Niin siis jos on jonossa viimeisenä niin tuota hajurakoa voi jättää. Paitsi tietty jos ei ajattele kanssa autoilioita yhtään :D Ja tuossa videon rampilla, kun jättää sen heti valojen jälkeen niin takanakin oliat kerkeää samaan vauhtiin itsesi kanssa jos niillä kantti kestää. Päästät sen puntopapan himmailemaan noissa mutkissa ihan vapaaseen omaan tahtiin ja sitten itse liityt riittävällä nopeudella, joka samalla tarkoittaa että takana olialla on ihan "oppikirjan" mukaiset mahdollisuudet myös.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Kovasti rohkeita teinipyöräilijöitä. Kaksi pisti suoraan päin punaisia eteen kaupungissa, kun itsellä vihreät päällä. Punaisia päin kävelijöitä riittää sitten enemmänkin. Joko on itsesuojeluvietti kadoksissa tai uskossa horjumaton. En enää yhtään ihmettele otsikoita, kun joku on jäänyt suojatiellä auton alle. Valojen väri taitaa vain otsikoista puuttua.
Comment
-
En sen enempää sateessa nähnyt kuin, että valkoinen farkkuaudi (oiskohan ollut C7?) tuli kehäII:lle etelän suuntaan Olarinluoman rampista, ja ajeli pitkän matkaa piennarta pitkin. Huomasin vaan, kun olin vaihtamassa kaistaa vasemmalta oikealle, jotta siellä on nyt jotain ihmeellistä.
Loistosuoritus. Jatkoi sitten reipasta tahtia eteenpäin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viestiKovasti rohkeita teinipyöräilijöitä. Kaksi pisti suoraan päin punaisia eteen kaupungissa, kun itsellä vihreät päällä. Punaisia päin kävelijöitä riittää sitten enemmänkin. Joko on itsesuojeluvietti kadoksissa tai uskossa horjumaton. En enää yhtään ihmettele otsikoita, kun joku on jäänyt suojatiellä auton alle. Valojen väri taitaa vain otsikoista puuttua.
Comment
-
Tänään (kin) näin pari niin törkeetä punaisiin vetoa jotta mm se vahvisti aiettani autokameran hankkimiseen, huomenna kattelemaan. Niin ja en kuulu, siis niihin kyttääjiin. Hopsiksen jutut alleviivaan kympillä mitä tulee noihin tahattomiin ylityksiin, näissä punasiin kaahaamisissa on jo tappomeinikiä. Tämmösiin se sen valvonnan pääpaino pitää keskittyä eikä "vuoden poliisi" meininkiin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Hervast Näytä viestiJärkyttävän lommoisia ja naarmuisia autoja. On nämä espanjalaiset, tai ainakin Barcelonalaiset melkoisia autonpitäjiä...
Liekkö tuosta syystä autokantakin suht iäkästä ?
Comment
-
Mikkelissä kääntyi eteen nainen civicillä, seuraava vasuri ja taas nainen ajoi eteen onneksi fabian kuski oli hereillä muuten olisi kolissu. Joku uuno Q5 sella ohitteli jkl-keuruu välillä keltasilla viivoilla pariin kertaan...
Edit. Poliisin tehovalvonta ei ainakaan näkyny reitillä imatra-mikkeli-jkl-tuuri-kauhajoki 500km. No yksi poliisi maija tuli vastaan 50km ennen kotoa...Viimeksi muokannut To87; 21.4.2016, 23:05.
Comment
-
Joutunut jonkin verran nyt ajamaan ruuhka-aikoina Helsinki-Järvenpää väliä ja alkanut vituttamaan Järvenpään paluuliikenne.
Helsingistä Järvenpäähän tultaessa rampilta pitää keskustan suuntaan haluttaessa kääntyä Pohjoisväylää vasemmalle. Risteyksessä kohdalla Pohjoisväylä on nelikaistainen, joten siinä ruuhka-aikoinan on melkoisen pitkä jono rampissa odottamassa. Oikeallekin voi lähteä, mutta sitten tulee kiertoa Vanhan Lahdentien kautta, ja siihen liittyminen jälleen vasemmalle kääntyen, joka ruuhka-aikaan ei todellakaan nopeaa. Sillä suunnalla on suht harvassa asuntoja, joten vain harva siis menee oikealle.
Käytännössä siis pitää vain jonottaa vasemmalle pääsyä rampista. Ei siinä nyt kovin montaa minuuttia tarvitse jonotella, mutta riittävästi paljastaakseen sikaperseilijät. Jos ei välitä muista, rampista voi nykyään nimittäin lähteä oikealle, sitten vetää parin sadan metrin jälkeen laiton u-käännös (kyltillä kielletty juuri tämän vuoksi) voimalan risteyksessä ja palata takaisin. Melko vittumaista, sillä tuolla tavoin saa jumitettua koko vasemmalle rampista oikein jonottavien menon. U-käännöksen jälkeen nimittäin olet etu-oikeutetulla tiellä rampista tulijoihin nähden.
Laskin, että nykyään tuon tekee 5-10 autoa sinä aikana, mitä kuluu oikein jonottaessa ennen vasemmalle kääntymiseen pääsyä. Rampissa seisten sitä varsinaista u-käännöstä ei näe kuin vasta ihan piikkipaikalta risteyksessä, mutta helppo painaa mieleen jonon oikealta ohittavat, jotka sitten yllättäen näkyvätkin risteävällä tiellä ajaen vasemmalle.
Meinaisin, että kun kohdalle sattuu, vedän jatkossa vain kylmästi vasemmalle rampista kolmion takaa keskari pystyssä u-käännöksen tehneiden eteen.
Tämä risteys: https://www.google.fi/maps/@60.45350...7i13312!8i6656Viimeksi muokannut jasso; 21.4.2016, 23:17.
Comment
-
Eilen Lahdessa junalta neljän aikaan kaupunkiin kävellessäni Vesijärvenkadulla just ennen Loviisankatua oikeella puolella tumma A4 kadun varressa parkissa. Sisällä heppu poliisinliivit päällä kirjaamassa jotain. Ei siellä asiakasta ollut sisällä, yksin se siinä tusas jotain enkä myöskään nähnyt nopeasti vilasten tutkaakaan viritettynä mihkään. Mutta siviiliauto se oli, kokonaan ilman tunnuksia. Kilvet tais olla jotain-199...
Comment
-
Eilen joskus viiden maissa iltapäivällä lahdenväylää posottaessa kävi hieman kuumottava tilanne kun kesken kuivan ajokelin alkoikin tulla voimaa taivaalta. Eikähän siinä mitään, mutta alla oli parhaat päivänsä nähneet kesärenkaat. Lunta oli tiellä pari senttiä pahimmillaan, mut onneksi tien pinta pysyi plussan puolella. E34 bemmi ja joku VW eivät olleet yhtä onnekkaita kun olivat kai tehneet hieman piruetteja ja seisoivat tiensivussa, ensinmainittu keula kurtussa.
Barcelonassa oli kyllä vanhoja autoja, siellä kun ei sitä nähtävää muuten juuri ole niin bongailtiin vanhoja autoja. Opel Ascona siellä ainakin oli parkissa ja typ. 89 sedanina ja coupe mallisena ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiMinä näin A8L:än. Takaluukussa komeili vielä W12 badge. Eikä siinä mitään, vaan se oli vielä punainen! YP-99, rouvashenkilön ohjaamana ellen väärin nähnyt. Aika ilmestys.
Comment
-
Yp-99 asunee Kuusisaari-Lehtisaari hujakoilla, muistelen nähneeni pihassa muutamaankin otteeseen ohi pyöräillessäni. Pikemmin ruusun-, kuin kirkkaanpunainen, muistelisin.
Comment
-
Teinin VW Golfilla, joka halusi tulla stockan parkkiin menevien kaistalta Tampellaan päin ajavien kaistalle Rautatienkadulla. Jätin tilaa, että tämä pääsee vaihtamaan kaistaa mun eteen, mutta päättikin sitten puolessa välissä kaistan vaihtoa lyödä jarrua, mennä takaisin vasemmalle kääntyvien kaistalle ja huudattaa tööttiä. Siellä sitä sitten viitottiin ties mitä ranskaksi kun ajoin ohi.
Eka kerta kun eteen tunkeva lyö jarrut pohjaan ja tööttää, eikö sen pitäisi mennä toistepäin?
Comment
-
Kamera-auto Järvenpäässä 40:n alueella sunnuntaina iltapäivällä. Ihmisiä ihan kohtalaisesti liikkeellä mm. tivolin takia. Hyvä että välillä valvovat taajamassa, jossa sille enemmän tarvetta eikä aina jossain korpisuoralla. Silti paikka oli ehkä vähän rahastustarkoituksessa valittu :/
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viestiJoutunut jonkin verran nyt ajamaan ruuhka-aikoina Helsinki-Järvenpää väliä ja alkanut vituttamaan Järvenpään paluuliikenne.
Helsingistä Järvenpäähän tultaessa rampilta pitää keskustan suuntaan haluttaessa kääntyä Pohjoisväylää vasemmalle. Risteyksessä kohdalla Pohjoisväylä on nelikaistainen, joten siinä ruuhka-aikoinan on melkoisen pitkä jono rampissa odottamassa. Oikeallekin voi lähteä, mutta sitten tulee kiertoa Vanhan Lahdentien kautta, ja siihen liittyminen jälleen vasemmalle kääntyen, joka ruuhka-aikaan ei todellakaan nopeaa. Sillä suunnalla on suht harvassa asuntoja, joten vain harva siis menee oikealle.
Käytännössä siis pitää vain jonottaa vasemmalle pääsyä rampista. Ei siinä nyt kovin montaa minuuttia tarvitse jonotella, mutta riittävästi paljastaakseen sikaperseilijät. Jos ei välitä muista, rampista voi nykyään nimittäin lähteä oikealle, sitten vetää parin sadan metrin jälkeen laiton u-käännös (kyltillä kielletty juuri tämän vuoksi) voimalan risteyksessä ja palata takaisin. Melko vittumaista, sillä tuolla tavoin saa jumitettua koko vasemmalle rampista oikein jonottavien menon. U-käännöksen jälkeen nimittäin olet etu-oikeutetulla tiellä rampista tulijoihin nähden.
Vaihtoehtoisesti myös Haarajoki-Vanha Lahdentie-Sipoontie, jos siellä vasemmalle kääntyminen helpompaa ja sopii tarkoitukseen paremmin.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja maspe Näytä viestiIkävä, kun tuollainen sattuu viimeisenä työpäivänä.
Ei ole tänään eikä yksittäinen tapahtuma. Parina viikonloppuna olen nykäissyt kelkan mökille. Moottoritiellä kärry perässä 80+ ajellessa ohittajilla on joku kumma tarve vaihtaa kaistaa heti ohittaessa ja palata noin kymmenen metrin päähän eteen. Mikä ihme siinä on, että kun kerran ajetaan kovempaa (100), niin ei voida ajaa sitä vasenta kaistaa edes muutamaa sekuntia kauemmin, jotta oltaisiin jo muutaman kymmenen metrin päässä eikä kaikki loskat ja kivet olisi keulassa ja tuulilasissa?
Comment
Comment