No sen kyltin rakennusinsinöörit on varmaan sinne ihan huvikseen määrännyt. Esim meillä messuhallissa on ihan hallikohtaset max neliökuormat vaikka lattiat on betonia tai asfaltia. Onhan tuossa varmasti varmuuskerrointa taas ihan riittävästi prismassakin. Mutta mitäs jos tulevan sesongin aikaan vaikka puolet päättää että eihän nyt yks 500kg ylitys missään tunnu... Pahimmillaan sitymaasturinkin saa 75%ylipainoon +tietty auton kantavuudenkin ylittävät kilot.. Veikkaanpa että suurin syy miksi sinne on ylipainoisilla ajettu on se ettei kuljettajalla ole pienintäkään hajua mitä se oma tankkeri painaa. Osa on tietysti puhdasta asennevammaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Halli on paaluperustuksella varsin pehmeässä savimaassa, luultavasti painorajoitus on suurten pistekuormien vähentämiseksi ja sikäli perusteltu. Tuntuu vain kovin alhaiselta tosiaan, kun miettii mitä nämä nykyiset perhevessatkin painavat.
Tavan perheenäiti ei takuulla uhraa perhepanssarinsa painolle ajatustakaan parkkihalliin kurvatessaan :) Peräkärryn kanssa parkkihalliin ajaminen on kyllä jo sen luokan mäntteilyä, että sietäisi taluttaa korvasta ulos.
Comment
-
Mielenkiintoisia reaktioita kanssaihmisiltä. Oli auto parkissa kadun varressa, niinkuin aina. Laitoin mukavasti kotisohvalta Eberin pauhaamaan, ennenkuin läksin hakemaan emäntää kotiinpäin. Autolle kävellessä aattelin jo nähneeni omiani kun lähitienoo oli peittynyt vienoon dieselinkatkuiseen savuverhoon. "Pikkusen" savutti eberi. Oli siihen viereen jo joku skodalla pysähtynyt ja huuteli ikkunasta soittamaan 112 kun toi auto palaa. "Ai se on sun, ei sit kai mitään." :D Komeesti se kyllä työnsi savua maskin alta ja konepellin saumoista...
Comment
-
Kahdella tojotalla oli unohtunut joko peilit kotiin tai väistämissäännöt. Ensin motarilla joku yritti tarjota tojotan hanuri syöksymällä noin 50kmh eteen. Ja toinen yritti, kun vasen kaista loppuu juvankatua hervantaa kohti. Kuollutkulma tai ihan peilitkin jäi katsomatta korollaversolla. Melkein peilit kolisi, ennekun tajusi vetää takasin.
Comment
-
"Lumikaaoksen" Olihan tuolla vajaa sentti tiellä ja sen verran pitoa, että ei kitkarenkailla edes ABS lyönyt päälle jarrutuksessa. Silti väki ajaa 70km/h 80km/h-rajoituksella. Sopii myös "Ottaa Päähän" -Ketjuun, prkl!
Comment
-
Jouduin käymään Vantaalla, lentokentällä, ja Espoosta ajaessa ainakin 5:30 - 6:30 olivat tiet vielä sulat. Hieman tuli jo ohutta lunta.
Juuri ennen 7:00 Helsingin puolella lämpötila laski jo nollaan.
Nopeudet olivat tästä huolimatta aika kovia, taitaa tänään tulla peltimaaksreille töitä.
Comment
-
Nauratti illalla kun naapurissa vuokralla olevan nuorenparin touhuja kattoi, kova pörinä Omegassa mutta vauhtia ei oikein yhtään, navetan takaisessa liittymässä vetivät lähes ojaan ( 1,5 metriä syvä) ja jäivät sitten ekaan mäkeen kiinni. Jättivät auton mun takapihalle ja lähtivät lampsimaan sen 500 metriä kämpilleen. Menin hiacella perään ja tarjosin hinausapua- talvirenkaat kuulemma jossain muualla jolloin eivät aamulla pääsisi niitä hakemaan jos hinataan auto kämpille asti, sovittiin että auto voi seistä pihassani . 10 senttiä märkää lunta ja kesärenkaat ei ole hyvä yhdistelmä. Neliveto hiace ja hankookin nastat niin tuskin huomasi että on lunta
Comment
-
Bimmeri (M3?) oli ensilumen aikana vähän kokeilemassa helsingin koivusaaressa. Koivusaaren sillan kohdalla olevien jälkien perusteella ilmeisesti kesärenkain. Kun olin venettä käynyt tarkastamassa seisoi samainen bimmeri poikittain sotkatien mäen alla, koitti sitten saada sen verran pitoa että pystyi pyörätietä pitkin poistua.
Aika fiksua leikkiä tuollaisella pelillä kesärenkailla. Tai muutenkaan.
Kuvasta ei ollenkaan välity mäen jyrkkyys
https://goo.gl/maps/3djFp3np1mT2
Comment
-
Jaahas, oli sitten ajettu autolla junan alle, Gustavsbergin (VT 25, Hanko-Hyvinkää rata) kohdalla. Ihmettelin kun Ruduksen sorakuopalla oli hälyvalojen meri, paloauto ja 2-3 ambulanssia
Tuossa sitten lehtitietojen mukaan kuoli 14-v poika, surkea juttu. Osaanottoni perheelle ja toivottavasti myös veturinkuljettaja saa tarpeellisne tuen.Viimeksi muokannut Benkku; 4.11.2016, 19:47.
Comment
-
Jos ei varsinaisesti liikenteessä mutta töissä kun pari viikkoa ollut taas sesonkihommissa ollut rengasliikkeessä. Parit bongaukset jäänyt mieleen. Mitä on mahtanut olla mielessä sillä ihmisellä joka on tilannut Cayenne S Porschen, ilmajouset, nätit nahkasisustat ja sitten nokalla halogeenivalot :(
Tai se S222 marsun omistaja joka oli ruuvannut puskuriin jotkut Bilteman überkewl ledtuning lisävalot. Tyylitaju vissiin myydään erikseen.
Comment
-
Yksi autonmyyjä kertoi myynensä 10 opelia sakslaisen firman työntekijöiden käyttöön, Suomessa tehtävää projektia varten. OLi joutunut ottamaan tehdastilauksena koska niin karvalakkivarusteltuja ei suomen valikoimissa ollut. Eli kai autotehtaat toimittaa mitä pyydetään, ja joillain merkeillä tuntuu olevan tärkeätä olla hinnat alkaen malli mainontaa varten
Comment
-
Eilen illalla kun ajelin Turkkusesta Veikkolaan päin mateli oikealla kaistalla pakettiauto varoitusvilkut päällä. Oli todella liukasta mutta nopeudesta päätelleen oli varmaan kesureilla liikenteessä.
Toinen lähinnä huvittava juttu oli että siellä luki niissä valotauluissa "Muista turvaväli" ja autoja ei oikeastaan edes ollut missään.
Comment
-
Kakkostiellä eilen rekka ojassa, turvepaali, tms. kuorma pitkin tietä ja tänään Nummelan rampissa jälleen raskaankaluston edustaja hätävilkut päällä ja ei puhettakaan, että olisi päässyt eteenpäin. Oli vissiin liukasta?
Comment
-
Viikolta kerättyä ykköstien toimintaa: puoliperäyhdistelmä jossa vetoauton yksi parirenkaista irronnut, ajeli 40 km/h moottoritiellä ( ja ainakin yhden liittymän ohi)
Eilen taas puoliperäyhdistelmä veti motarilla ketjut vetävissä pyörissä
Ja tänään oli pyöräkuormaajajonne sitä mieltä että moottoritie on kätevä siirtymäreitti kohteesta toiseen, no 40 km/h satasen alueella, niin ei saavuttanut autoilijoiden suosiota
Comment
Comment