Itse tein vanhasta lumiharjasta vanteiden putsaukseen soveltuvamman, ajamalla harjan 20mm sängelle. Mahtuu puolien väliin kivasti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Tuskinpa sieltä vanteen sisältä vauhdissa erotat onko siellä jossain lunta tai jäätä vaikka muu auto puhdas olisikin.
Itsellä kävi viime maanantaina sama homma, nelostiellä kesken ajon alko pikku hiljaa hivenen täristämään ja pysähdyin Tähtihoviin putsailemaan lumet ja jäät vanteista. Takasin motarille kurvattua alkoi sellainen jyskytys, että ei meinannut edes tietä nähdä. Varmaankin pomppi renkaat silmin nähden, mutta eipä siihen motarille viitsi pysähtyä ja siitä Heinolan liittymästäkin pompottelin vahingossa ohi. No sinne Matkakeitaalle, vai mikä se nyt onkaan, asti oli pakko jyskyttää menemään ja sinne vanteita putsaamaan uudelleen. Oli sellanen kiva jääkerros takavanteiden toisella reunalla mitä en Tähtihovissa huomannut ja ne kun sai pois niin matka jatkui taas tasaisesti.
Comment
-
Comment
-
Melkein ymmärtää normiliikkujan joka ei osaa kääntää valoja päälle, mutta tänään saavutin autokoulun auton perä pimeänä. Ei ollut opetusajossa kun ei ollut autossa kuin kuski puikoissa. Pitkien räpyttelyllä ei syttynyt takavalot. Vasta kun oli siirtynyt ohi ja pari kertaa käytin omia takavaloja pois päältä niin syttyi hänelläkin lamppu päässä.
Comment
-
Kirkkonummella, moottoritien alkaessa, on paikka, jossa tasaisin väliajoin näkee poliisin kamera-auton passissa. Auto on yleensä silmiinpistävän selkeästi parkkeerattu moottoritien reunaan ja nyt pimeän aikaan siinä on ollut kirkkaat, keltaiset vilkkuvalot takalasissa. Tuossa kohtaa on jo kaksi kaistaa Helsingin suuntaan, mutta rajoitus on vielä 80 km/h (nousee 500 m päässä 100 km/h:iin).
Koska useana aamuna 51:llä körötellään 60-70 km/h jonkun turvallisen kuskin perässä tuohon asti, niin vasen kaista on usein käytössä heti kaistan alkaessa, eikä nopeus enää välttämättä ole itse kenelläkään 80 km/h ohitettaessa. Siitä huolimatta en ole tuon kamera-auton koskaan nähnyt ottavan kuvaa, koska kameran salamalaite loistaa pitkälle taakse ja tosiaan nuo vilkkuvalot kiinnittävät kyllä huomion - kunnes sitten tänä aamuna joku edellä ajeli nollat taulussa ja saanee asiasta kotiin tiedotteen.
Comment
-
Selfietolpan välähdyksen omalla kohdalla vaikka ajoin tasan rajoituksen mukaan. Vaihdoin kyllä kaistaa juuri sopivasti. Ehkä sen takia. Jonkun huhun mukaan kyttäävät vöitä ja kännyköitäkin kameratolpilla.
Comment
-
Tallille mennessä on tolppa, jossa on kamera joskus ja jouluna viikon kerrallaan. Parhaalla kameraviikolla olen ottanut noin 10 välähdystä ja joka kerta ajanut taatusti ylinopeutta ja yli kameran heräterajan mutta alle sakotusrajan. Yhdestäkään näistä ei ole tullut huomatusta. Olen pettynyt. Olen säilyttänyt kaikki kirjalliset huomaukset mitä posti on perille kantanut ja saldo viimeisen laskennan mukaan oli jotain 74kappaletta.
Jos ne kamerat ja salamat jännittää, niin hankkikaa sinne autoon jokin maanopeutta osoittava laite. Esimerkiksi vähintään 5Hz gps-laite. On hyvin valitettavaa, että sellaiset laitteet eivät nykypäivänä kuulu autojen vakiovarustukseen.
Comment
-
Käännän pään tolpan kohdalla aina pois.
Comment
-
Aina miettii et mitä ois voinu tehdä toiste. Olin tätä tietä ajamassa katepaalin ohi, kun meinasi tulla lisää paalattavaa:
https://goo.gl/maps/P1nHVsQUEWU2
Oikealta kolmion takaa tuli peugeotti kylmän viileästi eteen, kääntyi siis vasemmalle. Ehkä vasemmalta ei koskaan tule autoja, niin suotta edes hidastaa risteykseen?
Voi toki olla, että merkinnät ovat muuttuneet sitten google mapsin kuvien, en käynyt tarkistamassa. Siinä ei paljoa ajateltu muuta kun väistö keulan eestä vasemmalle ja jarru pohjassa. Tollaset pitäis väistää perän puolelta, mutta ei kerinnyt ajatella siinä kun ratistakin oli allekirjoittaneella hieman hutera ote. Onneksi ei käynyt mitään.
Comment
-
Puolalaisen rekkakuskin, joka körötteli 3-tiellä kuuttakymppiä. Olisin mieluusti menny ohi, mutta oli MANnissa filsut vetäny jäähän, niin ei ollu oikeen vetoja :/
Comment
-
Espoon aseman kohdalla viraston edessä punainen B6 S4. Ajoi kuin pullopersesika. Kohdalla 30 rajoitus. Tolkutonta tuossa säässä ja muutenkin tuossa kohdassa. Siinä on kolme suojatietä 100m matkalla.
Sitä minä vaan että jos pitää näyttää jollekin niin tuo ajokeli ja paikka ei siihen kyllä ole paras mahdollinen.
Comment
-
Liekkö ollut foorumilaisia, kun vanhempi Bemari meinasi iltapäivällä Joensuussa Noljakantiellä rukoushuoneen pihasta tulla A7:n eteen. Onneksi oli Audissa kunnon renkaat ja kuski hereillä!
Sitten illasta Peltolasta Suvantosillalle nousevalla tiellä ajeli B5:n liikenneympyrässä väärään suuntaan ja nousi vielä vastaantulijoiden kaistalle.
Comment
-
Aamulla ennen yhdeksää Limingan tienoilla etelää kohti ajeli edellä tämmöinen.
Ei ollut tämä tekniikanmaailman sivuille bongattu auto, mutta samanlaisilla psykedeelisillä teipeillä, ja myös takasivulasit oli teipattu yli:
https://vanha.tekniikanmaailma.fi/wp...3-1024x683.jpg
Comment
-
Comment
-
Ajelin aamulla töistä kotiin nelostietä pitkin ja eteen ilmaantui A8. Ihan basic normal tilanne, kunnes ko auto siirtyi oikealle kaistalle ja pääsin rinnalle ja huomasin sen, että ainakin kuskin puolen renkaat näytti siltä, että ne hyppisivät. Aivan jäätävää pompotusta koska renkaista ja vanteista näki sen hypytyksen ja täristyksen. Mahtoi olla nautinto ajaa. Mun ilme mahtoi olla näkemisen arvoinen, kun katsoin kuskia vähintäänkin wtf ilmeellä :D
Comment
Comment