Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eilen koitin taas ajaa motarilla Espoossa ihan rauhallisesti ja lähdin ohittamaan A5 2.0tfsi pulkkaa, jossa oli suksiboksi katolla. Kaveri koitti vaihtaa samalle kaistalle kun olin rinnalla, ja veti vahingossa melkein kyljestä sisään. Jäi lopulta takapuskuriin roikkumaan ja koitti kiihdyttää luukusta sisään. Kyllähän se sitten jäi, kun itse joutui polkasemaan.

    Mikä vittu noita espoolaisia työsuhde-audisteja vaivaa? Luullaan että se oma pulkka on maailman nopein ja koitetaan dominoida teitä ja kiusata ihmisiä, jotka haluavat ajaa rauhassa. Espoossa samaa tarinaa voi suoltaa myös TDI-Passateista ja kartanomallin volvoista.

    Pitäisi varmaan liimata S4-merkki takas luukkuun niin olisi vähemmän noita nykijöitä. Luulis vaan, että B6-koppa jossa on kaksi isoa rööriä ja kumea ääni voisi kieliä jotain.

    Comment


      Mitäs näit tänään liikenteessä?

      Mikähän oli mörköön iskenyt

      Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1363103797.914362.jpg
Views:	1
Size:	106,7 Kt
ID:	1611392

      Comment


      • Liikennevaloissa ihmettelin, että miksi jono ei liiku vaikka jo parit vihreät oli palaneet meidän kaistalle. No viimein edelleolevat lähtivät koukkaamaan viereiseltä kaistalta, niin tukon syyksi selvisi vihreä micra jossa juuri? kortin saanut pipopää yritti saada autoa risteyksestä liikkeelle. Ei vaan oikein onnannut, kun näytti olevan takarenkaat pienen auravallin takana ja etupyörät pyöri nopeusluokkaa lusikka konehuoneen puolella.. :D Joko oli kesärenkaat tai sitten talvirenkaat olivat nähneet useamman talven jo viime vuosikymmenelläkin. Aiheutti pienet huutonaurut.

        Comment


        • Mikähän oli mörköön iskenyt
          Sitä tiedä, mutta tuon hinurin kyllä oon tainnu teippeihin vetästä, nii tutun näkönen jotta, tai onhan niitä useampia;).

          Comment


            Onko CTX-1 Kermitin vihree RS6 vaihtanu väriä vai onko kilvet vaihtanu autoa? Aamulla Itäväylältä bongattu RS harmaana samoilla kilvillä.

            Comment


              Eikös se valkoiseksi teipattuna ollut myynnissä joku kuukausi takaperin.

              Comment


              • Meinasi joku harmaa tojota korolla verso Aarne Kalle Zetor - 865 tulla etunurkkaan. Itse olin lähtemässä vihreillä liikkeelle valoista, kun risteävällä tiellä (onneksi ulommalla kaistalla itsestä katsottuna) ko. ajoneuvo tuli reilusti punaisia päin. Ei tainnut kuskin jalka pahemmin kaasulta nousta, kun vauhti ei risteysalueella pudonnut. Onneksi pitoa riitti jarrutukseen niin, että ei kolissut, senteistä kiinni. Jos joku tuntee kuskin, niin saa opettaa punaisen valon merkityksen.

                Pitänee varmaan harkita venäläiseen tapaan ajotallennuskameraa, niin on jotakin kättä pidempää, jos joskus kolisee.

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja Jehku Näytä viesti
                  Eikös se valkoiseksi teipattuna ollut myynnissä joku kuukausi takaperin.
                  Saattaa tietysti olla, ettei meikäläinen aamu-unissaan erottanu harmaata valkosesta, tosin tällä kelillä tuskin ainakaan puhtaan valkonen ollu...

                  Comment


                  • Tuossa siitä CTX-1:stä keskustelua.

                    http://www.audiclub.fi/forum/showthr...65119&page=111

                    Comment


                      Nyt muutaman päivän ajettuani täällä, olen huomannut että risteyksessä saa kääntyä oikealle, vaikka palaisikin punainen. Toki kääntyessä täytyy ottaa muu liikenne huomioon, eikä saa kääntyä, jos liikennemerkki sen erikseen kieltää. Kyllähän tuo jotenkin järkeen käy, mitäpä sitä turhia jähiä siinä valoissa odottamassa jos mahtuu menemään.

                      Comment


                        Aamulla pyrytti töihin ajaessani ja tien päällä leijui sankat lumipöllytykset, mutta lisäkseni vain yhdellä kuskilla oli takasumuvalo päällä koko matkan aikana! Ei saatana näitä kanssa-autoilijoita. Sitten ihmetellään kun tulee peräänajoja motareilla? Motarilla pitäs sakottaa näillä keleillä sumuvalottomia!

                        Comment


                        • Joensuun keskustassa eilen bussin "konepelti", eli kyljessä oleva huoltoluukku auki. Odotin innolla milloin osuu jalankulkijaan tai liikennevalotolppaan. Sen verran kauempaa seurailin, ettei voinut vinkata kuskillekaan. Ihme ettei kiinnittänyt peilistä huomiota lepattavaan pellinpalaan kyljessä.

                          Comment


                          • Re: Mitäs näit tänään liikenteessä?

                            Joku oli yöllä hurvitellu, lähteny perään alta ja hangessa näky puskurin jäljet 5cm päässä sähkökaapista.

                            Olisi varmasti ollut näky kun tussauttanu kaapin nurin.

                            Comment


                              Mikä ihme siinä on että ihmiset eivät ymmärrä käyttää takasumuvaloa tuolla pölläkässä? Pahimmillaan näkyvyyttä 20m ja jotkut sankarit ajavat pelkillä päivänvaloilla. Nyt oikeasti järki käteen, vaikka itse näkeekin ajaa niin ei se tarkoita että sinut nähdään.
                              Laskin huvikseni Leppävirta Mikkeli välillä vastaan tulleiden autojen valojen käyttöä: 9:ssä autossa paloi taka sumari, 23 pelkät etusumarit, 14 VAIN päivänvalot, loput ~60 normi valot päällä.

                              Comment


                              • Olen tehnyt havainnon uudesta ( no ei ihan uudesta, mutta yleisestä ) käytännöstä moottoritiellä ohittelusta. Ajoin tänään Helsingistä Tamperetta kohti ja hiukan ennen Hyvinkäätä tapahtui seuraavaa: Lähdin ohittamaan edellä ajanutta autoletkaa, jonka nopeus oli n. 92 km/h. Tarkistin peilistä tilanteen takaani ja n. 200 m päässä tuli sininen LVI-liikkeen pakettiauto oikeata kaistaa, joten minulla oli vapaata tilaa ohitukseen. Vilkku päälle ja hiukan vauhtia lisää mittarinopeuteen 105 ja ohi. Samalla pakukuski lähti myös ohittamaan ja hirmu kiihdytyksellä aivan persiiseen kiinni. Tässä vaiheessa olin jo ajanut muutaman auton ohi, joten en todellakaan ajanut suoraan pakun "eteen". Kaveri ajoi arviolta 1m päässä perästäni liki kilometrin. Vilautin kevyesti jarruvaloja muistuttaakseni turvavälistä. Ei vaikutusta. Jarruttaakaan en voinut, joten jouduin kiihdyttämään hiukan ja saamaan siten väliä pakuun. Meillä oli etäisyyttä jälleen n. 150 m kun näin pakuun laitettavan pitkät päälle ja taas järkyttävä kiihdytys aivan perään kiinni. Ei auttanut jarruvalojen vilkautus, tuli keskisormea ja otsaan koputusta ym. idioottimaista. Kaveri ajoi aivan perässäni kiinni aikomattakaan jättää sitä turvaväliä. Ensimmäinen pieni rakonen oikealla kaistalla ja kaveri oikealta ohi. ( juu, en ollut vielä lopettanut ohitusta ), joten olin vasemmalla kaistalla. Sitten alkoi taas käsimerkkien näyttely ym. asiaan kuuluva toiminta. Jättäydyin jälkeen ja pakukuski taasen kiihdytti entisestään lisää. Todennäköisesti hänellä oli vauhti jo varmaankin 135-140 km/h. Kaartoi sitten Hyvinkään liittymästä ja katosi. Ilmeisesti tällä tavalla halutaan sanoa, että painu h..tiin minua hidastamasta ja anna tietä. Vai eikö moottoritiellä tarvitsekaan pitää turvaväliä ? Kuinka paljon saa jos laitan kyseisestä hommasta videopätkän tuubiin poistamatta rekkarinumeroa ? :) Koitetaan nyt ottaa hiukan rauhallisemmin kaikki. Keväisin terveisin

                                Comment


                                • Kuka sen tietää kenen kameralla se on kuvattu ja kuka sen youtubeen laittaa, jos tunnuksena on anonyymi kansalainen? Jos poliisilla riittää aikaa selvittää kuvaaja ja miettiä mahdollista rangaistavuutta, niin kai niillä sitten riittää aikaa selvittää sen kuvatun osapuolen tekemisiä myös ja mahdollisia rangaistuksia teoistaan.

                                  Jossakin muistaakseni mainittiin, että auto on yksityisaluetta ja sen sisälle ei saisi kuvata, mutta jos joku yksityisalueeltaan haluaa loukata minun yksityisyyttäni tai vaarantamalla minun tai muiden turvallisuus käyttäytymisellään, niin tuskin minulla hirveätä intoa on silloin suojella hänen yksityisyyttään.

                                  Comment


                                    Tarkistin peilistä tilanteen takaani ja n. 200 m päässä tuli sininen LVI-liikkeen pakettiauto oikeata kaistaa
                                    Itse en kyllä näkisi kuin aivan pienen pisteen pielistä tuolla etäisyydellä.

                                    Comment


                                      Haukankatse ilmeisesti.

                                      Tänään kun olin kaverin kyydissä niin ensin kolmion takaa tulee rekka suoraan eteen ja vielä sen perässä vanha volvo jonkun vanhuksen ohjeistamana. Noh, rekka siitä aika nopeasti kiihtyi rajoituksen mukaiseen nopeuteen, mutta tuo papparainen jäi volvonsa kanssa köröttämään 40 alueella 20km/h:ssa. Noita alinopeutta ajavia pitäisi sakottaa ihan samanlailla kun ylinopeuttakin ajavia, prkl.

                                      Comment


                                      • Lainaus:
                                        Tarkistin peilistä tilanteen takaani ja n. 200 m päässä tuli sininen LVI-liikkeen pakettiauto oikeata kaistaa
                                        Itse en kyllä näkisi kuin aivan pienen pisteen pielistä tuolla etäisyydellä.

                                        No mutta, eikös se myöhemmin tullut lähemmäs ja ohikin mennyt? Viimeistään silloin näkee mitä pakun kyljessä lukee...

                                        Comment


                                          Ensimmäinen pieni rakonen oikealla kaistalla ja kaveri oikealta ohi. ( juu, en ollut vielä lopettanut ohitusta ), joten olin vasemmalla kaistalla.
                                          Ketään puolustelematta, tuossa tilanteessa ehkä kannattaisi lopettaa se ohitus heti kun mahdollista. Takana tulija on kuitenkin selkeästi osoittanut haluavansa ohi. Toimii tuolla isommissa autoilumaissa ihan hyvin.

                                          Comment


                                          • juu, ohituksen lopetin heti kun tuli siihen turvallinen kohta. Ja se oma ohittamisen tarve täytyy kyllä muulla tavoin moottoritienopeuksisssa esittää kuin roikkumalla perseessä kiinni ( alle 0.5 m ) vai olenko ihan väärässä ?

                                            Comment


                                              Ohittaminen vaikuttaa olevan joillekin urheilulaji. Viime lauantaina ajelimme Lahden ohi pohjoiseen tod. nopeudella 105-108 km/h; vasemmalle kaistalle ilmaantui Marsu joka jäi toviksi meidän takakulman kohdalle. Vaikka meidän takana oli satoja metrejä tyhjää, päätti tämä sankari äkkiä kiihdyttää raivolla meidän ohi ja leikata aivan edestä 24-tien ramppiin... Kaipa tuo mielestään "voitti" :D

                                              Comment


                                                Jonkinmoinen haukka otti nirriä pois rusakolta. Ei kait tuossa muuten mitään, mutta tämä tapahtuma oli päällä tuossa Viikintiellä keskellä tietä. Kauempaa katsoin että on joku eläin jäänyt alle ja sätki siinä tiellä, mutta lähemmäks ku pääsin niin näki mitä oikeasti tapahtui.

                                                Comment


                                                • Mäkin katselin viime kesänä kun haukka mussutti pulua tuossa kotikadulla Vallilassa. Ei siinä mitään mutta sitten siihen tuli city-kaniini kattoo metrin päähän haukasta et mikä meininki...

                                                  Comment


                                                    Jäitkö seuraamaan miten citykanille kävi? :)

                                                    Comment


                                                      Jos käviki näin? :)

                                                      Comment


                                                        Eilen oli kyllä Kuopion motarilla melekonen meininki. Pelkästään matkuksen liittymän kohalla laskin 12 autoo olevan rutussa. Yks b8 oli jääny ilkeesti kahden auton väliin ja oli lyhentyny varmaan 2m alkuperäisestä mitasta, sprintteri (tai LT) oli kylellää penkalla ja muuten vaan pelit ja vehkeet pitkin poikin tietä. Meinas ruveta jännittämään kun ite pysähyin siihen mestalle ja takaa tulee v70 volvo poikittain kun väisti poliisi autoa ja sen jälkeen tulee nissani renkaat lukossa oikeelta ohi ja kohta tojota ohituskaistaa myöten samalla tavalla renkaat lukossa. Eipä siitä kauas kerenny kun Paukarlahessa oli 3 auton (yks oli kuorma-auto) kolari.

                                                        Tänään oli Siilinjärvellä luikkaus yllättäny rekka pekan ja kärri oli työntäny vehkeet linkkuun ja penkalle motarin rampin risteykseen.

                                                        Comment


                                                        • Eilen oli kyllä Kuopion motarilla melekonen meinink
                                                          Joo tuosta oli puhetta tänään ammatilaisten kanssa, arvelivat (totesivat) syyksi liian pienet turvavälit ja nykyinen valoautomatiikka. Jollain ei varmaan palaneet takavalot ja ...

                                                          Kelihän oli ihan mahoton näkyvyyden osalta, pyryä ja irtolunta ilmassa niinmaanperkuleesti, Reinikaisen sanoin.

                                                          Hyvä että selvisit ilman enempiä lisäkolhuja, johan nuo edellisetkin olivat tarpeeksi miestä syömään.

                                                          Comment


                                                            Mikähän on ihmisiä vaivannut tänään, kun oli taas kaikenlaisia törttöilijöitä liikenteessä. Ensin meinasi roska-auto peruuttaa minun autoon. Sitten vähän ajan päästä siitä niin joku dorka ajaa jollakin vanhalla Toyotan rojulla edessäpäin ja jarruttaa yhtäkkiä pysähdyksiin autonsa ja alkaa peruuttamaan ilman, että katsoo tuleeko takaapäin ketään. Jouduin tekemään äkkijarrutuksen ja väistöliikkeen etteivät autot kolahda toisiinsa. Tämä Toyotan kuljettaja ajoi näköjään risteyksen ohi mihin hänellä oli tarkoitus kääntyä niin hänellä välähti mieleen peruuttaa siihen risteykseen. Olisipa itsellä ollut kulkuneuvona joku panssaroitu raskas ajoneuvo niin en olisi väistänyt yhtään mihinkään niin Toyotakuski olisi saanut siihen täräyttää :D Kolmas läheltä piti -tilanne oli myöhemmin iltapäivällä, kun joku nuori jätkä ei meinannut saada punaista Volkkariaan pysähtymään, kun hän oli väistämisvelvollinen.

                                                            Comment


                                                              Joo siis tässä kun tällä viikolla on ajokelit ollu miltei joka päivä ihan annelista niin on tosiaan ruvennu ärsyttämään kaikki uudet volkkarit,skodat,seatit,mersut ja korean+japian ihmeet. Niillä takavalojen palamattomuudella ei kyllä säästetä yhtään, siis yhtään mitään! Noille pitäs tehä kaikille takaisin kutsu ja laittaa ne valot palamaan ja jos joku ei sitä autoaan vie sinne niin joku menee ja hakee sen laitettavaks. Lähes ainoat uudet autot joissa palaa takavalot niin Audit, propsit maahantuojalle että haluaavat takavalojen palavan! Muutama pers silmä tuli vastaan lumipyryssä myöskin kokonaan ilman valoja.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X