Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Autokoulun autolla annettiin taas hyvää mainosta. Kaistasurfausta ilman vilkkua, oikealta ohituksia, kaistan vaihdon estämis yrityksiä, kunnon ylinopeutta. Kyseinen autokouku oli ehdolla meilläkin. Onneksi valinta helpottuu.

    Comment


      Lie ollut kakkosvaiheen arvioiva ajo menossa. :)

      Comment


        Yksin oli tämä herrasmies toijjotalla liikkeellä :D

        Comment


        • On ne audimiehet mulkkuja! :D Eilen sattu kunnon tapaus näistä ohitustien kohdalla kiihdyttelijöistä. Ensin tultiin pitkän matkaa kutostietä, hänellä oli 90 mittariin vauhtia, oli sitten 80 tai 100 rajotus. Mulla oli pitkä turvaväli ja rupesin sitä ottamaan ohituskaistan lähestyessä kiinni. Otin 100 mittarinopeutta ja A4:sen perä alko hyvää tahtia lähestyä. Ohituskaista häämötti, niin enää ei saanutkaan kiinni sitä. No 110 mittariin ja vaihdoin ohituskaistalle. Vieläkin jäin junnaamaan takakulman kodille. Vielä 120 mittariin niin alko hidasta ohitusta tapahtua. Lopulta oli 140 mittariin, niin minä olin ainut joka sen ohi pääsi. Siitä sitten matkavauhti 108 mittariin, niin tämä tulee vielä perässä. Puoli kilometriä ohituskaistan jälkeen taas meidän väli alko kasvaa hyvää tahtia, eli se taas hidasti 90-100 mittarinopeuteen jääden hinaamaan hyvää jonoa taakseen. Joku saattas tuosta jo mielensä pahottaa. Liekkö tarkotuksena pakottaa ohittaja kunnon ylinopeuteen ja sen kerran kun on tutka, niin tämä tyyppi saa kiksit siitä loppu vuodeksi, kun ohittajaa sakotetaan.

          Comment


          • Vastaava tilanne kuukausi sitten 8 tiellä ikaalisten kohdalla uudemman mallin hilux veti kärryä perässä 110 piti ottaa mittariin että pääsin ohi... Sitä ennen sama kuski ylöjärven shellin kohdas kiilasi rumasti vasemmalta kaistalta oikella liittyessä edessä ajavan eteen.

            Comment


            • Samanlainen sankari tänään Oriveden nurkilla peräkärryn kanssa. Ensin ajelee about kahdeksaakymppiä parikytä kilsaa, ja ohituskaistalla sit ainakin 110 lasissa. Että otti kupoliin... Noita näkee jatkuvasti ja aina ketuttaa yhtä paljon. :D

              Comment


              • "Ohituskaistakiihdyttäjät" on suolesta. Ja niitä on nykyisin paljon. Varsinkin ku on Skodalla liikenteessä, tuo korostuu. Ei meinaa päästä edes ohi.

                Comment


                • Skodalla minäkin olin liikkeellä [emoji2]

                  Comment


                    Itse jos tapaan ohituskaistalla tai yleensäkkin 100 ajavan peräkärryiliän. Tiputan ronskisti hetkeksi vauhdin 80kmh hänen edellään. Jos lähtee ohi ja/tai jatkaa 100 niin soitan poliisille ja annan rek numeron heille. En tiedä mikä siinä on että katumaasturilla ajellessa unohtaa sen kärryn olemassa olon.

                    Tänään aamulla meinasi hukato tuupata kylkeen tampereen ohitustiellä. Kiihdytyskaistalta lähtee tulemaan katsomatta peiliin tai sivulle, saati vilkkua käyttänyt. Onneksi ei ollut vasemmalla ketään niin sais vedettyä sinne. Oma keula näkyi tasan varmasti jo hänen ikkunastaan.

                    Comment


                    • Teetkö saman myös normi autoilijalle jos ajaa ylinopeutta?

                      Comment


                        Milläs mä sen ohi pääsen jos ajaa ylinopeutta?

                        Comment


                        • Pääsethän sinä 100 ajavan peräkärryilijänkin ohi.

                          Comment


                            Moottoritiellä on useasti 120. Onko tämmöinen sinulle joku ongelma? Jos et peräkärryn kanssa voi ajaa 80 älä hinaa sitä. Vai oletko sitämieltä että peräkärryn kanssa 20kilsaa ylinopeutta on ihan ok ja turvallista. Sen ei pitäisi olla keltään pois jos annan vinkin nostamalla kaasun hetkeksi. Mielestäni parempi vaihtoehto kuin keskaria rinnalla, torven soitto, valojen vilkuttelu ja lopuksi liinat kiinni. Asiaan puuttuminen mielestäni ok, puututaanhan valoitta ajeluun ja liian lähellä takana ajoon tai kurien heittoon ohituksessa kun ei viitsitä ajaa yhtään kauenmaksi. Muutaman kerran nähnyt toijalan abc nurkilla motarilla kun tyhjä jarruton kärry pomppii ilmassa kun vauhtia pitää olla 120+ (kunnon hyppyreitä)

                            Comment


                            • Sehän ei ole sinun tehtävä opettaa ylinopeutta ajavaa. Itse ajan vaunu perässä todellista 90km/h kun osuu 5 vaihde parhaiten tuossa nopeudella kohdilleen. Perseeseen täräytän jos joku idiootti tulee minua kouluttamaan kun ajan ylinopeutta.

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja Mkurtti Näytä viesti
                                Sehän ei ole sinun tehtävä opettaa ylinopeutta ajavaa.
                                Puuttumatta millään tavalla noihin kärrijuttuihin, tosta olen täysin samaa mieltä. Kenenkään ei tuolla liikenteessä pitäs rueta opettamaan muita, kotipoliisiks tms. Jokainen kun huolehtisi vaan siitä, että ajaa itse suurinpiirtein sääntöjen mukaan ja keskittyy vain siihen.

                                Comment


                                  Idiootteja on monenlaisia, itsekkin varmaan olen kun "koulutan". Mutta nyt viisaanpana lopetan.

                                  Comment


                                    Ja jos pitää ajaa 90km/h, niin aja sitten jo sitä satasta muiden mukana. Ei tarvihe kenenkään ohitella. Siis jos ei aja motaria.

                                    Comment


                                      Tais olla joskus jonkun poliisiherran haastattelu jossain lehdessä, ja siinä mainittiin ettei tavallisen kansalaisten tulisi leikkiä lainvalvojaa ja tukkia esim ylinopeudesta liittyvillä soitoilla hätäkeskusta kun jollain muulla voi olla tärkeämpääkin asiaa tms.

                                      Comment


                                      • Siihen alkaa jo poliisisetä puuttumaan jos ajelee 100 vaunun kanssa. 80 ei taas voi ajaa kun ns.rekkamiehet roikkuu persiissä kiinni. Joka ei henkilöautolla pääse kohtuudella yhdistelmistä ohi, niin ajelee perässä.

                                        Comment


                                          Juu jätetään suosiolla ne kouluttamiset ja vinkkaukset noista pikkurikkeistä ihan viranomaisille (imho).

                                          Comment


                                            Muistuu vaan tuossa pakosti viimekeväältä yksi "liikennekouluttaja": Mulla oli B8:n perässä sellainen 2,4m leveä, 2,5m korkea ja 8 metriä pitkä umpikärri. Ajelin varmaan kaikessa rauhassa vakkarilla(kuten yleensä aina liikenteessä) varmaan joku 85km/h - aletaan olee kutosella vääntöalueella - n. 1400 rpm.

                                            Hieman Porvoosta pohjoiseen päin n. 8km Mätsäläntiellä, Virtaalan risteyksestä, katso sitten yksi Paskatti katsoa oikeudekseen rynniä eteen - jouduin muistaakseni jarruttamaan johonkin 60km/h. Tämän jälkeen kyseinen henkilö päätti alkaa nysvätä edessä 70-75km/h.

                                            No siinä on sitten heti suoraa tarjolla risteyksen jälkeen, joten kolmosella vähän lisää happea sekä kuskille että autolle - ja ei siinä ohittaessa nyt järjettömän kauaa tuhise tyhjällä aluperävaunulla ja vakkari kiinni takaste kasiviiteen.

                                            No siitähän tämä ainakin visuaalisesti lähemmäs sataa oleva isäntä riemastu. Irroitti vapari Passatista sen mikä oli otettavissa ja tuli rinnalle puimaan nyrkkiä, kunnes sen oli pakko ottaa paikkansa mun eteen, ettei vastaantulijoiden kanssa tule nokkapokkaa. Tätä seurasi tämä riemastuttava koulutusosuus, jossa isäntä laski nopeutensa sinne 70km/h aina seuraavaan Monninkylän risteykseen asti ja kääntyi siitä sitten vasemmalle... Itsellä kerkes käydä mielessä siinä n. parin minuutin ajan kaikki mahdolliset 007 -konekivääri/tykki/ohjus/kranaatinheitin/sirkkeli -lisävarusteet, joita vois asennella Audin keulalle.

                                            Tämän pohjalta toivon, että tältä foorumilta ei näitä kouluttajia löydy. Jos vituttaa, niin aja ohi, pidä nopeus tai jättäydy taakse. Mä en ainakaan tule hiillostamaan en edestä enkä takaa - teet sitten kumman tahansa peliliikkeen.
                                            Viimeksi muokannut QHad; 1.8.2015, 23:32.

                                            Comment


                                            • Porvoon motarilla keskellä yötä joku ikivanha sitikka päätti, että olisi hyvä idea leikata rampin alusta sulkuviivojen yli kaistalle sen pahemmin katselematta tai vilkuttelematta. Ja vauhtia n. 50km/h. Tulipahan ainakin ässän jarrut abseineen testattua. Kaipa tuonkin tapauksen vielä evoluutio joskus hoitaa pois, vaikkapa kuormatun täysperän muodossa.

                                              Comment


                                                PMullehan on ihan sama jos joku ohittaa mut 2sek ajallisen hyödyn tai hyödyttömyyden takia kunhan a: tekee sen turvallisesti b: ei tee sitä keltasilla c: ei lähe sieltä letkan perästä paahtamaan blokaten muilta edessäajavilta mahdollisuudet ohittaa se hitain ja d: jää sen jälkeen ajamaan yhtä hitaasti kuin se alkuperäinen tukko jolloin kaikki muut ohittelee tätä letkan ohi tullutta sankaria

                                                Edit: piti mennä ottaa päähän triidiin, vaan jääköön tänne.

                                                Comment


                                                  Tuntuu olevan unohtunut joillain etta liikenne on peli, jota pelataan aina ja ian kaikkisesti sen heikoimman ehdoilla.
                                                  Se, etta pitaako sen heikoimman olla siella liikenteessa, onkin sitten jo ihan eri keskustelu, johon voidaan ottaa vaikka ja minkalaisia kantoja.

                                                  Comment


                                                    Niimpä, vähän kuin peruskoulujärjestelmä. Terävämmät ja nopeammat kärsivät kun kaikki pakotetaan toimimaan hitaimman tahtiin ettei tuu sitten kenellekään sitä mielipahaa.

                                                    Tällä hetkellä tosin tahdin määrää aika pitkälti tiestön kunto joka ei juuri nykynopeuksia suurempia vauhteja mahdollista.

                                                    Comment


                                                      Vastaan tulee auto, sen perseeseen liimautuu moottoripyörä ja kun olen kohdannut auton, niin moottoripyörä lähtee ohittamaan autoa.

                                                      Homman kruunaa se, että vastaantulevilla tuossa kohtaa ensiksi 40 rajoitusmerkki ja sen jälkeen varoitusmerkki lapsista. 90% ajaa tuossa yli 50 nopeudella.

                                                      EI NÄIN

                                                      Comment


                                                      • Tie 2 vihdin rajakyltin kohdassa hirvi hyppäsi tielle, noin 20km sen jälkeen eteen hyppäsi peura, ehjin nahoin selvittiin lohjalle.

                                                        Comment


                                                        • Tuosta kouluttamisestakin voi olla kyllä montaa mieltä. Aika monta kertaa on tullut tehtyä liittyminen edes vähän vaikeammaksi näille sankareille, jotka ruuhkassa painavat päättyvää kaistaa pitkin puoli kilsaa jonon ohi 10sek säästö silmissä kiiluen, ja koittavat väkisin tunkea aivan kaistan päässä valmiiksi ruuhkautuneen jonon väliin. Esim. porvoon- ja lahden moottoriteiden liittymässä länteenpäin. Joka kerta yhtä miellyttävää pakottaa tällainen yksilö pysähtymään "ohituskaistalleen" odottamaan jotakuta armollisempaa, joka antaa tilaa jonossa. Ja sama pätee näihin sankareihin, jotka suorittavat ihan käsittämättömiä triplakaistanvaihtoja ja palloilua liikenteen seassa päästäkseen muutaman auton edelle liittymissä; joka kerta yhtä mukavaa painaa vähän lisää kaasua ja pakottaa mulkku jatkamaan liittymästä väärään suuntaan, kun ei mahdukaan enää tunkemaan sieltä kolmen kaistan päästä sulkuviivojen yli letkan väliin.

                                                          Comment


                                                            Buimurikuskilla liikenteen seuraaminen ykköstiellä vähän puutteellista. Ilmeni että kuski ajoi partaansa.

                                                            Hattikselle: nuo liittymiset on ainakin pääkaupunkiseudulla aivan ihmeen vaikea homma, heti kun vaan on mahdollista pyritään (esim sulkuviivoista välittämättä) änkeämään jonon joukkoon, usein jopa niin että tukitaan bussikaista kun jäädään poikittain. Tuntuisi että olisi löydettävissä järkevä tasapaino jossa liittymiskaistaa käytettäisiin, ilman että kummassakaan päässä tulisi änkeämisilmiötä. Toki ihan missä vaan olet vaihtamassa kaistaa löytyy niitä jotka haluavat tukkia kaikki aukot- eiköhän tuo ole vain ilmentymä alkeellisesta liikennekultturista.

                                                            Comment


                                                              Saksassa on käytössä vetoketjuliikennemerkki, jolla kerrotaan että kumpikin kaista päättyy. Sellaiselle olisi ilmiselvästi tilausta myös Suomessa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X