Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Ei itse liikenteessä nähtyä, mutta facebookissa tuli vastaan tämä pätkä. En yhtään ihmettele, jos rekkakuskia ottaa hieman päähän... Mielestäni tuollaisella toiminnalla olisi jo ihan ansainnut ottaa useamman kymppitonnin edestä massaa takaluukusta sisään opetuksellisista syistä.
https://www.facebook.com/photo.php?v...type=2&theater (pitäisi kai näkyä kaikille jopa ilman sisäänkirjautumistakin)Viimeksi muokannut hattis; 14.6.2014, 04:35.
Comment
-
Aikamoista lynkkausmeininkiä jatkokeskustelussa. Ymmärrän henkilön lynkkauksen mutta en ihan tuota uhoamista että jätetään jonkun tietyn yrityksen tuotteet ostamatta jos yksi työntekijä perseilee liikenteessä.
Mitäpä jos rekisterinumerohaulla olisi löytynyt omistajaksi vaikka Punainen Risti?
Comment
-
Olihan tuo melko törkeää ruveta noin jarruttelemaan ja tukkimaan kaistoja molemmilta puolilta, yhdistelmä ei pysähdy sormia napsauttamalla. Toki kaikille sattuu arviointivirheitä, olen itsekin pari kertaa vetänyt jonkun nenän eteen, kiitos puhtaan arviointivirheen. Näitä sattuu, ero tulee siinä, että jotkut osaa hävetä (kuten minä) käytöstään, toiset jatkaa vielä vittuilua.
Comment
-
Joo ja olipas nolo selitys ohittajalta, aika riskialtista alkaa rekkaa vastaan ottamaan jarrutuskilpailua ja tukkia vielä tiekin tahallaan, kun rekka yrittää estää osumaa. Olisi kyllä saanut rekka ajaa perään, oikeudessa tuo video olisi tehnyt tehtävänsä kyllä.
Kyllä itselläkin tullut virhearviointeja ohituksissa mutta ei kyllä tule mieleen vastaavissa tapauksissa alkaa kaivamaan verta enempää vaan jatkaa nolona matkaa.
Comment
-
Kyllä itselläkin tullut virhearviointeja ohituksissa mutta ei kyllä tule mieleen vastaavissa tapauksissa alkaa kaivamaan verta enempää vaan jatkaa nolona matkaa.
Ja noista virhearvioinneista senverran, että ysitie välillä Kuopio-Jyväskylä on joskus niitä ihan täynnä.
Comment
-
Täysin samaa mieltä myöskin hopsiksen kanssa. Toki ihminen edustaa aina itseään ja ehkäpä jopa yritystä tietyissä tilanteissa. Tässä tapauksessa en näe mitään syytä vetää yritystä mukaan tähän. Jos itse perseilisin liikenteessä, niin olisiko se HOK-Elannon vika ja tämän takia vedettäisiin yritys lokaan? Varmaan, jos autonani olisi kauppakassipalvelun transitti, mutta lähtökohtaisesti ei, se olisi omaa tyhmyyttäni niinkuin nyt tällä kaverilla. Eri asia on kuljetusfirmat, jotka edustavat itseään tien päällä.
Comment
-
Siinä on Skodakuskilla tähän asti paskin kuulemani tekosyy. Ilmeisesti on kuitenkin tykönään saanut asiaa ajatella koska oli vaivautunut vastauksenkin kirjoittamaan.
Aiemmin pidin typeränä käytöksenä uhata aiheuttaa yksittäisen henkilön työnantajalle taloudellista menetystä yhden työntekijän käytöksen perusteella mutta tuon selityksen jälkeen ansaitsisi kyllä jotain rankkua, ehkä sieltä työnantajan kautta jos alkaa enemmän firma saamaan tuollaisen takia imagotappiota. Jos ei voi myöntää että tuli tehtyä väärin niin mitä sellaista säälimään.
Comment
-
Perseilyä nyt on aina ollut, mutta nykyään tuntuu lisääntynyt käsittämätön pikkulapsimainen selittely, vaikka on jo jääty housut kintuissa kiinni. Se jos mikä vituttaa.
Tiedä sitten onko vain harhaa, mutta tuntuu hieman yleistyneen liikenteessä jotenkin sellainen lapsellinen pientenkin asioiden jälkipuinti uusiin sfääreihin. Jos jotain tapahtuu, niin tuhlataan mieluummin omaa aikaa vaikka loputtomiin asian jauhamiseen ja paisutteluun sen sijaan, että antaisi vain olla. Yhtä nopeasti tilanteet menisi ohi kuin ilmaantuivatkin, mutta mieluummin suggeroidaan verenpaine tappiin.
Kun tutustuu youtuben roadrage -videoiden tarjontaan, itselleni lähinnä tulee ajatus, että ehkä "uhka idästä" taitaakin olla ihan vain historiallisen geneettisen perimän muodossa... :)
Comment
-
Typerää on tuo rekkakuskin valojenvilkuttelu ja torvensoitto, vielä typerämpää skodakuskin jarruttelu.. Mikä meitä fiksuja ihmisiä vaivaa tuolla liikenteessä..
Ja vielä typerämpi on tosiaan tuo lynkkauskeskustelu facebookissa, hohhoijaa..
Samanlaista ihme veivaamista tapahtuu liikenteessä tänäpäivänä jatkuvasti, jengi provosoituu ihan typeristä asioista ja polttaa hihojaan toisten tekemisistä..
Comment
-
Hesarikin tarttui aiheeseen vähän eri kulmasta: http://www.hs.fi/kotimaa/Rekkavideon...f=hs-art-top-3
Comment
-
Niimpä. Kyllähän toi tunteita herättää mutta ei kannata sen enempää arvoa antaa. Yksilösuorituksia tulee olemaan jatkossakin, kävi tälle läheltä-piti tapaukselle sitten lopulta kuinka tahansa. Sen verran vedän kotiinpäin että onni onnettomuudessa ettei kauppamatkustajalle ollut osunut eräs premium merkki työsuhdeautoksi.
Comment
-
Ja näissä on aina kaksi puolta ketkä kommentoi. Ne, ketkä on isojen puolella ja ne, ketkä pienten. Siksi en viitsi alkaa vääntämään yhtään mitään, koska satun itsekkin ajamaan isoa työkseni. Loputon suo tulisi siitä taas vaihteeksi ja turhaa mielipahaa. Joten siksi en lähde kommentoimaan sen enempiä. En suuntaan en toiseen.
Ja kun tämän ison kuski sattuu olemaan kaverini, saattaisi aiheuttaa jotain kotiinpäin pelaamista. Mutta joo, nyt hiljenen tämän puolesta :)
Hauskaa illan jatkoa kaikille :)
Comment
-
Kuten jo tuossa muutama ylempänä totesikin, tämä rekka vs. skodakuski episodi on malliesimerkki siitä, kuinka helposti tilanteet liikenteessä eskaloituvat:
1. Lähtökohtaisesti tilanteessa skodakuski ei ohittamaan lähtiessään huomannut valotonta moottoripyörää. Kyseessä tässä vaiheessa kaksi inhimillistä erehdystä, josta onneksi selvittiin ilman vahinkoja.
2. Tilanteesta ärtynyt raskaan kaluston kuljettaja alkaa osoittaa ärtymystään torvella ja valoilla...
3. ...joka saa skoda kuskin jarruttamaan raskaan ajoneuvon eteen. Peittäen väistömahdollisuuden. (Tai kuten skodakuski sanoo jarruttaneensa, jotta näkisi kävikö moottoripyöräilijälle kuinkaan. Vasemmalle siirtymisen olis tehnyt nähdäkseen peilistä raskaan ajoneuvon ohi.)
4. Raskaan ajoneuvvon kuljettaja lataa videon nettiin.
5. Video saa tuhansia katsojia ja osa katsojista alkaa selvittämään "kusipäätä", jotta julkinen "some-lynkkaus" voidaan mahdollisimman nopeasti suorittaa. Mukaan kaivetaan myös yritys, jonka palveluksessa skodakuski työskentelle.
6. Nettikeskusteluissa aletaan hakemaan puolia pienautoilajat vs. raskas kalusto vääntöön...
7. ?
Kuka täällä on oikeasti sitä mieltä että kyseisessä tilanteessa ei ole missään vaiheessa vahingon jälkeen käynyt mitään ylilyöntejä? Läheltäpiti tilanteita tapahtuu liikenteessä päivittäin. Viime viikollakin jouduin itse kertaalleen väistämään pientareen puolelle, kun vastaantulija oikaisi hieman turhan paljon mutkassa. Vastaantulijan kasvoilta kyllä näki järkytyksen ja uskon, että hän oppi jotain tilanteesta. Mitä olisi tuossa tilanteessa hyödyttänyt, että olisin vaikkapa kääntynyt perään kertoakseni tälle "kusipäälle" kuinka surkea kuski ja idiootti hän on? Todennäköisesti kyseessä oli ihan normaali kuski, joka kykenee kyllä auto ajamaan, mutta nyt vain sattui käymään pieni arviointi- tai keskittymisvirhe.
Toivottavasti onnistuin edes jollekkin tämän viestin lukijalle herättämään ajatuksen, että läheltäpiti-tilanteista ei välttämättä tarvitse aina hakea syyllistä rankaistavaksi. Sen sijaan tilanteesta voitaisiin yrittää oppia jotain tulevan kannalta. Toivottavasti esim. videon moottoripyöräilijä parantaa jatkossa omaa turvallisuuttaan pitämällä valoja päällä.
Comment
-
tuon selityksen jälkeen ansaitsisi kyllä jotain rankkua, ehkä sieltä työnantajan kautta jos alkaa enemmän firma saamaan tuollaisen takia imagotappiota. Jos ei voi myöntää että tuli tehtyä väärin niin mitä sellaista säälimään.
Tosiaan kieltämättä hieman ontuva selitys, että yritti takaisin vasemmalle kaistalle siirtymällä nähdä kuinka pyörälle kävi, samalla kun peräpeilissä näkyy sillä samaisella vasemmalla kaistalla törmäystä välttävä rekka/täysperä. Saattoi olla hieman heikko näkyvyys sitäkin kautta...
Ja Kuppis, ei tarvitse vääntää, mutta perusteltuja mielipiteitä on aina mukava lukea. Olisihan se argumentoinnin keinoin hyvä saada eri osapuolet myös ymmärtämään toisiaan. :)
*ja edit*: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...701392178.htmlViimeksi muokannut hattis; 15.6.2014, 04:18.
Comment
-
Itsekin olen heilunut noiden raskaankaluston yhdistelmien parissa, en tosin kuskina. Tiedän aiheesta jonkun verran, miten se liikkuu ja sen yleisimmin koetun: miten se ei liiku. Tässä tapauksessa törkeää oli sotkakuskin piittaamattomuus joka saattoi vaaraan oman hengen lisäksi yhdistelmän (ilmeisesti puolikkaan?) kuskin. Tuollainen äkkijarrutus ja peitto on todella mulkkumaista, oli se sitten vittuilua tai ei, niin henkiä oli vaarassa ja siitä on syytä muistuttaa.
Toki jotenkin ei vaikuta hirveän kypsältä ko. ihmisen täysi lynkkaus somessa, rangaistuksen ansaitsee, mutta aina on se RAJA, jolloin motiivit muuttuu ja homma vaihtuu päänaukomiseksi. Tuntuu, että sosiaalinen media on kasvattanut nössö-kulttuurin, jossa on helppo huudella ja arvostella satojen ja tuhansien kilometrien päästä. Kuinkahan moni olisi valmis vahvoihin kannanottoihin reaalimaailmassa? Tuskin moni. Tässä mielipiteeni, kiitos ja näkemiin.
Comment
-
No tuo Skeida kuskin toiminta tuon ohituksen jälkeen, on se minkä takia kyseinen kuski ansaitsee pekkaa ja penaltia. Sattuuhan noita arviointi virheitä tuolla liikenteessä jokaiselle, mutta niiden tapahduttua täytyy vain painaa leuka rintaan ja ottaa ansaittu palaute vastaan. Tämä maanteiden ritari päättää kostaa oman perseilynsä rekkakuskille.
Tuo selitys nyt on tosiaan totaalista bullshittia, eikä siihen kukaan usko, tuskin itse ohittajakaan. Selitys ei vähän onnu, vaan se on täysin naurettava.
Comment
-
Omasta mielestä on ihan hyvä, että näitä tuodaan esille somessa. Vähentää toivottavasti törttöilijöiden määrää liikenteessä. Tuo yrityksen lynkkaus taas on jo liikaa + mielestäni rekisterinumeroa ei olisi tarvinnut julkistaa.
Mitä taas tulee tilanteen ylilyönteihin, niin mielestäni ainoa ylilyönti oli tuo Skoda kuskin jarruttelu rekan edessä. Rekan tööttäys ja valojen vilkuttelu ei todellakaan ole ylilyönti vaan kuuluu asiaan, jos tööttäilyä pitää ylilyöntinä niin ei kannata kyllä tuonne keski-eurooppaan lähteä matkalle. ;)
Comment
-
Osaa ne jotkut pilata teoillaan sinänsä hienon tapahtuman maineenkin.
Toiset järkkää tosissaan ja muutama sitten tyrii tosissaan.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014...08944_uu.shtml
http://www.savonsanomat.fi/savo/auto...eilmio/1835012
Pakko hieman muokata, ja tässä totuutta, myös järjestäjän näkökulmasta.Viimeksi muokannut kapaz; 15.6.2014, 14:47.
Comment
-
Onhan se on kyllä tärkeintä näissä läheltä-piti-tilateissa, että ehtii töötätä ja räpsytellä valoja. Eikä esimerkiksi jarrutella ja antaa tilaa virheen tehneelle. Olisiko tuo ohittaja provosoitunut noin, jos ohitettava olisi antanut vain reilusti tilaa tuolle täpärälle ohitukselle.
Ja mun mielestä keski-euroopassa ei ihan toisten opettamiseksi äänimerkkiä käytetä, vaan huomion herättämiseksi. Mutta voin olla väärässäkin.
Comment
-
Olisiko tuo ohittaja provosoitunut noin, jos ohitettava olisi antanut vain reilusti tilaa tuolle täpärälle ohitukselle.
Comment
Comment