Ohitin ST220 Mondeon liikennevaloissa. Tyyppi varmaan aikoi nöyryyttä passatistia, kun roikkui motarirampin puskurissa kiinni ja vasen rengas viivalla. Tiputin vauhdin 60:iin ja pistin 2:lle ennen rampin päättymistä... No, ei ollut puskurissa kiinni sitten motarilla ja ei ohittanutkaan :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Valtatiellä 10 Tarvasjoella sattui kahden henkilöauton peräänajo. Ajoneuvoissa oli yhteensä neljä henkilöä, jotka kaikki toimitettiin päivystykseen tarkastettavaksi.
http://www.tilannehuone.fi/tehtava.p...d84f538e1bf785
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viestiOhitin ST220 Mondeon liikennevaloissa. Tyyppi varmaan aikoi nöyryyttä passatistia, kun roikkui motarirampin puskurissa kiinni ja vasen rengas viivalla. Tiputin vauhdin 60:iin ja pistin 2:lle ennen rampin päättymistä... No, ei ollut puskurissa kiinni sitten motarilla ja ei ohittanutkaan :)
Sitte tämä ehkä lähemmäks 50v nuorimies veivas ikkunaa auki ja tokas "Sulla taitaa olla kasi toi..." - niinpä. "Mulla on alla sellainen peli, että jotkut sanoo, että S/RS:llä tekee tiukkaa tän kanssa" No mikäs se sitten on? "Tää on Quattro:n rakentama erikoismalli" No paljonkos siinä sitten on tehoa? "280" No se on paljon se :) Loput jätän mielikuvituksen varaan :D
Comment
-
Kaikkia puuäitä niitä onkin. Itse kiihdytyskaistalta koitin päästä liikennevirtaan vieressä oleva tyttö päätti sitten että 120 ei riitä 100 alueella joten päästin edelle. Perään päästyäni ko. tytär päätti vilkutella jarruvalojaan ja ajella edessä 80. Hermostuin ja laitoin vanhan dieselini pakoputken täyteen savua. Huomattavan ylinopeuden jälkeen tyttö luovutti (veto loppui kesken pikkumersusta). Noin 20km jälkeen oltiin rinnakkain liikennevaloissa, ja tyttö näytti peukkua. Olin toki imarreltu, että minua 30v nuorempi tyttö noteerasi. En vain nähnyt kokonaiskuvaa tilanteesta, joten hieman yli 200km/h vauhti jäi arveluttamaan. TIEDÄN olin lapsellinen!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tyyppivika Näytä viesti... näytti peukkua.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viestiMielestäni asiallinen ele, kun lähtee "haastamaan" ja häviää. Itse en bemaria pahemmin arvosta, mutta kuskien peukutus passatille hävityn vedon jälkeen nostaa kyseisten merkkien kuskien arvostusta. Tämä siis oma mielipide...
Comment
-
-
Jonkinlaisia suojatieidiootteja taas oli liikenteessä. Naishenkilö "pikajuoksi" suojatielle eteeni ja suojatielle ehdittyään hiljensi ja jatkoi matkaa kävellen. Keskustassa toinen naisihminen pyöräili suojatielle, pysähtyi eteeni, nousi pyöränsatulasta ja jatkoi taluttaen 1,5 kaistaa suojatienylitystä.
Annan mielelläni tilaa suojatiellä kevyelle liikenteelle, mutta tällaista idiotismia on vaikea ymmärtää. Jos kerran juostaan suojatielle, niin samahan se on juosta sen yli tai hiljentää kävelyksi jo ennen sitä. Samaten, jos pyöräilijä ajaa suojatielle kevyenliikenteenväylältä, niin mielestäni kyseessä on pyöräilijä ei jalankulkija vaikka siitä keskenkaiken hyppäisi kävelemään. Olisin päästänyt joka tapauksessa kyseisen pyöräilijän ylittämään tien, mutta tällä hidastelulla hän vain haaskasi meidän molempien aikaa.
Comment
-
Se pitää kato arvokkaan selväpiirteisesti näyttää kevyen liikenteen oikeutensa. :) Yksi aiheeseen liittyvä huomio on, että kun jo kuorma-autollakin ajaa ilman mitään perässä tulevia kapistuksia, niin mutkissa olevilla suojateillä saa monesti keskittyä ettei jonkun jo suojatillä puoliksi älypuhelimeen uppoutuneen varpaat tai muut ruumiinosat murskaudu alle. Kerran yksi älypuhelintyttö meinasi kävellä ajatuksissaan kärryn kylkeen nuolivaloristeyksessä. Handfreepakko kävelijöille?
Comment
-
Just pari päivää sitten - kyseessä olevaan vellovaan suojatiekeskusteluun - lukasin joltain lehden palstalta haastattelussa olleen poliisin kommentin, jossa tinanappi sanoi suoraan että "vaikka autoilijalla on velvollisuus antaa jalankulkijalle tietä suojatiellä, niin ei se jalankulkijakaan saa rynnätä suinpäin suojatielle ympärilleen katsomatta". Tulkitsen tuon niin, että kumpikin huomioi toistaan, mikä ei tunnu nyt vellovan keskustelun myötä olevan selvää kaikille jalankulkijoille. Siellä otetaan oikeus omiin käsiin hyökkäämällä ehdoin tahdoin lähes missä tilanteessa vaan saapuvan ajoneuvon eteen.
Comment
-
Olen joskus ennenkin sanonut ja sanon taas. Auton kuljettaminen liikenteessä vaatii laissa määrätyn määrän osaamista ja liikennesääntöjen tuntemusta, toisinsanoen ajokortin. Fillarilla, rullalaudalla, eslalla, suksilla tai pomppupallolla kulkevan kevyen liikenteen edustajan ei tarvitse tietää mistään mitään. Jos on vielä kännissä niin aina parempi, sehän on vain lieventävä asianhaara jos jotain sattuu.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja tyyppivika Näytä viestiKaikkia puuäitä niitä onkin. Itse kiihdytyskaistalta koitin päästä liikennevirtaan vieressä oleva tyttö päätti sitten että 120 ei riitä 100 alueella joten päästin edelle. Perään päästyäni ko. tytär päätti vilkutella jarruvalojaan ja ajella edessä 80. Hermostuin ja laitoin vanhan dieselini pakoputken täyteen savua. Huomattavan ylinopeuden jälkeen tyttö luovutti (veto loppui kesken pikkumersusta). Noin 20km jälkeen oltiin rinnakkain liikennevaloissa, ja tyttö näytti peukkua. Olin toki imarreltu, että minua 30v nuorempi tyttö noteerasi. En vain nähnyt kokonaiskuvaa tilanteesta, joten hieman yli 200km/h vauhti jäi arveluttamaan. TIEDÄN olin lapsellinen!
Comment
-
Meillä on taloyhtiön parkkipaikalle ilmestynyt oikeaa liikennemerkkiä jäljittelevä kyltti, jossa vaaditaan autoilijoita hidastamaan ettei ajeta lasten yli. Kuvana vielä varoituskolmio jossa leikkiviä lapsia.
Itse ajattelin kyllä listätä tuon alle lapun että jos niitä lapsia halutaan suojata yliajamiselta, voisi vanhemmat vaikka opettaa että aidoilla rajattu parkkipaikka ei ole lasten leikkikenttä. Leikkikenttä löytyy talojen toiselta puolelta.
Ei ole muuten tällä auleella ensimmäinen taloyhtiön lisäämä "virallinen" liikennemerkki. Joku tykkää täällä teetellä omia lisäkilpiä noihin virallisiin merkkeihin. Kyltit siis väreiltään ja tyyliltään vastaa virallisia merkkejä. Kyseinen taloyhtiö mm. koitti liikennemerkein kieltää viereisten taloyhtiöiden asukkaiden kulkemisen yhteiselle parkkipaikalle.
Comment
-
Tuo on noita 50/60 hommia, ymmärrän että autoilijaa varoitetaan siitä että alueella on lapsia, mutta jos ne lapset on autotiellä tai parkkipaikalla leikkimässä niin voi lähinnä kystä että mitä v*ttua ne siellä tekee.
Oon näkynyt noita useammassa paikassa, pienien päättyvien teiden varrella on suhteellisen usein tuollainen kyltti.
Comment
-
Bussikuskin joka oikein näkyvästi huitoi ja pudisteli päätään, kun annoin hänen mennä ensin. Kohdassa oli siis suojatie nelikaistaisen tien yli (ei risteyksessä) eikä väistämisvelvollisuutta oltu osoitettu autoilijoille. Bussi blokkasi kaiken lisäksi näkyvyyden toiselle kaistalle, josta hetkeä aiemmin ajoi auto n. 60km/h hidastamatta suojatien kohdalla.
Kivaa on, että annetaan pyöräilijöille välillä vapaus mennä ensin, mutta giljotiiniin en mielelläni hyppää.
Comment
-
Vanhemman herran polkupyörän päällä, jolle saattoi tulla lusikallinen housuihin kohtaamisen hetkellä.
Pajalta lähdin kotiin ja eka risteys on tasa-arvoinen, minun "hyväksi". Menin risteykseen rauhallisesti perinteiseen tapaan aikomuksena kääntyä oikealle. Varmistan aina vasemmalta tulevat ja ei tullut kuin polkupyöräilijä kauempana. Seuraavaksi katson eteeni niin siinä oli joku 50+ herra polkupyöränsä kanssa edessä, oli ollut sopivasti a-pilarin takana piilossa kun tulin risteykseen. Kerkesin hyvin jarruttaa mutta tämä pelästyi tilannetta, kompuroi hieman ja nousi jalkakäytävälle mulkaisten mua.
En tiedä että ymmärsikö sitten tilanteen, eli ns oma vika, kun ei mitään katse kontaktia ottanut kun menin vierelle ja hihkaisin ikkunasta että tasa-arvoiset risteykset koskevat myös pyöräilijöitä.
Comment
-
oli vissiin paku peruuttanu jalkakäytävältä "mummopariskunnan" etunurkaan Kauppakartanonkadulla. MIKÄ VITTU SIINÄ ON, ETTÄ EI VOIDA OTTAA KUVIA TAPAHTUNEESTA JA PURKAA SUMPPU!!! Olivat sitten siinä keskellä risteystä heiluttelemassa käsiään ja puhumassa puhelimiin samalla, kun liikenne ruuhkautui ympärillä hyvin nopeasti... Eka käsky minkä virkavalta antaisi on, et avataas liikenne, kun pelkästä peltirutusta kyse, eikä niitä kiinnosta se asetelma mihin jäätiin...
Comment
-
C7-koppainen farmari-Audi päästeli aamulla pysähtymättä suojatien eteen pysähtyneen autojonon ohitse. Kaasua ehkä löysäsi kohdalla, mutta ainakaan jarruvalot eivät vilkahtaneet.
Samalla suojatiellä toiseen suuntaan joku mamma tykkäsi eleistä päätellen huonoa, kun soitin sivistyneesti torvea tädin tunkiessa pyörällä ajaen suojatielle eteeni. Annoin ohjeistusta liikennesäännöistä seuraavissa valoissa. Naaman ilmeestä päätellen keski-iän ylittänyt pyöräilevä täti tiesi paremmin liikennesäännöt eikä tarvinnut opastusta.
Comment
Comment