Nykypäivänä ei ole konstikaan selvittää ajoneuvon omistajatietoja ja sitä kautta yhteystietoja. Jos siis jollekin autoilijalle on tähdellistä asiaa, niin soittaminen ei ole isokaan ongelma. Itse en halua katsella mutkaraudan piippuun, joten olen aika varovainen enkä lähde ehdoin tahdoin ketään pysäyttelemään ellei hengestä ole kysymys.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Itse olen muutaman kerran väläyttänyt pitkiä ja laittanut sen jälkeen päivävaloille ja renkannut niitä parikertaa, niin on mennyt viesti perille pimeästä perästä. Kerran oli myös tila-auto pösö edessä joka oli sitä ikäpolvea, ettei ollut mitään päivävaloja vaan hänellä ei yksinkertaisesti toiminut takavalot. Tämän perässä ajoin hetken pitkillä, jonka jälkeen sammutin valot päivävaloille (kun ei kokonaankaan pois saa), niin sen jälkeen syttyi sumuvalot. Eli voi todeta, että hän tiesi että perä on pimeä.
Mutta tosiaa, jos joku vilkuttelee ja soittaa torvea, niin en myöskään itse ihan heti pysähtyisi. Välillä tuntuu riittävän joillekin se, että ajaa Audilla, niin vetää herneet nenään vaikkei tekisi mitään tyhmää vaan ohittaisi normaalisti :)
Comment
-
Pitkästä aikaa joku pölvästi ajoi perässä joillain viimesen päälle pimppimagneetti-ksenoneilla. Hitto että häikäs kivasti, vaikka koitti pienessä kyyryssä ajaa ettei peileistä osu suoraan silmään.
Eikä yllättänyt että autona e36 biimerin rämä. Onneksi oli telonut etupuskurin johonkin, koska muuten olisi varmaan sumaritkin loimottanut...
Comment
-
On varautumisessakin eroja: ykköstiellä veti täysperäyhdistelmä rajoitinta vasten. Oli veto-auton kotipaikaksi merkitty Pello, oliskohan ollut jotain kunnon rengasta alla ja kuskille tuttua touhua. Seuraava oli sitten liettualainen puoliperäyhdistelmä, suti mottoritiellä mäkeä ylös korkeintaan 10 km/h, varmaan oli ylpeä itsestään kun suomalainen kolleega vetää heittämällä ohi....
Comment
-
Ehkä tuolla onnettomalla mitsulla ajelu aiheutti sen, että muutama asia kotimatkalla otti hieman kupoliin. Joku naikkonen ajeli pelkillä päivävaloilla perä pimeänä. Lukuisat valon vilkutukset eivät tuoneet mitään muutosta, eikä tööttäys vierellä edes pään kääntymistä, kun vierelle yksissä valoissa pääsin.
Kaupan pihassa joku laiska oli jättänyt auton käyntiin sisällä käynnin ajaksi. Ehkei nyt kovin pitkäksi aikaa, mutta ihan periaatteen tasolla tuomitsen tuommoisen täysin, enkä olisi yhtään harmissaan jos joku nisti veisi tommoselta juntilta koko auton.
Ja sitten nuo ainaiset sumaripellet. Nyt kun keli ehkä juuri ja juuri "oikeuttaa" niiden käyttöön, niin sitten ne takaset ei kuitenkaan pala, vaikka nehän ne tuolla tarpeellisemmat on. Oikeasti tuolla pyryssäkin ne etuset on vähän siinä ja tässä ovatko tarpeelliset, mutta monessa ne taitaa automaattisesti syttyä takasten kanssa.
Huh, pääsinpä avautumaan...
Comment
-
Kotiin ajaessa Espoossa Länsiväylällä Martinsillan kohdalla A5 8T3 kaistojen välissä syvällä pöpelikössä. Kirkkonummella Defender Helsinkiin menevällä kaistalla myös erittäin syvällä pöpelikössä. Matkalla joku C Mersu ohitteli väärältä ja oikealta puolen perä heiluen. Väläytteli valoja takana vaikka ajoin 85 vakkarilla. Ohitteli ja jäi kohta seuraavan taakse välillä vilkku vasemmalle ja välillä oikealle.
Kirkkonummen jälkeen kaksi aura-autoa joiden väliin muitten turvallisuudesta piittaamatta piti ML mersun päästä ajamaan 30kmh
Comment
-
Joku lähi-idän hemmo veti vanhalla bemarilla max 40kmph kehä ykkösellä keskikaistaa ja jumitti koko liikenteen. Bemmi tietenki ihan takarenkaat lintassa ja joillain kesärenkailla kun veteli edes takas sutien. Sitä saavutettaessa liikenne tökki ja nyki ja sen jälkeen ihan vapaata kaistaa pitkät matkat.
Ois saanu poliisi poimia sen sieltä sivuun ennenku vie muitakin mukanaan.
Comment
-
Kaveri meni kerran (joskus kun mekin oltiin nuoria ja ennenkaikkea köyhiä) hakemaan jotain linttapolkuluisupulkkabemaria. Oli kelitkin katellu valmiiksi jotta ei pitäs lunta tulla, plus 4. Toisin kuitenkin kävi, takaisinpäin tullessaan bemarin onnellinen omistaja huomasi jotta lunta, liukasta, bemarin nastat jossain muualla kuin renkaissa. Loppuviimein vein sille paremmat talviset sinne 100km päähän ja paikallinen rengasfirma hoiti loput..
Noista auton käyntiinjättämisistä, voihan se olla joku akkuvikanenkin. Tai sitten vaan juntti. Nykyään noita onneksi enää harvemmin näkee, en tiedä kultaako aika muistot vaan kovemmilla pakkasilla aikoinaan saattoi parikymmentä olla kaupan edessä käynnissä.
Comment
-
Mulla oli yhdessä autossa joskus turbotimer. Talviaikaan kovemmilla pakkasilla tuli kyllä jätettyä sen varaan käyntiin. Avaimet sai ottaa taskuun ja ovet normaalisti lukkoon, käsijarrun vapauttaminen sammutti moottorin jos ei siinä vaiheessa ollut avaimet taas virtalukolla.
Siinä oli säätö muistaakseni 20s-20min. Aina jäi joku katsomaan kun lähti autolta ja jätti sen käyntiin. Sitten ne katto vielä enemmän ihmeissään kun se omia aikojaan sammui parin minuutin päästä. Piti vielä kaukostartti rakentaa mutta se oli manuaalivaihteiseen vähän turhan hankala ja jäikin lopulta tekemättä.
Comment
-
Eilen joutui vilkuttamaan valoja ja seisomaan torvella t-risteyksessä jossa oli vielä liikennevalot. Saavutin tämän vajakin jo edellisessä T-risteyksessä kun ei osannu valita suuntaa kahdesta mahdollisesta ja pyöri ympyrää keskellä risteystä. Noooh, sitten madeltiin sinne seuraavaan risteykseen ja yritin itse päästä vasemmalle. No se ei ollut siinä valoissa seistessä saanut päätettyä kumpaan suuntaa kääntyy eikä saanut sitä katiskaansa liikkeelle valojen vaihtuessakaan. Aloitin valoshowlla ja kun se kaasu ei löytynyt vieläkään, torvea soittamalla kuittasin hivenen vastaantulijan puolelta ohi. Tämä tampio seisoi molemmilla kaistoilla eikä liikkeelle päässy eikä kyllä havainnoinut yhtään mitään mitä ympärillä tapahtuu. Eikä se keli mikään huono siinä vaiheessa enää ollut.
Comment
-
Tuo käynnissä ollut auto oli joku uudehko bemari, joten oletan ettei akussa ollut vikaa, mutta mistäs sitä tietää...
Sillä hetkellä laitoin sen vain sen piikkiin, että satoi lunta ja tuolla tavalla sai pidettyä ikkunat enempi auki ja auton lämpöisenä. Herran oli helpompi siitä lähteä liikkeelle. Onhan se nyt vähän rahvasta alkaa ikkunoita putsaamaan.
Vastaavaa kieroonkatsomista aiheuttaa kyllä nekin, jotka tankkaa auton ollessa käynnissä. Nää on näitä periaatteellisia juttuja, joista itse pitää kiinni.
Comment
-
Tuplat Lommilassa. Transporter-kuskilla vähän parannettavaa reflekseissään.
https://vimeo.com/255160460
Comment
-
-
Brabus Viton, ihan siisti jostain 90-luvun lopulta?
Avensis 2004 tms tuli vastaan perässä ja keulassa vaihtettu Toyon merkit Lexuksen merkkilogoon.
A7 Audeja on yllättävän paljon liikenteessä.
Comment
-
Aamusella joku tavan tuulispää Pösóllä. Lasetti Tuusulanbaanaa hyvää matkavauhtia, jotain 110:ä Hesaan päin. No ei siinä - ajattelin, että kerrankin jollain on hyvän sujuva matkavauhti. Sitten se leikkasi sen kehä I:lle nousevan rampin ylikovaa ja lievästi aliohjaten, vauhtia edelleen joku vajaa satanen. No, ehä siinä mitään, kerkee perille ajoissa. Jatkoin omaa ajelua noin 82:a perässä.
Mestarintunnelin paikkeilla olin jo saavuttanut Pösöön. Tarinan mieleenpainuvin osa oli kuitenkin se, kuinka ronskisti Pösöstä katosi vauhti aina kameroitten kohdalla, arviolta noin kakskymppiä alle nopeusrajoituksen aina cameroitten kohdalla. Vasemmalla kaistalla tietenkin normaalivauhtilaisten matkantekoa häiriten. Kameran jälkeen aina semmonen intervallikiihdytys yli rajoitusten kunnes seuraava tolppa vei aina vauhdin tunteen. Huvittavaa seurattavaa, kun noin harvinaisen varman päälle ohitti kamerat :) Päivittäin näkee toki sitä lievempää jalka pois kaasulta ja taas takaisin 78 matkavauhtiin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja teuska Näytä viestiEikä ainakaan näkynyt mitään klubiin viittaavaa kummassakaan.
Comment
-
Olisin "saanut" rotiskon lunastukseen, mutta olisi tullut takkiin rahallisesti ja muutenkin. 50:n alueella 5xx bemari pisti kolmion takaa kovaa ylinopeutta risteyksen yli ilman jarrutuksia eli kuka ehtii ekana tyyliin tai sitten höyryissä. Vedin liinat kiinni, kun olin tilanteen tasalla. Onneksi oli sula ja nastoilla karhennettu asfaltti, niin ei tullut peräänajoa, vaikka läheltä piti.
Comment
-
Aamulla Kehä III länsipäässä Turuntietä ennen, idän suuntaan. Ajelin oikeaa kaistaa rajoitusten mukaan ja vasemmalta paukki vironkilvissä sedan 5-sarjan Bemari ohi. Katoin jo siinä vaiheessa että kyl nyt on kiire.
No se joutui himmailemaan että pääsee pujottelemaan vasenta kaistaa "nyhjäävän" pakettiauton ohi. Ja sitten koukkasi oikean kaistan kautta takaisin pakun eteen kun oikeallakin oli edessä tulppa, enää hiukan ennen kameraa. Sitähän tämä sälli ei nähnyt vaan polkaisi lapun lattiaan heti pakun rinnalla ja mä aloin jännäämään, että välähtääkö, välähtääkö ,VÄLÄHTI! :D Oli siinä pari kymppiä päälle varmasti.
Comment
Comment