Honda S2000. Ei ihan joka päivä tule vastaan noita.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Viime viikolla erittäin laadukasta kotiopetusta Lahdenväylän ja Kehä I liittymässä. Ramppi pohjoisesta itää; loiva kaarre, jossa helposti hallittava nopeus 60 km/h 80:n rajoituksella. Jono sumppuuntui aiheuttaen jarruttelua tavanomaista enemmän. Normaalistikin varovaisemmat ajaa 50:tä. Mutka oikenee ja kameratolpan kohdalla nopeutta enää 40 (rajoitus edelleen 80). Saavutetaan rampin ja kehän yhtymäkohta. Jono seis! Matelijan takana on jo sen verran rakoa, että jono pyrkii jyrkällä ohjauskulmalla liittymään kehälle ja ohi tulpasta. Ja ironisinta on, että rampin jatkeena oleva 3. kaista on ehkä n. km pitkä. Kivikon liittymän paikkeilla on kyltti kaistan päättymisestä 300 m päässä. Sillä matkalla ehtii katsomaan jo monta rakoa, johon mennä.
"Opetin itse ja säästin." Näin nysvääminen liikenteessä vaan pahenee, kun siirretään omaa osaamattomuus seuraavalle sukupolvelle entistä pahempana.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TomVi Näytä viestiBentley Bentayga ja Maserati Levente peräkkäisinä päivinä ja jopa täkäläisissä kilvissä. Valkoisena komeita laitoksia.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja panu Näytä viesti
"Opetin itse ja säästin." Näin nysvääminen liikenteessä vaan pahenee, kun siirretään omaa osaamattomuus seuraavalle sukupolvelle entistä pahempana.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kuppis Näytä viestiHuomannut myös samaa kun tulee työn puolesta noita seutuja ajettua paljon. Ikävä kyllä yleensä siellä on maahanmuuttajia opettamassa ja opettelemassa. Niillä tuntuu muutenkin olevan vaikeaa tuo ajaminen usein, liikennesäännöistä puhumattakaan.
Lahden motarilla K75:sen kohdilla eteen ohituskaistalle yritti kiihdyttää joku 2010 musta S-sarjan mersu. Aivan järkyttävä nokipilvi nousi jokaisesta neljästä putken päästä. En tiedä oliko vain niin huonossa kunnossa vai jokin ebay-lastu. Ihan kiiltävä ja hieno se muuten kyllä oli, joten ainakin itseäni olis hävettänyt ajaa sitä tuossa kunnossa.Viimeksi muokannut jasso; 15.6.2020, 21:33.
Comment
-
Aamulla töihin mennessä sattunutta Treella: Ajelin moottoriliikennetiellä 100:n alueella n. 85 kmh muun liikenteen mukaan. Takana tuli jokin sininen bemu n. 200 m päässä. Kun moottoritie alkoi, edellä ajavat jatkoivat entisellä vauhdilla eikä minun takana tullutkaan osoita ohittamisen merkkejä. Vilkku päälle ja jokusen sekunnin päästä kaistanvaihto. Pääsin kolmen auton ohitse kun takana tullut X5 kuski painoi tallan pohjaan ja ajoi reilusti alle metrin päähän perästäni, mittarinopeuteni sillä hetkellä 107 ( tod. n. 103 ). Oikea kaista sillä hetkellä tukossa joten en voinut kuin jatkaa vasemmalla kaistalla. Kevyesti vilautin jarruvaloa. Se oli virhe, tuli entistä lähemmäksi ja huudatti torvea. Väistin lopulta oikealla kun se oli mahdollillista. Kaveri ajaa melko vauhdikkaasti ohitse ja kohdallani tekee koukkauksen kylkeäni kohden. Sivuetäisyyttä jäi juuri ja juuri sen verran ettei peilit osuneet tai sitten bemun peili oli sen verran korkeammalla. Tekisi mieli heittää tästä kuvattu video tuubiin ja tänne linkki, taidan nyt kuitenkin jättää ne hommat muille. Mikä ihme tapa tästä on suomessa tullut ? Ohituksen aloituksen voisi näyttää valoja vilkauttamalla eikä vaarantamalla kaikkien terveyttä.
Comment
-
Tuo minäminäminäminä ilmiö on valitettavan yleistä tänä päivänä.Ihmisillä on vain liian kiire juosta pakoon omaa itseään. Sen kohtaaminen pelottaa liian paljon niin on parempi pitää elämässä koko ajan vauhtia yllä josta aiheutuu taas se että muita pystyy vaarantamaan liikenteessäkin...
Comment
-
400 Km iltareissu kaverin kyydissä 6-tietä etelä-Karjalan puolella. Nopeutta oli mitä 2300 kilon venetraileri kanssa järkevä pitää eli 80-90, kohteliaasti annettiin tietä myös takana tulijoille aina kun mahdollista. Mutta kuinka monta paskaa ohitusta tuohon voi mahtua? Iso osa ohituksista keltaisen viivan alueella, sitten suurin osa tekee ohitukset liruttelemalla hyvin pienellä nopeuserolla, että ohitukseen menee 500-1000 metriäkin vastaantulijoiden kaistalla, jopa yksi nopeasti kiihtyvä Tesla onnistui liruttelemaan erityisen hitaasti ohi. Yksi pikkuauto onnistui ohittamaan hyvän näkyvyyden kohdalla, että vastaantulija joutui väistämään ja me hidastamaan. Ylinopeuden pelko taitaa olla melkoinen, että ei uskalleta kiihdyttää dynaamisesti ja käyttää pienempää matkaa, vaikka oikeasti turvallisempaa olisi ohittaa suoralla tiellä reippaasti.
Comment
-
Niin kai se nykyään on, että ei haluta maksella sakkoja, jos niitä on jo keräillyt. Ei kukaan mittaa käsitutkalla niitä ohitusnopeuksia, ja puhelin muistuttaa kameroista, mutta pelottaako sitten (siviili)poliisiautojen tutkat? Kai niissäkin näkyy jos joku auto ohittaa ylinopeutta ajaen toisen.
Pari päivää sitten Hakametsän kohdalla meni pari mustaa bemaria nuoria miehiä täynnä ohi 60km/h alueella ehkä jotain 100-120? Ohitus tapahtui sen verran ripeästi, että ihan pieni nopeusero ei siihen riittänyt.
Comment
-
Jos tilaa on edessä ja takana niin itekin kyllä joskus ohittelen esmes rekat satasen alueella ajaen ite sitä 110 mittarinopeutta vakkari päällä. Turhaa repiä ihan törkeitä nopeuksia ja kuluttaa polttoainetta jos tarkoitus on vaan tehdä yksi ohitus. Harvassa ne paikat tosin vaan on, eteläisessä Suomessa ainakin on sen verran liikennettä että yleensä saa ohittaessa ottaa kaiken irti.
Keskiviikkona olin Tampereelta ajelemassa iltasella kotiinpäin, 80 alue, nopeutta se 90 mittarissa eli 86 todellista. Joku Dacia saavuttaa takaa, lähtee ohi ja nopeutta varmaan just se vitonen enemmän kun meillä. Sitten se hinkuttaa sitä ohitusta satoja metrejä ja lopulta palaa oikealle kaistalle siihen 20 metrin päähän eteen niin että kura lentää ohitetun tuulilasiin. Pitäisi jotenkin pakolliseksi ajokorttivaatimukseksi saada tuonkin liikennetilanteen opettelu. Jos ei osaa ohittaa kohtuuella niin mikä pakko sitten on ohittaa lainkaan.
Nimenomaan ohitustilanteet tuntuu olevan kamalan vaikeita täällä ajaviille, sekä ohitettavana että ohittajana oleminen tuottaa selvästi tuskaa.
Comment
-
Uskallan väittää että tuohon ohittamisen vaikeuteen on ainakin osasyynä lisääntyneet ohituskaistat. Tavallisiin ohituksiin ei vaan ole tarvetta jolloin niistä tulee epävarmoja. Perustan väitteeni yli kähdenkymmenen vuoden kokemukseen raskaan kaluston kuljettajana. Viime vuosituhannella uraa aloitellessa ohituskaistoja ei vielä ollut niin paljoa ja silloin ohituksetkin sujuivat jouheammin. Kun vuosituhannen vaihteessa ohituskaistat lisääntyivät, normiohitukset vähenivät ja kun jotain tekee vähemmän, siitä tulee vaikeampaa. Toki lisääntyneillä liikennemäärilläkin voi olla asian kanssa tekemistä.
Ohituskaistojen sekä keskikaiteden liikennturvallisuutta lisäävää vaikutusta en kiistä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Styroks Näytä viestiSaman on kyllä huomannut, ohituskaistojen ulkopuolella ei enää uskalleta tai osata ohittaa. Ja tämäkin tosiaan raskaan ajoneuvon ohjaamosta havaittuna.
Comment
-
Työkaveri kertoi lapin reissullaan nähneen sellaisen ohitussuoritteen taas, että. Ohituskaistat Jkl pohjoispuolella vuorottelevat, ja eräässä kohtaa menosuunnan ohituskaistalle oli matkaa 3km ja vastaantulijoiden ohituskaista oli juuri vuorossa. Työkaveri ajeli rekan takana odottaen menosuunnan ohituskaistan alkamista, eihän sinne pitkä matka olisi enää.
Noh joku sitten päätti tuplasulkuviivan yli hänen takaansa lähteä ohittamaan rekkaa vastaantulijoiden ohituskaistan puolelle... ja joku toinen lähti sitten sen perään vielä ohittamaan :D Totta kai samaan aikaan sitten useamman auton letka lähti vastaantulijoiden puolelta ohittamaan. Tilanteessa riitti säätämistä ja jännitettävää. Onneksi ei käynyt tällä kertaa mitenkään, vaan vastaantulijat tajusivat mitä idiootteja edessä sompailee, ja antoivat heille suosiolla tilaa.
Työtoveri rekan ohitettuaan saavuttaa nämä mallikkaan ohitussuorituksen esittäneet tyypit jonkin ajan kuluttua ajelemassa n. 95km/h 100km/h alueella, kädet heiluu vaan ja heidät ohittaessaan näkee, että puhelinta siellä räplätään.
En taas tajua yhtään tätä maailmanmenoa! :D Jossain vaiheessa varmaan tännekin olisi hyvä rakentaa samanlaiset kolmikaistaiset keskikaiteelliset tiet kuin Ruotsissa, jos ohittamisosaaminen ja liikennesääntöjen tunteminen/noudattamishalu laskee entisestään.
Comment
-
Ajaessani Larun Isokaarta tänäänkin, mietin, onko SS-4 vaihtunut RS3 sedaniin, kun samoilla huudeilla näkyvät olevan parkissa tämän tästä.
Comment
-
Tuli tiukka tilanne tänään: peura oikealta eteen, ei vaikuttanut pahalta, oli tilaa jarruttaa. Sitten se törmäsi vastaantulevaan autoon ja tuli lentäen kieppuen vastaan ja ojaan samalle puolelle mistä tuli. 5 metriä jäi tilaa kun tein hätäjarrutuksen ja väistön. Oli venetraileri perässä, veneineen aika tasan 2 kiloa. Peuraan törmänneellä oli taas asuntovaunu koukussa ja kertoi että oli kyllä saanut sompailla kun osumasta meni puskuri ja lokari kasaan niin että eturengas otti kiinni. Ajettin letkassa, olis voinut tulla isompikin hässäkkä, näytti että meidän takana tulleelle tuli tiukkaa
Comment
-
Keskellä päivää Lidlissä joten kaikki kylän eläkeläiset oli siellä. Parkkipaikalle köröttelin papan perässä, hieman huvitti kun Kia Venga (olikohan oikein?) mallin alle oli talon numerotarroilla laitettu 1.6 Hienosti sopi mustat tarrat kromisten tekstien alle!
Pois lähtiessä sitten mummeli kääntyi pihasta oikealle, mihin itsekkin olin menossa, mutta jostain syystä valitsi liikenteenjakajan vasemman puolen. Onneksi ei autoja tullut vastaan, koska jakaja jatkuu ehkä noin 100m. Tästä kohtaa mamma kääntyi vasemmalle, pysähtyi, nousi autosta ulos ihmettelemään miksi tie ja risteys oli outo. Muutaman sekunnin siinä raapi päätään, hyppäsi autoon ja jatkoi 10kmh eteenpäin. Tietenkin menin samaan suuntaan!
Comment
-
Varmaan tämän takia:
Saab 9-7X on GM:n T-alustaan perustuva maastoauto, joka tuli markkinoille kesällä 2005. Se on saanut lempinimen Trollblazer, joka tulee samaan alustaan perustuvasta Chevrolet Trailblazerista ja Trollhättanin kaupungista, jossa Saabeja tehdään. 9-7X ei kuitenkaan ole Trollhättanissa tehty, vaan Morainessa, Ohiossa samalla linjalla rinnakkaismalliensa GMC Envoyn, Buick Rainierin ja Isuzu Ascenderin kanssa.
Comment
Comment