Perjantaina tuo samainen tolppa Petikossa itään välähti edessä ajavalle rekalle 70km/h vauhdissa. Joko siinä on vikaa tai sit valvoo jotain muuta kuin nopeuksia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Nepparissa pudotan aurinkolipan alas jos en varmaksi havaitse telkänpönttöä "tyhjäksi". Kehä1 tolpat missä kamerat oli koko tammikuun säädetty silleen, että W213 mursussa jos oli +10km/h kruisessa aina välähti.
GPS nopeus oli siis 5-6km/h rajoituksen päällä, varmuusvähennyksen (3km/h) jälkeen ei olisi siis edes siviiliautolla saanut huomatusta sähköisesti. Tosiaan itselläni riittää "ryhtiä ja lippa" niin ei näy edes kravatin solmu W213 eemelin ratista kuvassa.
Comment
-
-
Noh... Perjantaina ensin Viron kansalainen niisti taksin perää Linja-autolla. Siitä alkoikin sitten "seikkailu" :D
Kävin kurkkaamassa, että kyllä se paikallisbussin kylki on ihan tukevasti mersun takanurkassa kiinni, otin oman työkalun (taksin) irti, että voin tarkistaa vauriot, no siinä kohtaa Virolainen pysähtyi soittamaan suutaan asiakkaiden jättöpaikasta (joka oli Elielinaukion taksiruutu) ja läksi karkuun. Ajoin perässä laituripaikalle ja pysähdyin taakse.
Ajattelin vielä tässä kohtaa, että tämän voisi saada sivistyneesti hoidettua. Ryhdyin kaivamaan vahinkoilmoituslomaketta esiin niin Linja-auton kuljettaja ilmestyi taksin ulkopuolelle raivoamaan pää punaisena. Päätin soittaa HäKeen ja kesken HäKe puhelun Linja-auton kuljettaja peruutti työkalun keulaan ihan reilulla kaasulla.
Noh, Mursu löi täysillä jarrut päälle tässä kohtaa, että ei aiheudu lisävahinkoja ja paikallisbussi ei jaksanut sitä taaksepäin työntää vaikka kuski yrittikin. Bussinkuljettaja ilmestyi taas raivomaan vielä punaisemmalla naamalla, mutta siinä kohtaa myös kameroista oli havaittu, että mitähän helvettiä nyt tapahtuu ja kolme järjestyksenvalvojaa tuli paikalle kyselemään "että mitähän vittua".
Lopputuloksena poneesipartio totesi, että minun tarinani oli uskottavampi ja käski bussikuskia tekemään töppäilyistään vahinkoilmoituksen (en tiedä onko sitä edes tehty, oman vahinkoilmon olen tehnyt ja pomo kysellyt Nobinalta, että mitenkäs meni teidän mielestä ja mikäs teidän Liikennevakuutusyhtiö olikaan).
Mersu jäi ajokuntoiseksi, mutta vahinkotarkastuksen jälkeen hintalappu ehjäämiselle purkamatta oli 5k€. Itse kerkisin perjantaina vielä ostamaan muutaman oluen kaupasta kotimatkalla. Bussikuskilla ehkä oli "kotimaanvarastoa" tai sitten ei, ja minua ei oikeastaan kiinnostakkaan.
ja kiitos ja anteeksi kaikista kirjoitusvirheistä.
Comment
-
Tuttui mestoi, naputtelin yhen kesän niitä kiviä minkä päällä ajoit. ;)
Onkohan siinä aukiolla vielä kyttis, siinä kun oltiin aikoinaan hommissa niin tuli yks konstaapeli kysymään että onkohan tämä teidän rautakanki. Konstaapelilla oli sellanen ressukka siinä toisessa kädessä tukevasti hallussa.
Sanoi että kyseinen herra oli heidän turvakameran kohdalla päättänyt alkaa varastaa jonkun fillaria miedän rautakangella et koittakaa kattoo mihin jätätte niitä. Vähän oli hymyssä pitämistä siinä vaiheessa.
Ja todellakin OT. :)
Comment
-
Eilen jäin miettimään ykköstien muuttuvia rajoituksia ja varoitustauluja. Kaarteessa 100 km/h rajoituksilla tuli keskikaiteen viertä auraava kuorma-auto ns perse edellä vastaan, ajoi ehkä 20 km/h (ja oli reilusti loskaa aurattavana)
Edellinen keissi oli kesällä kun 120 km/h rajoituksilla tuli vastaan raskas hinausauto joka hinasi hajonnutta Sisua vastavirtaan.
Kun tuolla on varoitustaulut ja muuttuvat nopeusrajoitukset niin tuntuisi järkevältä jos niitä pystyttäisiin hyödyntämään tällaisissa "suunnitelluissa" tilanteissa. Nyt tuntuu että kilvillä kerrotaan vain vuorotellen että on paikoin liukasta tai heikentynyt ajokeli
Comment
-
Ykkösmotarilla on talven aikana ollut hauska tilanne, kun heikentyneen ajokelin vuoksi on ollut 80km/h nopeusrajoitus, joka ennen siltatyömaata nousee 100kmh/ ja sen jälkeen normaalit pudotukset 80km/h -> 60km/h, kunnes työmaa on ohi, jonka jälkeen saa posottaa taas 100km/h, kunnes tulee muuttuva rajoitustaulu 80km/h.
Comment
-
Aamupäivällä 4 kyyläautoa alle tunnissa. Varmaan vitutti, kun perään kääntyminen tutka-autossa ja puskurissa ajaminen ei tuonut sakkoja. Meinasin painaa jarrua, mutta minähän sen olisin maksanut lopulta. 1 alle sakkorajan menin 60:n alueella. Ai kun arvostus kasvaa lisää ammattikuntaa kohtaan.
Comment
-
Jyväskylässä ykkös koppainen Allu taka pussit paskana keula kohti taivasta,auto täynnä lippis poikia,oli vähän semmoinen lowrider meininki.Ei voinut kun nauraa.
Comment
-
Hyvin todennäköisesti siellä on varoitus palanut mittaristossa, eri asia sitten jos luukun lukko on jäässä eikä oo pysyny kiinni ja kuskia ei oo vaan kiinnostanut. Eihän se latauspistokkeen luukun mekanismi eroa tuossa suhteessa mitenkään polttoainesäiliön luukusta joita kyllä näkee ihan yhtä usein auki. Vielä niin että täyttöputken kierrettävä korkkikin on ehkä tuurillaan pysynyt auton katolla jo ekaan risteykseen asti.
Comment
-
Hurjasteleva Audikuski ilmoittautuu
Anteeksi. Aiheutin tänä aamuna varmaankin entistäkin huonompaa mainetta merkille. Puoli yhdeksän aikaan aamulla ajoin Itäväylää Kalasatamasta Hertsikkaan ja kiihdytin nopeuden lähes seitsemään kymppiin jo Kulosaaren liittymäsillan alla. Nopeusrajoitushan nousee vasta tennishallin jälkeen, n. 300 metriä myöhemmin. Sillan kohdalla uudehkoa Avensista ohittaessani sain muistutuksen vääryyden tekemisestä äänimerkillä ja kun palasin oikean puoleiselle kaistalle, sain todisteen, että Toyotassa on ajovalojen lisäksi myös nopeaan tahtiin syttyvät ja sammuvat pitkät valot.
Toivottavasti kyseisen ajoneuvon kuljettaja lukee myös tätä mediavirtaa ja vastaanottaa syvimmät pahoitteluni hänen terveytensä vaarantamisesta. Fyysisen tai etenkään henkisen. Positiivisena puolena toivon hänen olleen tyytyväinen, että minun poistuttuani hänen edestään, muita ajoneuvoja ei näkynyt olevan matkalla samaan suuntaan eli kukaan muu ei siinä tilanteessa sotkenut hänen oman tiensä magneettikenttää.
Comment
-
Avensiksella ajaminen varmaan henkisesti raskasta. Ajoin pojan Baijerilaisella Munan Watkaimella VT25:sella. Ave ajoi edessä 80km/h mittarinopeutta- testasin vaihteiston sport toimintoa ja menin reippaasti ohi. Sen jälkeen Ave kuskille tuli kiire ja piti 110-120 km/h vauhdilla ajaa meidät kiinni. Sama toistui nopeuskameratolpan ja yhden traktoriohituksen jälkeen
No onneksi Kia jolla normisti ajan ei aiheuta ihan yhtä suuria paineita Avensis kuskeissa
Comment
-
Myös Fordilla ajaminen harmittaa ilmeisesti niin pahasti, että pitää ryhmittäytyä vasemmalle kääntyvien kaistalle, ajaa sitten siitä kuitenkin suoraan ja soittaa torvea sille (minulle), joka oli suoraan ajavien kaistalta ajanut suoraan ja siten "kiilannut" hänen eteen.
Olin vielä pallosalamalla liikenteessä, joten ei voi syyttää, että nelirinkula olisi provosoinut. Tuskin kukaan Opelista on kateellinen.
Comment
-
Ymmärrän hyvin Avensiksella ajavia. Olen valitettavasti joutunut parikin kertaa ajamaan Avensiksella, ja se on aivan järkyttävä auto. Ajoasentoa ei saa mitenkään hyväksi ja ohjaus on tunnoton kuin leluautossa.
En vaan ymmärrä, että miksi joku ostaa sellaisen. Samalla rahalla saa Octavian, joka on jo huomattavasti parempi ajo-ominaisuuksilta.
Comment
-
Olen itse huomannut että ainaki seuraavat asiat ärsyttävät kanssa autoilijoita merkistä riippumatta:
1. Puhdas auto
2. Uudempi auto (vaikka allekirjoittaneellakin 10v peltilehmä alla)
3. Ohittaminen vaikka itse ajaa min 5km/h alle rajoituksen
4. Nopeammin liikennevaloista lähteminen
5. Vakkarin käyttö,mennään ohi ja sitten hetken päästä ollaan taas kohta kohdassa 3.
6. Hänen ja rekan ohittaminen kun itse hinutetaan rekan takapuskurissa kiinni vaikka vapaata latu edessä X km
Comment
-
Kieltämättä Audilla ajo provosoi. Sinisellä farkku-Octavialla saa ajaa pyrkivämmin ja ohitella reippaasti, eikä ketään kiinnosta. Yli 10-v Audilla jo ihan asiallinen siisti ohitus alinopeutta ajavasta saattaa provosoida toiselle testosteroni-road-rage-moodin päälle. Meitä on moneen junaan eikä kaikki voi ikinä miellyttää.
Comment
-
Tuo viimeinen kohta varsinkin. Ei oo montaa viikkoa aikaa kun tapasin tällaisen possujunan jossa kolme henkilöautoa rekan perässä eikä yksikään uskalla lähteä ohi. Pommitin sieltä jonon neljänneltä sijalta sitten läpät selällään kaikista ohi. Ohituksen jälkeen annoin nopeuden laskea siihen viisarinvahvuuden yli rajoituksen niin eiköhän sieltä kohta tule se rekan perässä ensimmäisenä tulppana ollut Auris ja pakko päästä minustakin ohi. Eipä sillä sen jälkeen mikään kiire ollut vaan jäi siihen 50 metrin päähän ajamaan samaa vauhtia. Oli kuiva tie niin annoin olla. Märällä kelillä olis tarvinnu vaihtaa paikkaa.
Comment
-
+1 tuohon viimeiseen.
Sunnuntaina 4-tiellä pari autoilijaa painoi miljoonaa ohi. Muutaman kilometrin päästä saavutin sankarit, kun olivat saavuttaneet rekan. Pari-kolme kilometriä seurailin jonon jatkona, mutta kun ei kaksikko tuntunut rekasta pääsevän ohi, niin rivakahkosti ohitin possujunan kertaheitolla. Eipä mennyt kauaa kun sama kaksikko oli päässyt rekasta ohi ja taas mentiin miljoonaa minun ohi.
Comment
Comment