtypylvääseen ja pylväs oli aika reilusti uponnut keulaan. No viereenhän oli pysähtynyt C5 korinen A6 2,7 bit quattro ja meinaskin olla hymyssä pitelemistä kun tuli toi kuva mieleen.. No ei tietysti pitäis onnettomuuksille naureskella, mutta bimmerikuski näytti olleen ihan kunnossa. Niin ja onkohan klubilaisia ko. Audin omistaja.?

                    Comment


                    • Tervetuloa foorumille kona! Kyllä se nelikkokuume aina talven tullen iskee...

                      Comment


                      • Taitaa talouden hidastuminen näkyä jo kun Kovasen S8 tuli vastaan juusto katolla eli päivystää potentiaalisesti tolpalla eikä ole jatkuvasti tilausajossa.

                        Comment


                        • R8 tuli eilen (torstaina) aamulla kaarinantiellä vastaan kun olin menossa töihin. Oli kunnon lumisade ja hämärää niin ei meinannut huomata ollenkaan. Katsoin vaan Audin ledivalojen tulevan vastaan, mutta niiden etäisyys toisistaan (auton leveys) ja kuinka matalalla olivat (auton mataluus) paljasti jo kauempaa. Näytti vaan jotenkin sympaattiselta kun se oli ollut selkeesti yön pihalla. Oli ihan jäässä ja lumen peittelemänä. Varmaan ihan hassunhauska talviauto..

                          Comment


                            Sähköautoihin voi tilata moottorinääniä, kuten kännyköihin soittareita... :)
                            Jos minulla olisi valinnaisäänellinen sähköauto, valintani olisi ehdottomasti inisevä pärinä (ferrari?), joka pikkupoikana päästettiin suusta ajaessa mäkiautoa, polkuautoa tai työnneltäessä pikkuautoja. ;)
                            Alkuperäinen kirjoittaja Miikka Salonen Näytä viesti
                            Adminin oikeudella jatkan vielä hieman offtopikkia, sähköautoon tämä olisi ainoa oikea ääni:

                            http://www.bootstrike.com/LaughterHe...ured/deng.html
                            Uhallakin jatka offtopicia mutta ei tämä mun mielestä ollut oikein uudenkaan topicin arvoinen juttu. Brabus on virittänyt Tesla Roadsterin ja jos oikein luin niin siinä vaihdettavat äänet.
                            breathtaking addition of a "space sound generator." That's right, press the pedal and instead of a quiet whoosh of power, you get a simulated V8, simulated race car, and "two futuristic soundscapes named ?Beam? and ?Warp.'"
                            Kliks

                            Comment


                            • Kylläpäs paloi roput tänään pitkästä aikaa liikenteessä.

                              Olin Salossa kääntymässä risteyksestä oikealle toisen auton perässä, niin vastapuolelta risteystä päätti vanhempi herrasmies, että siinä meidän välissä on Q7:n mentävä väli.
                              No ei siinä ollu, kun minä jouduin ns. lyömään liinat kiinni ettei tulis peltitöitä.
                              Siihen ei mulla vielä proppu palanut.

                              Annoin tietenkin siitä ratin keskeltä painamalla melko pitkän muistutuksen liikennesäännöistä.
                              UK:ssa ja keski-euroopassa olisi tämä kuittaantunut sillä, että vastapuoli olisi heilauttanut anteeksipyynnön kädellä.
                              Mutta hänpä ajatteli, että jos hetken matkaa ajan eteenpäin ja jarrutan helvetisti edessä, niin on kiva kosto. Eikä jäänyt näemmän ajatuksen tasolle. Sitten paloi multa hihat.
                              Siinä sitten ajeltiin peräkanaa hänen hidastellessa 20km/h ja vaihdeltiin käsimerkkejä melko paljon, piti mun välillä lisäksi vähän muistutella, että Passatin torvi toimii vieläkin.

                              Mahtoi olla hauskan näköistä ulkopuolisen silmin, keskellä kaupunkia kuitenkin oltiin...

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
                                Kylläpäs paloi roput tänään pitkästä aikaa liikenteessä.

                                Olin Salossa kääntymässä risteyksestä oikealle toisen auton perässä, niin vastapuolelta risteystä päätti vanhempi herrasmies, että siinä meidän välissä on Q7:n mentävä väli.
                                No ei siinä ollu, kun minä jouduin ns. lyömään liinat kiinni ettei tulis peltitöitä.
                                Siihen ei mulla vielä proppu palanut.

                                Annoin tietenkin siitä ratin keskeltä painamalla melko pitkän muistutuksen liikennesäännöistä.
                                UK:ssa ja keski-euroopassa olisi tämä kuittaantunut sillä, että vastapuoli olisi heilauttanut anteeksipyynnön kädellä.
                                Mutta hänpä ajatteli, että jos hetken matkaa ajan eteenpäin ja jarrutan helvetisti edessä, niin on kiva kosto. Eikä jäänyt näemmän ajatuksen tasolle. Sitten paloi multa hihat.
                                Siinä sitten ajeltiin peräkanaa hänen hidastellessa 20km/h ja vaihdeltiin käsimerkkejä melko paljon, piti mun välillä lisäksi vähän muistutella, että Passatin torvi toimii vieläkin.

                                Mahtoi olla hauskan näköistä ulkopuolisen silmin, keskellä kaupunkia kuitenkin oltiin...
                                Täytyy nostaa hattua sinulle noinkin hyvistä hermoista. Itse olisin tuossa tilanteessa kiilannut eteen ja mennyt "juttelemaan" kuskin kanssa liikenne säännöistä.

                                Comment


                                • Näin/koin tän oikeestaan jo eilen.. pirkkahallin parkkipaikalla oli joku hullu pyörittelemässä quu-autolla.. olihan se sitten itsekkin "pakko" siirtyä siitä repsikan paikalta ratin ja penkin väliin.. kyllä vajaavetokuskia harmittaa talvisin, voin kertoo =) ens talveks nelivetoo jos lompakko kestää ;)

                                  Comment


                                    Ei se ole lompakosta kii, vain että mihinkä tyytyy. Q:n saa alle halvimmillaan ~tonnilla. Itellä oli tommonen ratkasu viime talvena, kesällä sitten päivitin vähä arvokkaampaa, vaikka ei tämäkään mikään rahamiehen auto ole.

                                    Comment


                                    • Ei se ole lompakosta kii, vain että mihinkä tyytyy.
                                      hyvin kiteytetty.. vaan kun en tyydy ihan mihin vaan, halvempaan/vanhempaan/huonompaan en vaihda, sillä sitä lompakon kestämistä mietin ja siksi golffilla vielä ajelen, se on niin halpaa..

                                      Comment


                                        Tuli köröteltyä Tampereelta Helsinkiin tuossa tunti sitten. Pitkiä letkoja, joissa 80%:lla autoilijoista on yhden-kahden auton turvaväli edellä ajavaan. Sumarit palaa molempiin suuntiin ja välillä tehdään pieniä paniikkijarrutuksia. En ymmärrä en. Kyseessä on ilmeisesti joku kollektiivinen turvallisuudentunne kun saa melkein edessä ajavan puskurista kiinni. Ja letkan kärkiautona yleensä joku pieni punainen kulkine, jossa mennään lasit huurussa ja nenä etulasissa kiinni. Muut tulee kiltisti perässä.

                                        Oma marssivauhti oli tilanteesta ja pyrystä/näkyvyydestä riippuen 60-100 km/h, letkat ohitin rauhalliseen tahtiin ja matka sujui mukavasti. Vasta kotipihan kinokset olivat sen verran paksuja, että sai yrittää parikin kertaa ennen kuin vajaavedolla ja kitkoilla pääsi maaliin.

                                        En pidä itseäni ihmeellisenä kuskina, mutta kyllä silti kummeksun näitä nenä toisen prseessä kulkijoita varsinkin tällä kelillä. Mitäs muut ovat mieltä?

                                        Comment


                                          Nenä perseessä mennään edelläajavan takavalojen mukaan, metsään saakka...

                                          Comment


                                          • Kertokaas taksia ajavat, että miksi ajatte tuusulantietä rinnakkain!

                                            Tiedän, että teillä on jonkin sortin herrasmiäs soppari, mutta päteekö se kumpaankin suuntaan? Tuskastuttaa suunnattomasti kun olen ohituskaistalla ja kaksi taksia tukkii koko tuusulantien? Ei siitä pääse ohi sitten millään.

                                            Tällästä on tapahtunut ainakin 5 kertaa, mitä tuossa laskeskelin. Ihmettelen tätä nyt siksi, että takseja vituttaa suunnattomasti se, että taksi kaistalla ajetaan. Miksette jätä sitä ohituskaistaa muille? :D

                                            Itse käytän oikeaa kaistaa aina kun mahdollista. Eli en jää tukkimaan vasenta kaistaa jos sieltä sattuu tulemaan joku kovempaa ajava.

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja Paha Näytä viesti
                                              Tuli köröteltyä Tampereelta Helsinkiin tuossa tunti sitten. Pitkiä letkoja, joissa 80%:lla autoilijoista on yhden-kahden auton turvaväli edellä ajavaan. Sumarit palaa molempiin suuntiin ja välillä tehdään pieniä paniikkijarrutuksia. En ymmärrä en. Kyseessä on ilmeisesti joku kollektiivinen turvallisuudentunne kun saa melkein edessä ajavan puskurista kiinni. Ja letkan kärkiautona yleensä joku pieni punainen kulkine, jossa mennään lasit huurussa ja nenä etulasissa kiinni. Muut tulee kiltisti perässä.

                                              Oma marssivauhti oli tilanteesta ja pyrystä/näkyvyydestä riippuen 60-100 km/h, letkat ohitin rauhalliseen tahtiin ja matka sujui mukavasti. Vasta kotipihan kinokset olivat sen verran paksuja, että sai yrittää parikin kertaa ennen kuin vajaavedolla ja kitkoilla pääsi maaliin.

                                              En pidä itseäni ihmeellisenä kuskina, mutta kyllä silti kummeksun näitä nenä toisen prseessä kulkijoita varsinkin tällä kelillä. Mitäs muut ovat mieltä?
                                              Tuntuu olevan ihan melkein sama, että pidätkö sinä sitä turvaväliä vai et, kun toinen on kuitenkin hanurissa kiinni. Ainoa, että voit katkaista ketjukolarin jos pidät turvavälin. Turvaväliinkin ohittaja saattaa tulla. Jolloin nekin välit tuntuu turhilta. Aina siihen letkaa muutama osaamaton mahtuu.

                                              Itse nyt en keksi muuta kun ohittaa kyseinen letka, että ajaminen tuntuisi hieman edes turvallisemalta. Huomattu myös, että ihmeellisissä paikoissa jarrupolkiminen painallukset saattaa aiheuttaa sen, että joku painelee vähän kovempaa ja toinen on taas perseessä kiinni niin jarrutellaa sitten ihan tosissaan.

                                              Comment


                                                Ajoin tänään pahimpaan pyrytysaikaan kehä 1 ja hämmästelin samaa turvaväli hommaa. Ajelin itse vasen takaistaa, kun se oli tyhjä, mutta kun piti päästä oikealle kaistalle ja alas kehältä niin eihän sinne edes mahtunut kun kaikki körötti ihan peräkkäin. Vauhtia näytti olevan hieman yli 50 km/h ja turvaväliä ehkä 10 metriä. Siinä voi tulla äitiä ikävä kun joku oikeesti jarruttaa.

                                                Comment


                                                  Ja jos ajat auraamatonta tietä pyryssä ensimmäisenä, niin eikös yleensä joku takaa tuleva ota kiinni ja ala hiillostamaan puskurissa ohi pääsyä. Eipä siinä mitään, mutta sitten kun päästät tai ne ajavat ohitse, lyövätkin jarrut tiskiin, kun ei se niin kivaa yllättäen enää ollutkaan ajaa uraa avaten.

                                                  Onhan se kieltämättä helpompaa jaa, kun vain seuraa mihin edessä menevät valot kulkevat. Ei tarvitse itse miettiä ajamista lainkaan...

                                                  Comment


                                                    Eilen sain hämmästellä salamointia iltalenkillä Espoossa? Ekaksi luulin että sähköjohdot räsähti, mutta kun muija sanoi kotonakin nähneensä salaman niin kai se on pakko uskoa. Lunta tuli pikkasen liikaa vaivattomaan hauskanpitoon, kun piti vähän väliä käydä lippulaivan hallissa irrottelemassa jäät pyyhkimistä.

                                                    Yllättävän moni ajeli huonoilla renkailla ja oli jumissa pikkunyppylöissä.

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Paha Näytä viesti
                                                      Tuli köröteltyä Tampereelta Helsinkiin tuossa tunti sitten. Pitkiä letkoja, joissa 80%:lla autoilijoista on yhden-kahden auton turvaväli edellä ajavaan. Sumarit palaa molempiin suuntiin ja välillä tehdään pieniä paniikkijarrutuksia. En ymmärrä en. Kyseessä on ilmeisesti joku kollektiivinen turvallisuudentunne kun saa melkein edessä ajavan puskurista kiinni. Ja letkan kärkiautona yleensä joku pieni punainen kulkine, jossa mennään lasit huurussa ja nenä etulasissa kiinni. Muut tulee kiltisti perässä.
                                                      Sama reitti paria tuntia aiemmin.. Ajoin koko matkan vanhaa tietä pitkin, ja ihan rauhassa sai ajaa omaan tahtiin.
                                                      Kohdissa joissa tiet kulkevat rinnakkain, ihmettelin tuota ihan samaa paniikkikäyttäytymistä siellä moottoritiellä. Körötellään 70 km/h edellisen per*eessä kiinni, poltellaan kaikennäköisiä tuikkuja edessä ja takana, ja jarrutellaan hätääntyneenä niin että saadaan varmasti letka nippuun..

                                                      Itse nautiskelin melkein tyhjällä tiellä niistä muutamasta q-ohituksesta "kuin kiskoilla" ja matka sujui loistavasti. Sarvet kasvoivat päähän vasta täällä Kehä III:n sisäpuolella, Vihdintien valoissa pääsi ottamaan muutaman oikein rivakamman lähdön. Parkkipaikkapyöritys-kikkailuun sitä valkoista ainetta oli kyllä hiukan liikaa.

                                                      Comment


                                                        Pari kertaa tuli jäätyä jumiin ylämäissä, kun vastaantulevat ei ymmärrä, että siitä ei enää
                                                        ylös mennä vajaavedolla kitkojen kera, kun kerran joutuu pysähtymään. Melko rasittavaa,
                                                        monet liukastelivat nenänedessä ja pari tuli läpi risteyksien suoraan keulan edestä
                                                        piruettien kera. Ajaminen sääolosuhteisiin katsoen näyttää aika heikolta joidenkin osalta.

                                                        Nyt on ainakin talviset keli, mutta nelikko puuttuu :(

                                                        Comment


                                                          Alkuperäinen kirjoittaja rikupl
                                                          poltellaan kaikennäköisiä tuikkuja edessä ja takana
                                                          Kyllä ainakin minä ylpeänä tunnustan, että sumuvalot olivat päällä eilen illalla. Näkyvyys oli Etelä-pohjanmaan aakeella laakeella paikoin muutamia kymmeniä metrejä, ja lumi pöllysi edellä ajavan auton valoihin niin reippaasti, että sen sijaintia ei erottanut turvallisen välimatkan päästä. Ainoa vika on, että kun pelkkää takasumaria ei saa päälle omasta kulkineesta. Olisin toivonut myös muilta takasumuvalon käyttöä eilisessä kelissä, ehkä yhdellä kymmenestä se oli päällä, etusumuvalot lähes kaikilla joilta se löytyi (tätä en taas ymmärrä).

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja MR Näytä viesti
                                                            Kyllä ainakin minä ylpeänä tunnustan, että sumuvalot olivat päällä eilen illalla. Näkyvyys oli Etelä-pohjanmaan aakeella laakeella paikoin muutamia kymmeniä metrejä, ja lumi pöllysi edellä ajavan auton valoihin niin reippaasti, että sen sijaintia ei erottanut turvallisen välimatkan päästä. Ainoa vika on, että kun pelkkää takasumaria ei saa päälle omasta kulkineesta. Olisin toivonut myös muilta takasumuvalon käyttöä eilisessä kelissä, ehkä yhdellä kymmenestä se oli päällä, etusumuvalot lähes kaikilla joilta se löytyi (tätä en taas ymmärrä).
                                                            Joo, ilmaisin itseäni hiukan huonosti.
                                                            Jos / kun sitä lunta pöllyää, niin joka ainoa lisävihje toisesta autosta on kullan arvoinen - oltiin sitten menossa samaan suuntaan tai tulossa vastaan.
                                                            Tuolla moottoritiellä tilanne vaan tosiaan oli se, että lunta ei enää hirveästi ilmassa ollut mutta silti ajettiin tappituntumalla nolla-turvaväleillä ja veikkaanpa että suurimmalla osalla väestä sumuvalot paloivat tiedostamattaan.

                                                            Ehkä hiukan paremmin aiheeseen liittyen, viime lauantaina Helsingissä pyöri tämä valkoinen Maserati Gran Turismo hienon pakoputkimöykän saattelemana.

                                                            Comment


                                                              Alkuperäinen kirjoittaja ola Näytä viesti
                                                              Eilen sain hämmästellä salamointia iltalenkillä Espoossa?
                                                              Samaa itsekin hämmästelin, en ole ennen törmännyt lumisadesalamoihin.

                                                              Keli ei enää ollut kyllä kiva, kun tutuillakaan pikkuteillä ei meinannut löytää tietä. Liian heikko näkyvyys.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X