Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
E46 avo-PNV katto alhaalla satasen alueella, vauhtiakin silmämääräisesti rajoituksen mukaisesti. Taisi joku lätsä sentään olla kuskilla päässä.
Comment
-
Nissan Qashqai (musta) josta takana valot pimeänä- rekkarivalot ainoat mitkä toimi. Kuski kompensoi tuon ajamalla etusumarit päällä.
Opel Zafira, takapää pimeänä rekkarivalot ainoat mitkä paloi.
On se ilmeisen vaikeata välillä tsekata palaako valot vaiko ei- pimeä ja märkä asvaltti niin nuo näkyy aika heikosti.
Comment
-
Kai ne on näitä päivävaloihmisiä, jotka ei YHTÄÄN tajua, milloin ei enää riitä, että itse näkee tuolla liikenteessä jotain. Ihan kohteliasta on antaa itsensä näkyä myös muille siellä tiellä.
Tänään aamusumussa tuli kokeiltua myös etusumareita, kun oli jopa hieman semmoinen "oikea" keli niille. Vahvisti vain sitä mielipidettä, että aivan turhat siihen omaan näkemiseen. Toimii ainoastaan takasumarin tavoin, jolla lisätään omaa näkyvyyttä muille, kun keli on niin huono ettei ajovalot enää riitä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viestiAamuliikenteessä joku naikkonen nojaili X5:n jarrupolkimeen pitkän matkaa. Itse ajoin tasaista vauhtia ja tämä bimmeri ajoi viereisellä kaistalla ihan hitusen kovempaa jarruvalo palaen. Välillä sammui, mutta heti kohta taas jarrua. Tai ehkä tää lehmä oli näitä tasakaasukuskeja ja vauhtia säädellään pelkällä jarrulla...
Comment
-
Kehä1:llä vaihteeksi pientä tilannetta päällä eilisiltana. Ensin tuli vastaan seatin puskuri keskellä tietä, vähän matkan päässä seat vasemman kaistan sivukaiteessa, siitä vähän eteenpäin ilmeisesti toyota ja joku kolmas auto oikealla pientareella, ja pari jamppaa istumassa kaiteen päällä puhelimet kädessä. Puoli tuntia myöhemmin kuulin tilanteen nähneeltä työkaverilta, että kyseessä oli pienehkön raivo-ohittelutaistelun hedelmiä vaihteeksi. *clap clap*
Comment
-
Aijaa... Kyllä vaaralliselta kuullostaa rullailla alle 50:ä 80:n alueella. :o Tosin toi oli niin kisanen et meni 65 mittarin mukaan. ;);)
Faija joskus selvitti että saako hän ajaa traktorillaan venettä vetäen (11m puuvene) kehä I pitkin, poliisi laitokselta vastattiin "Herrasmies välttää ruuhka-ajat".
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiImatralla moottoritiellä liittymän ohi ajaneen pitkäkilpisen. Ai mistäkö tiedän että oli ajanut ohi? No siitä kun se peruutti pimeällä ja sateisella moottoritiellä kohti liittymää hätävilkut päällä.
Comment
-
Olin tossa kehä III ruuhkissa itään päin missä oli se kierrätysrekka palanut, joku sankari siinä edellä olevasta autosta keksi kesken odottelun tyhjentää arviolta n.2kg hiekkaa kuskin jalkatilasta tyhjentämällä maton keskelle kaistaa. Apina mikä apina, en tiedä onko paljon motoristeja enään liikenteessä mutta ei ainakaan liikenneturvallisuutta paranna.
Comment
-
Tuossa viikolla luin lehdestä, että valovikaisia autoja runsaasti maanteillä.
Ei tuo paljon silloin kiinostanut mutta eilen töiden jälkeen ajattelin koukata kotio Siilinjärven kautta (Kuopio-Siili n.25km sivunsa) ihan vaan ajellakseni.
Huomattua tuolla pienellä tripillä: Pari takavalonta vanhempaa autoa, uudempia autoja joissa paloi vain toinen parkki (päiväajovalo) edessä, etuvaloista loisti vain yksi n. joka 50 autossa.
Tsemppiä, syksyn ja talven pimeydet alkaa ja suolapaska lentää;).
Comment
-
Viikolla joku papparainen (nopean näköhavainnon perusteella) oli Golffinsa kanssa vissiin ajanut myös liittymästä ohi kun ohikulkutiellä Hämeentien ylityksen jälkeen pisti kääntyen oikealle ja lähti Hesan suuntaan nousevien ramppia pitkin alas kohti Hämeentietä. Vaarallista peliä vaikka tuossa ei kumpaankaan suuntaan, edes sillä ylöspäin tulevalla pakulla, nopeutta kovasti ollut.
Comment
-
Olen joskus ennenkin kiroillut täällä sellaisia kuljettajia, jotka moottoritiellä kuorma-autoa ohittaessaan tekevät sen niin pienellä sivuttaismarginaalilla kuin mahdollista. Kätevimmät sankarit eivät edes siirry kokonaan vasemmalle kaistalle, vaan ajavat osittain keskiviivan päällä ja livahtavat peilin alta kiilatakseen parin metrin päähän etupuskurista. Kuormurin ajaminen ei ole niin sentintarkkaa puuhaa, etteikö tuo aina laittaisi vähän jännittämään hytissä.
Tällä tavalla ohi ajavien merkkitilastossa on kohtuuton yliedustus Toyotan tila-autoilla, ei siis perus-corolloilla, vaan nimenomaan eri kaappimalleilla. En ole koskaan sellaisella ajamista kokeillut. Onko autotyypissä jokin perustavaa laatua oleva ominaisuus, jonka vuoksi on mahdotonta arvioida, missä oikea kylki kulkee? Vai valikoituuko tila-Toyotien kuljettajiksi muita automalleja runsaammin spatiaalisesti rajoittuneita henkilöitä?
Comment
-
Nostaa muuten pulssia ihan kivasti, kun joku kääntää kulmaa hipoen takaisin siihen eteen ja helvetin jyrkillä liikkeillä. Pyörähtää aika ikävästi osuessaan eteen eikä valitettavasti tunnu missään isossa autossa, mutta siinä pikkukopassa on hengenlähtö aika lähellä. Nuo on tullut usein niin yllättäen, että ei ole edes torvelle sormi ehtinyt. Tosin en tiedä uskaltaako siinä torvea töräyttää. Ajavat vielä ojaan itse tai painavat jarrua tms. muuta panikoidessaan ja jäävät rusikoiduksi.
Ei voi ainakaan näkemisestä olla kiinni, kun lähdetään pikkukopalla ns. jaloista takaa liikkeelle. Peilissäkin pitäisi osua reilusti yli kuolleen kulman koko ajan. Eivät luultavasti edes katso, vaan ajavat summamutikalla.
Comment
-
Tietääkseni Toyotasta pystyy hahmottamaan auton ulkomitat, mutta Toyotassa ei tuo kulku ole niin sentin tarkkaa puuhaa. Aina ei kannata Toyotakuskin syyksi laittaa töppäilyjä, kun kuskikin on 95% matkustajana. - On ne niin hirveitä ajaa ja vaarallisiakin, kun tempoavat varoittamatta ennalta arvaamattomaan suuntaan. En edes halua tietää, miten tilanne muuttuu siinä vaiheessa, kun alkaa olla suden alustan lisäksi vielä ikääntymisen tuomia välyksiä.
Comment
Comment