Jari Kanerva: Cannonball hyvinkin. Tuosta oli lehdessä juttu, että poliisi tiesi tapahtumasta etukäteen, otti letkan kasaan Vaalimaalla ja saattoi Helsinkiin Siljan lautalle. Eli se "race" jäi sitten Suomenmaalla puuttumaan. Lehden mukaan kisassa mukana myös tv:stä tutut Johnny Knoxville ja Steve-O.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Samaisena Cannonball-perjantaina ajoi ohitseni Toijalan ja Hämeenlinnan välissä kohti helsinkiä kaksi Ferraria.
Testarossa ja ilmeisesti 328 GTB
Kiltisti köröttivät lain sallimissa puitteissa. Noita edellä mainittuja poliiseja ei tosin näkynyt.
Tuolta vajaan kahden metrin korkeudesta tarkasteltuna melko lituskoja maanuoliaisia olivat.
Liekö noilla korkeutta juuri metriä enempää (?)
Comment
-
j-peltonen
Testarossa 113cm korkea ja 328gtb pari milliä vähemmän. Totta, että nämä oikeat "superautot" ovat luonnossa hämmästyttävän pieniä (matalia).
Comment
-
Tänään ajelin Jyväskylässä Keljon moottoritietä kaupunkiin päin. Viimeisessä oikealle kaartuvassa mutkassa oli joku rysäyttänyt jäljistä päätellen aika huolellisesti. Ensin vasemmalle kaiteeseen, siitä oikeelle kaiteeseen, siitä vielä vasemmalle kaiteeseen ja lopulta päätynyt oikean kaiteen viereen. Toivottavasti on/ovat hengissä säilyneet. On varmaan ollu vauhtia aika reilusti yli sallitun 100 km/h. Tästähän varmaan saa maanantain Keskisuomalaisesta lukea.
Comment
-
kmruuska
Parin päivän sisällä okulaariin osunut M-B S65 AMG, Aston Martin DB9, Cayenne Turbo, Bentley Continental GT ja Maserati Quattroporte. Luxemburg on aika hyvä paikka jos haluaa bongailla eksoottisempia autoja.
Comment
-
Tänään Jyväskylässä ajelin työautolla(paku) kohti Muuramea. Yhtäkkiä oli takapuskurissa kiinni vaalean sininen Caravelle. Väri oli sen verran erilainen että kiinnitti huomioni, veikkaisin jälkikäteen maalatuksi. Autoon oli tehty sellainen "korotus" katolle, ja korotetun osan molemmin puolin oli tribal-teippaus. Auto näytti kaikin puolin siistiltä, semi-tunatulta pikku-bussilta.
Ensimmäisenä kuitenkin silmä kiinnittyi katolla olevien lamppujen määrään, niitä oli eteen ja taakse ja molemmille sivuille aika monta. Siinä taustapeilistä autoa tarkasteltaessa silmiin osui maskin sisällä kaksi sinistä valoa vieretysten. (Aurinko paistoi siis vastaan ja valaisi maskin taustan). Tämän jälkeen tottakai vilkaisu kojelaudalle ja siellähän törrötti jos jonkinnäköistä laitetta, automaattisesti vilkaisu omaan nopeuteen ja totesin sen olevan sallitulla alueella.
Yhtäkkiä Caravelle sitten polkaisi ja hävisi näkyvistä, kuskina ihan normi-hemmon näköinen tyyppi.
Onko nyt kyse siitä et virkavalta naamioituneena tulee meidän sekaan(undercover)? Kävi myös mielessä että auto olisi ostettu poliisi-huutokaupasta, mutta kai ne repii siellä valot yms. härpäkkeet pois maskin takaa? Samanmoisia havaintoja?
Comment
-
Meitä on niin monenlaisia, ennenkin on nähty tyyppejä jotka leikkivät poliisia. Sinisten vilkkuvalojen käytöstä saa aika kovat rapsut. Jos on vielä käyttänyt niitä tilanteessa missä on jonkun annettu ymmärtää että ollaan viranomaisia, niin voi joutua vähän kuulusteluissa selittämään harhautusta. Tiedossa on yksi tuttu joka ei ymmärtänyt asian vakavuutta, pysäytti tyttöjen auton ja leikki poliisia. Ei selvinnyt ihan pikku sakoilla kun tytöt ilmoittivat pilan poliisille ja tulivat kotoa hakemaan kaverin kuulusteluihin. Broidikin oli aikoinaan pöllinyt mun tallilta vilkun johon sai ruuvattua sinisen kuvun, kuulin kavereilta että oli ajellut Tikkurilassa vilkut päällä...
Comment
-
Olihan taas semmonen tapaus mitä en ole ennen nähnyt. Ohitin tänään illansuussa pikkutiellä erään Mazda 3:n kun 50-alue loppu. Ohituspaikassa tie laskeutuu alaspäin kaartuen ensin oikealle, sitten vasemmalle ja taas oikealle. Näkyvyyttä paikassa on hyvin ja valkoinen katkoviiva oli siinä missä lähdin ohittamaan. En lähtenyt sen kummemmin revittelemään, kun auto on vielä sisäänajossa, mutta kaveri
ilmeisesti yritti kiihdyttää rinnalla, joten ajoin seuraavaan mutkaan asti vastaantulevien kaistalla että pääsen hyvin ohi ja näkyvyyttä riitti. Omalle kaistalle tulin kyllä takaisin kun sulkuviiva oli jo alkanut, ja perääni sain pitkien vilkuttelua. Ihmettelin minkä takia ja totesin että paikka saattoi olla sellainen missä kaikki ei välttämättä lähtisi ohittamaan kun seuraava T-risteys on n. 350m päässä.
Noh, lähestyin risteystä kääntyäkseni vasemmalle ja katsoin peileistä kun kaveri painaa hirveetä kyytiä perässä ja tulee puskuriin roikkumaan. Ajattelin että, "jaahas, tämä haluaa vissiin jotain kisailua", mutta kisailemaan en halunnut lähteä, ainoastaan kiusasin häntä siten että risteyksestä käännyttäessä jäin hetkeksi junnaamaan 30km/h ja näin taustapeilistä kuskin päässä punottavat verisuonet ja ääneen kiroilun. Kiihdytin rivakasti ja jatkoin matkaa, hän jäi kiihdytyksessä taka-alalle ja pysytteli koko matkan n. 50 metrin päässä.
Sen kummemmin asiaan huomiota kiinnittämättä ajoin n.10km kunnes saavuttiin taas taajamaan ja
tällöin käännyin paikallisen kauppakeskuksen suuntaan, koska olin viemässä äitiäni sinne. Katsoin taustapeilistä kun tämä Mazda-kuski hidasti huomattavasti risteyksessä ja katseli perään. Juuri kun
olin pudottamassa äitiäni kyydistä, tämä samainen Mazda tuli vastaan risteyksen takaa, vilkutteli pitkiä ja tööttäsi. Lähdin paikalta ja huomasin kun hän kääntyi hiekkakentällä ympäri ja lähti perään! Olin melko varma ettei se mikään poliisiauto ollut, koska en mitään rikesakkoa suurempaa rikettä mielestäni tehnyt, joten tein pienen katoamistempun enkä sen jälkeen häntä nähnyt.
Mielestäni tapaus oli jokseenkin ihmeellinen ja uskomaton. On se varmaan kovaa jos ottaa noin paljon luonnon päälle tulla ohitetuksi, että pitää oikein lähteä seuraamaan. Tarvii vain toivoa ettei ole niin katkera ihminen että jonain päivänä on auton kyljessä avaimella vedetyt naarmut, pieni asutuskeskus kun tämä on.
Comment
-
Sattuipa keskikaiteen asennuspaikalla:
Tuossa aamulla töihin tullessa luulin ensin poliisiksi kun mies hyppäsi tielle tikkarin kanssa pysäyttämään vastakkaisesta suunnasta tulevaa autoa. Olikin tietyömies joka halusi liikenteenohjauskeilat takaisin. Mummolla oli niitä jokunen autonsa alla jumissa. Noin kilometrin päässä oli keilaton alue ja yksi keskikaiteen tolpista nurin.
Comment
-
Juhnis
Täytyypä heti todeta, että onneksi ei käynyt omalle autolle, vaan työpaikan pakulle. Oltiin tänään tuossa puolenpäivän aikaan ruokatauolta tulossa, ja pysähdyttiin liikennevaloihin, jonkun lasifirman avolavan taakse. Naureskeltiin kaverin kanssa kun sillä oli pakki lavalla--> ei mitään perälautaa eikä pakki mitenkään kiinni missään. Punaset sammuu ja vaihtuu vihreeks--> kierrokset lava-autossa rajottajalle, ja aivan sairas kiihdytys mustan savupilven kera, ja pakki pyörähtää 720astetta kerien tielle! Ja me volkkarin kanssa sen ylitte. Voi helevetti, ei tällästa voi tapahtua:)) pientä lommoa pohjaan ja pakoputkeen, ja pakin omistaja ei tietenkään huomaa mitään, vaan häviää kaupunkin hälinään. Noh, pakki vaihtoi omistajaa, mutta mitään hyödyllistä se ei sisältänyt :) Näin täälä villissä lännessä.
PS. kohta lähdetään lätkää kattomaan, ja (olen pahoillani porilaiset) Lukko muuten vie Ässiä ihan sata nolla! ;)
Comment
-
Tällä viikolla tuli nähtyä liikenteessä koko rahan edestä, olin viikon Shanghaissa :-) Ohessa muutamia sekalaisia huomioita:
-99% takseista oli VW Santana 2000/3000 malleja, kaikki maalattuna kaksivärisiksi siten että alaosa hopea ja yläosa joku vaalea metalliväri.
-Tien päällä oltiin joku kolme-neljä tuntia taksissa ja neljä tuntia pienessä bussissa. Bussilla ajettiin noin 150 kilsaa moottoriteitä pitkin ja matkan varrella oli mm. noin kymmenen autoa joilla kumi puhki ja nilkuttivat kohti seuraavaa liittymää.
-Nopeuserot olivat järkyttäviä, bussi veti parhaimmillaan 110-120 vauhtia kun viereisellä kaistalla joku metallirekka meni 50-60.
-Koko aikana näin vain yhden punaisen auton, se oli joku pikku japski sportti.
-Kaistojen käyttö oli melko luovaa, emergency lane tarkoittaa ilmeisesti kiinaksi vapaata kaistaa :-)
-Näin vain yhden lievän peräänajon ja yhden kunnolla takakontista lytätyn Boran, pikkuvekit joita näkee suomessa jatkuvasti loistivat poissaolollaan.
-Audeja näkyi jonkun verran, malleina muutama lötkö, A3, A4, A6 ja A6L. Noita A6L malleja näkyi yhteensä neljä joten se ei kait ollut mikään badgetuunaus, moottorit noissa olivat 2.0T ja 2.4:sia. Enkä kyllä osaa sanoa, että oliko tuolla L-versiolla ja normaalilla mitään eroja pituudessa tms.
-Liikennevalot ovat keskustassa melkoisen ohjeellisia, suurin osa kuitenkin noudatti niitä
-Liikenne ei ollut mitenkään agressiivista, eli jos joku kuupisteli missä sattuu keskellä risteystä niin hänet väistettiin jostain suunnasta ja jatkettiin matkaa, eikä jääty suomalaisittain soittamaan torvea keskelle risteystä.
-"Älä blokkaa" alueita risteyksissä ja liittymissä oikeasti kunnioitettiin, vaikka liikenne muuten olikin melkoista kilpatunkemista.
-Poliisit ajoivat aina vilkut päällä ja poliiseja riitti.
Comment
-
Ei näkynyt yhtään typ44 kopiota? http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_100#Trivia . Suhteellisen helppo sekoittaa alkuperäiseen. Ainoa poikkeus ulospäin näyttäisi olevan mallimerkintä. Hullu maailma. Noissakin on osassa Nissanin kone.
Comment
-
Säikähdin todella tänään: Olin kääntymässä risteyksestä vasemmalle ja pysähdyin (vastaantulija) pakosta siten, että auton takaosa jäi hieman suojatien päälle. Kuului kopsahdus ja käännyin katsomaan takaoikeaan.
Vanha"papparainen" ( kypärä päässä) oli ajanut polkupyörällä oikeaan takapyörääni. Mies kaatui, mutta onneksi ei käynyt mitenkään.
Hän moitti minua kovin sanoin, koska olin pysähtynyt suojatielle. Minä häntä kiittelin neuvoista sekä mainitsin, että tämä ei ole kyllä pyörätie. Vanha "herrasmies": "Minä ajan aina suojatietä käyttäen, kun menen uimahalliin"
Onni onnettomuudessa
Comment
-
Vanhukset ovat usein jopa lapsia arvaamattomimpia. Lapsilla tuntuu olevan edes jokin logiikka. Pyöräilijähän on muuten väistämisvelvollinen ajaessaan suojatielle ellei liikennemerkein toisin määrätä. Pyöräilijä on ajamassa pyörää niin kauan, kunnes nousee sen vierelle seisomaan/kävelemään. Hyvä ettei papalle käynyt kuinkaan.
Comment
-
Perjantaina tuli taajamassa 124 koppainen vastaan pitkän korokkeen väärällä puolella, onneksi oli kaksi kaistaa. Vilautin kerran valoja jos ei vaikka huomannut että ajaa vastakarvaan, noin kolmekymppinen kaveri siitä näyttämään keskisormea. Eli taisi olla tilanne niin että halusi vain vähän oikaista ja minä olin jotenkin birdien arvoinen kun uskalsin tulla niin yllättäen vastaan mutkan takaa omalla kaistallani.
Näitähän täällä Helsingissä näkee, pahimmat bully-tyypit ajavat päin punaisia jos mahtuvat sekaan, eikä ole poliisiautoa näköpiirissä. Voihan se olla etteivät nämä tilanteet ole niin vaarallisia kuin huolimattomuudesta johtuvat "vahingot", tulee kuitenkin aina mieleen ne muut tienkäyttäjät jotka eivät oleta jonkun käyttäytyvän täysin säännöistä poiketen. Pienelle pojalleni olen joutunut opettamaan alusta asti että tien ylityksessä pitää katsoa autoja vaikka olisi vihreä valo, ja aina molempiin suuntiin.
Comment
-
Tänään tuossa vartin yli viisi iltäpäivällä ajoin Helsingistä pois päin 4-tietä. Siinä kehä1:sen ja kehä3:sen liittymien välillä huomio kiinnittyi ohituskaistalla kulkijaan. Itse ajoin oikeaa kaistaa jonossa mittarissa ~110km/h. Yllättäen ohituskaistalla suhahtaa ohitse muiden seassa vanha Lähilinjojen seutubussi. Linja taisi olla 738 ja Keravalle menossa sekä bussi matkustajia täynnä. Rajoitus ennen Kehä3:stahan on 100km/h ja siitä eteenpäin 120km/h.
Kehä3:sen jälkeen bussi juuttui hieman ruuhkaan ja sain sen kiinni. Pienen tulpan väistyttyä tämä dösä veteli tasaisesti sen 120-130km/h. Välillä kun itselläni oli jonossa mittarissa päälle 125km/h, en perässä pysynyt vaan dösä meni menojaan. Välillä palasi ohituskaistalta ja hitaampien tullessa eteen kylmän viileästi ohituskaistalla ajavien autojen eteen nopealla käännöksellä niin, että kaistalla ajavien jarruvalot paloivat. Sompaili kuin henkilöautot ikään.
Tiedä sitten liittyikö kyseinen bussi samaan aikaan Kehä1:sen kohdalla Helsinkiin päin hinattavaan bussiin. Otettu vanha varabussi käyttöön ja aikataulu pahasti sekaisin. Hyvinhän se näytti kulkevan sen 130km/h. Hieman vain pölläytti nokea ohituskaistalle jälleen siirtyessään. Matkustajia ei tuntunut meno ihmetyttävän vaan ilme oli kaikilla perinteisen poissaoleva.
Comment
-
Matkustajia ei tuntunut meno ihmetyttävän vaan ilme oli kaikilla perinteisen poissaoleva.
Voisin melkein lyödä vetoa että ratissa oli virolainen kuski, heillä tuntuu olevan hieman perinteisiin sitoutunut ajotyyli vielä suomalaisen bussiyhtiönkin ratissa. Tosin työpaikan lähellä olevan bussivarikon lähituntumassa tapaa aina silloin tällöin koeajossa olevia busseja jotka vetävät kuolemaa halveksuen, tuollaistahan voi tyhjänä ajaa ilman D-korttia ja ajokokemusta.
Comment
Comment