Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Aamulla 9 aikaan tuusulantiellä 4f:n josta oli disabloitu vikkuviiksi komeasti lehdellä. Eli ukko vaihteli kaistaa ilman vilkkua koko ajan ja kun ohitin niin ratti oli jonkun lehden takana piilossa....

    Comment


    • itsekkin naureskellut pissikselle pari kertaa kauniaisissa : D

      Comment


        Taitaa olla köyhä pissis kun sen reviiri on tammisalo-kauniainen akseli. Ei oo tainnut ihan viimeinen 1K€ kilpeen mennä...

        Comment


          :D nojoo..ite näin punasen RS 5:n kehä I:llä tuusulanväylä-kannelmäki puol yhen maissa. Joku patu sillä ajeli,ei ollu kilpiä,mutta ihan komee laitos,vaikka likanen olikin..

          Comment


            Pissis ei tietääkseni ole enää sillä, joka on ko. kilven aikoinaan ostanut.

            Comment


              M*lkun A7 kuljettajan joka kiukutteli minulle, kun pakastimet sulaa ja kysyi, että tuleeko lisätyöntekijät Australiasta o.O
              Varmari mersun TM-60 kilvellä, joka näytti lähinnä mondeolta nykyisessä värityksessään.

              Comment


                Mikkelissä parkkipirkon rengaslukitseman auton, ensimmäisen kerran sattui moinen silmiin.

                Comment


                • En nyt liikenteessä, mutta matkahuollon pihalla. Bussikuski heitteli jokaisen paketin sinne bussin tavaratilan takaseinään, osa tiestysti vielä tippui ensin kärrystä pihalle vesilätäkköön. Ja sen verran ne kolisi, että jos niissä oli vähänkään jotain särkyvää, niin paskana on ihan varmasti. Taisi olla huono päivä.
                  Viimeksi muokannut Thoubi; 14.12.2013, 00:11.

                  Comment


                    So confused...
                    Attached Files

                    Comment


                    • Oon joskus lukioikäisenä seurannu samanlaista bussinpakkaustekniikkaa monta kertaa kyytiä odotellessa matkahuollon pihalla. Oppipahan hyvisä ajoin ettei matkahuollon palveluihin kannata luottaa. Mitään särkyvää ei sen puljun kautta kannata lähettää.

                      Edit; Erityisen hyvin jäi mieleen kun kerran kuski tuijotteli hölmistyneenä korkean paketin this side up -tarraa tovin ja heitti sen jälkeen paketin kyljelleen tavaratilaan todettuaan ettei se sinne oikeinpäin mahdu. komia kilinä ja helinä sieltä kuulu kun paketti laskeutui metrin lentoradan päätteeksi .
                      Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 14.12.2013, 11:14.

                      Comment


                      • Jyskin parkkiksella tossa muutama tunti sit joensuussa joku vihree farkku toyota peruutti audin takalokariin ja karkas paikalta. Vois sitä jäädä selvittää asiat, kun niin pieni pusu tais olla että tuskin jäi naarmua suurempaa. Paniikki on pahasta.

                        Comment


                          Ajelin viime yönä kuorma-autolla kolmostietä Tre-Hki-Tre. Näin peräti viisi aivan perkeleellistä matalalentoa, eli sellaista "kokeilen, paljonko tää vessa kulkee" -tyyppistä ohiajoa. Ei se ole mitenkään tavatonta, enkä sellaisesta ketään tuomitse, pidän jopa mahdollisena, että saattaisin itsekin joskus olla kokeillut, mutta ajankohta oli yllättävä. Ei noita valoisina kesäöinäkään yleensä montaa samalle viikolle satu. Nuo olivat monen tunnin ajalla, eli tuskin edes liittyivät toisiinsa. Tie oli aivan kuiva, mutta pimeys tietysti joulukuiselle yölle tyypillinen.

                          Moottoritiellä myöskin olen havainnut täysin vesipäisen kaukovaloilla vastaan ajamisen lisääntyneen. Uutena riesana tässä on samaan suuntaan ajavien pitkien käyttö, eli aamuruuhkassakin jotkut ajavat kaukovaloilla muun liikenteen seassa. Liekö tässäkin monesti kuultu harhaoppi eli "motarilla saa ajaa pitkillä, sössönsöö" taustalla?

                          Comment


                            Valkoisen auton joka päätti parkkeerata Turun moottoritiellä n. 50 m ennen kehä III liittymää. Täysjarrutus satasen vauhdista ja osaksi kaistan päälle parkkiin.

                            Comment


                              Moottoritiellä myöskin olen havainnut täysin vesipäisen kaukovaloilla vastaan ajamisen lisääntyneen.
                              Taitaa enemmänkin johtua siitä että ihmiset ei vaan tajua mitkä valot on päällä vai onko valoja ollenkaan. Pari iltaa sitten joku ajeli motarilla ilman valoja, sai vasemmalla kaistalla ajavan poliisimaijan kiinni ja jäi perään roikkumaan. Kolmannen maijan työvalojen väläytyksen jälkeen jätti väliä reilusti ja vaihtoi oikealle kaistalle. Ei vieläkään tajunnut laittaa valoja...

                              Comment


                                Se on kumma jos noille valottomille väläytät valoja, että laittaisivat päälle, niin ei tajuta. Ja mulle on ihan sama jos päivällä valoisan aikaan tullaa ilman valoja, mutta sitten hämärässä tai yöllä, niin aivan varmasti annan valohoitoa. Ihmiset on vaan niin vtun tyhmiä.

                                Comment


                                • Golffi meni halimaan mäntyä

                                  Tapahtui 2000 luvun alkupuolella

                                  Tampereella pispalanharjun takapuolta kiertää tie kohti rosendahlin rantaa... Noh siinä kaverin kanssa ajo taittui rauhakseen kuten piispantalon kohdassa oleva mutka yleensä ajetaan, liikkuhan samalla baanalla kävelijöitä, pyöräilijöitä yms... Noh heti mutkan jäljestä painoi sininen golffi ohi lämä tiskissä, ja kaverini tuumasi vaan että aavistuksen tyhmää tommonen präästäminen... Golffin takavalot katosivat mutkan taa näkyvistä... Muutaman sadan metrin kuluttua hotelli rosendahlin paikkeilla repesi ilmeet ... Siinä golffi oli tanakasti keula männyssä, mutta henkilövahinkoja kun ei näkynyt sattuneen, noh präästämisellä on hintansa.

                                  Tästä muutaman vuoden kuluttua usutin vaimoni autokouluun ja siinä hänen upouutta autokoulun oppikirjaa selaillessani sain pikku naurut... Olisiko kappale ollut jotain nuorten onnettomuuksiin liittyvää ja esimerkkikuvana tutunnäköinen sininen golffi tanakasti männyssä...

                                  Mallisuoritus.

                                  Comment


                                  • Se on kumma jos noille valottomille väläytät valoja, että laittaisivat päälle, niin ei tajuta. Ja mulle on ihan sama jos päivällä valoisan aikaan tullaa ilman valoja, mutta sitten hämärässä tai yöllä, niin aivan varmasti annan valohoitoa. Ihmiset on vaan niin vtun tyhmiä.
                                    Kuin myös... Lähes joka päivä saa väläytellä valoja valottomille... Pitäisi pultata audin katolle valokyltti jossa lukis sitte "VALOT PÄÄLLE"

                                    Comment


                                    • Koittakaas morottaa aina kun jollain on valot pois päältä, olen huomannut että toimii paljon paremmin kuin valojen vilkutus, en kyllä ymmärrä miksi :D

                                      Comment


                                      • Räikeä yleistys: Väitän, että ainakin puolet valoitta ajavista on joko humalassa tai muun aineen vaikutuksen alaisena. Loput sitten joko ns. taivastelijoita, eli eivät kiinnitä asiaan huomiota, seniilejä, idiootteja, eivät tiedä miten auto toimii tai muuten vain välinpitämättömiä.

                                        Comment


                                        • Jaa, sori nyt hyvät foorumisisaret, mutta meikä pannu, eikäkö laittanu merkille, jotta n. 70% valoitta ajavista ovat kauniimman sukupuolen edustajia, 20% tämmöisiä vanhahkoja Wariksia, niinkuin meikä, loput voi olla sitten mitätahansa taivaan ja maan väliltä;).

                                          Comment


                                            Alkuperäinen kirjoittaja Wisa
                                            Moottoritiellä myöskin olen havainnut täysin vesipäisen kaukovaloilla vastaan ajamisen lisääntyneen
                                            Nyt olen veli Wisan kanssa eri linjoilla. Jos motarilla henkilöautot molemmat ajavat pitkillä kohdatessaan, niin molemmat näkevät paremmin. Itse ajan, ellei keskikaista ole tavanomaista kapeampi, pitkillä. Raskaan kaluston kuskit ovat sen suhteen vaan kovin herkkähipiäisiä. Lyövät sen neljän pitkän patterin kabiinin katolla päälle. Sillä lumenimäärällä kyllä vastaantulijan näkyvyys heikkenee oleellisesti.

                                            Miksei täällä ole voinut tehdä ajoratojen väliin metrin korkeaa betoniseinää, niin pikkuautot ei edes näkisi toisiaan. Silloin toki korkealla istuvat näkevät vastaantulijan valot, mutta jos ne oikein suunnattu on, niin en ymmärrä miten ne sinne rekan ohjaamoon häiritsevästi näkyisivät?

                                            Comment


                                              Kai se on se toiston määrä. Ammattikuskit kuitenkin ajavat pääsääntöisesti aika paljon suurempia kilometrisuoritteita kuin henkilöautoilijat. Jos monta kertaa päivässä joutuu kiroamaan samaa asiaa ja vielä työaikana niin kyllähän siinä äkkiä on yleisönosastokirjoitus tulilla.

                                              Comment


                                                Eipä nuo nyt harvemmin korkeaan kabiiniin sen pahemmin häiritse, jos ei niitä tietoisesti tuijottele, kuten voi olla tapana. Joskus on sitten semmosia keskiyön aurinkoja, mutta vika lienee enemmän suuntauksessa.
                                                Aiheeseen liittyen toinen huvittava hommeli 'ammattikuskien' keskuudessa on se, että esimerkiksi loivaa mäkeä noustessaan käyttävät kattolamppuja, jotka voi olla vaikka metrin omien silmien yläpuolella. Epätietoisesti loimuttavat sitten sen muutaman sekunnin verran vastaantulijoita ja kytkevät pois vasta, kun oman silmän mielestä vastaantulija on näkyvissä - joskus vasta sitten, kun mielestään 2 metriä alapuolella olevat vakiolamput häikäsee.

                                                Comment


                                                  Kyllä tuo raskaskalusto sammuttaa mäessä ne pitkät kun lyöt itse pitkät pois niin heti sammuu valot ellei sammuta jo aikaisemmin. Kyllä ne vaan sinne rekan hyttiin häikäsee ihan samalla tavalla kun henkilöautonkin. Vai onko jollain autossa pitkät jotka ei valaise yli metrin korkeuteen?

                                                  Ja ettei ihan mene ohi, nissani joka kelas risteyksestä vauhtia noin 2km ennenkuin saavutti 60km/h tämän jälkeen tuli paikka ohittaa joten en tiedä saiko vauhdin korkeammalle. Alueella oli kokomatkan 80 rajoitus.

                                                  Comment


                                                    Kyllä ne sinne kuorkin hyttiinkin häikäsee, itse laitan aina pitkät pois vastaantulijan kohdalla, motarillakin. Oli alla sitten kuorkki tai oma henkilöauto.

                                                    Itse ainakin mielestäni näen paremmin sellaisessa tilanteessa, jossa molemmilla on lyhyet kohdatessa päällä. Pahimpia ovat lisävaloja asennelleet pikkuautoilijat, yli puolella valot osoittaa minne sattuu, joko taivaisiin tai suoraan vastaantulevan silmille.

                                                    Comment


                                                      noin 2km ennenkuin saavutti 60km/h
                                                      Nokitan volvolla jonka sain kiinni pahimmoilleen ohituskaista lopussa. Katsoin jo kaukaa että ajaa vähän hitaammin ja hiljensin reilusti. Silti piti vielä jarruttaa kunnolla kun selvisi kuinka hitaasti se oikeasti liikkui. Parin kilometrin matkalla jonka perässä joutui ajamaan vauhti meinasi välillä karata lähelle viittäkymppiä mutta tilanne onneksi korjattiin heti reilulla jarrutuksella. Ja rajoituksenahan oli satanen.

                                                      Comment


                                                        Itse pidän pitkät päällä leveän välipenkereen motarilla ainakin vasemmalle kaartavissa kohdissa vaikka vastaan joku tulisikin. Eivät häikäise ja siten häiritse, koska näyttävät aivan muuhun suuntaan. Suoralla pidän päällä vain, jos välisaareke on riittävän leveä ja/tai välissä on sopivasti penkerettä. Oikealle kaartuvissa kohdissa ilman korkeaa penkerettä otan aina pois.

                                                        "Eivät häiritse" on todettu katsomalla vastaavasti vastaantulevia pitkillä valoilla ajavia ajatuksen kera. Ne eivät todellakaan häittää näkyvyyttä ja häiritsevät vain jos ns. haluaa häiriintyä.


                                                        Liikuun takaisinpäin työmatkaa aika usein siinä klo 18-19 välillä Lahden motaria ja tullut havaittua, että 113km/h mittariin cruisella ajaen 1/3 autoista painaa heittämällä ohitse. Vauhdin nostaminen 115km/h mittariin ei merkittävästi muuta tilannetta. Ohituskaistalle kun lähtee samalla cruisen asennolla ohittamaan niin jo on perseessä joku aggressiivisesti tunkemassa, että pitäisi päästä ajamaan kovempaa. En jotenkin jaksa löytää ymmärrystä tuolle ohituskaistalla tuuttaamisselle, kun muuta liikennettä on vielä noihin kellon aikoihin yhä paljon ja mennään kuitenkin jo sakkomarginaalin väärällä puolen. Sitten kun on tyhjää, niin ihan sama minulle ajaako vähän reippaammin vai ei. Enkä todellakaan vedä kenenkään eteen tai jää norkoilemaan ohituskaistalle.

                                                        Tosin olen myös pannut merkille, että nopeudella ei varsinaisesti ole mitään tekemistä ohipääsemisen kanssa. Se, että nostat ohituskaistalla nopeutta 5km/h jonkun änkiessä perseeseen ei yleensä muuta tilannetta. Takaa tuleva nostaa nopeutta samassa suhteessa. Ohittaminen ei tunnu olevan nopeuserosta johtuva tarve, vaan ohitetaan ohittamisen vuoksi :)
                                                        Viimeksi muokannut jasso; 15.12.2013, 21:08.

                                                        Comment


                                                          Tässä kaukovalojutussa nyt on yhtä monta mieltä kuin miestäkin. Itse pidän hyttiä aina mahdollisimman pimeänä, eli auton datanäytöstä valot pois, radion ruutu pimeänä, mittarivalot himmeänä jne. Näin pysyy oma hämäränäkö herkempänä. Tähän kun joku ajaa kaukovaloilla vastaan, on se melkein kuin hitsauskipinä näkökentässä.

                                                          Tietty jos siellä omassa autossa on valonlähteitä kuin joulukuusessa, tätä asiaa voi olla vaikea sisäistää. Tuskin kukaan kyseenalaistaa lähivaloille vaihtamista kaksikaistaisella maantielläkään. Miten se opastekilpien taustaväri tekee tästä asiasta erilaisen moottoritiellä?

                                                          Kyseessä ei ole periaatteellinen ärsyyntyminen. Ajan työkseni, yli 100 000 km vuodessa ja pääosin yöaikaan. En ole pätkääkään kiiinnostunut kiukuttelemaan asioista periaatteen vuoksi. Nostin kaukovalot esiin siksi, että tässä asiassa pienen vähemmistön piittaamattomuus on riesa minun työpaikallani.

                                                          Comment


                                                            No lisätään vettä myllyyn. Voisiko Suomessakin olla rajoituksia rekkaliikenteessä? Tyyliin joulun, pääsiäisen ja jussin meno ja paluu liikenne tai pe tai su iltaisin.

                                                            Comment


                                                              Samoin kuin mopojen ja mopoautojen kulkuajat voisi hyvin rajoittaa 08-21 väliselle ajalle. Siinä ehtii kouluun ja harrastuksiin muttei enää keskiyöllä revittämään läppäpyttyä. Traktoreilta, puimureilta ynnä muilta vois kieltää ajamisen maantiellä kokonaan. Ajakoon penkalla tai sitten lavetilla.

                                                              Itse asiassa kaikki muut paitsi minä vois jäädä kotiin. Paitsi se rekka joka tuo minun käyttämääni kauppaan ruokaa ja kaljaa. Niin ja se säiliöauto joka tuo ABC:lle bensaa. Niin ja likan eskarikaverit ja opettajat saisi päästä kulkemaan. Muttei ainakaan ketään muu enää. No ehkä ambulanssit ja poliisit. Ja taksit. Mutta sitten ei kyllä enää ketään muuta.

                                                              Paitsi aurakuskit.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X