Näin äsken mustan Audi S3:n valkoisen Honda Preluden perässä liikennevaloissa. Honda kätevästi auton mitan verran kaukana siitä valkoisesta viivasta ja samalla pari kymmentä senttiä vajaat siitä liikennevalojen tunnistinsilmukasta. Kauankohan mahtoivat odotella valoissa :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Iltasella kaatosateessa motarilla (~ Klaukkalan kohdilla) kuorma-auto parkeilla vastaan pohjoista kohti. Ja siinä kohdassa ei ollut edes tievaloja. Kaikilla neljällä xenonilla + sumareilla oli hämärää saati sitten parkeilla... tai sitten kuskilla oli pimeänökiikarit päässä :D
Comment
-
Onko tuo ns. rekkakäännös/koukkaus tjsp. viime aikoina yleistynyt henkilöautoilijoiden keskuudessa? Vai enkö ole ajatellut.. Vai ovatko autot kasvaneet niin paljon että eivät mahdu kääntymään??
No enivei, tänäänkin oli yksi rouva ajaa firman pakun kylkeen kyseisellä tavalla. Oli kääntymässä oikealle pikkukipollaan, ryhmittynyt hyvin tien laitaan. Minä ajattelen että ajanpa sievästi ohi vasemman kautta koska vastaan ei tule autoja. Sieltähän se vasemmalle koukkaus sitten tulee kun olen kohdalla ja saan kääntää rattia vasemmalle niin maan perkuleesti. Ei jäänyt kovin paljoa väliä autoihin.
Comment
-
Ite oon ainakin pistänyt merkille, että aika yleistä on tämä koukkaus ennen kääntymistä. Mistä lie johtuu, kaikki tuskin kuitenkaan ajelevat isompia autoja työkseen jotta moisen ymmärtäisi.
Ja äsken Kehä I aamuruuhkissa eräs Urban Cruiseri ajoi vasenta kaistaa ja pistin vilkun vasemmalle kohdassa jossa Tampereen motarin liittymä oli sopivasti hollilla. No sitten tämä vetäseekin autonsa keskikaistalle meikäläisen eteen suht kaposeen väliin. Onneks satuin olemaan hereillä eikä tilanteesta sen kummempaa seurannut. Sen verran kattelin että meikäläisen takanakin oleva kuski pyöritteli päätään tilanteen jälkeen :)
Comment
-
---ajoi vasenta kaistaa ja pistin vilkun vasemmalle kohdassa jossa Tampereen motarin liittymä oli sopivasti hollilla. No sitten tämä vetäseekin autonsa keskikaistalle meikäläisen eteen suht kaposeen väliin---
Sama havainto tuosta koukkaamisesta kääntyessä, tuntuu tosiaan yleistyneen täälläkin. Itsekin tulee hiukan "loivennettua kulmaa" joskus, mutta sentään omalla kaistalla pysyen ja muu liikenne huomioiden.
Comment
-
Tulee itsekkin koukittua mutta vain jos ketään ei tule vastaan tai perässä. Tosin mä koukkaankin ihan kunnolla vastustajan puolelta asti. Muuten ajellaan ihan niin kuin ryhmitytään.
Comment
-
Tosin mä koukkaankin ihan kunnolla vastustajan puolelta asti.
Käräjäoikeuden mukaan vastapuolen toiminta oli moitittavampaa, kuin oma ajamiseni. Vahingot puoliksi, oikeusturvavakuutuksen omavastuu maksuun, päivärahat todistajille, sakkoja mausteeksi ja yksi varoitus lisää ajokortille.
Jotenkin en nykyään arvosta huolimatonta liikennekäyttäytymistä.
Comment
-
-
Entä sitten, kun siinä onkin joku skootterityttö tai muu kuolleessa kulmassa, joka heittää henkensä? Arvaamaton käytös liikenteessä on aina paheksuttavaa - mukaan lukien arvaamattomat ajolinjat.
Vaikka olisit varma, ettei ketään ole lähietäisyydellä, niin kuitenkin kerran sinisen kuun aikaan joku ilmestyy "kuin tyhjästä". Ja sitten saadaan taas lukea lehdistä mitä tapahtui. Paras olisi pitää aina oikeat ajolinjat; ei poikkeuksia koskaan.
Comment
-
Sinä päivänä kun täällä keskellä metsää koukkiessani on ketään tai mitään kuolleessa kulmassa niin ostan teille kaljat.
Vaikka en kyllä itsekkään tuohon koukkimiseen oikein mitään järkevää syytä keksi, tulee vain jostain selkärangasta. Varmaan jäänyt kun ajokortin ajettuani tuli aika paljon ajettua isommilla vehkeillä.
Edit: Ja tosiaan jos "kylillä" tulee ajeltua tai liikenteen seassa niin ei siellä koukita.
Comment
-
Riippuen toki risteyksestä joutuuko isolla autolla koukkaamaan. Jos ryhmittäytyminen ei onnistu miin silloin on pakko. Itse olen huomannut sen että yleisesti ottaen nainen tai vanhempi (+65) ja mitä pienempi auto niin sen isommat koukkaukset. Se on koomisen näköistä kun jollain micralla otetaan vauhtia jostain keskiviivan/penkan tuntumasta kun käännytään.
Raivostuttavia on myös ihmiset jotka ryhmittäytyvät \ tuohon asentoon kaksikaistaisella tiellä tai liikennevaloissa jäädään suojatien taakse odottamaan että tulee semmoinen rako vastaliikenteessä että voi itse kääntyä. Samalla estetään muiden mahdollisuus päästä risteyksestä/kiertämään odottavaa autoa. Näitäkin näkee joka päivä.Viimeksi muokannut Tomppis; 2.11.2013, 17:35.
Comment
Comment