Viidakon lait :D Vai anteeksi, oliko tämä nyt sitä rassismia
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Uudenkarhea mustanvärinen s 63 l amg, kotimaan kilvissä. Hyvin peittää kokonsa vrt. vaikkapa muinaiseen Panzervaageniin. Hillitty pl. pakoputket takapuskurissa, ja tietysti mallimerkinnät.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viestiOnko siellä mahdollisesti joku työmaa missä käy?
nm. 6km vihdintietä 30km/h tunnissa ajaneena ja neljä kertaa keskisormi pystyssä ohittajilta. Jotkut jopa roikkui ikkunasta ulkona että pääs ihan tosissaan näyttää. :)
Comment
-
-
Jämsä tampere välillä melkoinen sumu. On se kumma kun vähän alkaa lunta sataan tai on sumua, niin siitä auton keulasta pitää sytyttää jok ikinen tuikku otsalamppuja myöden valasemaan se kaikki mikä siinä silmien edessä leijuu. Taakse tosin ei saa kukaan sitä yhtä ekstra tuikkua palamaan vaikka mikä olisi... Kummastuttaa vaan kun itseä harmitti, kun ei saa kapiinista enää tämän ikäisessä valoja manuaalisesti alaspäin, että näkis paremmin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Razur Näytä viestiSellanen melkoisen läheltä piti tilanne..
https://youtu.be/y9Ng9QOUkWk
Comment
-
Olisiko tuossa käynyt niin, että ohittaja ei ole huomannut että peräkkäin ajaakin kaksi autoa? Ja sitten nopeusero onkin ollut sitä luokkaa ettei ole uskaltanut jarruttaa koska olisi kolauttanut yllätyksenä (?) eteen tulleen toisen ohitettavan perään? Toki yhden auton ohitukseksikaan tuo ei ole mikään kymppiplus.
Comment
-
Ei voinut jäädä huomaamatta, että on kaksi auto peräkkäin. Sen verran pitkään tuo foortti oli jo tullut perässä. Tuo edellä mennyt corolla tms tuli tuossa perä edellä vastaan, kun rajoitus vaihtui kaupungista 50 -> 80. Ei ollut mitenkään pidempään vielä ollut edessä, juuri saavutettu. Varovainen iäkkäämpi kuljettaja, joka toki halusi väistää ja tehdä tilaa. Ohittaminen nyt vain ei ollut tuossa kohtaa sallittua.
Comment
-
Noita tullut nähtyä viime viikkoina useampi- yhdellä oli aivan pakottava tarve päästä kuorma-auton ohi pimeällä. Kaksi nokkakolaria hyvin lähellä, mutta vastaantulijoiden jarrutus ja väistö pelasti tilanteen.
Inkoossa ei sitten mennyt yhtä hyvin, kuulemma oli neitokainen pistänyt vilkun päälle ja lähtenyt ohittamaan, ja suoraan vastaantulevan kuorma-auton keulaan
Comment
-
-
Kojelautakameroiden myötä ohitusarvostelut nousseet uudeksi iltapäivälehdistön "viihteeksi" ja näköjään tännekin.
Itse en näe tuossa mitään hassua. Jagge kurkkasi onko vapaata ja lähti ohittamaan. Olisihan se voinut ajaa vähän pidemmällä välillä, mutta omapahan on tuulilasi jne. Jengillä turhaa vapaa-aikaa ja pätemisen tarvetta alkaa lataamaan moisia. Muutahan ei tarvitsisi tehdäkään, mikäli alkaisi poimimaan kaikkia vilkkun käyttötilanteita liikenteessä.
Comment
-
Olihan siinä pari risteystäkin vaikkei keltaista viivaa olekaan. Ainakin toisesta oli jonkilainen opaste ennakkoon.
Turhanpäiväiset liikennevideot aiheuttaa jonkin asteista ihottumaa. Tien päällä tapahtuu kaikenlaista pientä päivittäin. Kenelle tahansa voi sattua arviointivirheitä. Ei niitä kaikkia tarvitse nettiin laittaa. Aatelkaa omalle kohdalle... ;)
Comment
-
Vilkun käyttämättä jättäminen ei ole koskaan vahinko, vaan aina tahallinen yritys vahingoittaa muita. Moottoripyöräilijän näkökulmasta se on tapon yritys. Jokainen vilkuton on syytäkin laittaa jalkapuuhun. Vilkun käytössä ei ole tarveharkintaa piste.
Comment
-
Tarveharkinnasta täysin samaa mieltä: sitä ei yksinkertaisesti ole! Jotkut katsoo vaan näkyykö autoja ja vilkuttaa sen mukaan. Kaikki muu jääkin sitten huomaamatta. Mitä sillä on väliä vaikka kurvaisi risteävää tietä ylittävän jalankulkijan varpaille, kun ei viitsi kertoa aikeistaan.
Jagge-kuski tuntui olevan muutenkin täysin hukassa. Liian monta toimintoa yhtä aikaa, niin järjestys unohtui. Vilkku kyllä tuli lopulta, muttei siitä enää mitään hyötyä ollut.
Comment
-
Käsi ylös kuinka moni käyttää vilkkua palatessaan omalle kaistalle esim moottoritiellä ohitettuuan rekan tai muun hitaamman ajoneuvon? Tuossa taittaa vahingoittua vain ohitettavan itsetunto, mikäli asiasta mielensä haluaa pahoittaa.
Moottoripyöräilijäthän miniminivilkkuineen ja syöksymisineen milloin mistäkin välistä eivät omalla toiminnallaan aiheuta vaaratilanteita (muille)? Valitettavia toki tapaukset, joissa moottoripyöräilijä menehtyy / loukkaantuu autoilijan virheen johdosta.
Anyway, en ymmärrä näitä videotuomarointeja ja lynkkaus mielialaa vähäisistä "virheistä". Uskoisin, että kaikkien lähipiiristä löytyy kuljettajia, jotka eivät ole yhtä täydellisiä kuljettajia kuin vuoden kerholaiset. Kukaan tuskin haluaa katsella puolison kaistanvaihtomokia taikka iäkkäiden vanhempien haasteita esim. taskupysäköinnissä. Saatika lukea komentteja, että heidät pitäisi kivittää tms. Jokin raja hei haloo
Kyllähän monesta ajoneuvosta pystyy näkemään eleistä mitä se on tekemässsä. Auton kevyt siirtyminen kaistalla taikka vauhdin muutos antaa jo merkkiä tulemasta. Tietty, jos vilkkua taikka jarruvaloa ei missään välissä tule, niin onhan se väärin. Mutta ei siitä varmaan tarvitse videota ladata ja linkittää tänne?
Comment
-
Erikoiseksi menee liikenne, jos tarvii alkaa tulkitsemaan liikenteen seasta kaistanvaihtajat sen sijaan, että vaan käytetään sitä vilkkua. Se kun on niin raskastakin..
Mulla oli joskus intialainen kolleega, joka selitti, miten heillä aina erikseen risteyksissä sovitaan, kumpi menee ensin.
Comment
-
Asennevamma on yleinen ilmiö liikenteessä. Itse olin jalankulkijana odottamassa valojen vaihtumista, jalankulkijoille vaihtui vihreät hieman aiemmin kuin oikealle kääntyville autoille. Olin suojatien keskellä, kunnes siihen tulee Mondeo soittamaan torvea vimmatusti. Osoitin herralle jalkakäytävän vihreää valoa ja tästä kyseinen sankari sai hepulin ja meinasi kiihdyttää päin. Ei hirveästi jäänyt väliä autoon.
Comment
-
-
Joskus autokoulussa ajo-opettaja sanoi tuosta vilkusta, että sen voi laittaa vilkkumaan niin kaukana risteyksestä, että oikeastaan jo hävettää laittaa se vilkku. Tuon käytöstä on tullut kyllä ihan täysi automaatio.
Vilkkua käytetään aina. Kannattaisi ymmärtää, että sitä käytetään kuitenkin ihan itseäkin varten, tuomaan omaan liikkumiseen ennakoitavuutta ja pelivaraa. Ihan samoin kuin aina myös käännetään sitä päätä ja varmistetaan, että tilaa liikkumiselle todella on.
Comment
-
Sumua ja vähän loskaa tiellä ja yht'äkkiä 80% autoilijoista ovat aivan täysin ylivarovaisia ja ajetaan 60km/h kahdeksankympin alueella. Eikö Etelä-Suomessa vain osata enää ajaa talvella? Ohituskaistallakin joku bemari väkisin liukasteli 70km/h edellä ajavasta ohi, vaikka sopiva marssivauhti oli taas se +20km/h ainakin näin q-miehen perstuntumalla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti..vaikka sopiva marssivauhti oli taas se +20km/h ainakin näin q-miehen perstuntumalla.
Se mitä olen oppinut on se, että etuveto C5 varoitti hyvinkin ajoissa tienpinnan liukkaudesta ESP valo vilkahteli vaikkei kuski vielä muuten tuntenut mitään erikoista tapahtuvan. qC5 ei paljoa varoittele, kunnes sitten yhtäkkiä huomaa että vauhtia on ihan liikaa ja pito karkaa varoittamatta.
Comment
Comment