Sitä opetettiin vielä 90-luvun lopussa ihan autokoulussa että ne pitkät voi kytkeä päälle jo vähän ennen kohtaamista. En tiedä mikä logiikka siinä oli.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Autokouluissa pyritään tosiaan ilmeisen aktiivisesti pääsemään eroon siitä inhimillisyydestä, että silmämuna tuppaa luonnostaan hakeutumaan tuijottamaan valonlähteitä, mikä ei liikenteessä tuo varmaan mitään lisäarvoa turvallisuuden kannalta.
Erikseen tietty tuommoiset ilmiselvät sokaistumistilanteet/valohyökkäykset. Joihinkin voi kuitenkin varautua mielestäni jopa niin ennakkoluuloisesti, että sulkee silmät sekunniksi, kun tietää että tuolta mäen takaa tuleva ei kuitenkaan kytke lähivaloja ihan ajoissa. Yleistä varsinkin kuorma-auton hytissä, kun moni kytkee lyhyille vasta sitten, kun näkevät kuorma-auton lamput. Siinä vaiheessa ka-kuski on jo ehtinyt halutessaan tuijotella pitkiä jo tovin.
Comment
-
Espalla parkissa odotettiin kaveria, eessä sit Chryslerin 300c parkkeeras peruuttaen meidän eessä olevan Opel Mokan eteen. Kolahdus kävi, ja äijä lähti kaahaamaan paikalta..
Sain rekkarin sentään ylös ja yritin tavotella Opelin omistajaa. Työnumero oli ainoo minkä löysi ja siihenkin sai jättää viestin vastaajaan. Josko huomenna sit selviäis.:)
Toinen kerta jo kun saa samaa todistaa. Molemmilla kerroilla onneks saanut tiedot ylös. Pienmunasta touhua kyllä. >:(
Comment
-
Joo tampereen ohitustiellä peräkärryn kanssa on 100kmh minimi nopeus. Poikkeuksena jos kärry on lastattu niin päin mäntyä, ettei kuski pysty hallitsemaan yli 60kmh vauhdissa. Esim merkittävän kokoinen kaivinkoneen kauha takalaitaa vasten liinotettuna. Oli meinaan wheelcäppiä krösöyverissä.
Comment
-
Lunta. Oli muuten oikeasti paha ilma ajella kerhokahveilta kotiapäin. Jousituskin oli pakko kytkeä sportille kun ei vakioasetuksilla meinannut 100m/s tuulenpuuskissa ja jäisellä tiellä pysyä millään ruodussa eikä 80 nopeutta tarvinnut edes harkita.
Comment
Comment