Ok, sitten niissä on näköjään erilaisia versioita. Minulla ei syty vilkusta, ainoastaan kääntämisestä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Mikäs uusi bussikäytäntö on seisoa pysäkillä aina hätävilkut päällä ja lähtiessä kytkeä ne pois?
Toissapäivänä meinasin hämmentyä yhden linjurin kylkeenkin, kun katsoin auton lähtevän pysäkiltä ihan normaalisti vilkkua käyttäen, jolloin hidastin selkeästi, jotta pääsee kohteliaasti edelle. Sitten vilkku muuttuikin hätävilkuiksi, jolloin jo melkein auton perän kohdalle pysähtyneenä totesin, että ei siinä, varmaan joku tekninen vika näillä helteillä. Niinpä kiihdytin itseni jälleen matkaan, jolloin siinä kyljen tietämillä bussi ampasi semmosen jänislähdön ilman vilkkua tällä kertaa, ja itse painoin panic-brakea.
Sitten tuli semmonen primitiivinen hatutuskohtaus, ja alkoi luonnostaan kiinnostaa millainen kuljettaja oli ns. puikoissa. Seurasinkin hetken perässä, mutta seuraavalla pysäkillä taas sama proseduuri: vilkku kohti pysäkkiä, pysäkillä hätärit, ja tosin tällä kertaa taustapeiliin vilkaisun perusteella myös pysäkiltä lähtiessä vilkku vasemmalle.
Heräsi vain ajatus jostain uusista linjauksista, sillä kuski oli varsin suomalaisen näköinen ja ammattikuntaan nähden suhteellisen nuorehkon oloinen.
Comment
-
Ja tänään Oulu-Ii leveäkaistatie osoitti jälleen miten vaikea ajettava se joillekin on. Ajetaan keskiviivan päällä (teki mieli ohittaa oikean kautta, mutta firman pakulla ei viitsi) ja lähdetään kiilaamaan vasemmalle sekä kiihdyttämään kun ollaan ohitettavana osapuolena. Hieman hirvitti kun vastaan oli tulossa rekka-auto.
Comment
-
Näin sunnuntaina Coquellesissa Belgian kilvissä olevan matkailuauton, jonka perään oli kytketty kolmiopuomilla Toyota iQ. Se tuli siis omilla renkaillaan perässä ilman ohjaajaa. Takavalot tottelivat matkailuauton valoja. Ilmeisesti tuollainen viritys on laillinen, koska se tuli tunnelijunaan tarkastuksen läpi. Minkähänlaisen kakkahalvauksen suomalainen katsastus- tai liikenteenvalvontaviranomainen saisi?
Comment
-
Jenkeissähän ne kiskoo isoja city"maastureitaa" matkavessojensa perässä.
Valot tottelee vetäjää ja myös jarrut. Paineilmasylinteri painaa ohjaamossa poljinta. Taas herää kysymys, montako hotelliyötä
noilla romuilla olisikaan maksanut? ;)
Teinpä sellaisen huomioin noista persus pimeinä liikkuvista uusista autoista. Kun niissähän on valoautomatiikassa hämärän tunnistus...
Hienoja reaktioita tossa Hämeenlinnan kohdalla uudessa "tunnellissa". Vähän puolenvälin jälkeen, esim mersussa pamahtaa takavalot päälle,
niin takana tuleva polkasee automaattisesti jarrua... Jonossa saa aikaan lisää sitä kuuluisaa liikenteen pumppaamista.
Comment
-
John Cooper Works asiaankuuluvalla värityksellä ja rekisteritunnuksella kotikadulla :) näkyvä kannanottoni taisi valitettavasti myöhästyä.
Comment
-
Järjen jättiläisiä VT 25:llä. Aika jäätävää kun näkee oikealle kaartuvassa mutkassa että vastaan tulee auto 100 km/h samalla kun joku neropatti lähtee E46 Buimurilla yrittämään rekan ohi. Oli kyllä niin läheltä piti tilanne ettei tiukemmasta väliä. Huvittavinta oli että 2 km eteenpäin rekka kääntyi risteyksestä oikealle ja watkain vasemmalle samasta risteyksestä. Ei näin.
Comment
-
Tuon Antin S4:n myös itse bongaillut. Tuo keulan modaus alkuvaiheessa oli jo vähän siinä tässä onko siisti vai ei. Tuossa taitaa olla myös takakontin luukku siloteltu ja kilpi siirretty kai puskuriin. Projekti näköjään etenee...
Viime näkemällä siinä oli kyllä ihan siistit vanteet (olikohan jotkut rotiformin 5-puolaiset). Itsellehän näitä rakennetaan, mutta vaikuttaisi siltä ettei tuo enää kenellekään muulle tule kelpaamaan.
Comment
-
Sehän ei välistä putoa pois kuin pyörän irrotessa.
Täällä taas paikallisella 30km/h pikkutiellä yritti täysperä vääntää itseään ympäri takaisin tulosuuntaa kohti peruuttamalla vaunuaan tien sivulla olevasta kapeahkosta väliköstä päiväkodin pihaan. Siinä saikin sitten istua vähän useamman minuutin ajan seuraamassa toistuvia yrityksiä vääntää tuon kokoista pakettia riittävästi mutkalle sentilleen oikeassa kohdassa, tiputtamatta vetoauton pyöriä tien vastakkaisella puolella sijaitsevan kävelytien takaiseen ojaan. Oli ilmeisesti todennut, että ei haluakaan ajaa tuota kautta (vaikka todennäköinen kohde olisi ollut vain noin 500m päässä). Jo toinen kerta kun on yhdistelmä jumissa jotakuinkin samassa kohtaa, jännä paikka.
Comment
-
Lappeenrannan keskustan tuntumassa tänään vihreä 8L A3, jossa 8P faceliftin singleframe "keulakonversio". Hyi helkatti, oli ruma. Järkyttävän ruma, oksensin melkein aamukahvit syliin. Niin ja anteeksi, jos omistaja vaikuttaa täällä.
Comment
-
Oli taas motarilla ajomielenkiintoista. Aamulla liittymässä Hilma 95 v ajoi 65 km/h ja sai huikeat 80 lasiin juuri kun oli mahdollista vaihtaa kaistaa. Suoraan kahden rekan eteen, välissämme ollut ovlov heitti suoraan vasemalle kaistalle (niiden riemuksi jotka oli tulossa 120 km/h rekoista ohi. Ihme ettei kukaan osunut mihinkään- tuli vähän ahdasta. Ja oli kiva jäädä jumiin tällaisen huolellisen ja varovaisen kuskin taakse.
No iltapäivällä tiukkasäteisestä liittymästä motarille, lähdin kiihdyttämään ja autoja tuli kummallakin kaistalla. Katsoin että valkoisen sitikan taakse ehdin sopivasti ja tarkistin ettei sen imussa ole tulossa ketään- samalla meinas tulla jo turhan läheistä kanssakäymistä. Citikka ajoi 80 km/h 120 rajoituksilla joka tuollaisessa tilanteessa yllätti aika pahasti. Liinat kiinni ja sen taakse körröttelemään ja hakemaan sopivaa tilaa vasemmalta. Tuollaiset 40-55 km/h alle rajoitusten ajavien kanssa saa olla tarkkana- havaintovirheen vaara on ilmeinen
Comment
-
Meinasin saada uuen kontin ja puskurin.
Oottelin tuossa servican liikennevaloissa omaa vuoroani ja katsoin taustapeilistä kun tyttöjen nissani tulee aika kovasti kohti ja säätävät mankkaa tms. eikä kukaan katso eteenpäin.
Otin omaa autoa metrin kaks eteenpäin ja nissani pysähty renkaat ulvoen noin 20cm päähän.
Oiskohan pitäny ottaa uutta osaa? Ylimääräsiä sydämmen tykytyksiä aiheutti tuokin kauppareissu.
Comment
-
Tuollaiset 40-55 km/h alle rajoitusten ajavien kanssa saa olla tarkkana- havaintovirheen vaara on ilmeinen
Comment
-
Uudet liikennejärjestelyt Itäväylältä poistuttaessa Viikin suuntaan.
Aiemmin itäväylältä kaupungin suunnasta tullessa oli kolmio, nyt sitten idän suunnasta tulijoilla.
Kieltämättä siinä risteyksessä on hieman hankala nähdä idän suunnasta tulevia.
Itse siis tulossa kaupungin suunnasta kun edessä ajanut veti liinat kiinni kun kolmion takaa tuli passatti päälle.
Comment
-
Nuo etuajo-oikeuden muutokset on kyllä vaarallisia, kun aika moni ajaa ns. vanhasta muistista.
Itsekin joskus 80-luvulla ryhmityin Jkl:ssä vastaantulevien kaistalle, kun yksisuuntainen olikin muuttunut kaksisuuntaiseksi muualle muuttoni jälkeen... Ihmettelin vain, että mitä se vastapäinen valoissa odottelija vilkuttelee valoja :D
Comment
-
Pari mopojunnua keulimassa viritetyillä skootterimopoilla tuossa Neulamäentientiellä.
No istuskelin siinä ruokaa laittaen talon grillilliä jä äijät päräytteli siinä tiellä, matkaa n.50 metriä.
Menin sitten sanomaan pojille, että joku kuolee kyllä tuossa leikissä, kun tiellä ajatte ja menkää jonnekkin radalle leikkimään.
No ne kaks parasta kaaharia heti karkuun ja rekisterinumeroa peittelivät mennessään, mie tuumassin niille kahelle muulle kaverille, jotta rekkarit on jo tallessa;).
No eipä mitään, toinen niistä jäljellejääneistä kavereista sanoi minulle, että hän kyllä kertoo terveiset nuille pois kaahanneille.
Parastahan tässä oli se, että terveiset kertova kaveri sattui olemaan kavereitten samanikäinen mamu.
Eikö aito Suomipoika uskalla enää tulla asiasta keskustelemaan, vaan pelkäsiköhän ne meikää?;)))).
Comment
-
Hankasalmen kohilla ajeli vastaan b8 koppanen a4 avant ja se oli väritykseltään, vähän tähän tapaan ---> http://www.diariomotor.com/imagenes/...Legends_03.jpg
Onko tuo a4 jokin erikoismalli vai mikä ihme?
Joensuussakin tuollainen on tullut vastaan.
Comment
Comment