Ei voi kyllä taas ymmärtää osaa polkupyöräilijöistä. (Ja kyllä, tässäkin ne harvat pilaa pääjoukon maineen)
Tilanne:
- tulet T-risteykseen
- ei jalankulkijoita eikä pyöräilijöitä näkyvissä
- ajat suojatien päälle jotta näkisit autoliikenteen näköesteen x takia siten, että perän taakse jää noin metri suojatietä näkyville eli olet jo melko paljon yli suojatiestä
- jäät odottamaan ohiajavaa liikennettä
- huomaat, että polkupyöräilijä lähestyy suojatietä jonka päällä osittain olet
- polkupyöräilijän ollessa kohdallasi kuuluu joko:
A) kolahdus kun pyöräilijä potkaisee/lyö konttiin
B) järkyttävä kiroaminen ja huuto
Tänään viimeisin tapaus täysin ylläolevalla kaavalla vaihtoehdon B-mukaan. Pääsin kääntymään tielle ja oli ihan pakko hidastaa pyöräilijän kohdalla ja kysyä, että kuinka hän olettaa autoilijan näkevän muut autoilijat mikäli hän jää suojatien taakse odottamaan. (kysyin vielä täysin kohteliaasti kun en itse tuossakaan kohdassa olisi osannut paremmin/turvallisemmin ajaa)
Vastaukseksi sain noin 55 vuotiaalta herrasmieheltä seuraavaa: "vie sinä se v**un nokipumppu v**tuun".
Hymähdin hieman ja jatkoin matkaa todetakseni, että minulla on elämässä kaikki oikeastaan ihan hyvin.
Tilanne:
- tulet T-risteykseen
- ei jalankulkijoita eikä pyöräilijöitä näkyvissä
- ajat suojatien päälle jotta näkisit autoliikenteen näköesteen x takia siten, että perän taakse jää noin metri suojatietä näkyville eli olet jo melko paljon yli suojatiestä
- jäät odottamaan ohiajavaa liikennettä
- huomaat, että polkupyöräilijä lähestyy suojatietä jonka päällä osittain olet
- polkupyöräilijän ollessa kohdallasi kuuluu joko:
A) kolahdus kun pyöräilijä potkaisee/lyö konttiin
B) järkyttävä kiroaminen ja huuto
Tänään viimeisin tapaus täysin ylläolevalla kaavalla vaihtoehdon B-mukaan. Pääsin kääntymään tielle ja oli ihan pakko hidastaa pyöräilijän kohdalla ja kysyä, että kuinka hän olettaa autoilijan näkevän muut autoilijat mikäli hän jää suojatien taakse odottamaan. (kysyin vielä täysin kohteliaasti kun en itse tuossakaan kohdassa olisi osannut paremmin/turvallisemmin ajaa)
Vastaukseksi sain noin 55 vuotiaalta herrasmieheltä seuraavaa: "vie sinä se v**un nokipumppu v**tuun".
Hymähdin hieman ja jatkoin matkaa todetakseni, että minulla on elämässä kaikki oikeastaan ihan hyvin.
Comment