Noita aivan idioottimaisia ohituksia on kyllä nyt näkynyt tässä pääsiäisen seudulla muutenkin. Tuntuu että ohitus on pakko suorittaa loppuun vaikka nähdään kieltomerkit, sulkuviiva ja välillä jopa se vastaantulija ihan lähellä. Ehkä se tästä pikkuhiljaa alkaa tasoittumaan kesän myötä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Jokakeväinen ilmiö. Kohta 25 vuotta tien päällä olleena sen olen huomannut. Kun lumipenkat väistyvät niin vauhti kiihtyy ja reikäpäisyys lisääntyy. Ja ennen kuin kesärajoitukset astuvat voimaan. Lumipenkkojen sulaminen on tuon käytöksen laukaiseva tekijä.
Comment
-
Oon varmasti tullut lopullisesti vanhaksi kun ei kesärajoitukset oo enää kovasti kohauttanu vaikka nyt tulee ajoakin taas sen verran että asialla on jopa merkitystä. Pirusti enemmän ohituksia vaan kun rekat könnää sitä vajaata yhdeksääkymppiä eikä ohituskaistat varsinaisesti auta asiaa paljonkaan kun seuraava on kuitenkin kohta taas edessä. Moneen kuukauteen ei oo tarvinnu maantiellä yhdistelmää ohittaa ja tänään yhden päivän aikana toistakymmentä kertaa. Ja vaikka ei edessä olisi ketään niin alvariinsa on sitten maantiellä risteysalueita joissa pitää pudottaa satasesta kasikymppiin. Rikkoo ajamisen rentoutta aika paljon. Talvirajoituksilla sai sentään edes ajaa koko ajan tasaista nopeutta, vaikka sitten vähän hitaamminkin. Tarvis olla kertaluokkaa kehittyneempi vakkari joka osais jo karttapohjasta ja tikkareista säätää ite nopeuden ni auttais jo paljon, ehkä jo seuraavaan autoon sitten.
Comment
-
Tuokin on niin suhteellista, ajat satasen rajoituksella 105 GPS:n mukaan (jolloin ei tarvitse jarrutella kameroille) niin alkaa jokaisen ohituskaistan alussa suhina kuulumaan kun autoa lappaa ohitse. Toisille se ohitustarve ilmenee ilmeisesti paljon herkemmin kuin toisille.
Comment
-
ACC:n kanssa motaria ajaessa on tullut mieleen että kun jotkut vaihtaa nopeasti oikealle on sitten juurikin "hyökkäys hitaampaa kohtaan" tai joku ihme juttu että näytetään toiselle että olet tullut ohitetuksi. Perussetti että vasemmalla kaistalla kilometrikaupalla tyhjää ja sitten vaihdetaan kaistaa oikealle niin että ACC jarruttaa vaikka olisi etäisyys minimissä (koska pk-seutu).
Tänään olisiko ollut joku VW t-roc tms vaihtoi oikealle normaalin turvavälin puoleen väliin niin että minulla ACC rupesi jarruttamaan. Kun ACC sai 10km/h vauhtia pois nin VW vaihtoi takaisin vasemmalle kaistalle ja kiihdytti vauhtia. Niinkun että mitähän helvettiä.
Pitäis varmaan provosoitua ja tehdä takaisin samat jos ei muuten tajua mitä tuli tehtyä?
Comment
-
Niin, avainsana on siinä että ohittajalla olisi tarpeeksi positiivista nopeuseroa, niin ACC ei ole moksiskaan 4G-ympäristön toteutuksessakaan. Vähemmän yllättäen sellainen Skodan MQB-ympäristön tuoreempaa paahtoa oleva ACC voi ylipäätään reagoida erilailla tuollaisessa tilanteessa (ts. vähemmän kulmikkaasti).
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viestiNiin, avainsana on siinä että ohittajalla olisi tarpeeksi positiivista nopeuseroa, niin ACC ei ole moksiskaan 4G-ympäristön toteutuksessakaan.
Mietin tossa että pitäisikö ottaa noiden autoilijoiden rekkareita ylös, tehdä informaatio-lappunen ja postitella noita autoilijoille kotiin. Tietty toisaalta suurempi kattavuus ja hyöty olis kun antais vinkin Iltalehteen Pentti J. Rönkölle.
Comment
-
Minusta kuljettajana on kulmikkuus hioutunut vuosien saatossa. Aika usein tyydyn köröttelemään possujunan hännillä sopivan matkan päässä sen sijaan, että apinan raivolla vetäsin pitkien letkojen ohituksia aivan liian suurella nopeudella. Siitäkin on kokemusta yllin kyllin. Pitkät siirtymät pyrin tekemään mahdollisuuksien mukaan sellaiseen aikaan, ettei tiellä ole liioin muita kulkijoita - paitsi rekkoja. Mutta kun muuta liikennettä ei ole, pääsee niistäkin ohi vähällä vaivalla.
Comment
-
Aamulla paikallisen eskarin pihasta lähtiessä meni ohi 3C passatti, minkä kuskinpuolen etukulma oli kummallisesti tontissa. Siitä vähän matkan päästä alkoikin sitten jo savua nousemaan samaisesta kulmasta, kun rengas otti ilmeisesti sisälokasuojaan kiinni. Mitähän mahtanut pettää, kun noin tonttiin kulma menee? Olettaisin että rautajousilla kuitenkin...
Comment
-
Tässä sunnuntaina päivällä päiväkahvia ikkunan ääressä ryystäessä moottoritiellä Audi Cabriolet (violetti) B4 koppasen kuskille propsit nopeista refleksistä Laanilan rampin kohdalla. Hyvin jarrutettu jaappanin ihmeen toilailulta kolmen kaistan leveydeltä kun tuli rampilta alas...kortit pois tuollasilta jos ei edes peileihin katella kun liittymästä tullaan...
Comment
-
Eilen puolilta öin Heinolan Jonnet olivat motarilla laittaneet kolme autoa kylmästi reunaan parkkiin ja ottivat keskellä motaria seisoen selfieitä. Oli niillä kuitenkin hätävilkut päällä, joten silloinhan saa parkkeerata minne vaan...
Jotenkin sitä muistelee, että ei sitä teininä itse ihan noin idiootti ollut. Ei edes se koko koulun tylpimmällä kynällä kirjoittava kaveri. Vai kultaako aika vain muistot...
Comment
-
Taas joku koitti Skeidakilla liittyä moottoritielle 60 tuntikilometrin vauhtia, nopeusrajoituksen ollessa 100. Hiukan meinasi nostaa hikeä ohimolle työntää tuon perässä samaa ramppia.
Luulis jo Mk2 Octaviaakin saaneen jo ihan moottoreillakin, että saisivat tarvittavasti vauhtia rampeissa?
Comment
-
No ne on just näitä vanhoja kääkkiä tai mammoja, joiden pitäisi joko pysytellä kotona tai ajella nelinumeroisilla teillä. Jonkun nissan almeran ja parin tojohojon perässä joskus lähtenyt rampille niin hyvä kun just sen 50kmh uskaltavat kerätä vauhtia ja sitten vielä jarrutetaan ennen liittymistä esim. 4 tielle.
Comment
Comment