Kyseinen kuva on selvästikin Itä-Helsingin puolelta...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viestiKyseinen kuva on selvästikin Itä-Helsingin puolelta...
Comment
-
Kasipuolikas olisi mukava vehjes tuolla liikenteessä: tehoja ei ole paljoa, mutta kori on niin kevyt, että moni yllättyy valokiihdytyksissä. Sama ilmiö tullut viime aikoina koettua ykkösmallin golffilla, jossa ne muutamatkin kaasuöljyhevoset ei-mitään painavassa korissa kuljettavat laitetta yllättävän iloisesti (nyt alan taas ymmärtää paremmin vanhan liiton GTI -jannuja).
Omana aikanaan muuten aika moni halusi kuusisataseen laittaa isomman koneen kasipuolikkaasta. Viimeistään siinä kohtaa tuunaaminen tyssäsi, kun huomasi koneen pyörivän isommassa koneessa väärään suuntaan.
Comment
-
Eilen ihmettelin kun 80-luvun puolenvälin Daihatsu Charade 1.0 TD hidastelee liikennevaloja lähestyttäessä. Viimeiset parikymmentä metriä madeltiin kävelyvauhtia eli juuri sitä käytöstä joka pk-seudulla saisi torvet soimaan. Selvisi se syykin lopulta kun valot vaihtui vihreiksi. Putkesta tuprutti sen verran tavaraa että näki miten pedaali on varmasti ollut rintapellissä kiinni mutta se kiihtyvyys ei ollut varsinaisesti räjähtävää. Jos tuon kanssa pysähtyy niin se 0-40km/h voi tehdä taajaman mitalla tiukkaa :)
Kyllä sitä ennen vanhaan sentään osattiin tehdä autoja.
Comment
-
Aikoinaan viriteltiin kuplan 1980cc kone Neckariin (fiat 600). Näppärästi nousi nokka kohti taivasta kiihdytyksissä. Lienee osin johtunut painavammasta koneesta takana :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jtlukkari Näytä viestiKasipuolikas olisi mukava vehjes tuolla liikenteessä: tehoja ei ole paljoa, mutta kori on niin kevyt, että moni yllättyy valokiihdytyksissä. Sama ilmiö tullut viime aikoina koettua ykkösmallin golffilla, jossa ne muutamatkin kaasuöljyhevoset ei-mitään painavassa korissa kuljettavat laitetta yllättävän iloisesti (nyt alan taas ymmärtää paremmin vanhan liiton GTI -jannuja).
Omana aikanaan muuten aika moni halusi kuusisataseen laittaa isomman koneen kasipuolikkaasta. Viimeistään siinä kohtaa tuunaaminen tyssäsi, kun huomasi koneen pyörivän isommassa koneessa väärään suuntaan.
Koneessa oli specialin ylikokoon porattu lohko, avarrettu kansi, peltipakosarja, hengittävä putki ja kaasuttimena weber. Parhaillaan sain sen kuluttamaan 13 l/100km :)
Comment
-
Hitto et säikähin. Istuskelin tos aamupäiväl portailla kahvin kanssa ja pläräsin luuria. Yht äkkii alko kuuluu ihme karjuntaa ja komentamista. Vilkasin nurkantaakke nii +20 armeijan vihreissä ollutta nuorta poikaa marssi täysissä varausteissa ja vissii se kessu karju niille kurkku suoraa xD Iloisesti tervehdin pojille huutamalla "aamuja pojat, aamuja...."
Comment
-
Yllättävän paljon noista kasipätkistä sai tehoja irti, muistan tapauksen, kun eräs virittäjäguru kaverini silloin nuorempana valoi betonia kasipätkän keulaosastoon, jotta sai motarilla etupyörät pysymään "maassa".
Tosiaan tais 850 pyöriä erisuuntaan kuin kusiainen, oisko ollu "turvallisuuskysymys"?
Itsekin 850, tosin kanttikopalla (133) omistaneena, tiedän kyllä sen etupyörän ilmaannousun, mutta mielestäni se johtui siitä etujousituksen rakenteesta.
Ihan hyvä ja luotettava auto ja senajan varustuksena vielä "hieno" käsikaasu, sai lepuutella pitkillä matkoilla kaasujalkaa;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänen Näytä viestiRS6 oli keulaa ja perää ja merkkejä ja peilejä myöten ihan orkkiksen näköinen mutta etujarrut oli oudon pienen näköiset. Ja eikös ollut niin, että RS-malleihin ei virallisesti saa laitettua peräkoukkua?
EDIT: Ø320mm näköjään on wikin mukaan tehdaskoko. Vaan
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiWiki puhuu potaskaa. C5 RS6 etujarrut on 365 mm.
Comment
-
Kuuden pintaan salille ajellessa tuli musta RS6 C5 _todella_ holtittomasti vastaan kaupunginsairaalan hollilla, Harjukadulla. Vauhtia oli reilusti ja auto osittain väärällä kaistalla, jouduin tekemään väistöliikkeen ettei etukulmat kohtaa. Meno luultavasti jatkui yhtä vauhdikkaasti, murinat oli helposti kuultavissa autoon sisälle.
Kovin helposti en muitten perseilystä provosoidu, mutta nyt jumalauta oikeesti! Tuon tehoisella autolla ei vaan paineta keskustassa sokeaan mutkaan urku auki, siinä kulman takana on kaiken lisäksi suojatiekin. Olisin soittanut poliisille, mutta en ehtinyt saamaan rekkaria ylös. Liekö sama auto kuin Pitkäsen aiemmin bongaama?
Jos joku tietää ko. auton liikkeistä kyseisenä aikana tai mahdollisen kuljettajan, niin poliisin nettivinkki olis kova juttu.
Comment
-
Eilen eli 30.4. Mersuforum.net kilvenalusen viininpunasessa E220:ssa. Ensmäinen jonkun keskustelupalstan tai autokerhon kilvenalunen joka on tullu bongattua liikenteessä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänen Näytä viestiNo sitä minäkin muistelin. Ja voin mennä takuuseen, että sen RS6:sen mitä näin, etujarrut eivät olleet 365milliä
Comment
-
Pysäköidyn Audi Q7:n, jossa paloi apukuskin puoleinen päiväajovalo sekä takavalo ja kaikki muut valot pimeänä (auto siis ihan sammuksissa). Kerran aikaisemmin tullut nähtyä myös pysäköity A3, jossa paloi samalla tavalla valot.
Onko tuo joku ominaisuus vaiko sähköt vaan ko. autoissa sekaisin? :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viestimusta RS6 C5 .
Comment
-
Tänään illalla joskus klo. 23 aikoihin olin yhden toisen audikuskin kanssa juttelemassa Rauhankadun shellin pihalla Joensuussa kunnes punainen TT mk1 ajoi Rauhankatua pitkin kaasu pohjassa ja kääntyi rantakylään päin. Hetken päästä tuli poliisisedät transporterilla vilkut päällä ja yrittivät olevinaan tavoittaa sitä TT:tä joka meni jo aika hyvällä etumatkalla. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä miten siinä takaa-ajossa lopulta kävi. Toivottavasti nyt ei kuitenkaan kukaan clubilainen ollut sillä punaisella TT:llä ajelulla.
Comment
Comment