Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Puhutaanko nyt uudesta NISSAN GT-ÄRRÄSTÄ?

    Comment


    • tämän näin lauantaina: olin ajamassa kuopion motarilla kohti pohjoista, ohitin edellä menevän auton, katsoin, ettei takana tullut ketään. Vauhtia minulla noin 110km/h ja kun pääsin omalle kaistalle, vetää uudehko chyrsler sebring ohi pikkasta päälle 200 lasissa (arvioiden) Tämä siis Jyväskylän liittymän jälkeen. Kun pääsin ABC:n kohdalle, oli näky mitä ihanin :) poliisi pysäyttänyt kyseisen auton :) vissiin oli tutkassa lopulta jotain 160 vauhtia.

      Comment


      • Anssin tarinaan viitaten:

        http://www.savonsanomat.fi/uutiset/s...uksista/481171

        Comment


        • Puhutaanko nyt uudesta NISSAN GT-ÄRRÄSTÄ?
          Semmonen siellä päästeli vastaan.

          Comment


          • Joo nimenomaan uudesta. Sekä punaisen että sinisen olen Kuopiossa nähnyt. Ekaa katoin ensin että 370Z tai vastaava tulee ja piti ihan hiljentää että ehti peräpuolta katsoa rauhassa. GT-R ne sitten oli molemmat.

            Comment


            • Tänään tuli bongattua skodan uusin tekele, nimittäin yeti. Ihan siistin näköinen laite. Samaa voi sanoa uudesta polosta, todella räyhäkäs keula.

              Comment


                Itäväylällä keskellä päivää kevyessä liikenteessä vasenta kaistaa possotti pikkasen alle nopeusrajoituksen noin 70v harmaahapsi ukko jota lähestyin takaa.

                Mitään ei tapahtunut joten 'audimies' ajoi hieman lähemmäs. Ukko nosti sormen pystyyn ja rupes helistämään sitä niin kuin sotsot. Noh kun kerran sain sen huomaamaan itseni niin näytin sormella oikealle päin --> (kauhee provokaatio) johon ukko alkoi sitten keskisormea näyttämään ja jatkoi sitä vielä kun ohitin sitten rauhallisesti oikealta.

                Tais olla ukolla tää perinteinen "pidä vasen kaista" täti äänessä, jota ukko kirjaimellisesti totteli. Kääntyi sitten kyllä oikealle vuosaareen joten saattoipa olla muuten vain mukava ajella vasenta kaistaa?
                Viimeksi muokannut ola; 11.9.2009, 06:48. Perustelu: oikealle vuosaareen

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja Erska Näytä viesti
                  Tänään tuli bongattua skodan uusin tekele, nimittäin yeti. Ihan siistin näköinen laite. Samaa voi sanoa uudesta polosta, todella räyhäkäs keula.
                  Molemmat olen myöskin bongannut livenä liikenteestä ja Yetissä yllätti sen koko. Sehän on aika suuri auto eikä mikään uudelleen muotoiltu Roomster! Ei paha ollenkaan.. Uusi Polokin näytti hyvältä ja varmasti myös on sitä.

                  Comment


                    Ola tuntuu jatkuvasti herättävän ihmisissä tunteita tienpäällä liikkuessaan.. =)

                    Comment


                    • Ajakaapa länsiväylää aamuin illoin, niin tiedätte mikä on vasemmalla kaistalla roikkuja.

                      Comment


                        Kyllä niitä piisaa Turunväylälläkin Hesasta poispäin ajaessa iltapäivän aikoihin. Vasenta kaistaa ajaa autoista kolme neljäsosaa. Ja suunnilleen samaa vauhtia kuin oikeanpuoleinen liikkuu.

                        Comment


                        • Koko Suomi on näitä pullonkauloja täysi, vahingossakaan ei väistetä kun oikealla olis tilaa... Työmatka on onneksi 3-kaistainen ja silloinhan tämä kansa ajaa keskikaistaa tai vasenta, jos keskikaistalla on muitakin. Oikeanpuoleinen kaista on siis tyhjä, joten se on sit "mun kaista" kun ei kerran liikennesäännöt muita kiinnosta. Hyvinhän sekin käy, mutta nurinkuriselta tuntuu joka päivä.

                          Comment


                            Ajaa perseeseen kii niin, että xenonit hohtaa ja jos ei auta niin tööttiä. On toiminut tähän asti paitsi kerran.

                            Sinä kertana oli joku öbaut keski-ikäinen äijä ratissa. Ajoin perseeseen kii niin ei mitään reaktiota. Tööttäsin kerran, jonka jälkeen venasin hetken ja tööttäsin uusiks. Ei mitään eloa. Sit kun painelin normikaistaa reippaasti ohi niin äijä vaan pällisteli hölmistyneenä minun suuntaan. Eipä ole varmaan mitään muuta asiaa liikenteessä joka vituttaisi enemmän kuin tuollaiset ajajat.

                            Comment


                              Ei niitä kannata provosoida. Mä en ole ikinä töötännyt tai ajanut ihan persiisiin koska jollain voi napsahtaa ja jarrutuksessa olet maksajan roolissa. Ne ei yksinkertaisesti yleensä tajua että voisivat liikenteen sujuvuuden kannalta ajaa oikean puoleisella kaistalla. Itse menen oikealta ohi jos on tilaa. Hirveisiin kiihdytyksiin en rupea mutta niitäkin näkee välillä kun jengillä palaa pinna noiden kanssa.

                              Kello 7 aamulla toi liikenne sujuu paljon paremmin ja kahdeksan aikoihin on jo ihan sama ku kaikki kaistat on tukossa ja pysähtelee välillä (tosin en tiedä nykytilannetta länsiväylällä, mutta vielä keväällä oli pysähdyksiä, joissa kolme kaistaa oli paikallaan pelkän liikennemäärän takia)

                              Arto: Mahtaa johtua yhdistelmästä rinkulat, matala agressiivisen näkönen auto (peilistä) ja natsin näkönen kuski? Enkä todellakaan raportoi tänne kaikkia huvittavia tapauksia, mutta vanha ukko keskisormi pystyssä ylitti raportointikynnyksen.

                              Comment


                                Oma auto ei missään nimessä ole agressiivisen näköinen, mutta ymmärrän hyvin, mistä puhut. =)
                                Kai se tuokin iso musta katiska rinkelit nokallaan aiheuttaa tunteita kanssa-autoilijoissa. 'Paras' tähän mennessä on ollut tuo aiemmin raportoitu keski-ikää hipova naisautoilija Corollan ratissa.

                                Itseäni taas ärsyttää suunnattomasti perässä roikkujat. Ei siihen ole pakko työntää kiinni. Jos ei tajua vaihtaa kaistaa, menennään toiselta puolelta. Olikahan Lukkarinen, kun asetteli asian hyvin; ei niitä kaikkia kuitenkaan pysty kouluttamaan.

                                Comment


                                • Keski-Euroopassa vilauttavat pitkiä pari kertaa ellei tietä anneta, tuo tuntuu kyllä toimivan Suomessakin jos joku on selvästi "unohtunut" ohituskaistalle. Moottoritiellä en ohita oikealta puolelta.

                                  Comment


                                  • Se täytyy pitää mielessä, että kun opettaa törttöilijää ja saa opeilleen vastakaikua, kohta on uusi samanlainen edessä liikennettä haittaamassa.

                                    Teinimopoilijoitten kaahailuista/roikkumisista/häiriköinnistä puhutaan paljon ja joittenkin mielestä kyllä ne siitä oppii, kun kunnolla kolahtaa. No, ehkä yksi tai kaksi oppii kantapään kautta, mutta massan käytökseen yksittäisellä ikävälläkään tapauksella ei ole vaikutusta.

                                    Comment


                                      Ola: alan mies tais haistaa jo kaukaa, että mitä sulla oli tankissa ja suuttui alkoholin väärinkäytöstä :D

                                      Comment


                                      • Ei oikein sovi suomalaiseen kulttuuriin tuo valojen vilkuttelu ja puskurissa kiinni ajaminen. Itse olen muuttanut vuosien mittaan asennetta kun huomannut mitä mainittu "kouluttaminen" aiheuttaa. On ollut tien päällä paljon tilanteita missä joku polttanut hihat näpäytyksestä, on alkanut tajuton härnääminen jossa järki katoaa päästä ja sivulliset on vaarassa.

                                        RS2:lla on ollut useampia tilanteita missä pelkkä siisti kevyt kiihdytys tuolla sleeperillä saa viereisellä kaistalla olevan sekoamaan täysin, tullaan perään kiinni ja kierretään eteen jarruttelemaan. Usein taitaa olla kysymys siitä ettei kaikilla vaan imago kestä. Kerran yksi "muskeliautomies" seurasi kilometritolkulla kaupunkialueelle kun iski itselle lapsetus päälle ja polkaisin vähän valoista, sallituissa rajoissa mentiin.

                                        Motarilla kävi kesäruuhkassa outo tapaus jossa kuski olisi mielestäni pitänyt viedä tutkimuksiin. Rajoitus kun vaihtui työmaan jälkeen niin perässä kiinni roikkunut jäi ilmeisesti yllätyksekseen vähän kelkasta. Tuon jälkeen terrorismia kesti usean kilometrin ajan vaikka itse pyrin ajamaan tasaisesti sallittua nopeutta. Sen verran meni vaaralliseksi kun alkoi pöllyttelemään edessä penkkaakin että piti mennä seuraavalle huoltamolle laskemaan paineita. Perässä tuli joku tuntematon samaan kuppilaan ja kyseli mistä se nyt noin poltti hihansa, meinasi jo kuulemma soittaa poliisille jostain mielenhäiriöpotilaasta joka aiheuttaa kaaosta liikenteessä.

                                        Aina ei harkinta riitä näkemään tilanteita eteenpäin, sivullisille ei saisi aiheuttaa yllätyksiä kun kaikilla ei ole kuitenkaan aistit valppaina.

                                        Comment


                                          Komppaan täysin Samia. Hulluja riittää tässäkin maassa joten itse ei kannata hirveesti sitä laukaisutrikkeriä tarjoilla kun siihen tuntuu riittävän pelkkä normaali ohitusyrityskin?

                                          Nyt kun on tuota alkomahoolia testin vuoksi tankissa niin on nuo perskärpäset jääneet vähiin. En tiedä johtuuko siitä että tulee testin vuoksi polkastua (just joo) semmonen reipas ero heti lähtiessä tai siitä että pölläyttää hämmentävää hajua kun oikein kaasuttaa?

                                          Jos joku tulee lujempaa niin päästän myöskin hetimiten ohi jos nyt ei itse tarvi alkaa jarruttelemaan johonkin pikuväliin. Ja niinkuin edellä jo monesti kerrottu niin siihen eteen ne yleensä jää sitten myös hidastelemaan kun yhtäkkiä 'johtavatkin kisaa' ja ovat siitä hämillään?

                                          Comment


                                          • Vahvistan myös, että ajokortin lääkärintarkastukseen pitäisi lisätä psykologinen testi. Olen kaksi, 2, kertaa saanut pian 10 vuoden aikana perään "seuraajan", joka on roikkunut perässä ajoin minne ajoin. Ensimmäinen juoksi eräällä pysäköintipaikalla (jota yritin kiertää eksytystarkotuksessa) jakovain kädessä vastaan. Tämä yksilö yritti ohittaa 40kmh alueella allekirjoittaneen, ajoin 42kmh. Ohitus epäonnistui koska pihalta kääntyi moottoripyörä häntä vastaan.

                                            Jälkimmäinen "heat" syntyi moottoritiellä. Eräs muistaakseni renault kuljettaja ohitti loskakelillä eteen. Huomautin tästä pitkillä vilauttamalla. Edellä menijä liimasi välittömästi jarrut kiinni, ohitin ja hän jäi seuraamaan. Ajatin tätä sankaria pitkin hämeenlinnaa, muutamissa valoissa hän juoksi jo kohti autoani, kuitenkin vihreät tulivat ennen kuin hän autolle. Kyllästyttyäni pysäytin auton ja tämä mies kävi välittömästi ovenkahvaan (ovet oli onneksi lukossa) huutelun mukaan allekirjoittanutta olisi pitänyt vetää mm. turpaan etc.

                                            Nämä tapahtuivat ennen Audiaikaa, Kadett E mallilla, joten audismista ei liene kyse. Seuraava seuraaja ja huutelija saa vastata tekemisistään poliisille, pitää rankoa näköjään. Harmittaa, etten aikaisemmista tapauksista saanut kilpiä ylös. Nyt onkin vuosia ollut hiljaisempaa.

                                            Comment


                                              Mielestäni on ihan järkevää ilmaista jotenkin edellä ajavalle, että haluaisi ohitse, mutta tukit tien. Paras tapa on mielestäni ajaa siihen riittävän lähelle hetkeksi. Silloin ei jää epäselvää, että haluaa ohitse. En tarkoita kurkkimista kulman ohi tai väkisin työntämistä, mutta sellainen selvä merkki on hyvä. Jos ei tajua, niin sitten valojen vilkautus. Jos tajuaa, mutta ei halua antaa tilaa, niin sitten ei voi mitään, jos oikealta ei pääse ohi.

                                              Ja tämä siis sekä ohitse haluavan, että edessä ajavan kokemuksesta. On nimittäin helvetin ärsyttävää antaa tilaa vain sen tähden, että perässä ajava vaihtaakin myös kaistaa eikä halunnutkaan ohitse. Ja sitten on varmasti myös niitä, jotka eivät vain tajua että joku haluaisi ohitse. Siksi selkeä merkinanto on ihan kohdillaan.

                                              Ei minulla kyllä hermo mene mitenkään siihen, jos joku haluaa ihan järkevästi ohitse. Tosin, en kyllä tukikaan koskaan ohituskaistaa ja muutenkin seuraan peilistä jatkuvasti. Eikä kyllä pala ihan heti hermo niihinkään, jotka haluavat ohitse vaikka itse ajaa mittariin motarilla sen 130km/h. Koukkaan yleensä ihan vapaaehtoisesti oikealla kaistalle ja liityn takaisin perään. Ja vastaavasti jos haluan ajaa ohituskaistalla kovempaa kuin edessä ajava, en vilkuttele valoja tai vedä puskuriin rekan kohdalla. Sitten vasta, kun sillä on ihan hyvin aikaa ja tilaa jo vaihtaa, mutta ei sitä tee.

                                              Mutta niihin "päästä ohi perkele" kuskeihin ruuhkassa, jossa edessä on katkeamaton jono muita autoja palaa kyllä käpy. Ei kauheasti huvita antaa tilaa, kun edessäkään ei ole tilaa.

                                              Ja tuo valoista lähtö tai nopeusrajoituksen vaihtumisen aikaan nopeuden nosto ihan normaalisti saa kyllä viereisellä kaistalla ohittavien käämit menemään yllättävän monelta. Siinä vedetään pienempää silmään ja vedetään sitten menemään vaikka kuinka perkeleesti, että pääsevät heti ohitse. Pitäisi vissiin odottaa, että menevät ensin lullillaan ohitse, ennen kuin itse saa nopeutta nostaa rajoituksen tuntumaan. Ja minulla nyt ei edes ole mitään todellakaan ripeitä pelejä.

                                              Saman ilmiön aiheuttaa cruisella ajaminen lievään ylämäkeen tai kaarteeseen, kun ohittajan kaasujalka ei pidäkään nopeutta vakiona, mutta cruise pitää. Silloin palaa käämit ja ollaan heti, että haluutko ajaa vai? Ei, en halua, vaan itse hölläsit nopeutta.

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                                                Ja tuo valoista lähtö tai nopeusrajoituksen vaihtumisen aikaan nopeuden nosto ihan normaalisti saa kyllä viereisellä kaistalla ohittavien käämit menemään yllättävän monelta. Siinä vedetään pienempää silmään ja vedetään sitten menemään vaikka kuinka perkeleesti, että pääsevät heti ohitse. Pitäisi vissiin odottaa, että menevät ensin lullillaan ohitse, ennen kuin itse saa nopeutta nostaa rajoituksen tuntumaan. Ja minulla nyt ei edes ole mitään todellakaan ripeitä pelejä.

                                                Saman ilmiön aiheuttaa cruisella ajaminen lievään ylämäkeen tai kaarteeseen, kun ohittajan kaasujalka ei pidäkään nopeutta vakiona, mutta cruise pitää. Silloin palaa käämit ja ollaan heti, että haluutko ajaa vai? Ei, en halua, vaan itse hölläsit nopeutta.
                                                Nämä molemmat kohdat on myös tullut huomattua ihan omakohtaisesti. Tuo A3 automaatti lähtee valoista kaupunkinopeuteen yleensä nopeammin kuin vierekkäisen kaistan manuaalivaihteinen koska vedotonta aikaa ei ole kesken kiihdytyksen. Seuraavissa valoissa sitten se naapurikaistan auto saattaa lähteä kumit ulvoen tai muuten vaan provosoituu meikäläisen normaalista liikkeellelähdöstä.

                                                Ajan päivittäin Hakamäentietä Helsingissä ja tykkään ajaa sitä cruisella. Aamulla kun ajelen sitä itäänpäin, on autoja tientukkeena sekä tunnelissa että Ilmalan liittymän kohdalla. Vastaavasti iltapäivällä itse on muiden jaloissa samoissa kohdissa. Aamulla nuo kohdat on ylämäkeä ja iltapäivällä alamäkeä. Aamulla tuo on erityisen ärsyttävää sillä jos siirryn vasemmalle kaistalle ohittamaan cruise päällä, yleensä ehtii tulla tasainen osuus ennen kun pääsen kunnolla ohi ja toisen auton vauhti kiihtyy sellaiseksi että mennäänkin sitten hetki tasavauhtia ja sen jälkeen mie ajankin hiljempaa. Prkl.

                                                Comment


                                                  Jasson kanssa ihan samoilla linjoilla. Pitkien vilauttamiseen verrattuna, vähemmän provosoiva ele on laittaa vilkku vasemmalle.

                                                  Comment


                                                  • Ja tuo valoista lähtö tai nopeusrajoituksen vaihtumisen aikaan nopeuden nosto ihan normaalisti saa kyllä viereisellä kaistalla ohittavien käämit menemään yllättävän monelta. Siinä vedetään pienempää silmään ja vedetään sitten menemään vaikka kuinka perkeleesti, että pääsevät heti ohitse. Pitäisi vissiin odottaa, että menevät ensin lullillaan ohitse, ennen kuin itse saa nopeutta nostaa rajoituksen tuntumaan. Ja minulla nyt ei edes ole mitään todellakaan ripeitä pelejä.
                                                    Tää on ihan tuttu juttu. Tuusulan motarilla missä ajelen 6-10 viikoss saa aina vihasia katseita.
                                                    Siinä alkaa 100km/h alue erään mutkan jälkeen kun tullaan helsingistä päin. Aikasempi rajoitus 80km/h. Ite olen nähnyt monta kertaa poliisin tutkan kanssa tuossa mutkan takana et ne nappaa näitä kaahareita jotka ennakoi.

                                                    Ite lähen aina painamaan sitä 100km/h ku olen sen kohalla. Ässällä tommonen pieni kaasun lisäys tommoselle teini-corollalle on täyskaasutus.

                                                    Ajan ite oikealla ja meen vasemmanpuoleisist ohi, kun ne ei edes aja satasta.
                                                    varmaan ne ajaa mittarin mukaan satasta mikä heittää noissa kiina leluissa joku 10km/h ainakin.
                                                    Saa aina katsoa ku tulee vihasia naamoja tai sit ajo käyttäytyminen vaihtuu.

                                                    Mä en voi sille mitään jos niitten hoppa ei liiku

                                                    Comment


                                                      Tarkoitat varmaan sitä mutkaa, jonka jälkeen tullaan Tammistoon. Suoralla valokoristeet keskellä ja oikealla Mäkkäri.

                                                      Minäkin kyllä alan nostaa nopeutta siihen sataseen yleensä sen viimeisen liittymän jälkeen. Parisen sataa metriä tosin merkkiin, mutta silloin kun se jo näkyy, niin mielestäni ei mitään vikaa jo siinä kohdin lähteä nostamaan nopeutta. Sama Lahden motarilla Pohjoiseen Kehä 3:sen liittymän jälkeen.

                                                      Kaahari mikä kaahari :)

                                                      Comment


                                                      • Juu, tuttua touhua tuo perässä roikkuminen.

                                                        Eilen sain tuota todistaa kun vein oman autoni uudelle omistajalle. Joku vanhalla 300d mesellä ajeleva kanssa-autoilija menetti hermonsa kun kaksi saksalaisvalmisteista perhefarmaria ohitti hänet ihan normaalisti.

                                                        Ihan uskomattomia suorituksia tuli sitten seurattua taustapeilistä. Onneksi ei sattunut mitään.

                                                        Lähellä oli.

                                                        Comment


                                                        • :-) Suomessa toi perässäroikkuminen on vielä hyvin hyvin pientä ja maltillista. Noin vuoden Italiassa ajaneena on mukava körötellä kotimaan teitä, kun joku ei ole Punto/Panda mikäties fiijatilla roikkumassa aivan takaluukussa kiinni. Mutta tämä on täällä liikennekulttuuriin kuuluva asia, ja sen mukaiset ovat myös autovakuutusmaksutkin. Aluksihan tuo ärsytti suunnattomasti, vaarallistakin kun on talviliukkailla, mutta kaikkeen sitä näemmä tottuu.

                                                          Motarilla ohittaminen parien pitkien väläytysten kanssa on myös maan tapa ja ihan toimivakin. Ei täällä jengillä tuollaiseen hihat pala - tai en ole ainakaan vielä sellaiseen törmännyt.

                                                          Comment


                                                          • Jaahas, tänään sitten räpsähti punaisen pakettiauton peräosassa salama. Ajelin frendin kanssa kehä3:sta länteen ihan mittarinopeutta 90 (kasikympin alue), ja kerkesin juuri ruveta ryhmittymään Tikkurilan liittymään, missä tämä kamera-auto myös oli tiensivussa. En oe aiemmin tällaisiin vekottimiin törmännyt, joten kyssäri on paikoillaan. Tuleeko tuosta nyt joku nootti himaan asti, vaikken mielestäni edes ajanut ylinopeutta? Vai onko tuossa niin, että ottaa tyyliin kuvan jokaisesta tuohon ramppiin ryhmittyvästä kiesistä, que?

                                                            Comment


                                                              Alkuperäinen kirjoittaja Ben Marco Näytä viesti
                                                              Tuleeko tuosta nyt joku nootti himaan asti, vaikken mielestäni edes ajanut ylinopeutta? Vai onko tuossa niin, että ottaa tyyliin kuvan jokaisesta tuohon ramppiin ryhmittyvästä kiesistä, que?
                                                              Kyllä siellä ihan tutka kameran kaverina on elikkä tullee lappua kotiin jos ylitystä riittävästi.
                                                              Noitahan voinee riitauttaa, tuolla netistä bongattua puolella on threadi jossa paikallaan oleva auto liikkuu 4km/h ym.

                                                              Edit:
                                                              Voihan siellä joku kaikki kuvataan talkookin olla menossa tai laitteistotestaus mitä noissa tolpissa välillä harrastavat, ainakin kotikotona yks tolppa kuvas ekat pari päivää kaikki yli 50km/h ajaneet vaikka rajoitus on 60 alueella, lappujahan ei kotiin asti tullut kuin turvavöittä ajaneille :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X