Noin klo13 aikaan, tammistossa bauhaussin kohdalla liikennevaloissa tuli vastaan ilmeisesti carterham seven tai joku muu 7 keulainen kulkine.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Vaikeaa se on nimenomaan silloin, kun ainoa muutos on se kyltti ja kaikki muut havainnot sotivat sitä uuden kyltin määräystä vastaan. Paitsi tietysti suunnan kääntymiseen saa vinkkejä muista autoista, jos sellaisia samaan aikaan liikkuu. Tai sitten vain kiroilee, kun nuo pari autoa ajaa värään suuntaan.
Comment
-
Eilen kotiseudulle ajellessa vauhtia oli kertynyt hieman liikaa, noin 95 kahdeksankympin alueella. Suoralla tuli siviilit vastaan jotka vilauttivat pari kertaa pitkiä jolloin tipautin vauhdista liiat pois.
Pojat vilauttivat kuittauksen vilkulla, minä jatkoin tyytyväisenä matkaa.
Tuollaisesta tulee oikein joulumielelle!
Comment
-
Tuossa joulunaikaan muuassa ihan taviskirkonkylässä paikallisen marketin parkkialueella hieraisin silmiäni, kun ohi pyyhälsi aika haipakkaa -70-luvun isohko Massikka, siis ihan tavallinen maataloustraktori. Eipä traktori mikään ihmeellisyys maalla ole, mutta tuossa oli jotain, mikä sai melkein sydämen pysähtymään: toinen takapyörä oli niin kiero, että meno näytti tosi hassulta, tai vielä enemmän: se näytti peräti vaaralliselta. Ensin luulin, että pyörä on irtoamassa, mutta kun matka jatkui, totesin, että umpikierohan se. Klenkotti vähintään sen paksun takarenkaan verran! Luulisi tuon jo tuntuvan ajossa. Ihme, ettei poliisi ole puuttunut moiseen tappovehkeeseen.
Comment
-
Eräänä aamuna töihin ajaessa jollakin audikuskilla oli selkeä puskurissa roikkumisen tarve. Ajoi tasaisella nopeudella rajoituksen mukaan vasenta kaistaa aina siihen saakka kunnes joku päätti edessä ohittaa ja vaihtoi vasemmalle kaistalle. Siinä tilanteessa edessä ohittanut ajettiin kiinni, roikuttiin puskurissa kunnes ohittaja väisti oikealle ja jatkettiin samalla vanhalla nopeudella siihen saakka kunnes seuraava päätti lähteä edessä ohitse. Tätä jatkui koko sen kymmenen kilometriä minkä ajelin itse perässä. Ei vaikuttanut kovin kiireiseltä, kun edellä ajavan saavuttamisen ja roikkumisen jälkeen nopeus tippui aina sallittuun siihen saakka kunnes seuraava tilanne lähti päälle.
Ilmeisestikin kuskilla oli tuulilasi vaihtokunnossa ja odotti sopivaa kiveä tai nastaa jotta saisi lasivakuutuksesta uuden? Tai sitten muuten vaan tykkäsi ajaa toisten takavaloja tuijotellen.
Comment
-
Hätävilkkujen ja torven käyttö olisi kyllä todella tervetullutta tännekin ihan yleistymiseen asti.
Comment
-
Pari viikkoa sitten olin käymässä kotkassa ja ravintolan ikkunasta katselin kun upouusi A5 lipui paikalle ja yritti parkkeerata taskuun. Parin minuutin sähellyksen jälkeen A5 sai autonsa jotenkin kohdilleen ja viimeisteli suoritustaan sillä seurauksella että oikeanpuolen vanteet rohisivat mukavasti kanttikiviä vasten tehden niihin koko kehän ympäri mukavan näköiset naarmut :) Kuskia ei tainnut asia harmittaa tai sitten ei oikeasti tajunnut "hioneensa" vanteitaan kiviä vasten.
Comment
-
Joulupäivänä tuli toisen puolesta ehkäpä hieman apea olo: eräs audi kierteli yksinään täysin tyhjää pikkukaupungin keskustaa. Paria kävelijää lukuunottamatta paikalla ei ollut ketään muuta.
Kertomisen arvoisen tarinasta tekee kuitenkin se, että lumesta ja pakkasesta huolimatta tällä yksinäisellä sudella oli tietenkin kattoluukku auki :)
Comment
-
Itse olen suhaillut paljon eräässä neljän miljoonan asukkaan kaupungissa. Vaikka itselläni on melko herkkä kytkinjalka, oli vaikea lähteä valoista juuri punaisen vaihduttua vihreäksi ilman, että torvi olisi takana soinut.
Ääni- ja valomerkki ovat Suomessa tarkoitettu vaaran välttämiseksi, ne menettää merkityksensä, jos niitä käytetään turhan päiten.
Venäläisten asiallinen tyyli käyttää hätävilkkua pysähdyttäessä valtatien reunaan on suomalaisille jokseenkin vierasta ja en tosiaankaan muista aikoihin nähneeni asianmukaisesti käytettyä varoituskolmiota -yleensä ei edes käytetä.
Comment
-
Suomessahan tyypillisesti valojen vaihduttua vihreiksi käynnistetään auto uudelleen, etsitään ykkönen, stumpataan kerran, käynnistetään uudelleen, etsitään ykkönen ja poltetaan kytkin. Punaisten valojen vaihtuessa laitetaan pykälää pienempi silmään ja vedetään urku auki.
Ja jos ehkä valoista päästään liikkeelle vihreiden aikana, vaihdetaan ykköseltä vitoselle ja kiihdytellään seuraava kilometri puolella kaasulla kohti tavoite nopeutta, ellei ehdi toista risteystä tulemaan ennen tavoitenopeuden saavuttamista jo vastaan.
Esim. Vanhalla Lahden tiellä Keravan liikennevaloissa Järvenpäähän päin ajettaessa voi tulla katsomaan mitä tarkoittaa hidas ja mateleva lähtö. Tyypillisesti jonon ensimmäinen saavuttaa 80km/h nopeuden jossain Talman risteyksessä, jonne on matkaa yli kilometri ja väliin mahtuu yksi ylämäki, alamäki ja pitkä suora. Ensimmäiseen mäkeen on yleensä ehditty kelata 50km/h. Jos pääsen ensimmäisenä lähtemään, sellaisella ihan normikiihdytyksellä saavutan sen 80km/h ennen ensimmäistä mäkeä ilman stressiä.
Enhän minä valita, mutta kyrsiihän se vähän.Viimeksi muokannut jasso; 29.12.2008, 16:07.
Comment
-
Tänään odottelin parempaa puoliskoa töistä kadun varressa autossa.
Kadun varressa on myös parkkihalli, jossa on automattinen nosto-ovi. Siinä katsoin, kun ovi nousi ylös ja hallista ajoi auto ulos. Samaan aikaan vastaan tulijoiden puolelta oli auto kääntymässä parkkihalliin, mutta joutui odottamaan sopivaa rakoa, että pääsee kääntymään tien yli. No, sopiva rako löytyi ja odottamiseen kyllästynyt kuljettaja antoi autolle hanaa, eikä huomannut, että ovi oli jo laskeutumassa, vaan pyyhkäisi sisään ja samalla myös pölyt katoltaan. Antenni ei tainnut tykätä hyvää. Ei sentään koko ovi tippunut alas. Auto oli aika tuore Skoda.
Comment
-
Iltapäivällä siinä kahden maissa päättyi jonkun tuoreehkon mustan A4:n hyvin alkanut lähtökiihdytys VT 12:lla Lahdesta Tampereen suuntaan vastaantulleen sinivalkoisen U-käännökseen ja neuvotteluihin Kukonkoivun pihalla. Menosta päätellen vauhtia saattoi vähän olla, kun meitinkin nopeudella jo olisi saattanut rikesakko irrota ja Audi katosi horisonttia kohti. Mahtoiko olla kyseinen mieshenkilö foorumilaisia? ;)
Kuten yllä jo todettiinkin vahingonilosta, niin väkisinkin väänsi hymyn naamalle, eikä vähiten ko. Audin hetkeä aiemmin suorittamien pujottelumanöövereiden johdosta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viestiSuomessahan tyypillisesti valojen vaihduttua vihreiksi käynnistetään auto uudelleen, etsitään ykkönen, stumpataan kerran, käynnistetään uudelleen, etsitään ykkönen ja poltetaan kytkin. Punaisten valojen vaihtuessa laitetaan pykälää pienempi silmään ja vedetään urku auki.
Jos joku soittaa torvea takanasi harmaassa A8:ssa Jyväskylän "ruuhkassa", niin se olen minä!
Aaarrrggh!
Comment
-
Kiire se näyttää Volvo kuskeilla olevan, kun pitää taajamassa ohittaa oikealta.. PYÖRÄTIEN KAUTTA!? -Ja bussipysäkiltä takaisin tielle. Ja Kaiken lisäksi vielä oikein revittämällä niin, että nastat paukkuu kaarissa. Siinä kun olisi jalankulkija sattunut kävelemään, niin varmasti olisi alle jäänyt.
Kaikenmaailman sekopäitä sitä löytyy. Tappasivat ittensä siihen kiireeseen, että päästään moisista eroon.
Comment
-
Ei nyt varsinaisesti liikenteessä ollut mutta tuli kyllä sellainen "tilanne" nähtyä, että hieman sydän pomppas. Joku oli jättänyt hienon A4 avantin myyrmannin parkkihalliin siihen keskikäytävän suojatien viereen. No ne pojathan työntelee kärryt siitä takaisin liikkeeseen. Ei siinä mitään mutta se suojatie viettää voimakkaasti ruutuja kohti joten kokenut poika osasi työntää kärryjä viistosti kärryjonon keula ylämäkeen mutta sitten audin kohdalla meinasi varmaan voimat loppua ja kärryt alkoi valua kohti kylkeä. Poika tajusi kuitenkin pistää vauhtia jalkoihin ja sai työnnettyä jonon parin sentin varalla ohi audin kyljen. Joku joka tuota tekee ensimmäistä kertaa olisi varmasti vetänyt koko kyljen mittaset skraidut kun eihän tuota sieltä takaa saa enää millään pysähtymään tai kääntymään. En siis suosittele noita suojatien viereisiä paikkoja kenellekään :D
Comment
-
Tampere, Teisko, Terälahdentie, tie nro 338. Keltaisella matalalla A3sella oli kohtuullinen kiire matkalla kohti Tamperetta, ennen Kämmenniemeä. Aikaisemmin auto oli tien sivussa pysähdyksissä, ennen kämmenniemeä autoamme lähti ohittamaan tila-auto, ja A3 ampaisi tila-auton perään, ja ohitti tämänkin valoshoun saattelemana. Mielenkiintoinen tilanne, ja haluan onnitella kuljettajaa tieraivon ylläpitämisestä, mikäli sattuu lukemaan. Ohittavan auton takaa on ehkä huono kys. paikassa nähdä mahdollisia vastaantulijoita..
Comment
-
Vanhakoppanen musta äskolme länärillä aamukympin aikoihin, beeäsärrää mainosti takapaksinkannessa, lisäksi auspuffit 2 kpl tuli ulos takaa molemmilta sivuilta. Reippaasti edeten ompun rampin suuntaan hkistä päin tullessa. Johtajilla johtajien kiireet, ymmärtäen.
Samanmoinen, kansalliskilpavärinen valmistumaalleen tosin, munkan tepoilin risteyksessä kello myöhemmin edellistä. Toljotettiin puolintoisin.
Näiden välissä aakuus, vuosituhannenvaihteen mallia, tyyppimerkiltään 2.5 tdi farkku tais olla, kauniin myrkynvihreä,hätävilkut päällä parkissa turtsalla pientareella, johon eteen juuri mut ohittanut, puskuriin tunkenut saap ysisata turpo, palttiarallaa 90-luvun alusta arvioin, pysähtyi sujuvasti jarruttaen, tietenkin hidastaen kaistan liikennettä ja aiheuttaen kummastusta tielläliikkujissa. Tulilientä ja tiisseliä kaikki tyynni.
Juu ja erittäin puhas ja nätti, käsittääkseni Audi 90 quattro, niittytorin ostarin kupeessa, pisti positiivisesti silmään.
Juu ja omassa kakkonen rusahtaa jos painaa huonosti kytkintä, juu.
Comment
-
Mitäs sieniä Erkki on nauttinut, vai olenko minä sekasin kun oli suuria luetunymmärtämisvaikeuksia tuota lukiessani?
Ja asiaan.
Yön pimeinä tunteina tuli nähtyä Kokkola-Turku välillä useita b5/b6/b7 korisia a4 Audeja, joissa jokaisessa peräpää ihan lumessa, autojen muuten ollessa lumettomia.
Liekö suunnittelussa jotain tekemistä tämän asian kanssa, kun muilla merkeillä ei lumista perää ollut havaittavissa.
Tosiaan muutama audi tuli ohitettua, liekö clubilaisia? Ainakin pari mustaa, b5 ja b6, sekä kaksi sinistä, b6 ja b7.Viimeksi muokannut quattro; 4.1.2009, 23:04.
Comment
-
Omakin B6 Avant lumeaa persettään kyllä niin ahkerasti että välistä harmittaa. S-Line spoileri olisi mukava vaan veikkaan, että se vain pahentaa asiaa?
Erkin teksti meni kyllä vähän ohi :)
Joensuusta Ilomantsiin päin oli tänään auton mittarissa -24'c pakkasta. Ei ole tainnut minun auton mittari vielä kertaakaan näyttää tuollaisia lukemia. Ei enää jaksanu diesel pitää lämpökä 90-asteessa ilman Eberiä.
Comment
-
Tosiaan ei noilla spoilereilla taida olla apua eikä haittaa lumen pöllyytyksen suhteen.
Omissa viistoperäsissä on toisessa spoileri, toisessa ei. Yhtä lumisia on kun peräkkäin on joskus emännän kanssa ajettu samat matkat.
Comment
-
Viime kesänä
Tämä on viime kesältä, mutta oli sen verran uskomaton näky, että pistetään tähän. Ajoin vilkasta Espoontietä kohti Espoon keskusta. Sillalla, joka ylittää Turunväylän ( siinä Ikean vieressä) tuli vastaan vanha Nissan jonka kulkulinja ei ollut ihan viivoittimella vedetty. Ihmettelin että mikä auton kyljessä on, jotain ylimääräistä. Auto tuli kohdalle ja asia selvisi. Kuski oli kuljettamassa pitkää lankkua ( n. 3 m.) ilmeisesti läheisestä puutavaraliikkeestä kotiinsa eikä lankku ollut varmaankaan mahtunut Nissanin kyytiin. Ratkaisu: kuljettajan ikkuna auki ja vasen käsi ulos. Vasemman käden kainaloon sitten lankku ja eikun menoks.
Lankku roikkui siis täysin yhden käden varassa. Auton hallinta jäi oikean käden vastuulle.
Aika uskomaton suoritus. Eikä takuulla ollut automaatti, joten ihmettelen miten ukko suoritui kotimatkasta. Kaikkeen siis törmää. Sitä kääntyikö Nissan Espoontieltä Turun moottoritielle en ehtinyt näkemään..
Comment
-
Takavuosina näin vastaavantyyppisen tapauksen Turun keskustassa:
Joku vanha Sierra krohisi Brahenkadun mäkeä ylös, jossa sisällä 2x2 pattinki tai pari asennettuna auton sisään vinottain niin, että toinen pää hattuhyllyllä ja toinen pää repsikan ikkunasta ulos, olisko ollut vielä paketti hirtetty repsikan peiliin kiinni jollain naruvirityksellä. Ulostuleva osuus oli jotain 1,5-2m eli oikeen kunnolla autoa leveämpi paketti. Ihmettelinkin siinä, mitä ne autot siinä viereisellä kaistalla mutkittelee... Ei ollut seuraavan päivän lehdessä mittään erityistä seivästysuutista kuitenkaan.
Comment
-
Tänä aamuna Hämeenlinnanväylää töihin tullessa tienpinta oli paikoitellen liukas. Yht'äkkiä erään liittymän ohi ajaessani taustapeilistä kajastivat ajoneuvon valot ja huomasin taakseni ilmestyneen auton. Huomioi kiinnittyi omituiseen ajotyyliin: Kuljettaja jättäytyi selvästi minusta jälkeen jättäen reilunkokokoisen välimatkan minun ja hänen ajoneuvonsa välille!
Eikä tässä vielä kaikki: Muutaman minuutin jälkeenkään mikään ajoneuvo ei täyttänyt tuota väliä!
Hetkittäin tuli pelottava tunne ja tahtomattaankin veti mielen nöyräksi päästessään todistamaan tällaista tapausta; ensioitkoset kaikuivat korvissa vielä useita minuutteja tapahtuman havainnoinnin jälkeenkin!
Comment
-
Varsin yleinen tapa, vaikka onkin erittäin kiellettyä ja vaarallista. Joskus näkee todella pitkiäkin esineitä kuljetettavan sivuikkuna auki. Tuosta ei virkavalta tykkää, jos kohdalle sattuu.
Comment
Comment