Lenkkeilijän shortseissa ja t-paidassa keskellä Mustavuoren luonnonsuojelualuetta, hullujen hommaa. O.o
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Voi @%#?!!!!! Venäläinen nainen peruutteli hätävilkut päällä Haminassa takaisin motarille päin liittymärampissa _keskellä_ kaistaa siten, että suomalaiset antoivat kiltisti tilaa ohittanen tämän älykääpiön _oikealta_ pientareen kautta! Tuli katottua jo muutama sata metriä aiemmin, että mitä h***ettiä täällä tapahtuu. Meiksi sitten parkkeerasi Transitin keskelle liittymää muutaman metrin päähän kyseisestä sankarista ja antoi torven soida oikein sydämmen kyllyydestä. Jotain se siinä käkäili muutaman sekunnin ja älys ajaa oikealle pientareelle. Siitä sitten kansainvälisillä käsimerkeillä, että tämä tie on yksisuuntainen. Vielä @!#?% käkäili siinä jotain... Mur.
Comment
-
Jes, varsinkin kun seuraava ulosajoliittymä oli 200 metrin päässä, josta edes hitusen verran logista päättelykykyä omaava henkilö voi kuvitella pääsevänsä suhteellisen helposti takaisin siihen suuntaan, minne oli pyrkimäsä - vaikka pienen lenkin kautta. @#!?% mikä pässi.Viimeksi muokannut QHad; 5.1.2017, 20:18.
Comment
-
Samanlainen tapaus viime viikonloppuna kun pitkäkilpinen auto oli ajanut Hyväntuulentiellä kaupungin päässä Merituulentien liittymästä ohi ja peruutti sitten hätärit päällä tien sivussa. No se ei varmaa tienny että seuraavasta risteyksestä mäkkärin kulmalta vasemmalle kääntymällä ois päässy samalle tielle ilman tuollaisen stuntin suorittamista. Tossa on sentään kaks kaistaa niin pääs ohi mut ihmetytti se silti vähä.
Comment
-
Olipahan taas melkoisia "säätäjiä" liikenteessä, kun vähän tuli lunta.
Tuusulanväylää etelään ja moottoritien alkaessa (100:n rajoitus) Bemari jäi junnaamaan 80:aa vasemmalle kaistalle vaikka oikealla oli tilaa vaikka kuinka. En viitsinyt alkaa pyytämään latua vaan katsoin helpommaksi kiihdyttää oikealta ohi. Ties vaikka siellä olisi joku jännittänyt rystyset valkoisena ajouran vieressä olevaa lunta ja kaistanvaihto olisi ollut kohtuuttoman vaikea suoritus ;) Tiedän että teko oli aika provosoiva ja ei edes kovin laillinen. Yleensä pyrin sellaista välttämään. Sitä edelsi kuitenkin odottelua kohtuullisen välimatkan päässä, josko älyäisi väistyä itse... Rinnalle päästyäni Bemarista yht'äkkiä löytyikin kaasupoljin ja nopeus nousi sinne satasen tienoille. Ei kuitenkaan ruvennut sen kummemmin kisailemaan vaan antoi lopulta suosiolla periksi.
Paluumatkalla Töölönlahden rannassa kohti Sturenkatua Nissanin kuskilla oli vähän kaistat hukassa vaikka ihan hyvinhän ne näkyi. Vaihtoi alkavalle 3:nnelle kaistalle, mutta jäikin niiden väliin. Liekö reunassa oleva lumi jännittänyt liikaa, kun ei uskaltanut tehdä kaistanvaihtoa loppuun saakka? Siinä oli kuitenkin 2 uraa/kaista, niin ei pitäis olla liian vaikea hahmottaa.
Lisäksi pari pienempää tapausta, joita ei viitsi edes mainita...
Comment
-
Kaksi aikamatkustajaa: toinen ajoi istuttavalla sähköpotkulaudalla ja toinen seisottavalla kolmipyöräisellä sähkölaudalla.
Menivät jalka-/pyörätiellä lumipöperössä ja varsin hyvää kyytiä. Välillä kolmipyöräinen koukkasi pientareen puolelta off-roadille hangen sekaan. Kulki sielläkin ilman ongelmaa ja sivuluisulla takaisin!
Todella hämmentävä fiilis nähdä livenä, kuinka hyviä nuo oikeasti nykyään ovat. Kulkevat aivan pirun hyvin. Toisen kaverin alle olen meinannut kerran jo jäädäkin, kun paahtaa pimeällä stealthina ilman mitään valoja jalkakäytävällä sen 30km/h.
Villi veikkaus on, että lähtee vuoden sisällä lapasesta koko touhu ja kielletään. Harmi, koska ilman perseilyä nuo olisi todella näppäriä pelejä.
Comment
-
Joidenkin tuttujen kanssa olen keskustellut ja kun ovat erehtyneet tunnustamaan ajavansa sumuvalot päällä pimeällä, niin olen kehottanut tuolloin testaamaan valokytkimen kääntämistä parkeille, jolloin päällä ovat vain parkit ja sumarit. Siinä sitä sitten havaitsee, kuinka paljon hyötyä niistä etusumuvaloista maanteillä on.
Comment
-
On niistä. Yhden hirvikolarin ajaneena sen takia kun ei ollut pimeällä mitään mahdollisuuksia nähdä vastaantulian ohi kun vastaan tulee pelkkä valopallo. Vaikuttaa pimeänäköön niin auton kuljettajalla, kuin vastaantuliallakin. Ja kun niistä ei ole edes siinä sumussa mitään hyötyä. Tai no jos haluaa nähdä enemmän sitä sumua eikä sen läpi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viestiTämähän on helposti käännettävissä niin, ettei niistä myöskään ole haittaa...
Niin ja tuokin että jos vaikka ajatteleekin ettei niistä ole hyötyä/haittaa, niin miksi polttaa niitä? Koska niin coolit...?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiSumuvalokytkentä saisi olla sellainen että etusumuvalojen palaessa sammutetaan auton omat lähivalot.
Comment
-
Ihan liikaa sinisiä hälytysajoneuvojen valoja. Aamulla töihin mennessä kolaripaikalla, n. 10-15 min kun oli rysähtänyt. Kotiopäin tullessa vastaan tuli ambulansseja, pelastuslaitosta ja poliiseja. Inkeroisten ohi olin tullut 10min. aiemmin. 2 kuollutta iltapäivän kolarissa + loukkantuneet, aamulla 7 loukkaantunutta, yksi vakavasti. Ollaan varovaisia.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Japi Näytä viestiNythän tuolla liikkuu autoilijoita jotka syyskuussa huomasivat yhtenä iltana tarvitsevansa sumuvaloja ja ne on edelleen tammikuussa päällä.
Ja sit kun sitä takasumuvaloa tarttis niin ei saada sytytettyä sitä ei sitten millään. Esim. la aamuna lumipöllyssä oli hyvä ajaa Forssaan ja takaisin kun ei nähnyt edellä menevää juuri ollenkaan.
Comment
-
Kun nyt alkuun töisuhdeautoilijat muistaisivat sen toyotan valokytkimen kääntää sieltä mukamas "AUTO" asennosta lähivaloille... jokainen Tojota mitä taas nähnyt vimosen 2 viikon aikana on pelkillä huomiovaloilla...
Samaan hengenvetoon voin todeta, että Mersukin voisi ajatella milloin mittarivalot sytyttää, jos on pelkät huomiovalot, tai parkit päällä, ni voisi pitää mittariston pimeänä valaistuksesta riippumatta. Ai montako kertaa olen unohtanut vääntää valot päälle kaamoksen keskellä, onneksi on löytynyt huomaavaisia vastaantulijoita jotka väläyttäneet edes kerran valoja, et vois se musta märssy näkyä paremminki...
Comment
-
Leveäkaistatiellä Aurasta Turun suuntaan joku oli neropatti pysäköinyt tien kaiteelliseen kohtaan (= kapea piennar) jonkun Renault Kangoon tai vastaavan paiseen. Vaikka tiellä onkin jonkilainen valaistus, niin varoituskolmio järkevän matkan päässä takana, tai edes varotusvilkut päällä olis kiva yllätys! Muutkin kuin minä tekivät pienen hirvenväistökokeen auton kohdalla, kun eihän siinä ravan lentäessä kys. paskasta näkynyt edes takaheijastimet.
Comment
-
Tuli lahti-tamperetiellä haisuli pälkäneen keskustan risteyksestä eteen. Aika tiukkaan väliin työnsi, joutui ihan jarruttamaan ja ei saanut vauhtia aikaiseksi 70 enempää kun jo siirtyi aapiskukon erkanemiskaistalle. Räppäsin pitkiä siinä kohtaa, kun laittoi vilkun pälle. kun olin ohi alkoi valoshow takana. Heitin sitten ympäri ja kävin kysymässä että mitäs? Sanoi, kun tuo hiase ei kiihdy. Ehdotin että käyttää seuraavankerran siinä ihan isontien vieressä kulkevaa tietä jossa on 50 rajoitus. Olisi ollut lyhyempi reitti. Mikähän siinä on että lähes tyhjälle tielle pitää sen ainoan auton eteen tuutata ja vieläpä sellasella kulholla millä ei pääse alta pois. Itse kuitenkin ajoin max 83kmh 80rajotuksella.
Comment
-
Ei sinänsä yllätyksenä tullut. Olisin kuitannut ohi heti aapiskukon risteyksen jälkeen, mutta tyhmyys ärsyttää :D lahteenpäinhän on ihan samallainen tilanne. Ääsmarketilta lähetään kotiin aitoota kohti ja pakko saada ajaa sitä isoa tietä 60kmh sinne ABC kylmäasemalle. Vaikka pienellä kierrolla pääsis samaan risteykseen toistakin reittiä ja saisi ajaa vaan isontien yli.
Comment
Comment