Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Oli kuulemma kiire töihin eikä ollut aikaa vekslata autoa ruutuun. Annoin pro vinkin, että käy asemoimassa autonsa ruutuun uudestaan, niin pysäköinninvalvoja ei muista maksumääräyksellä.
"kiire töihin" ...auton vekslaaminen ruutuunhan on täydellinen syy säästää itseltään edes muutama minuutti ylimääräistä kärsimystä viettämällä töissä hieman vähemmän aikaa. Toisaalta se, miten nokka edellä ruutuun ajaessa voi olla tarvetta eestaas veivaamiselle menee jo metrikaupalla yli oman ymmärryksen.
Höyryävää asfalttia. Aamulla töihin lähtiessä kone jyrsi vanhaa rikkinäistä pintaa pois ja viiden jälkeen kun ajelin töistä oli uusi asfaltti laitettuna. Höyry vaan nousi sateella vaikka koneet oli lähtenyt jo tuntikausia aiemmin. Onko siinä kyseessä joku endoterminen reaktio joka kovettuessaan tuottaa lämpöä vähän betonin kuivumisen tapaan?
Ei asfaltin kovettuessa mitään sen kummempia reaktioita tapahdu. Se on lämmitettyä massaa mikä kovettuu jäähtyessään. Eli ei tuota itse lämpöä missään vaiheessa toisin kun esim. betoni kovettuessaan tuottaa.
Joku kyläpoliisi on yleisellä parkkipaikalla jättäny kehotuksen tuulilasiin, että jos vielä aion parkkeerata kys. parkkipaikalla niin täytyy aloittaa reunasta. Ei oo tainnu kuulla sellasesta konseptista, että auto pysäköidään sillon, kun siellä on muitakin autoja.
Tuossa on jo yritystä. Kaikenlainen sitä ihmisiä häiritseekin. Saithan minulle ainakin hymyn kasvoille täksipäivää. Kiitos siitä
Lossilla nähtyä: yhden jonon ekana autona vanha Kakkis- ei startannut kun piti ajaa pois lossista. Takanaolijat soittelivat torvea ja lossikuski työnsi autoa. Työnnettiin tuo lossikuskin kanssa sitten käyntiin. Lossikuski kyllä sano että jos ykskin urpo olisi töötännyt enää sinä vaiheessa kun hän työnsi autoa hän olis mennyt takaisin koppiin soittamaan kunnon torvea ja huutanut jengille että työntäkää.
On jengillä kiire mökille ja auttamishalu nollissa.
Kusipäisen bussikuskin mun takakontissa melkein kiinni 40-rahoituksella #Åberginlinja Ammattikuski on ammattikuski, tietää paremmin kuin minä, että nopeusrajoitukset asuinalueilla on vaan suuntaa antavia...
Keskisormen pystyssä C5 sedan A6:sen ikkunassa, kun vihdoista viimein älysi kiihdyttää ja väistää motarin oikealle kaistalle nyhjättyään ensin puolikkaan rinnalla samaa vauhtia hyvän tovin.
Mitenköhän tuokin onnistui mielensä pahoittaaman ohituksesta motarilla ensin itse tukittuaan liikennettä? En edes valoja vilkutellu tai mitenkään provosoinut tätä kutosen kuskia.
Eilen länsiväylällä taustapeilissä pösökuskin, jolla oli ratin päällä puhelin. Vähän ajaminen häiritsi netin selailua mutta ehti kuitenki justiin pysähtyä liikennevirran hidastuessa ennenku teki meikäläisen sportbackista coupen.
Tänään kehällä ihmettelin miksi takana tuleva Citroen reagoi niin hitaasti nopeuden muutoksiin liikenteessä niin se saatana luki lehteä ratissa.
Tiistaiaamunakos se oli nelostiellä seitsemän auton ketjukolari kun joku hidasti kuvaaamaan viereisellä kaistalla olevia mäyränraatoja ja takana tulevat ei tajunneetkaan että nyt on jotain tärkeämpää liikenteessä kuin ajaminen. Ei jumalauta. Mäyränraatoja saatana. Ja takana tulevat varmaan selaili riemurasiaa ja luki hesaria perkele.
Turvallista matkaa vaan kaikille tuolla liikenteessä, mistä näitä vitun urpoja sikiää. Kyllä syö taas miestä.
Eikö se tuolla hämeessä ollu joskus sellanen, että nainen ajo eteenpäin, näki kauniit jouluvalot joten luonnollisesti lukkojarrutus ja kun ei kukaan vielä siinä perseeseen ajanu niin pakitti suoraan jonkun keulaan..
Tuon jälkeen ei kyllä hirveesti enää ole mikään törttöily päässy kovin paljon yllättämään tsi ihmetyttämään, kyllä siellä vssn on kaikenlaista kuskia maailmalla
Tuon jälkeen ei kyllä hirveesti enää ole mikään törttöily päässy kovin paljon yllättämään tsi ihmetyttämään, kyllä siellä vssn on kaikenlaista kuskia maailmalla
Itse olen noita syttyviä pakkivaloja katsellut usein liikennevaloissa ja kyllä siinä aina tulee mieleen, että kuka maksaa? Viimeksi tänään, mutta onneksi kaikki on valoshown jälkeen kulkeneet eteenpäin.
Tiistaina bongasin Kastellinhäkin risteyksessä "pronssinruskean" C7-koppaisen RS6:n. Tänään (keskiviikkona) iltapäivästä bongasin sinisen RS6:n Kaakkurin rampilla moottoritielle kiihdyttämässä. Ilmeisestikin Oulussa jollakin on lompakko kunnossa, kun näitäkin tänne korkeudelle on ilmestynyt. Uusia ässiä täällä onkin jo näkynyt, mutta ronsut ovat olleet harvassa.
Normaali kiusanteko tilanne moottoritiellä, bussilla pääsee rinnalle muttei ohi. Kalusto vain oli normaalista poikkeava, erään lähikunnan vpk:n miehistönkuljetusauto...
On myös tapauksia jossa seurue on väittänyt että takana olija ajoi päin ja voittanut. Yksi sana montaa vastaan lienee ilman ajotallennuskameraa vaikea tapaus.
Juu oli kolissut taas vaihteeksi. Kolmatta kertaa tällä viikolla jonottelin ruuhkassa kaikki tapahtunut tismalleen samassa kohtaan helsinkiin päin mentäessä 4-tielle liittyvien rampin jälkeen korson liittymässä. Maanantaina 7 auton mälli kun joku päätti hiljentää ja kuvata vastakkaisella kaistalla olevia mäyrän raatoja, tiistaina pari autoa vetänyt yhteen ja nyt 4 autoa sumpussa. Paitsi tänään oli sen lisäksi jo ennen tätä nelosetapin kohdalla 8 auton ketjukolari...
Polkupyöräilijän joka päätti lähteä hämeenkadun suuntaisesti ylittämään tietä päin punaisia katsomatta ympärilleen. Onneksi en sattunut katselemaan maisemia tai olisin saanut kaivella polkupyörää etupuskurista.
Takaisin tullessa huomasin saksan kilpisen mustan B9:n Tampereen rautatieaseman parkissa. Autossa oli Pfaffenhofenin kilvet (PAF-alkuinen)
Parkkipaikalla tapahtuu part 2. Ajoin ruudusta ohi ja linkkuun. Läksin jo peruuttamaan ruutuun päin, niin takana tullu mummo sorvas sitten ittensä sinne ruutuun. Tais se tajuta mitä tapahtu, kun otin eteenpäin ja peruutin sitten uudelleen sen viereen. Jäi päämäärättömän näkösesti kaivelemaan laukkuaan ja odotti että lähden paikalta. Joku anteekspyyntö vois olla jees niin molemmilla ois hyvä mieli, vaikka kyllähän tuo tilanteen jälkeen nauratti.
Tiistaiaamunakos se oli nelostiellä seitsemän auton ketjukolari kun joku hidasti kuvaaamaan viereisellä kaistalla olevia mäyränraatoja ja takana tulevat ei tajunneetkaan että nyt on jotain tärkeämpää liikenteessä kuin ajaminen. Ei jumalauta. Mäyränraatoja saatana. Ja takana tulevat varmaan selaili riemurasiaa ja luki hesaria perkele.
Käsitin uutisesta että vastaantulijoiden kaistalla oli tapahtunut ketjukolari tuon mäyräkolarin takia. Eli oikein huolella ollut apinointia liikenteessä.
Tiistaina bongasin Kastellinhäkin risteyksessä "pronssinruskean" C7-koppaisen RS6:n. Tänään (keskiviikkona) iltapäivästä bongasin sinisen RS6:n Kaakkurin rampilla moottoritielle kiihdyttämässä. Ilmeisestikin Oulussa jollakin on lompakko kunnossa, kun näitäkin tänne korkeudelle on ilmestynyt. Uusia ässiä täällä onkin jo näkynyt, mutta ronsut ovat olleet harvassa.
Eilen iltasella Kehä I:llä musta A3 XUU-659 meinasi tulla rampista kylkeen. Ajoin vakkari päällä joten en yrittänyt edes blokata. Vilkutin pitkiä merkiksi että katsoo ensi kerralla vähän tarkemmin. Tämän jälkeen kaveri kiihdytti vasemmalle kaistalle mun eteen ja ajoi useamman kilometrin tarkotuksella samaa vauhtia viereisen kanssa, etten vaan pääse ohitse. Kun kaista tyhjeni ja ajoin rinnalle niin ratin takaa löytyi nuorehko kundi keskisormi pystyssä. Siinä vaiheessa meinasi kyllä keittää yli. Mitäköhän keskisormen arvoista olin hänen mielestään tehnyt? Ilmeisesti oma töppäily ja siitä huomauttaminen oli liikaa.
Kaveri poistui Vallikallion ympyrästä Lintuvaaran suuntaan, jos joku tuntee kuskin niin voisi muistuttaa hieman liikennesäännöistä.
Oulussa hetki sitten joku bemari kuski kaahasi salen, prisman ja citymarketin edessä edes takaisin 20-80km/h. Auto oli e34 525tds touring mattamusta intercööleri keulalla... Järki jäässä.
Comment