Pitkästä aikaa aamuruuhkassa puhallusratsian keskellä Turun läpiajoväylää (köydenpunojankadulla).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Näki eilen LP:n Saabin, josta jo tiesinkin, Valkekosken liittymän kohdalla ja aivan liian myöhään, jostain perkeleen puskasta se ampu perään ja pidettiin sitten hieman kehityskeskustelua mun nopeudesta. No pointti tässä on se, että LP on sitten tehnyt tuosta Saabista kunnon stealth versio, ei sitten omaa mitään merkkiäkään siitä että on LP:n auto! Kaiken lisäksi omasi vain yhden miehen ratin takana, jolla myös siviilit yllä. No eka lappu noin 10 vuoteen, joten eipä kai siinä. :) Ja saipahan vaihtaa kommentteja LP:n tulevaisuudesta... Niin joo ja sama kärry nappas kaverilta kortin pois, joten siltä tuosta olin kuullut, mutta tulipa nyt viel henk.koht. nähtyä...
Comment
-
Ei kai se auton tunnistamattomuus ole yleensä ongelma. Oulussa kanssakulkijoilta olen saanut kommenttia, että ainakin eräällä normaalia perheautoa urheilullisemmalla siviiliajoneuvolla ajotapa muistuttaa yleistä ko. automallin yleistä ajotapaa, joka ei ehkä aina ole ihan lakien mukainen ts. pientä provosointia on esiintynyt. Toki se on osaltaan autoilijan vika, jos lähtee provosointiin mukaan.
Comment
-
Ipsi, ei se todellakaan ole ongelma, vaan minusta asia jota en ole ennen kohdannut ja asia jota olen joskus miettinyt, että miksi oikeasti LP:n siviiliautot on aina niin selkeitä liikenteessä, että ne kyllä huomaa jo kaukaa! Tuo Saab oli ensimmäinen minun näkemä/kohtaama versio, josta ei oikeesti pystynyt sanomaan, edes viereltä, että kyseessä on LP:n auto! Se oli vain yksi paskanen ja vanha Saab muun liikenteen joukossa, jota ajoi nahkatakkinen kaveri tarkasti navigaattoria seuraten kohti paikkaa b!
Comment
-
Musta bemari http://goo.gl/maps/EzJqk tossa kohtaa kehä I:llä väärällä puolella aitaa keula menosuuntaan ja jannu vittuuntuneena seisoskeli sateessa auton edessä. Oli tainnu lähteä lapasesta.
Comment
-
Männäviikolla ajeltii 100-200m välimatkalla toisistaan kahdella pyöräkuormaajalla, takaa huudettii lälläriin että joku sekopää rekkakuski meinas hänet kiilata mettään.
Kohtahan tää sama skania oli mun kontissa, ohihan se lähti painamaan 10cm markinaalilla muhun, vastaankin tuli autoja jotka väistyivät pientareelle ettei joudu skanian keulakoristeeksi.
Josko ois aura ollu koneessa kiinni, niin olisin saattanu ottaa pätkän kärryn kyljestä pois...
Noh, meni valot sillaite etten päässy oikee 40kmh kulkevalla laitteella ottamaan kiinnikkään (oisin ajanu eteen ja käyny nykäsee ukon ulos kopista naamalleen), niin läksin sitten kytille soittamaan.
Oli kuulemma jo samasta autosta soiteltu jo aikaisemmin.
Liene lääkitys unohtunut Penalta aamulla.
Noh, eilen ehtoolla hervannassa piipahtamassa niin sielä joku äijä tepasteli keskellä tietä ja oli ovenkahvassa kohta kiinni ja ehdin just laittaan ovet säppii, en jääny jutulle vaan jatkoin matkaani.
Palatessani kohta sama ukko uudestaan ladulla ja taas ovessa kiinni, avasin ikkunaa ja kyselin asiaa.
"mää otan tän ajoneuvon nyt käyttööni!", tuumasin ettet sää ny välttämättä.
Läksin varovasti liikkelle, jäin odottamaan että potkiiko kylkeen tai hakkaako lasia.
Sitte aloin taas soittelemaan kytille, annoin sijainnin ja tuntomerkit, kun äijä oli dösäpysäkillä.
Tiesin mistä em linjan dösä lähtee, nii ajoin dösän eteen päättärillä ja kävin kuskille sanoon että tämmöne tapaus näillä tuntomerkeillä ja että oon sille kyytiä jo soitellu.
Noh, kiersin korttelin ympäri nii eikö se dösä tullu vastaan ja pysäkki tyhjänä, olin että o_O.
Liekkö ei arvannu olla ottamatta kyytiin, dunno.
Kohtahan kytät soitteli mulle että missä se äijä, tuumailin että eiköhä se siin 23sessa oo.
Ois vissii pitäny vaa ottaa tuotakin ukkoa pillistä kiinni ja pistää tonttiin odottamaan kyytiä, toki ite ois päässy tuubiin ja putkaan.
Comment
-
Männäviikolla ajeltii 100-200m välimatkalla toisistaan kahdella pyöräkuormaajalla, takaa huudettii lälläriin että joku sekopää rekkakuski meinas hänet kiilata mettään.
Kohtahan tää sama skania oli mun kontissa, ohihan se lähti painamaan 10cm markinaalilla muhun, vastaankin tuli autoja jotka väistyivät pientareelle ettei joudu skanian keulakoristeeksi.
Josko ois aura ollu koneessa kiinni, niin olisin saattanu ottaa pätkän kärryn kyljestä pois...
Comment
-
Niin, kyllähän se pikkukipolla tien tukkivan vika on jos laitteen huippunopeus on rajoitettu.
Ja sen takia erikseen mainitsin vartavasite luodun ison välimatkan, ettei olla kuin possut junassa ja siten hankaloiteta ohittamista?
Ja tietä tukkivat työkoneenkuljettajat ei myöskään voi omata aikataulua kohteissa olon suhteen?
Näinkö Ronin ajatusmaailma menee, että mää meen nyt ensin kun mulla kiire ja sulla ei?
Ja minäkö nyt olen se rikollinen kun skaniakuski kusipäisyyttään ohittelee paikoissa joissa esim ajoneuvoja tulee vastaan?
Ja varsinkin kun poliisille jo samasta autosta ja ajotavasta ilmoitettu aikaisemmin?
Lähtee aikasemmin, niin ei tarvi kiirehtiä.
Ihan kiusallaanhan ne työkoneetkin sielä tiellä ajaa, ei niil oikeesti oo muuta virkaa kuin hidastaa Sinun kulkuasi.
Joo, kyllä, mää osaan tilanteen vaatiessa päästää jonoa takaa, mutta tässä tapauksessa ei jonoa ollut, vain tämä mainittu kuormuri.
Comment
-
Niin, kyllähän se pikkukipolla tien tukkivan vika on jos laitteen huippunopeus on rajoitettu.
Ja sen takia erikseen mainitsin vartavasite luodun ison välimatkan, ettei olla kuin possut junassa ja siten hankaloiteta ohittamista?
Ja tietä tukkivat työkoneenkuljettajat ei myöskään voi omata aikataulua kohteissa olon suhteen?
Comment
-
Kyse ei ole siitä että minut ohitettiin vaan siitä että miten se tehtiin.
Pena näki hyvin että autoja tulee vastaan, siis tietoisesti puski rinnalle periaatteella että pienemmät väistää.
Ja tosiaan poliisilla oli em rekasta jo haku valmiiksi päällä, kun muutkin tiellä liikkuneet soittaneet asiasta että ajetaan yli tai ali vaan.
Ok?
Comment
-
Sen verran sanon kun tulee jonkun verran pyöräkuormaajalla liikenteen seassa ajettua että se on kiva sitten lähtee sieltä dösä pysäkiltä pois kun on laskenut jonkun viiden auton nipun takaa pois.
Eipä sieltä ihan äkkiä tommosella rakeetilla lähdetäkkään kun kaikki ketkä takaa tulee niin varmasti kiihdyttää ettei vaan jää siihen hitaan taakse. ;)
Itse suhteutan tota takaa päästämistä vallitsevaan nopeusrajoitukseen, jos on viidenkympin alue ja itse ajan 40km/h en ihan helpolla sinne pysäkille kurvaa. Sitten jos on suurempi nopeus niin päästän useammin. Onneksi ei enään tarvitse useasti siirtymiä ajaa kun voi siirtää koneen kuorkilla.
Comment
-
sunnuntai-iltana 2.9. n.klo 18-19 aikaan vt 18 Alavus-Seinäjoki välillä oli hieno punainen a4 farkku isohkoilla RS6 vanteilla, rek. UYM-xxx, kurvannu tien varressa sijaitsevalle urheilu/pesäpallokentälle TYHJENTÄMÄÄN AUTOONSA KERTYNEET ROSKAT MAAHAN!!
ja roskis oli ihan vieressä. törkeää käytöstä. häpeäisit.
jos tunnistit itsesi niin vaivaudu ensikerralla viisi metriä kauemmas ja käytä sitä roskista.
Comment
-
Lähinnä sumareiden käyttö yleisesti. Niitä etusumareita kyllä osataan käyttää heti kun on pimeää ja muutama tippa tulee vettä. Mutta sitten kun oikeasti olisi syytä polttaa niitä takasumareita niin edelleen ajetaan vaan etusumarit tuikkien.
Ei niin ajankohtainen aihe näin loppukesästä/syksystä, mutta kohta se talvi taas tulee..
Comment
-
Peugeot 205 Turbo 16. Kyljessä nimet Salonen ja Harjanne sekä numero 10.
Kuitenkin, eikö nämä nykyiset mene samoja pikataipaileita kuitenkin nopeammin, kuin nuo senaikaiset putkirunko, muovihärpäkkeet?
Comment
Comment