Kehä I Maanantai 16.20 kolme mopoa ruuhkassa???? Yksi vielä "Monkey", eli pollarit varmaan tunnistaa jo kaukaa. Olivat meinaan ohjaamassa liikennettä 150m siitä missä näin mopot. Varmaankin jäivät kiinni :) Ei ihan turvallinen paikka mennä mopolla.....
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Kehä I Maanantai 16.20 kolme mopoa ruuhkassa???? Yksi vielä "Monkey", eli pollarit varmaan tunnistaa jo kaukaa. Olivat meinaan ohjaamassa liikennettä 150m siitä missä näin mopot. Varmaankin jäivät kiinni :) Ei ihan turvallinen paikka mennä mopolla.....
Comment
-
Itsekin ajanut joskus siirtoajoa tytön skootterimopolla Kehä Ykkösellä, ei ole moottoritie ja hyvin pysyy liikennevirrassa mukana kuudenkympin alueella ruuhkassa. En todellakaan vaaranna kevyttä liikennettä pyöräteillä ajelulla kun niitä ei ole suunniteltu moottoroitujen ohjusten käyttöön, vähän noloahan se on tuolla autojen välissä mutta oma ego ei siitä kärsi. Ihmeen hyvin liikenteessä suhtaudutaan täysikasvuiseen mopoilijaan eikä kukaan ole uskaltanut ärsyttää tai sitten olen tappajan näköinen mies, juuri moposta autoon siirtyneillä kosseilla on joskus asenneongelmia mopoihin nähden ja kolmen kympin alueellakin saatetaan mennä lähemmäs satasta ohi.
Ainakaan tuo oma nuoriso ei enää kehtaa muutenkaan ajaa mopolla sen jälkeen kun on 16v täyttänyt joten seisomaanhan tuokin on jäänyt, ihmeellistä nykyisin kun kaikessa teinien pitää miettiä miltä näyttää ja mitä muut ajattelee.
Alkaa olla nastarenkaita autoissa, eilen pari paikallista taksia ja viime viikolla joku isokoppainen mersu. Mersussa nyt luultavasti olivat nuhjuisesta olemuksesta päätellen olleet koko kesän, ratissa joku etelän "öljysheikki" ja apparin paikalla seisoi pieni lapsi kojelautaan nojaten. Ilmeisesti kaikissa kulttuureissa eivät lapset olekaan niin rakkaita vanhemmilleen kun harvemmin välitetään lasten turvallisuudesta vai onko tuo vain ihmisten tyhmyyttä ja välinpitämättömyyttä.
Comment
-
Kun kolmosmotarilta tullaan Tampereelle, kääntyy Lahdenperänkadulle Shellin suuntaan kaksi kaistaa vierekkäin oikealle. Itse ryhmityin kuormurilla oikeanpuolimmaiselle ja viereeni ryhmittyi kääntymistä odottamaan musta tai tummanharmaa C6 A6. Käännös on melko kiperä, mutta kyllä siinä halutessaan kaistalla pysyy. Audikuskin keskittyminen mahtoi olla muualla, koska hän kääntyi varsin läheltä ajamani Axorin etukulmaa.
Päinoin töötillä noin mikrosekunnin mittaisen varoituksen tyyliin "Älä tuu lähemmäksi, en mahdu kiristämään". Seuraavat valot olivat punaisella, jolloin liisari-Audin kuski tunkkasi ikkunan auki ja aloitti aivan hysteerisen, raivopäisen kiljunnan siitä, kuinka hänen ihmisoikeuksiaan on suurinpiirtein poljettu. "Pitääks mun tulla näyttämään kuinka ajetaan?" Kiitos, mieluummin ei, kun ei näy henkilöautokaan mahtuvan kaistalle. Reaktio ei ollut missään suhteessa tilanteen "vakavuuteen", kosketuskaan ei ollut lähellä. Repsikalla istunutta rouvaa/neitiä käytöshäiriö selkeästi hävetti, hän viittoi punaisena kiljuvaa miestä vaikenemaan.
En naurultani saanut kilpeä ylös, olisin huvikseni katsonut, minkä putiikin liisari oli kyseessä. Vakavammin ottaen, jos mielentila liikenteessä on todella noin kireällä, kannattaisi hetkeksi pysähtyä jäähtymään, ennenkuin sattuu toisen samanlaisen kanssa nokikkain.
Comment
-
Suomessa torvella varoittaminen tai herättäminen koetaan yleensä kettuiluna toisin kuin monessa muussa maassa jossa saatetaan tuosta jopa kiittää kädenheilautuksella kun on toista näin varoitettu. Sama se on varmaan itselläkin jos joku töräyttää juuri minulle niin luulenpa että ensin palaa käämi ja sitten vasta sitten miettii miksi tuo painoi torvea. Oleellista on se painetaanko torvea ennen vai jälkeen tapahtuneen eli varoittamiseksi, vai typerän tilanteen aiheuttaneen arvosteluksi jälkikäteen mikä ei kyllä enää auta mitään eikä ketään.
Comment
-
Tänään aamulla jälleen sama valkoinen taksimersu kuin eilenkin tösselöimässä Mäkelänkadulla. Tällä kertaa ensin raivokiilasi meidän auton eteen umpisokealla kaistanvaihdolla, avovaimon reaktiot ja Hondan jarrut riittivät nipinnapin estämään törmäyksen - siitä sitten kiihdytys ja vilkuitta, tietenkin, takaisin keskikaistalle. Kuuluneen torvensoiton perusteella väli oli edempänäkin jälleen ollut sellainen puolen mersun mentävä ja muut joutuneet hätäjarruttelemaan...
Ehdein ratin takana istuneen avohoitopotilaan näkemään, vastoin odotuksiani ei ollutkaan mikään nulikka, vaan arviolta viisissäkymmenissä oleva ammattiautoilijan irvikuva. Tällä menolla kaverilla kolisee satavarmasti, ja todennäköisesti ennemmin kuin myöhemmin.
Comment
-
Päivällä joku mamma oli tulossa suojatietä pitkin tien yli, oli jo liki keskisaarta, samalla silmittelin että takaa rinnakkaisella kaistalla olis joku tulossa ns miljardia minusta ohi viidenkynpin alueella.
Aattelin notta jos mää tohon suojatielle pyssään, niin takaa tuleva kaahari pistää mamman arkkuun.
Niin tein sen mitä yleensä teen, eli vedän pyöräkuormaajan telikärryineen kahden kaistan päälle, ei toki niin äkkinäisesti että siitä vahinkoa olisi, mutta tää takana tuleva oli vissiin päättäväisesti vetämässä että kyllähän Minä nytten ohi menen, noh eihän se toki päässyt ja mammakin pääsi tien yli turvallisesti.
Siitä sitten palasin omalle kaistalleni, niin kyllä sielä takana tulevalla suu ja nyrkki kävi kun posotti ohi.
Siinä taas sain ansioni mukaan kun annoin mammalle todennäköistä elinaikaa lisää.
Comment
-
pari idioottia taas holman liikenne ympyrässä. Lahdesta siihen tultaessa on 2 kaistaa toinen vain heinolan vanhalletielle meneville ja toinen sitten vääksyyn ja holman prismaan. No paku ja musta seat sitten kiilas siitä kääntyvien kaistalta suoraan mun eteen ja eiku mersulla paniikki jarrutus. Mokomat idiootit jotka ei ymmärrä kaistoja. Ei oo eka tai varmastikkaan vika kerta....
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Crash_ Näytä viestipari idioottia taas holman liikenne ympyrässä. Lahdesta siihen tultaessa on 2 kaistaa toinen vain heinolan vanhalletielle meneville ja toinen sitten vääksyyn ja holman prismaan. No paku ja musta seat sitten kiilas siitä kääntyvien kaistalta suoraan mun eteen ja eiku mersulla paniikki jarrutus. Mokomat idiootit jotka ei ymmärrä kaistoja. Ei oo eka tai varmastikkaan vika kerta....
Comment
-
Ajelin tänän tammiston kohdalla ydintä kohti, ja ihmettelin kun vastaantulevien kaistoilla oli poliisimp vilkut päällä poikittain estämässä rampilta tulevia Tuusulanväylälle. No seuraavaksi Tuusulanväylää tulee poliisimp valoshöy päällä, hieman taaempana kaksi isoa marsua joista takimmaisessa sinivilkku katolla, ja heidän perässään siviilipoliisimp vilkut päällä. Oliskohan ollu oikee residentin saattue kentälle, joku silmäätekevä ainakin luulen ma.
Comment
-
Ei sais nauraa juu. Ei vaan pysty olee nauramatta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja trallalaalaakso Näytä viestiAjelin tänän tammiston kohdalla ydintä kohti, ja ihmettelin kun vastaantulevien kaistoilla oli poliisimp vilkut päällä poikittain estämässä rampilta tulevia Tuusulanväylälle. No seuraavaksi Tuusulanväylää tulee poliisimp valoshöy päällä, hieman taaempana kaksi isoa marsua joista takimmaisessa sinivilkku katolla, ja heidän perässään siviilipoliisimp vilkut päällä. Oliskohan ollu oikee residentin saattue kentälle, joku silmäätekevä ainakin luulen ma.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Moukka'Bloukka Näytä viestiEikai vaan neidillä ole Bemmi kuskeja vastaan jotain hampaankolossa? XD
Comment
-
Kuuluisi varmaan myös tuonne päähänottoketjuun; päivittäin huomaa varsinkin Kehä I:llä kummallisen rinnallakiihdyttelyilmiön ikävän monessa autoilijassa. Jos vaikka 5-10km/h nopeuserolla lähtee edellä ajavaa autoa ohittamaan vasenta kaistaa pitkin, päättääkin tuo ohitettava "sattumalta" lähteä rinnalla kiihdyttämään samaan vauhtiin. Jos palaa takaisin taakse, vauhtia tiputetaan taas 10km/h alaspäin. Joskus tulee sitten itsepäisenä ajeltua useampi kilometri rinnakkain, tai mentyä kunnon raivopolkaisulla ohi mikäli takana jonottaa lisää autoja, jonka jälkeen tuo ohitettava yleensä palaa siihen aiempaan vauhtiinsa.
Onko tässä nyt kyseessä joku "..ttu minua ei kyllä ohiteta" -egonnostatus vai pelkkää muun liikenteen huomioimattomuutta (ja kyvyttömyyttä pitää se vauhti tasaisena edes muutaman km/h toleranssilla)? Meinaa alkaa työmatkoilla pipo jo kiristämään, kun tuota tapahtuu päivittäin väh. 5x per suunta tuolla ajamani Kehä I -pätkällä.
Comment
-
Juuri tuon ilmiön takia tulee suurin osa töimatkan ohituksista tehtyä oikealta :>
Ja löysätään sitten välittömästi ne kukkahatut, Kehä1 EI ole moottoriliikenne-/moottoritie, oikealta saa ohittaa.
Omassa töimatkassa eniten vituttaa nuo väkisin vasemmanpuolimmaiselle kaistalle änkijät, ja ne suurimmat syypäät tukkoisuuteen: Miksi helkkarissa pitää jäädä parkkiin siihen liittymiskaistan ALKUUN ja sitten väkisin tunkea eteen ja aiheuttaa koko jonon jarrutus... Suurimmissa tukkokohdissa on helkkari kilometrikaupalla aikaa löytää kolonen, siellä on perhana kolme kaistaa eteenpäin.
Comment
-
Olin illalla pyörähtää kylillä ja osuttii just kohille santiksen parkissa nii olikohan 626 mazda lähti peruuttaa pois ekasta ruudusta, kuski kattoo ja tuijottaa tolppaa joka on siinä kulmassa. Hitaasti peruuttaa ja peruuttaa ja sit yht äkkiä lämäsee tallan pohjaan nii hops ja mazdan palaset lentelee, ku kuskin puolen kulma korkkas tolppaan. Puskuri repee lähes kokonaan irti, umpio lentää jonnekki sivummalle yms, ja tolppaan ei naarmun naarmua. Kuski pomppaa ulos autosta on on suunnilleen paskat housuissa, ei ollu oma auto (tämä selvisi ku sen mazdan omistaja saapui paikalle). Sinipartio kävi siinä pyörähtää ja lähti mazdan kilvet mukanaan....
No kaveri sitten halus kyydin himaan mukkulaan ja ihmetys oli ku poliiseja piha täynnä ku saavuttiin perille. Sen verran näin et yhden rapun lasi ovi oli tuhanne palasina. Selvisi sitten et tämmöstä ollu...http://www.ess.fi/?article=345434
Comment
-
Comment