Sen verran pitää omasta käytöksestä myöntää että pieni yli- tai alinopeus edessä ajavalla ei ole kynnyskysymys. Jos se nyt on vitosen alle rajoituksen niin eihän siinä, painan kerran cruisen napista ja ajetaan sitten sitä nopeutta vaan jos ajetaan 20km/h alle rajoituksen ilman mitään järkevää syytä niin tulee mieleen ajatus että edellä ajavalla kuljettajalla on syystä tai toisesta jotakin vaikeuksia sen ajoneuvonsa kuljettamisessa. Johtuuko sitten kuljettajasta vai mahdollisesti renkaiden kunnosta tai jostain muusta teknisestä seikasta, en tiedä mutta mieluummin pidän niin epävarmalta näyttävän muuttujan peileissä kuin siinä muutaman kymmenen metrin päässä edessä.
Toinenkin asia pitää myöntää. Jos tuollaisen täysin oikeutetun ja puhtaan ohituksen jälkeen alkaa se valojen vilkuttelu ja takapuskurissa mielenosoituksellisesti kiinni roikkuminen, väistän kyllä sen verran sivuun että ohi pääsee halutessaan. Tämä tarkoittaa yleensä näin talvikurasuolakelien aikaan kuivalta ajolinjalta märän loskapatjan tai kesäaikaan sivulle piennarviivan päälle sijoittumista josta yleensä myös nousee sitä paskaa tienpinnasta takanatulijan lasille merkittävän paljon enemmän. Siinä kun muutaman sata metriäkin heittää kaikki kurat ja hiekoitushiekat tien reunalta ilmaan niin yleensä se takana perseileväkin asennoituu turvavälin pitämiseen ihan uudella tavalla. Ja tämä kaikki koko ajan kaasupolkimeen koskematta, vakkaria vasten tasaisella suurimmalla sallitulla nopeudella.
Toinenkin asia pitää myöntää. Jos tuollaisen täysin oikeutetun ja puhtaan ohituksen jälkeen alkaa se valojen vilkuttelu ja takapuskurissa mielenosoituksellisesti kiinni roikkuminen, väistän kyllä sen verran sivuun että ohi pääsee halutessaan. Tämä tarkoittaa yleensä näin talvikurasuolakelien aikaan kuivalta ajolinjalta märän loskapatjan tai kesäaikaan sivulle piennarviivan päälle sijoittumista josta yleensä myös nousee sitä paskaa tienpinnasta takanatulijan lasille merkittävän paljon enemmän. Siinä kun muutaman sata metriäkin heittää kaikki kurat ja hiekoitushiekat tien reunalta ilmaan niin yleensä se takana perseileväkin asennoituu turvavälin pitämiseen ihan uudella tavalla. Ja tämä kaikki koko ajan kaasupolkimeen koskematta, vakkaria vasten tasaisella suurimmalla sallitulla nopeudella.
Comment