No justhan poliisi setä varoitti ettei vielä kannata vaihtaa. Pari viikkoa sitten kun piti tulla 20cm lisää valkoista.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
-
Comment
-
– Auton omistajaa ei ole tavoitettu. Odotamme, että tekniset tutkinnat etenevät ja sitä kautta yritetään löytää omistaja, kertoo Helsingin poliisin päivystävä tutkinnanjohtaja Outi Petersohn-Järvinen.
Lue myös: Video lähes mahdottomasti kolaroidusta autosta herättää kysymyksiä – Helsingin poliisi: Ette ole ainoita, jotka ovat ihmetelleet
Autossa ollut henkilö poistui autosta ennen kuin poliisit saapuivat paikalle. Petersohn-Järvinen arvioi, että kuljettaja oli joko humalassa tai jostain muusta syystä ei halunnut olla tekemisissä poliisin kanssa.
– Aika jonglööri on ollut, että pääsi autosta ulos.
Comment
-
Tuo eräs liittymä kehä 3 martinlaakson kohdalla pitäs jo sulkea. Siinä sähkölaitoksen kohdalla suuntana länsi.
Jälleen kerran joku torspo ei löytäny sopivaa rakoa ja toinen urpo käytännössä PYSÄHTYI antamaan tilaa. Voi jumalauta! Ei anneta sitä tilaa kun ei niin kuulu tehdä, jos voi jouheesti antaa pelivaraa sen verran korkeintaan. Loppukesästä olin taksin kyydissä kun taksi toimi oikein ja ajoi tyhjällä tiellä keskellä yötä tasaista nopeutta ja liittyjä joutui vetämään liinat kiinni. Siitä se sitte riemastui. Ampui perään ja alkoi kiilailemaan taksia joka edelleen ajoi tasaista nopeutta. Mikä siinä on niin vaikeeta...?
Comment
-
Jälleen kerran joku torspo ei löytäny sopivaa rakoa ja toinen urpo käytännössä PYSÄHTYI antamaan tilaa.
Parempi olisi pitää riittäviä turvavälejä niin liittymästä tuleva pääsisi kätevästi vetoketjulla muun liikennevirran joukkoon. Juu ja tiedän kyllä, että kehäteillä turvavälien pitäminen on liki mahdotonta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viestiAuton kuljettajan ovea ei pidä kiinni kuin lukko ja painovoima, jonglööri saa olla että saa oven auki?
Toisekseen, miten esineiden ilmaan heittely auttaa poistumaan kyljellään olevasta ajoneuvosta? :)
Comment
-
Lamborghini Urus trailerilla vironkilpisen tila-auton perässä Länsisataman valoissa äsken.
MB S kilvillä UU-55 ko. yksilössä hymyilytti Hakaniemessä pukukuskeineen.
Jokunen päivä takaperin ÄR-8 kilvillä iäkkäämpi musta R8. A4 avant AUD-14 kilvillä.
AZ-11 mustakilpinen BMW 3.0 cs naapurissa, käyttövehkeenään X5 AZ-12 kilvillä.
Todettakoon, ettei ole AUS-435 voittanutta edelleenkään nähty.
Comment
-
Sain yhdellä reissulla kaksi keskaria eri pyöräilijöiltä.
Ensimmäisen sain eläkeikäiseltä naiselta, joka talutti pyöränsä Koskelan tiellä yli punaisiin päin. Tikutti minut nähdessään kovempaa yli ja päästyään yli jäi näyttämään keskaria vihaisena. Minun olisi ilmeisesti pitänyt hidastaa 300m ennen pysähdyksiin ja päästää hänet rauhassa menemään punaisia päin.
Seuraavan keskarin sain saman ikäiseltä mieheltä, joka ajoi pyörällä tien poikki suojatietä pitkin. Ensin hidasti keskijakajalle, mutta päätti sittenkin vetää edestä. Jakajan jälkeen oli kaksi autokaistaa ja minä ajoin lähinnä keskijakajaa olevaa. Pyöräilijä olis ehtinyt yli ennen minua, mutta mielenosoituksena vetikin yllättäen vauhtinsa pois ja jäi lähes paikoilleen kaistojen väiin niin, että tarakka jäi minun kaistalleni eteen. Jarrutin ja käänsin niin lähelle kanttaria kuin mahtui sekä annoin torvella palautteen. Sain keskaria pitkän aikaa ja vielä mulkoilut pyörätien puolelta, kun kaveri ajoi pois.
Autoilija on aina se mulkku, ei maha mitään.
Comment
-
Pyörä on ainut kulkuneuvo jotai ei voi missään tapauksessa pysäyttää, ikinä. Muuta kun perille saavuttaessa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja trallalaalaakso Näytä viestiJokunen päivä takaperin ÄR-8 kilvillä iäkkäämpi musta R8.
Comment
-
Lahden motarilla Korson tuntumassa on siltatyömaita, joissa 120km/h pudotetaan porrastetusti 50-60km/h sillan kohdalle. Mielenkiintoista seurata ihmisten ajokäyttäytymistä tuossa. Pari toistuvaa ajotyyliä jäänyt mieleen:
1. Hermonsa menettäjät, kun muut noudattavat rajoituksia. Jos erehdyt ohituskaistalla nostamaan kaasun ensimmäisen nopeuden pudotuksen kohdalla, takaa tullaan kaasu tiskissä perseeseen ja melkein työnnetään pientareelta ohi. Pahimmat vilkuttelee valoja, että ohi pitää päästä. Tämä vaikka rullaten nopeutta olisi vielä melkein 100km/h kun 60km/h lätkä jo tulee vastaan. Erityisen vittumaista on, että jos tilaa on ja päästät ohi, sama kuski tulee sitten perse edellä vastaan kun nopeus taas nousee 120km/h, kunnes kelaavat sopivan ylinopeuden päälle.
2. Porukka joka ei reagoi ollenkaan nopeuden muutokseen. Nämä on melkein aina niitä, jotka ajavat vajaa 100km/h vauhtia 120km/h alueella, mutta paahtavat samaa työmaan läpi. Käsittämätöntä kuppausta suoralla, mutta kun pitäisi oikeasti hidastaa, vedetään aivan järkyttävää ylinopeutta. Työmaan jälkeen kuppaus taas jatkuu.
3. Pitkien piuhojen omistajat. Ajavat ihan ok vauhtia ennen työmaata, mutta reagoivat nopeuden muutokseen todella pitkällä viiveellä. Ensimmäiset kaksi nopeuden pudotusta menevät tiedon prosessointiin, joten paahtavat todella kovaa sillalle asti. Sitten sillalla tulee paniikki ja vedetään liinat kiinni reilusti alle nopeuden. Työmaan loputtua mietitään kilometrin verran, että mitä tapahtui ennen kuin kelataan nopeus hitaasti takaisin ja usein reilusti yli.
Naurun puolelle meni viime viikolla ensimmäisen ryhmän edustaja, joka pyrki työntämään väkisin ohi. Autoja molemmilla kaistoilla ja minun edessäkin, joten en päässyt minnekään. Puskurista työntäminen loppui vasta kun pesin tuulilasia vähän ennen siltaa reilummalla kädellä. Työmaan jälkeen hetken päästä paahtoi miljoona ohi. Sitten parin kilometrin päästä tuli ohituskaistalla rekan vierellä yhtäkkiä perse edellä vastaan. Sain kiinni, jolloin alkoi hirveä tuulilasin peseminen jota seurasi kiihdytys taas reiluun ylinopeuteen. Minun kyytiläinen ei saanut nauruaan loppumaan, kun kerroin mitä tässä nyt oikein tapahtui. :)Viimeksi muokannut jasso; 13.6.2019, 10:31.
Comment
-
Ajelin Honda CRV + muuli yhdistelmän takana. Näin yhdessä kurvissa CRV:n toisen takavalon joka oli pimeenä. Ajattelin että ajaa päivävaloilla jolloin myös Muuli oli ilman valoja. SItten yllättäen olikin Muuli aika lähellä. Kuski päätti heittää liinat kiinni ja kääntyä vasemalle risteyksessä jonka kautta ei ole mitään järkeä ajaa- Muulissa ei ollut mitään toimivia valoja ja CRV:ssä oli kyllä valot päällä mutta toinen takavalo pimeenä.
Comment
-
Vähän turhankin tuttu tapaus tuo, että edellä ajavan peräkärrin valot ei toimi sitten mitenkään päin. Tai sitten vilkkuu vasemman puolen vilkku, jarruvalo ja ääreisvalo kun veturissa syttyy oikean puolen vilkku.
Onko ihmisillä niin kiire ettei kerkeä kärrin ympäri pyörähtää kun lähtee vetämään?
Comment
-
Poistuessani Lauttasaaren Casa Maren lounaalta vartti sitten pihaan ajoi musta S1, jossa erikoiset valkoiset vanteet, jotka olen nähnyt jossain yhteydessä joskus vaan en muista missä ja milloin :)
Comment
-
Onko ihmisillä niin kiire ettei kerkeä kärrin ympäri pyörähtää kun lähtee vetämään?
Comment
-
Jasso, toi on kyllä yks perkele toi siltatyömaa molemmin puolin. Porukkaa ei tosiaan paljon tunnu kiinnostavan ne nopeuslätkät. Ite pudotan aina nopeuden noissa. Tänään kyllä taas näki jos jonkun näköistä suoritusta, yks meinas liippaa mun perseeseen kun himmasin, sillä oli nimittäin kiire ohittaa oikealta yksi sen mielestä hitaasti ajava. Joka päivä molempiin suuntiin, luojan kiitos en sentään joudu ruuhkassa menemään. Vähä ennen kymppiä aamulla hesaan ja kuuden jälkeen takas.
Nyt kannattaa muuten hesaan päin huomioida se jälkimmäinen työmaa, oikea kaista on käytännössä ajokelvoton, ainakin näin oli aamulla. Aivan saatanan isoja monttuja siinä oikealla kaistalla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
Jos on yksin liikkeellä niin jarruvalojen toiminta on hankala tsekata. Muut valot toki pystyy tarkistamaan, jos viitsii mutta kuka jättää reissun tekemättä, jos kaikki kynttilt ei pala?
Comment
Comment