Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kyseinen kuva on selvästikin Itä-Helsingin puolelta...

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
      Kyseinen kuva on selvästikin Itä-Helsingin puolelta...
      Njoo-o - 8tkm lähi-idän suuntaan ^^

      Comment


      • Tänään aamulla tampereen ikean kohdalla ajeli motarilla vastaan vanha tipun keltainen opel GT eli semmonen corvetten näkönen kulkine =P

        Comment


        • Eilen Ferrari 348 tai 512TR Kehä1

          Comment


            Tänään aamulla Aninkaisten mäessä nätisti käyttöentisöidyn Fiat850:sen (vaalean sinertävä värisävy). Selkeästi harrastepeli, ratissa tosin ei ollut mikään perinteinen karvanaama...

            Comment


            • Kasipuolikas olisi mukava vehjes tuolla liikenteessä: tehoja ei ole paljoa, mutta kori on niin kevyt, että moni yllättyy valokiihdytyksissä. Sama ilmiö tullut viime aikoina koettua ykkösmallin golffilla, jossa ne muutamatkin kaasuöljyhevoset ei-mitään painavassa korissa kuljettavat laitetta yllättävän iloisesti (nyt alan taas ymmärtää paremmin vanhan liiton GTI -jannuja).
              Omana aikanaan muuten aika moni halusi kuusisataseen laittaa isomman koneen kasipuolikkaasta. Viimeistään siinä kohtaa tuunaaminen tyssäsi, kun huomasi koneen pyörivän isommassa koneessa väärään suuntaan.

              Comment


                Eilen ihmettelin kun 80-luvun puolenvälin Daihatsu Charade 1.0 TD hidastelee liikennevaloja lähestyttäessä. Viimeiset parikymmentä metriä madeltiin kävelyvauhtia eli juuri sitä käytöstä joka pk-seudulla saisi torvet soimaan. Selvisi se syykin lopulta kun valot vaihtui vihreiksi. Putkesta tuprutti sen verran tavaraa että näki miten pedaali on varmasti ollut rintapellissä kiinni mutta se kiihtyvyys ei ollut varsinaisesti räjähtävää. Jos tuon kanssa pysähtyy niin se 0-40km/h voi tehdä taajaman mitalla tiukkaa :)

                Kyllä sitä ennen vanhaan sentään osattiin tehdä autoja.

                Comment


                • Aikoinaan viriteltiin kuplan 1980cc kone Neckariin (fiat 600). Näppärästi nousi nokka kohti taivasta kiihdytyksissä. Lienee osin johtunut painavammasta koneesta takana :)

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja jtlukkari Näytä viesti
                    Kasipuolikas olisi mukava vehjes tuolla liikenteessä: tehoja ei ole paljoa, mutta kori on niin kevyt, että moni yllättyy valokiihdytyksissä. Sama ilmiö tullut viime aikoina koettua ykkösmallin golffilla, jossa ne muutamatkin kaasuöljyhevoset ei-mitään painavassa korissa kuljettavat laitetta yllättävän iloisesti (nyt alan taas ymmärtää paremmin vanhan liiton GTI -jannuja).
                    Omana aikanaan muuten aika moni halusi kuusisataseen laittaa isomman koneen kasipuolikkaasta. Viimeistään siinä kohtaa tuunaaminen tyssäsi, kun huomasi koneen pyörivän isommassa koneessa väärään suuntaan.
                    Oi noita aikoja! Oma eka autoni oli -80 -luvulla juurikin 850 fiiu, jolla myös ajoin kortin (autokoulunopettaja isänä...). Olisko rekisteriotteessa painoksi mainittu painoksi 630 kg..? Joka tapauksessa oven alareunasta nostamalla sai etupyörän ilmaan. Laite myös nosteli mutkissa sisäkaarteen puoleista etusta, edellä ajava sanoi sen peilistä katsottuna näyttäneen aika hurjalta. Tiedä sitten.

                    Koneessa oli specialin ylikokoon porattu lohko, avarrettu kansi, peltipakosarja, hengittävä putki ja kaasuttimena weber. Parhaillaan sain sen kuluttamaan 13 l/100km :)

                    Comment


                    • Hitto et säikähin. Istuskelin tos aamupäiväl portailla kahvin kanssa ja pläräsin luuria. Yht äkkii alko kuuluu ihme karjuntaa ja komentamista. Vilkasin nurkantaakke nii +20 armeijan vihreissä ollutta nuorta poikaa marssi täysissä varausteissa ja vissii se kessu karju niille kurkku suoraa xD Iloisesti tervehdin pojille huutamalla "aamuja pojat, aamuja...."

                      Comment


                      • Yllättävän paljon noista kasipätkistä sai tehoja irti, muistan tapauksen, kun eräs virittäjäguru kaverini silloin nuorempana valoi betonia kasipätkän keulaosastoon, jotta sai motarilla etupyörät pysymään "maassa".

                        Tosiaan tais 850 pyöriä erisuuntaan kuin kusiainen, oisko ollu "turvallisuuskysymys"?

                        Itsekin 850, tosin kanttikopalla (133) omistaneena, tiedän kyllä sen etupyörän ilmaannousun, mutta mielestäni se johtui siitä etujousituksen rakenteesta.

                        Ihan hyvä ja luotettava auto ja senajan varustuksena vielä "hieno" käsikaasu, sai lepuutella pitkillä matkoilla kaasujalkaa;)

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänen Näytä viesti
                          RS6 oli keulaa ja perää ja merkkejä ja peilejä myöten ihan orkkiksen näköinen mutta etujarrut oli oudon pienen näköiset. Ja eikös ollut niin, että RS-malleihin ei virallisesti saa laitettua peräkoukkua?
                          EDIT: Ø320mm näköjään on wikin mukaan tehdaskoko. Vaan
                          Wiki puhuu potaskaa. C5 RS6 etujarrut on 365 mm.

                          Comment


                          • Johan noita punasia nyt näkee... Tänään Ferrari F430, tällä kertaa Kehä 2:lla. Kovin oli pohja lähellä maata, ellei jopa ottanu kiinni siinä suurpellon kohalla olevassa tietyössä.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                              Wiki puhuu potaskaa. C5 RS6 etujarrut on 365 mm.
                              No sitä minäkin muistelin. Ja voin mennä takuuseen, että sen RS6:sen mitä näin, etujarrut eivät olleet 365milliä

                              Comment


                                Kuuden pintaan salille ajellessa tuli musta RS6 C5 _todella_ holtittomasti vastaan kaupunginsairaalan hollilla, Harjukadulla. Vauhtia oli reilusti ja auto osittain väärällä kaistalla, jouduin tekemään väistöliikkeen ettei etukulmat kohtaa. Meno luultavasti jatkui yhtä vauhdikkaasti, murinat oli helposti kuultavissa autoon sisälle.

                                Kovin helposti en muitten perseilystä provosoidu, mutta nyt jumalauta oikeesti! Tuon tehoisella autolla ei vaan paineta keskustassa sokeaan mutkaan urku auki, siinä kulman takana on kaiken lisäksi suojatiekin. Olisin soittanut poliisille, mutta en ehtinyt saamaan rekkaria ylös. Liekö sama auto kuin Pitkäsen aiemmin bongaama?

                                Jos joku tietää ko. auton liikkeistä kyseisenä aikana tai mahdollisen kuljettajan, niin poliisin nettivinkki olis kova juttu.

                                Comment


                                • Eilen eli 30.4. Mersuforum.net kilvenalusen viininpunasessa E220:ssa. Ensmäinen jonkun keskustelupalstan tai autokerhon kilvenalunen joka on tullu bongattua liikenteessä.
                                  Ite tänään saabclub.fi kilvenalusen siilinjärvellä... Ihan hienon näköinen saabbi olikin, ei siinä mitään. Hyvät oli madallukset ja ihan siistit vanteet kanssa.

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänen Näytä viesti
                                    No sitä minäkin muistelin. Ja voin mennä takuuseen, että sen RS6:sen mitä näin, etujarrut eivät olleet 365milliä
                                    Jospa se ei ollutkaan RS6 vaan S6 tai A6 4.2 RS:n puskureilla, helmoilla, merkeillä yms.

                                    Comment


                                      Ja onhan noita muillakin koneilla olevia muokattu jarruja (tai jopa vetotapaa) lukuunottamatta täysin RS6 oloisiksi ;)

                                      Comment


                                      • Pysäköidyn Audi Q7:n, jossa paloi apukuskin puoleinen päiväajovalo sekä takavalo ja kaikki muut valot pimeänä (auto siis ihan sammuksissa). Kerran aikaisemmin tullut nähtyä myös pysäköity A3, jossa paloi samalla tavalla valot.

                                        Onko tuo joku ominaisuus vaiko sähköt vaan ko. autoissa sekaisin? :D

                                        Comment


                                        • Ainakin vanhemmissa vehkeissä tuon ominaisuuden saa toimimaan kun kääntää virrattomasta autosta vilkkuviiksen jompaankumpaan suuntaan.

                                          Comment


                                            Germaanien käsitys tien varteen pysäköidyn auton parkkien järkevästä käytöstä.

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
                                              musta RS6 C5 .
                                              Olikohan sama audi joka kävi muutama yö sitten perseilee tässä tehas alueella. Isäntä kerkes vilauksen näkee et oli tumma luultavammin musta audi. Jos ois nappula heränny siihen oisin käyny tulittaa kivillä sitä. Ei vaa jaksanu nousta sängystä just silloin...

                                              Comment


                                              • Eilen ollessani tupakkitauolla sattusin näkemään vuoden ensimmäisen hot rodin. Muistutti kovasti malliltaan tämmöistä kapinetta, mutta oli väriltään oranssi. Komia peli. :)

                                                Comment


                                                  "Älä ny vaa saatana väitä että sä oot ilmaseks antanu liimata auton tarroja täyteen."
                                                  "E, kyllä mä niistä maksoin."
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                  • Ehkä tuon omistajalla on ollut ajatuksena, että RedBull maksaa, että tarrat revitään pois.

                                                    Comment


                                                    • Oksentaa - nostaa katseen takas näytölle - Oksentaa taas.

                                                      Repikää mun silmät pois

                                                      Comment


                                                      • Hollola-Alastaron moottorirata-Hollola reissulla: 4 peuraa keskellä tietä ja ihan liian lähellä audin keulaa. Useamman fasaanin jotka koitti itsaria->epäonnistui.

                                                        Comment


                                                        • Sorsa keskellä pihatietä, vieläpä pilkko pimeässä.. Meinas tulla maskin koriste kun ei millään viitsinyt väistää vaikka tööttiäkin painoin. Aika huvittava tilanne..

                                                          Comment


                                                            Tänään illalla joskus klo. 23 aikoihin olin yhden toisen audikuskin kanssa juttelemassa Rauhankadun shellin pihalla Joensuussa kunnes punainen TT mk1 ajoi Rauhankatua pitkin kaasu pohjassa ja kääntyi rantakylään päin. Hetken päästä tuli poliisisedät transporterilla vilkut päällä ja yrittivät olevinaan tavoittaa sitä TT:tä joka meni jo aika hyvällä etumatkalla. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä miten siinä takaa-ajossa lopulta kävi. Toivottavasti nyt ei kuitenkaan kukaan clubilainen ollut sillä punaisella TT:llä ajelulla.

                                                            Comment


                                                            • Tuota RedBull kötöstystä ajeli tässä taannoin joku naishenkilö, liekö oli hänen oma autonsa, kun tuli vihasen näköstä katsetta takaisin, kun purskahdin nauruun kävellessäni kaupan parkkipaikalla kyseisen väkästyksen ohitse.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X