Eiköhän ollut Torpiin menossa, siellä enemmänkin noita. http://torpintykit.fi/
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Joku ajeli eilen vähän ennen neljää Lahdenkadulla valkoisella Q7:lla, jossa ilmeisesti etupusseissa jotain pakkasen(?) aiheuttamaa häikkää, kun oli keula melko tontissa. Hyvin kyllä rengastus istui kaariin, kun oli niin alhaalla. Olisi varmaan härskin näköinen jos perä olisi ollut yhtä matalalla.
Comment
-
Fiat 500 nainen etukenossa kuskin takaluukku niin auki kun taipuu ajeli kotikadulla. Ei kuormaa.
Comment
-
Töistä kävellessä spandexraketti tilitti (jalkakäytävällä) valoissa seistessä toiselle spandexraketille kuinka perseestä ja naurettavaa on kun katuja ei aurata kunnolla, jonka vuoksi pyöräily on likipitäen mahdotonta. Luntahan on satanut koko iltapäivän ja jannulla oli alla sellainen millin leveillä renkailla varustettu übermunamankeli. Teki mieli repiä siltä pää irti ja postittaa se paketissa jonnekin etelän lämpöön etsimään parempia pyöräilykelejä... Ostais vittu vaikka sukset niin ei tarvitsis valittaa...
Comment
-
Sulla on kyllä asennevamma fillaristeja kohtaan. Kaikilla ei välttämättä ole useampaa pyörää tai saatikka autoa ja vaikka olisikin, niin se ei lohduta jos tuollaisessa kelissä joutuu ajelemaan "millisillä renkailla varustetulla munamankelilla". Ei se sinulta ole poissa, jos joku avautuu ajokelistä. Samaa asennetta on kyllä valitettavasti huomattavissa myös fillaristejen saiteilla autoilijoita kohtaan, joten ei tässä kyllä mitään uutta ole puolin ja toisin. Ja kyllä monet ihan oikeita autojakin harrastavat pyöräilevät.
Comment
-
Lähinnä kai kyse on siitä että jos on valittu lumisateiseen tammikuun päivään joku millin leveillä pitsaleikkureilla oleva kuivalle kestopäällysteelle tarkoitettu pyörä niin onko se sitten oma vai kenen vika jos ei sillä pärjää? Sama kuin autolla ajaisi kesärenkailla ja valittaisi kun on perseestä, ei aurata tarpeeksi ja ajaminen näillä on lähes mahdotonta.
Valittaminen on aivan loputon luonnonvara, minäkin olen kyllä sitä mieltä että aktiivipyöräilijöissä sitä vaan on keskimääräistä enemmän. En ole ite ajanut kuin vain hupiajoja pyörällä niin en osaa sanoa mikä siinä niin kovin närästää. Ei vielä ole itseä harmittanut kun ajaa vapaaehtoisesti silloin kun olosuhteet sen sallivat, ihan mukava ja nopea tapa liikkua mutta tällaisena päivänä varmasti menis hermot jos tarvisi väkisin pyörällä lähteä kun esmes oikein mukava ja lämmin auto kerran on keksitty.
Comment
-
-
No tänään kun sain oman pihan ja pihatien kovalla vaivalla käsin kolattua niin kotikatua ei oltu vielä aurattu. Hain tytön jäähallilta reeneistä ni takas tullessa auratraktori tuli melkein pihassa vastaan. Ja niin oli just se 30cm korkea auravalli siinä pihatien edessä.
Mietin jo hetken ihan tosissani että jätän auton siihen kadulle poikittain kun ei pihaankaan pääse. No pääsihän sitä kun paino ensin napista jousituksen ylös ja vallista yli. Monta kertaa tehny mieli tönätä ne aurakuskin pihaan tuuppaamat lumet takas tielle josta on tulleetkin vaan eipä ne sen aurakulin murheena olisi vaan kaikkien muiden tienkäyttäjien. Ei se auta kun siivota ite toisten jäljet ja valittaa täällä myöhemmin.
Comment
-
Mä kyllä ymmärrän että siihen se valli aina jää, sitä mä en ymmärrä miksi tuo mutka pitää joka kerta aurata sen 2-5cm leveemmäksi että varmasti on se 30cm tossa mun liittymässä. Tosin osin omaakin laiskuutta, voisin ton liittymäni lingota itekkin paremmin.
Tosin tänä talvena on pientä edistystä ollut, ei ihan niin paha ole ollu. Liekkö kuski lukee foorumia, kun ei ole eka kerta kun tämänkin täällä sanon.
Comment
-
Pyöräilijöistä, eilen joku kyseisen lajin edustaja veti hyvän matkaa 5-7 auton letkaa Lahdessa Niemenkadulla polkien keskellä autokaistaa n. 15 kmh vauhtia, kun kevyenliikenteen väylällä pyöräily ei ilmeisesti maistunut. Ohittaminenkaan ei kelin ja vastaantulevan liikenteen takia ollut vaihtoehto.
Audikuskina koin velvollisuudekseni soittaa jonon perältä torvea, kun kukaan muu sitä ei suostunut tekemään. Poistui onneksi seuraavasti liittymästä.
Comment
-
Saavutin lahti tre tiellä takavalottoman mazdan, noin tunti sitten. Sain pysäytettyä ja herrat syvältä etelähelsingistä jäivät ihmettelemään kera tupakin että kuis ny tällee. Ehdotin että ajaavat sumari päällä jos ei vikaa löydy. Miettikää jos olis ollu suomalainen autokunta, ois varmaan tullu keskaria ja ohittamisen estelyä sun muuta. Mutta nämä pysähtyivät meikäläisen edellä bussipysäkille, kun annoin torven soida ja valomerkkiä.
Comment
-
Lähinnä kai kyse on siitä että jos on valittu lumisateiseen tammikuun päivään joku millin leveillä pitsaleikkureilla oleva kuivalle kestopäällysteelle tarkoitettu pyörä niin onko se sitten oma vai kenen vika jos ei sillä pärjää? Sama kuin autolla ajaisi kesärenkailla ja valittaisi kun on perseestä, ei aurata tarpeeksi ja ajaminen näillä on lähes mahdotonta.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ^^BeBe Näytä viestiSaavutin lahti tre tiellä takavalottoman mazdan, noin tunti sitten. Sain pysäytettyä ja herrat syvältä etelähelsingistä jäivät ihmettelemään kera tupakin että kuis ny tällee. Ehdotin että ajaavat sumari päällä jos ei vikaa löydy. Miettikää jos olis ollu suomalainen autokunta, ois varmaan tullu keskaria ja ohittamisen estelyä sun muuta. Mutta nämä pysähtyivät meikäläisen edellä bussipysäkille, kun annoin torven soida ja valomerkkiä.
Melko riskillä itsekkin tuota harrastat. Siellä kun sattuu olemaan sopiva kuski niin se on painia tai autoon vahinkoja. Et varmasti neuvoja kaipaa mutta kannattaa silti olla varuillaan kun otat virkavallan asemaa liikenteessä tuolla tavalla.
Comment
-
Ööö. Ai että pitää lukea aamulla lehdistä, kun joku ajanut perään? Virkavallan asemaa? Näkisin että on kenen tahansa velvollisuus yrittää pysäyttää tuollainen ajoneuvo. Niinkuin pysähtyä auttamaan kolaripaikalle, tai poistaa este tieltä, tai putsata liikennemerkki, tai ilmoittaa rattijuoppoepäily, tai antaa valomerkki jos joku ei ole muistanut laittaa ajovaloja, tai käyttää suuntavilkkua, tai olla vaarantamatta liikennettä milläänmuotoa. Aika iso riski on ylipäätään lähteä kotoa :)
Comment
-
Mahti asenne, ei voi muuta sanoa. Minä ymmärtääkseni autoin myös heitä? Olivat kiitollisia että huomautin asiasta. Naureskeltiinkin kun yritettiin ensin asiaa lontooksi selvittää, mutta todettiin että suomihan taituu kummaltakin paremmin. Jos eivät olisi pysähtyneet niin vaihtoehtonahan olisi ollut ajaa heidän perässään ja soittaa se virkavalta paikalla pysäyttämään. Niitä vaan on vähän harvassa täällä. Mutta sehän olisi ollut myös kyttäämistä. Tietysti sekin kun kerran baarista hoiperteli ukkeli pakettiautoonsa ja lähti ajamaan. Soitin heti keskukseen ja pyydettiin seuraamaan. Seurasin siihen saakkaa kun wirkavalta saavutti meitit. Tai sekin kun aikoinaan työssäoppimisen ohjaaja kertoi aamulla pysäyttäneensä jonkun yariskuskin, kun sen takarengas oli jäätynyt kiinni eikä pyörinyt. Esti sen pääsyn moottoritielle. Kerran ajoin huoltsikan pihaan jonkun tojotan perässä ja hihkasin että hänellä palaa kokoajan jarruvalot, kiitokset tuli ja lupasi tutkia, kun käy ensin vessassa. Pimeässä aika ikävä näky. Olen siis nyt pahoittanut entistä enemmän kahden audiclubilaisen mieltä, mutta onneksi muut tienkäyttäjät ovat ehkä hyötyneetkin, kun olen tehnyt niin kuin mielestäni on jokaisen velvollisuus. En kiellä etteikö siellä olisi joku hörhö vastapuolella vastassa, mutta yhtähyvin se hörhö voi osua kohdalle vaikka prisman kassajonossa. :)
Comment
-
Ihmettelen nyt silti ääneen, et mitä hemmettiä ihmiset kelaa, kun ajat vieressä kilometrikaupalla välillä pitkäänkin torvi pohjassa, eikä vastapuoli kertaakaan edes vilkaise sivulle. Ihme toopeja. Olisin vaan viittonut, jotta etupuskuri roikkui siinä a3:ssa siihen malliin että pian irti lähtee.
Toisaalta, sais lähteäkkin. -.-”
Tämä toki jo eilisen juttuja, ja saattoi se kuski sen tietääkkin, vaikka itse en motarinopeuksia ajais autolla tuossa kunnossa ..
Comment
-
Vieras
Arvasin että et osaa ottaa kritiikkiä oikein vastaan.
Jos nyt viitsit lukea ajatuksella mitä kirjoitin, niin varoitan siitä, että valojen vilkuttelu ja torven soitto voi aiheittaa joissain henkilöissä ei-toivottuja reaktioita.
Suomesta on jo useita esimerkkejä "tieraivosta" joka on eskaloitunut aina fyysiseen pahoinpitelyyn ja autojen vahingoittamiseen.
Minulle on ihan sama sinällään mitä liikenteessä puuhaat ajamisen lisäksi, en minä siitä herneitä ota.
Auttaminen toki on hyvä asia. Se että seuraa perässä huoltikselle on ihan ok tai seuraa ja soittaa sen poliisin paikalle. Mutta torven soitto ja valojen vilkuttelu on hieman riskaabelia liikenteessä kun ei koskaan voi tietää mitä vastapuoli siitä ajattelee ja siihen reagoi.
Tämä oli ihan hyvässä hengessä annettu vinkki. Kuten sinun auttamisesi liikenteessä.Viimeksi muokannut pulla; 28.1.2018, 22:19.
Comment
-
Pysäyttäminen ja muut tämän tyyppiset ojennustoimenpiteet kuuluvat yksiomaan poliisille, siitähän oma kommenttini. Siinä saat olla todella varovainen ja muustahan tässä kommentissani ei ollut kyse.
En ole pahoittanut mieltäni, kehoitin olemaan varovainen, koska sen yhden kerran kun teet tuon väärälle autolle, niin se saattaa olla myös viimeinen. Koskaat et voi tietää mitä kohtaat ja omakin reaktioni tällaisessa tilanteessa on se, etten ole välttämättä kovin vastaanottavaisella mielentilalla vaan pikemminkin puolustaudun mahdollista agressiivisuutta vastaan pienestäkin epäilyttävästä liikkeestä - enkä muuten varmasti ole autossa odottamassa.
On täysin eri asia huomauttaa pimeistä valoista tai vajaista renkaista parkkipaikoilla, taikka vaikka ajaa rinnalle moottoritiellä viittoen yms.
Rattijuoppojen ja -narkkareiden käräytys on puolestaan täysin oma lukunsa. Niitä olen omakohtaisesti käräyttänyt useita, viimeisimmän piripään viime kesänä. Se on mielestäni kansalaisvelvollisuus.
Comment
-
Ei nyt varsinaisesti liikenteessä. Nöykkiön Lidlin parkkihallissa tummahko kundi teki tyytyväisenä jarruremppaa Ooppeliin. Kun ajoimme sisään oli vaihtamassa oikeaa takalevyä. Takaisin tullessamme oli tunkkaamaassa vasenta takakulmaa ylös. Homma hoitui auton omalla tunkilla. Sellaisella peltisellä saksivärkillä, joka itselleni ainakin aiheuttaa lähinna vilunväristyksiä.
Onhan tuo ihan mukava paikka. Lämmin on ja valoisa. Mutta sisään ajettaessa mielestäni lukee että auton huolto kielletty.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ^^BeBe Näytä viestiÖöö. Näkisin että on kenen tahansa velvollisuus yrittää pysäyttää tuollainen ajoneuvo. Niinkuin pysähtyä auttamaan kolaripaikalle, tai poistaa este tieltä, tai putsata liikennemerkki, tai ilmoittaa rattijuoppoepäily, tai antaa valomerkki jos joku ei ole muistanut laittaa ajovaloja, tai käyttää suuntavilkkua, tai olla vaarantamatta liikennettä milläänmuotoa. Aika iso riski on ylipäätään lähteä kotoa :)
Mutta toisen ajoneuvon pysäyttäminen tai sen yrittäminen ei ole oikeus eikä velvollisuus. Jos tälläiseen näkisi tarvetta olevan, niin niistä on syytä ilmoittaa hätäkeskukseen. He kyllä sieltä kertovat miten on syytä toimia.
Eikä tämä ole saivartelua, vaan ihan oman terveyden kannalta harkittua maalaisjärjen käyttöä. Kuten edellä on jo mainittu, koskaan ei voi tietää mikä hörhö vastapuolella on. Se ei paljon itseä lohduta maata sairaalassa sen tähden että sai toiselle sanottua ettei autossa valot toimi.
Comment
-
Niin riski on yhtä suuri kun joku kävelisi sinua päin kadulla ja suuttuisi siitä. Enemmän hörhöjä mielestäni siellä liikkuu. Jos teidän mielestä on parempi olla ottamatta riskia, kun tuurilla et itse ajanut sen auton perään, mutta joku toinen erittäin todennäköisesti ajaa. Suomalaisen autoilun perus pilari, minä ensin ja ei kuulu mulle. Ja tässä tilanteessa annoin juurikin sitä valomerkkiä ja äänimerkkiä. He itse pysähtyivät edelläni täysin vapaaehtoisesti...
Comment
-
Esimerkkitapaus tälläisen viestinnän/sen yirtyksen "toiminnasta":
Ajelin yöllä jonkun uuden Focuksen perässä kaupungilla. Focuksessa perä pimeänä ja päivävalot killitti edessä. Vilkuttelin takana pariin kertaan valoja ja näpäytin pientä äänimerkkiä. Ei vaikutusta. Seuraavissa liikennevaloissa ajoin viereen, avasin ikkunan ja koitin viittoa kuskille, että avaa ikkunan. No sehän toljotti sieltä takaisin silmät lautasen kokoisena ja ihan selvästi luuli, että alan riehumaan sille. No koitin siinä sitten huitoa auton takapäätä kohti ja lopulta sillä välähti ja valot syttyi.
Point being, että viestittäminen valojen ja töötin avulla menee yleensä aina pieleen.
Comment
-
Tässä on nyt vähän pointti hukassa. Tuollaisessa "siviilipysäytyksessä" on aika monta asiaa, jotka voi mennä pieleen, ja Murphyn laki kannattaa aina muistaa. Julkisen auktoriteetin puute on ongelma, ja moni saattaa pelästyksissään tehdä huonon ratkaisun, jos toinen autoilija yrittää pysäyttää. Itse ainakin kyseenalaistaisin pysäyttäjän aikomukset, ja varautuisin ns. pahimpaan. Seuraukset eivät välttämättä ole hyvät, ja pysäyttäjän on kyettävä kantamaan vastuu. Siinä on turha selitellä hyvistä aikomuksista, jos tilanne johtaa vaikka kolariin tai ulosajoon.
Eri asia seurata toista autoa vaikka huoltoaseman pihaan ja huomauttaa pimeästä perästä, kuin ottaa oikeus omiin käsiin.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ^^BeBe Näytä viestiNiin riski on yhtä suuri kun joku kävelisi sinua päin kadulla ja suuttuisi siitä. Enemmän hörhöjä mielestäni siellä liikkuu. Jos teidän mielestä on parempi olla ottamatta riskia, kun tuurilla et itse ajanut sen auton perään, mutta joku toinen erittäin todennäköisesti ajaa. Suomalaisen autoilun perus pilari, minä ensin ja ei kuulu mulle. Ja tässä tilanteessa annoin juurikin sitä valomerkkiä ja äänimerkkiä. He itse pysähtyivät edelläni täysin vapaaehtoisesti...
Pimeällä maantiellä ajettaessa en odota että joku ajaa takapuskurissa kiinni, vilkuttelee valoja ja huudattaa torvea. Oma reaktio on etten pysähdy. Ja jos minut kiilataan pysähtymään, on vastassa takuu varmasti kädessä oleva "kättäpidempi" ja en odottele istuen mitä seuraavksi tapahtuu. Kyydissä vaikka koko perhe.
Tämä karrikoitu esimerkki, kun en rautalankaa löydä.
On tästä toki omakohtaista kokemusta. Vuosia sitten ajoin vanhoilla vihreillä risteyksen läpi ( talvi liukas, olisin pysähtynyt keskelle risteystä. Tästä ei kuitenkaan aiheutunut mitään vaaraa). Seuraavissa valoissa joku tempaisi oven auki ja alkoi meuhkaamaan punaisia päin ajosta. Sain itseni irti otteesta ja jatkoin matkaani 400m päähän sählyhallille. Kaveri seurasi ja alkoi repimään vaatteist aja soitti samalla hätäkeskukseen. Linjan ollessa auki, sanoin moneen kertaan äänekkäästi että ei käy käsiksi ja päästää irti. Lopulta ilmoitin kovaan ääneen miltä kentältä minut löytää jos poliiseilla on asiaa. Siitä ei sen enempää kuulunut, yllättäen....
Jos tilanne olisi ollut toinen, olisi meuhkaajalla toinen kohtalo.
Tästä syystä pidän toki kontulalukituksen aina päällä ja en todellakaan välitä jos joku leikkii poliisia liikenteessä.
Comment
Comment