Ferrari Testarossa tuli vastaan Nastolan ABC:n rampilla. Meinas tulla vetelät housuun, kun kurmootti just mun kohalla. Itse olin niin unessa juuri töistä päässeenä etten huomannut kun vasta Ferrarin ohi mentyä. Aika messevät olivat soundit, ja mukavasti paukku putkessa kun päästi kaasun!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Itse näin tänä aamuna ensin octavian joka vilkutti vasemmalle mutta käänty oikeelle (naisen logiikka?) ja sitten valkonen audi tuli 50 metriä mun takana turun motarin munkan valoihin ja itse olin jo pysähtynyt punasiin niin sieltä vielä vetäs vauhdilla niihin punasiin. Olin kyllä erittäin hämmästynyt. Muistelen että olen nähnyt vastaavan vetäsyn samalta autolta aiemminkin. Siitä kun olisi joku polkupyöräilijä tullut suojatielle niin ei olisi mitään ollut tehtävissä.
Comment
-
Aamulla puoli yhdeksän maissa näin ja kuulin kun meidän kylän päiväkodin risteyksestä poistui nelosurssi. Noin 10 minuuttia myöhemmin mieshenkilö reippailee VT3:lla Rajasalmen kohdalla varoituskolmion kanssa. Samainen urssi löytyy noin sata metriä edempää ilman kuskin puolen eturengasta, rengas puolestaan löytyy noin sadan metrin päästä eteen päin moottoritien keskikaiteen vierestä. Unohtuikohan jälkikiristys?
Comment
-
^Sanotaan nyt näin että jälkikiristys on turha silloin kun renkaanvaihdon tekee kunnolla. Eli tarkastaa että kontaktipinnat on puhtaat ja pyörät on oikeasti vedetty momenttiin. Rengasfirmoissa harvemmin noita kontaktipintoja putsataan, eikä ammattitaito muutenkaan yleensä riitä siihen että soviterenkaat, ja pultit tulisi katsottua kunnolla paikoilleen, (pelkkä pulttien kiristäminen jollain tapaa momenttiavaimella ei aja tätä asiaa) jonka takia rengasliikkeet toitottaa jatkuvasti tuota jälkikiristystä.
Etupyörä myös tärisee niin paljon ennen irtoamista, että se pitäisi kuskin jo melkein itse tajuta ennen irtoamista. Etenkin jos kyse on harrastevehkeellä huristelevasta miekkosesta.
Itsellä kävi aikoinaan niin että jyrkässä kaartuvassa alamäessä auton ohjaus oli ihan hervoton ja meinasi mennä kaiteeseen. Pysäytin ja katselin että mikä siellä mahtaa olla, muttei mitään näkynyt. Aloin siirtämään autoa parkkipaikalle kun eturengas irtosi heti. Pulttien edessä oli suojalevy joten en ollut nähnyt mitään, ja olin myös kiristänyt tuon vanteen kunnolla, mutta tuolloin en ollut kiinnittänyt kontaktipintoihin tarpeeksi huomiota.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pykiz Näytä viesti--Tänään näin Ivecon seisomassa hätävilkut päällä tiensivussa, äkkisistään kun katsoi, niin näytti kardaani roikkuvan maassa.
Jos vetävät pyörät maassa joutuu hinaamaan eikä moottori toimi, niin vaihde vapaalla vaihdelaatikon painevoitelu ei pelitä, minkä takia joutuu katkaisemaan.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sound Näytä viestiKyllä se ennen oli ainakin pari pyttyä vajaa ollakseen tuplakonsonantti.
Comment
-
-
S4:hän se on, aikanaan kerran clubin talvipäivilläkin nähty.
Torstaina paluumatkalla työnalla olevasta harraste- ja audien hautausmaalta ajaessani pitkin paikallista ns. cruising reittiä kahdesti isosilmäinen peura halusi/yritti päästä keulakoristeeksi. Onneksi talvella viimeksi treenatut tehokkaat jarrutukset väistöillä onnistuivat. Jälkimmäisessä myös reipas matkavauhdin pudotus edeltävästä kohdasta avitti.Viimeksi muokannut jta; 25.4.2015, 14:01.
Comment
-
Hämeenlinnan kaupungissa on pyörinyt jo hetken harmaa 80/90 sedanisämpylä, keulalla jonkinsortin valotaideteos(kaivonkannen kokoiset lisäpitkät ja sumarit, led päiväajovalot ja nyt uusinpama xenonit h4 umpioissa. Ajoi motarilla aika reippaasti ohi, oli muuten venton kaapiini hyvin valastu kun ihan perään piti ajaa. Valokeila vaan ei oikeen tiehen tainnut osoittaa ollenkaan. Vilkut tältä kaverilta oli kyllä rikki, kun kuudessa käännöksessä ei näkynyt vilaustakaan.
Comment
-
Ylivarovaisia vanhempia jalkaisin liikkeellä. Vauvanrattaiden + 4-5v muksun kanssa lähestymässä suojatietä taajamassa. Lapsi hyppäsi terhakasti jäpittämään siihen suojatien eteen ja tuijotti tiukasti kohti samalla, kun hidastelin ryömintävauhtiin. Näytin että yli vaan, niin äiskä hyökkää takaa ja repii raivoisasti muksun kävelytien toiseen reunaan mahdollisimman kauas suojatiestä ja jäi sinne tuijottamaan. Oli hiukan hölmö olo katsella siinä auto pysähdyksissä että ovatko nyt menossa yli vai eivät. Kymmeneen sekuntiin ei tapahtunut mitään liikettä, niin jatkoin sitten itse matkaa ja katselin peräpeilistä kun tuo seurue lähti heti mentyäni ylittämään tietä. Mitähän tässä nyt taas tuli tehtyä väärin..?
Comment
-
(Ei mitään.)
Siis noihan tilanteet on Suomessa kilpailutilanteita, joissa häviäjinä suojatien ylittäjät, jotka ovat joutuneet "nöyrtymään" kohteliaan autolijan neutraaliin eleeseen tai autoilijat, jotka on pakotettu turhan pysähtymisen jälkeen kiihdyttämään suojatien yli.
Ite kanssa vähän kyllästynyt, ja nykyään tulee suhteellisen lyhyt aika odotettua jalankulkijan empimistä (varsinkin hyvin ennalta-arvattavissa tilanteissa) ja nostettua kytkintä. Tyyliin: "yritin olla huomaavainen, mutta se oli ilmeisesti liian henkilökohtaista." :)
Comment
Comment