Jesse: Joo, alkaa tuntuun ettei tuo b5 olekaan enää niin yleinen kun vertaa johonkin koko kansan R8:siin... :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
5kpl niitä onkin tällä hetkellä Suomessa + maahantuonnin autot, joten melkoisia tusinavehkeitähän ne ovatkin ;) Enpä myöskään usko että sellaista ihan heti vastaan tulee mintun vihreänä tai turkoosina. Perusvärit kun ovat erittäin hillittyjä ja exclusive -värikarttakin on melkoisen suppea.
Comment
-
Eilen pisti silmään porvoossa autokoulun auto, se oli audi tt. Kivahan sillä olis olut opetella ajamaan. En ole kyllä ihan varma oliko se koulun vai opetus auto, olin näkevinäni kyllä jonkun autokoulu tarran siinä persauksessa.
Vähän myöhemmin katsastuskonttorilla käväs B5 S4 tarrakilvillä.
Comment
-
Tänään aamulla Turussa (lämpötila +9 astetta) joku neropatti veteli liikenteessä avovolvolla katto alhaalla.
Comment
-
Pieni sattuma liikenteessä
Ajelin illansuussa Tampereelta Ylöjärvelle 3-tietä pitkin. Oli pimeää ja vettäkin tuli kuin Esterin hanurista, ei tahtoneet pyyhkijät saada näkyvyyttä paranemaan. Ajelin jonon mukana oikeaa kaistaa Mäkkylän peltojen kohdalla, kun päätin vaihtaa vasemmalle kaistalle. Vilkaisu vasempaan peiliin, vasemmalla kaistalla oleva auto oli kaukana takana, joten vilkkua päälle. Tottumuksen voimasta vilkaisin vasempaan peiliin vielä kerran ja näin kuinka kaukana takanani oikealla kaistalla ollut auto vaihtoi myös kaistaa. Ajattelin että onhan tuota välimatkaa vielä ja aloitin kääntymään vasemmalle. Korviini kantautui moottorin karjunta ja samassa vedin äkisti takaisin oikealle kaistalle ja ohitseni suhahti auto niin kovaa, että en kyennyt tunnistamaan mikä se oli. Kaatosateessa tämä teiden urhea ritari jatkoi reipashenkistä matkantekoaan sankan vesisumun saattelemana. Pahimmasta säikähdyksestä selvittyäni vaihdoin kaistaa ja huomasin kuinka vasemmalla kaistalla takanani ollut auto piti valoshowta -ihan turhaan, kiukunpuuskan aiheuttaja kun oli jo horisontissa.
Ylöjärven keskustan valoristeystä lähestyessäni huomasin samaisen auton ryhmittyneen keskustaan vetävälle kaistalle. Taisi kaverilla olla todellinen kiire, kun tuota välimatkaa ohituspaikan ja valoristeyksen välillä ei ollut kuin muutamia satoja metrejä. Ryhmityin samalle kaistalle ja huomasin että taudihan se siinä ja oikein B5-koppanen avanttiässänelkku. Onhan se todella hienoa katsella kuinka urheilullisen perheauton vauhtivaroja esitellään kanssa-autoilijoille, pisteet siitä! Mutta sen verran voisi kyllä -itsekukin- miettiä, että onko tieliikenne se oikea paikka voimannäytölle. Vasta hiljattain saatiin lukea Audi-kuskista, joka poistui Eurajoella taivaallisiin autojoukkoihin.
Jos nyt tätä vuodatusta "2 fast 2 furious" lukee, niin voin sanoa, että ainoastaan kuulemani moottorin älytön karjunta esti sen, ettei huomisen Aamulehdestä saatu lukea kuinka Ylöjärvellä syntyi romua. Ehkä minä olen jo liian vanha tienpäälle, taidanpa käydä TAYS:n geriatrian osastolta hakemassa vaippoja ja siirtyä kulkemaan proletariaatilla...
Comment
-
Juuri tulin onnettomuus paikalta. Kaverini vetäisi ulos->auto katolleen ja henkipois. :( Ei mikään häävi fiilinki nytten, melko epätodellinen olo itseasiassa. Vasta 5h sitten istuttiin tuossa kahvipöydässä juttelemassa ja nyt hän on kuollut. :( Ei tällaisia saisi sattua, ei vaan saisi.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007...97960_uu.shtmlViimeksi muokannut Cid; 2.11.2007, 11:12.
Comment
-
Ei saisi ei, todellakaan... Itse olen kuoleman(mulle tuntemattoman ihmisen kylläkin) joutunut näkemään, ja silti sekoaisin aivan täysin jos joutuisin todistamaan jonkun mulle läheisen ihmisen poismenoa tollaisella tavalla :( Ajatuskin vastaavasta saa jo sekoamisen partaalle...
Tsemppiä ja jaksamista sinnepäin, en osaa tähän hätään juurikaan muuta sanoa :( Eikä se auta vaikka osaisinkin :(
Comment
-
Jokainen tieliikenteessä kuollut on turha uhri
Jokainen voi omalla käyttäytymisellään merkittävästi vaikuttaa liikenteen turvallisuuteen. Mutta on olemassa kuitenkin sattuma, joka korjaa satoa rattijuoppojen, huumehörhöjen tai muuten vaan vastuuttomien tiellälliikkujien muodossa. Näihin emme ihan suoraan voi itse vaikuttaa. Varkauden seudulla kuoli muutamia vuosia sitten todella paljon nuoria miehiä auton ratissa. Näyttämisen halu oli niin suuri, että se vei loputkin arvostelukyvyn rippeet.
Nuori, vasta ajokortin saanut mies kokee olevansa omnipotentti. Valitettavasti asia ei ole näin. Jokainen pidempään autoillut tietää kuinka tuhoisa yhdistelmä on Vatasen jalat ja omat kädet. Taidot eivät yksinkertaisesti riitä. Tiedän tämän omasta kokemuksesta, itse olen myös ollut joskus nuori ja kaikkivoipa.
Tilastokeskuksen mukaan tammi-syyskuussa 2007 kuoli tieliikenteessä 289 henkilöä. Näistä onnettomuuksista 101 henkilöä menehtyi kohtaamisonnettomuudessa ja 93 henkilöä tieltäsuistumisen seurauksena. Loput ovat sitten risteys- yms. onnettomuuksia.
Niin, voidaan ajatella että nuo tieltäsuistumiset ovat seurausta harkintakyvyn puutteen seurauksena olleesta liian suuresta tilannenopeudesta. Toki myös kohtaamisonnettomuuksissa on varmasti tapahtunut virhearviointeja, eihän niitä muuten sattuisikaan.
Mutta opimmeko me tästä mitään? Emme varmasti, ennen kuin hengen menettää liian läheinen ihminen, Zoikkeli sen tietää nyt varmasti paremmin kuin kukaan muu. Osaanottoni Zoikkelille.
Comment
-
osanotto zoikkelille
Sitten omaa tarinaa. Aikoinaan ku olin just kortin saanut ni vetäsin alkutalven liukkailla melko reilua vauhtia (+80km/h) auton katolleen syvään ojaan. Turvavyö pelasti minut. Siihen loppui myös kaahailu.
Ei taida valitettavasti monikaan oppia ennenku sattuu tarpeeks lähelle. En usko että kukaan lukijoista nyt alkaa ajamaan nätimmin vain tämän lukemisen jälkeen, mutta itelle se yks kerta riitti. Kukaan ei saa minua enää kaahaileen yleisellä tiellä eikä ajamaan ilman turvavyötä. Autoni ei myöskään liiku metriäkään ellei kaikki ole vöissä.
Käykää kokeileen näitä simulaattoreita joissa saa roikkua vöistä pääalaspäin. Kuvitelkaa siihen lisäksi lentelemään kaikki se irtotavara mitä autossa yleensä on. Sitä on muuten yllättävän paljon! Päänvierestä lentävä MagLite ei ole niitä parhaimpia tuttavuuksia.
Comment
-
Kun olin nuori ja vasta kortin saanut, ns. nopeat autot olivat kulmakunnalla harvinaisia, saatikka, että sellainen olisi omaan käyttöön langennut. Tuo saattoi opettaa oikeaan liikennekäyttäytymiseen: ykskakkosella kadetilla tai diiseligolffilla ei paljoa revitelty. Parikymppisenä pääsin kokeilemaan kaverin 205 GTI:tä ja piru pääsi heti irti. Onneksi sain auton lainaan vain lyhyeksi aikaa.
Nykyäänhän moni auto kulkee sen parisataa, mutta ajotaidot ja asenteet ovat tuskin autojen suorituskykyyn suhteutettuna kohenneet.
Comment
-
Zoikkeli, pysäyttää muuten ihan totaalisesti kaikki muut ajatukset pitkäksi aikaa tutunkin kuolema. Itse sain viimeviikolla tietää, että naapurin perheestä menehtyi vastikään molemmat vanhemmat kolarissa. Yksin jäi juuri yo-kirjoitusten partaalla ollut poika. Tunnen perheen melko hyvin, mutta eivät kuitenkaan olleet noin läheisiä ystäviä kuin sinun tapauksessasi. Silti ahdisti niin pirusti ja on yhä vaikea uskoa.
Comment
-
Lumien ensimmäinen peltikolari tuli nähtyä aitiopaikalta, tai no ei ollut kyllä kelin syy. Onneksi olin vain silminnäkijä ja kolarikin oli pienehkö peltikolari.
Lähdin pihasta ja käännyi päätielle Volvo V50:sen perään. Pari sataa metriä ehdin perässä ajaa, kun seuraavassa risteyksessä vasemmalta tulikin yllättäen Skoda Octavia kolmion takaa Volvon kylkeen. Koska juuri liityin tielle, oli minulla välimatkaa tuohon Volvoon kuitenkin jotain 50m joten en siis ollut edes lähellä olla mukana kolarissa. Siinä vain ehdin veljelle sanoa, että katos, katos, kun edessä autot jo pyörii. Pitihän se pysäyttää ja käydä kysymässä ettei mitään käynyt. Veli vain tokaisi autossa, ettei tule ulos, eikä nähnyt mitään, eikä todista kenellekään yhtään mitään :)
Skodasta liukui/vääntyi etupuskuri 20cm sivusuunnassa ja konepelti taittui hieman sekä kulmat menivät ruttuun. Volvosta meni kuskinpuolen takaovi ja takalokasuoja reilusti sisään. Jäin siihen sitten odottelemaan poliisia silminnäkijän lausuntoa varten.
Tilanne oli kyllä täysin selvä. Skoda tuli suoraan varomatta Volvon kylkeen kolmion takaa. Vauhtia oli onneksi varsin vähän ja mukavasti vielä risteyskin liukas, joten isku jäi pieneksi Volvon liukuessa törmäyksestä ympäri. Volvo sentään yritti koukata oikealle, mutta Skodassa ei edes jarruvalot välähtäneet. Skodassa oli kyydissä jotain 70v. pariskunta lapsentyttären kanssa ja Volvossa noin nelikymppinen mies.
Volvossa oli nastat, Skodassa kesärenkaat, mutta eipä tuossa tien liukkaudella ollut osuutta eikä arpaa asiaan. Jää vain lievensi iskua.
Skodan väki ei sanonut koko vartin odotellun aikana sanaakaan, joten juttelin siinä vain Volvo-kuskin kanssa. Yritin niillekin jotain jäykkää vitsiä murjaista, jotta eivät luulleet minun olevan joku puolueellinen toisen osapuolen kaveri :) Pysyivät kuitenkin täysin vaiti ja rouva vain välillä jutteli puhelimeen.
Comment
-
Osanotoni Zoikkelille, onnettomuuksia työn puolesta nähnyt turhankin paljon. Läheisen menetys ei ole koskaan helppoa. Tänään tuossa reilu tunti sitten töistä tullessa katselin itväylällä nopeusrajoitukseen, ja ennenkaikkea keliin nähden enemmän kuin riittävää vauhtia ohi liukastellutta bemaria. Its ajoin rajoituksn (80 km/h) ylärajalla, ja ohi meni hujauksessa. Olen melkoisen yllättynyt etten löytänyt kaiteesta kyseistä sankaria matkan varrelta. Oli sen verta livakka keli...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Miika H. Näytä viestiKun ei tuo edit toiminut: Kuski teki nelisen u-käännöstä... välillä ajaen vastavirtaan. Sieltä kun olisi HKL:n sininen tullut 30 sekuntia aiemmin.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ko...asp?id=1451488Viimeksi muokannut Blodshed; 4.11.2007, 18:59. Perustelu: edit toiminnon testausta kun jengillä ei tunnu toimivan --> Go Advanced puolelta toimii editti ainakin itselläni
Comment
-
Pika-edit ei toimi, mutta toki voi muokata sitä viestiä menemällä Advanced tilaan.
"Kuten vaikka että "ylinopeuden ajaminen olisi saattanut pelastaa. Olisitte ehkä kerennyt risteyksen yli ennen Volvoa" :-)"
Oikeastaan parhaan lainin heitti Skodan kyydissä ollut pikkutyttö: "Kävi ihan ku meiän iskälle."
Comment
Comment