että pientareet olisivat siistit ja hirvien reitit ohjattaisiin alueille, joissa näkyvyys on hyvä
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja kapaz Näytä viestiTuommoinen valojen kanssa pelleily jos yleistyy vielä enemmän, mitä on havaittavissa, niin meikähän ei kohta maanteillä ajele kuin pitkät päällä kokoajan.
No tietenkin kärjistin, mutta ymmärtänette, mitä ajoin takaa;)
Jos joku pöllöilee liikenteessä, se antaa sinulle oikeuden pöllöillä? Kuinka paljon fiksumpana silloin pidät itseäsi?
Tämä ei siis ole mitenkään henkilökohtaista, vaan tarkoitus on herättää itse kutakin ajattelemaan, miten suhtautuu liikenteessä havaitsemiinsa epäkohtiin. Syytön heittäköön ensimmäisen kiven ja niin edelleen.
Comment
-
Ymmärrän, että kärjistit, en usko että kuitenkaan ajaisit pitkät päällä. Mutta en lainkaan ymmärrä tuota asennetta, joka purkautumisesi takana on.
Jos joku pöllöilee liikenteessä, se antaa sinulle oikeuden pöllöillä? Kuinka paljon fiksumpana silloin pidät itseäsi?
Tuli vaan nuo häikäisevillä, jopa laittomasti asennetuilla valoilla ajavat maantien ritarit mieleen.
Ja tosiaan en pöllöile siellä liikenteessä aiheuttaen toisille mielipahaa, johan sitä näihin ajovuosiin on jotain ennättänyt oppia. (kai?)
Siitä fiksuudesta nyt ei kannata edes puhua;)).
No sana on vapaa ja silleen.
Comment
-
Ilmeisesti Destian auton levittämässä suolaa täysin kuivalle ja sulalle kuopiontielle joskus yhden jälkeen yöllä. Ainakin keltainen pienempi kuorma-auto joku pönttö lavalla ja majakat vilkkuen laski vastaan. Keskivallin yli en tosin nähnyt että roiskiko jotain. Ja pakkastahan oli 16 astetta.
Comment
-
Viime yön ja aamun aikana varmaan puolensataa tienlaitaan hyytynyttä autoa. Pääsikö kesälaatuinen traktoripensa yllättämään? Ainakin osalle etelä-Suomen Nesteen D-pisteitä se tuli myyntiin jo viime viikolla. Pakkastahan oli paikoin lähes kolmekymmentä astetta.
Comment
-
Talvihan se vielä on, vaikka kuka yrittäisi muuta väittää. Aika hölmöä tuoda jo nyt kesälaatua säiliöihin.
Oli muuten Lahden väylällä autoja nipussa Viikin ja Porvoon väylän välillä. Varmaan kymmenen kolaroitua tuli pujoteltua viiden aikoihin ohitse. Tasaisin väliajoin oli joka kaistalle ripoteltu väistettävää :) Varsinkin kaksi keksimmäisellä kaistalla ollutta tuli aika puskista eteen. Oli niillä kai jotkut himmeät hätävilkut päällä, mutta eihän niitä tuolla pyryssä kovin kaukaa nähnyt. Saattoi olla, että tuli nippuun jossain vaiheessa siis enemmänkin väistettävää...
Comment
-
Ei tänään, mutta eilen. Pihtiputaan terveyskeskuksen p-paikalla seisoi uusi e-märännys, kuski sisällä ja mersu käynnissä. Poistuessani reilu puolituntia myöhemmin oli mersu samassa paikassa ja vielä käynnissä. Katsoin autoa ja kuskia hetken ja kuski katsoi äkäisenä pälyillen. Tänään kävin verikokeissa ja ajoin auton samaan paikkaan, missä mersu oli eilen. Ja siinähän oli kyltti, jossa luki isolla "Joutokäynti ehdottomasti kielletty". Mersu peitti täysin tämän :)
Comment
-
Tänään neljän jälkeen Oulussa äimäraution kohdalla liikenne kempeleeseen päin aivan tukossa. Vasemmalle kaistalle piti päästä, vaan kukaan ei päästänyt, vaikka vilkku päällä ajoi vieressä. Kiitti kusipäät. Sitten viimein, kiitos sille B7 kuskille joka oli ainoa kohtelias jonossa ja teki tilaa.
Comment
-
Moniko autoilija juoksisi pimeässä rakennuksessa, jossa ei näe eteensä? Moniko autoilija ajaa ilman näkyvyyttä liian lujaa? Ainakin parikymmentä näyttää sellaisia löytyvän Oulusta. Mikä kumma siinä on, että jos näkyvyys on huono, niin sitä nopeutta ei osata pudottaa? Kolisee ja sitten syytetään huonoa ajokeliä, vaikka vika on kuskissa penkin ja ratin välissä, jolla ei ole oikea tilannenopeus hallussa.
Tultiin 500km hyvässä ajokelissä Tampereelta Ouluun, ei ollut liukasta eikä lunta tiellä, ei ruuhkaa. Viimeiset 100km ajettiin lumituiskussa rekan perässä mutta ei sekään ajokeliä huonontanut, vain näkyvyyttä sen verran, että ohitse ei viitsinyt lähteä, kun matka kuitenkin eteni 80-alueella sujuvalla 85-matkanopeudella. Rytinät olivat vasta Oulun kaupungin alueella, samassa rampissa josta poistuimme.
Kiertoteitä käyttävä liikenne tuntui sitten ajavan edellämenevän kanssa puskurituntumalla kun tukittiin jokainen risteys risteävältä liikenteeltä. Jos edessä jono seisoo risteyksen toisella puolella ja vaihtuu punainen, niin mikä pakko siinä on päästä keskelle risteystä seisomaan, jotta poikittaisliikennekään ei etene? Yhtä huonoja kuskeja täällä pohjoisssa tuntuu olevan mitä siellä etelässäkin, liekö sielläkin tunarit näiltä nurkilta muuttaneita?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viestiNiin, no, eipä noita "aitoja stadilaisia" taida olla olemassakaan, kaikki ne on maalta tullu :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja maspe Näytä viestiMoniko autoilija juoksisi pimeässä rakennuksessa, jossa ei näe eteensä? Moniko autoilija ajaa ilman näkyvyyttä liian lujaa? Ainakin parikymmentä näyttää sellaisia löytyvän Oulusta. Mikä kumma siinä on, että jos näkyvyys on huono, niin sitä nopeutta ei osata pudottaa? Kolisee ja sitten syytetään huonoa ajokeliä, vaikka vika on kuskissa penkin ja ratin välissä, jolla ei ole oikea tilannenopeus hallussa.
Tultiin 500km hyvässä ajokelissä Tampereelta Ouluun, ei ollut liukasta eikä lunta tiellä, ei ruuhkaa. Viimeiset 100km ajettiin lumituiskussa rekan perässä mutta ei sekään ajokeliä huonontanut, vain näkyvyyttä sen verran, että ohitse ei viitsinyt lähteä, kun matka kuitenkin eteni 80-alueella sujuvalla 85-matkanopeudella. Rytinät olivat vasta Oulun kaupungin alueella, samassa rampissa josta poistuimme.
Kiertoteitä käyttävä liikenne tuntui sitten ajavan edellämenevän kanssa puskurituntumalla kun tukittiin jokainen risteys risteävältä liikenteeltä. Jos edessä jono seisoo risteyksen toisella puolella ja vaihtuu punainen, niin mikä pakko siinä on päästä keskelle risteystä seisomaan, jotta poikittaisliikennekään ei etene? Yhtä huonoja kuskeja täällä pohjoisssa tuntuu olevan mitä siellä etelässäkin, liekö sielläkin tunarit näiltä nurkilta muuttaneita?
Ajoin moottoritiellä kuorma-autolla ja edessä tapahtui jokin tilanne jonka takia koko letka joutui vetämään ns. liinat kiinni. Tässä rytäkässä sitten joku Berlingo kuski tempaisi reilusti perään (itselläni vauhtia n. 10kmh ja takana tulleella omien sanojensa mukaan n. 70kmh) ja ajautui poikittain kaistalle joita autot sitten väistelivät ja 5 muuta kolaroi. Vedin sitten sivuun ja lähdin kyselemään kuinka kävi, niin Berlingo kuski tuli vastaan huutaen "Sinu vika! Sinu pita osta minu uusi auto!"
En ostanut.
Comment
-
Mik4--: Oliko se sinun kuorma-auto Kaakkurin rampin kohdalla? Joku ruttuinen pikkuauto näytti olevan hinurin lavalla ja kuormuri koukussa. Puoli kuuden kieppeillä ajeltiin ohi, kun niitä kerättiin kyytiin. Äimäraution rampista pudotettiin alas ja näytti keltaisia valoja vilkkuvan siitä pohjoiseen.
Comment
-
Neljän aikaan pääsin jo lähtemään, mutta juuri ennen Kaakkurin ramppia oli tapahtuma, eteläänpäin mennessä siis. Ihan ajamalla sai auton pois, perään tuli kaikki osumat. http://mik4.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/11032010138.jpg Tuolla kamppeella liikenteessä.
Comment
-
Katto jäänyt jumiin alas :(!
Comment
-
Mooooonta autoa 0-näkyvyys luimyrskys pelkät DLR:t päällä. Oli poliiseille paljon hommia, nimittäin kortti pois ja isot sakot noille.
Comment
Comment