Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Golf Mk2 ja rinkulat keulilla, ei passannut hyvin. ;)

    Lisäksi aika paljon possuja aamusella kehä I , tuli varmaan neljä 5min sisään vastaan kun töitä painoin. Mikäs se hr. Peltopuron keltasen possun rekkari oli, löytykö siitä maagiset 911 numerot?
    Viimeksi muokannut quattro20v; 29.4.2011, 18:55.

    Comment


    • Tänään Leivonmäellä CustomCafen pihassa, kärryn päällä oli erittäin hieno Audi 80 typ82? ja ASC McLaren 1984, joka on omistajan mukaan ainoa suomessa. http://www.mustangmonthly.com/featur.../photo_09.html
      Molemmat menossa sisään näyttelytiloihin.

      Comment


      • Tänään Jyväskylässä Seppälässä tuli vastaan punanen red-911. Ois se vaan...

        Comment


          Silmäripset omaava sininen KIA Töölössä viime viikolla... Nytpä sekin tuli sitten nähtyä livenä. Kyllä oli ruma, jopa niin ruma ettei HTC suostu näyttämään enää siitä otettua valokuvaa niin ei voi laittaa tänne!

          Comment


            Länsiväylällä äsken: taksi ajoi länteen vasenta kaistaa noin 100 km/h mittarinopeutta, joka on ihan normaalinopeus länsiväylällä. Takana kuitenkin noin 50 v. herrasmiehen ohjastama citikka C4 joka ajoi valehtelematta metrin päässä takana, koitti vilkuttaa pitkiä, vilkkua ja en olisi yllättynyt jos olisi töötännytkin. Tätä jatkui larusta tapiolaan asti.

            Tämä herrasmies veti sitten puolen metrin päästä keskimmäisellä kaistalla ollutta moottoripyörän takaa, ja oikeanpuolimmaiselle kaistalle jossa matka jatkui 105-110 km/h vauhtia ikkuna auki. Kilometrin päässä kurvasi sitten länsiväylältä pois haukilahden suuntaan.

            Vappu-stressiäkö?

            IMNSHO jos vasen kaista vetää +20km/h mittarinopeutta sallittuun nähden ei mielestäni ole yhtään asiaa hiillostaa edessäajavaa.

            Comment


            • Eilen Lahdessa hassun näköisen Reliantin

              Comment


                Musta Vironkilpinen Gallardo ajeli pariin kertaan Rauhankadun Shellin ohi alkuillasta. Tuntui kääntävän naapuripöytäläistenkin katseet.

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja TPV!
                  Eilen Lahdessa hassun näköisen Reliantin
                  Tuollainenhan tais olla Mr. Beanin Minin "arkkivihollinen" liikenteessä :)

                  Comment


                    Vihreä GT3 RS piristi aamutyömatkaa. Tosin siihen oli sitten pitäny mennä laittamaan perus spoikan tilalle sellanen joka on katon korkuudella.

                    Comment


                    • Mikä siinä on muuten nykyään et, raskasliikenne ottaa pitkät pois lähes samantien, kun toisen valot näkee. Etäisyyttä saattaa olla lähemmäs 2km ja silti täytyy ottaa iteltäkin pikku tuikut pois, kun muuten saa valoshown naamalle. Jos vaan on valot lainsallimissa lukemissa, niin ei ne yleensä häikäise, kun vasta aika lähellä. Tietysti, kun nykyään ajellaan missä vireystilassa vain öisin niin kuutamovalokin on joillekkin liikaa.

                      Toinen hauska et, p-pysäkilläkin oleva rekka joka oli vielä p pysäkin reunassa parkissa päätti tällätä kaikki valonsa päälle, kun ajeli pitkillä vastaan. Olikohan rekkari bongaus käynnissä vai mikähän sokaisi.

                      Comment


                        Näin eilen toisen autoni halaavan Citikan kylkeä. Suu käänty sisäänpäin ja nokka nousi poskelle. Autossa siis.

                        Comment


                          Saatanan kamikaze fillaristit!!! Hesan keskustassa olin rekalla kääntymässä oikealle eduskuntatalon edestä ja katsoin että viimeinenkin pyrkiä oli kerinnyt ylittää suojatien ja kun olin nupin saanut jo ohi niin eikö joku ole sinne auton ja kärryn väliin jäämässä polkupyörällä...

                          Jos en olisi ajoissa seurannut missä takapyörät menee ja pysäyttänyt niin varmaan iltasanomiin ois päässyt.

                          Kyl vois taas vähän järkeä käyttää eikä polkea hullunlailla suojatielle kun kuitenkin se auto aina voitaa törmätessä.
                          (Tietääkseni suojatiellä kuuluu pyörä taluttaa jos ei ole erikseen pyöräkaistaa, ei niin että välttämättä itse niin tekisin mutta kuitenkin.)

                          Comment


                            Johonkin Volkkariin, olisikohan ollut Bora, oli laitettu ainakin taakse riittävän leveät huulivanteet ja tietty sopivat kumit päälle. Ainoa pikku kauneusvirhe oli että eivät ilmeisesti oikein kaikissa jousituksen asennoissa mahtuneet pyörimään ja renkaiden ulkoreunat oli jo aika repaleiset...

                            Comment


                              Aamulla avasin puotia ja parkkipaikalla oli tällainen ratkaisu. Lavarakenteiden alaosaan olisi minunkin norja 178cm varteni kolissut että raikaa. Saati jos olisi polkupyörällä tuupannut tuohon tunneliin vasta-aurinkoon vähän kovempaa.
                              Attached Files

                              Comment


                              • Autonkuljetusauton. Eipä siinä mitään muuta, mutta tällä kertaa Pohjois-Ranskassa suht pienes kaupungissa _pakitteli_ satoja metrejä pitkin kaupungin kapeita katuja. Vaan kerran meinas tulla mälli, eikä sekään yhdistelmän ajajan vikana. Oli sitä huikeaa kattoa miten jotku osaa veivata.

                                Comment


                                • Ykköstiellä paloi Focus.

                                  Comment


                                    Iltapäivällä Härmälässä huomasin 90-lukuisen Primeran, jonka naiskuskilla oli lapsi sylissä. Turvavyö kulki molempien yli. Nainen ei edes edustanut mitään vähemmistöä. On se kummallista, miten vähällä järjellä jotkut yrittävät sinnitellä arkielämässä.

                                    Olin jo puhelin kourassa, mutta riisiraketti oli niin likainen, etten saanut kilvestä selvää. Melko selkeä lastensuojelutapaus tuo alkaa olla.

                                    Comment


                                      Kehä 1:llä oli joku päättänyt Pakilan liittymän kohdilla liittyä iltapäiväruuhkassa kattokerhoon... oli muuten komeat jonot länteen päin, toki myös itäänpäin seisoi liikenne koska siniset vilkut...

                                      Comment


                                        Sellon ja columbuksen parkkihallissa ohittelijat. Ei voi käsittää kun hidastaa hidastetlyssyyn niin pakko sillä corollalla polkea ohi. Hauskempi tapaus oli vanha pappa joka ajeli mazda 6:sella ohitse kun hidastin töyssyyn, ajoin sitten papan viereen 30m myöhemmin ja olin autosta kaverin kanssa ulkona ennen pappaa. Jos ei olisi ollut päivän eka parkkihallissa ohittaja olisin kyllä maininnut asiasta.

                                        Comment


                                        • Ripset saanut, (siis konepellissä pystyssä) musta T25 Avensis Malmilla. Toivon omistajan kannalta että on laitettu vaan protestiksi thuuning-kulttuuria vastaan.

                                          Comment


                                            Alkanut rasittamaan ohituskaistakäyttäytyminen. Joka ikinen päivä joku tuuppaa alinopeudella täysin eteen ilman aikomustakaan painaa kaasua. Siinä sitten lyödään jarrut kiinni ja odotellaan, että saa ohitettu sen rekan tms. sillä karvan päälle satasen nopeudella, kun rajoitus on 120. Jotenkin tuntuu, ettei porukka ymmärrä moottoritiestä ja ohituskaistasta mitään. Peiliin katsominen tuntuu olevan tuntematon käsite. Ja kun yksi änkee kaikkien eteen köröttelemään, sieltä alkaa tuikkaamaan vielä hitaampia ohituskaistalle. Sitten ohituskaista vetääkin jo huonommin kuin normikaista. Saksassa moisesta lähtee melkein kortti pois.

                                            Itse katson aina peiliin, että onko sieltä joku tulossa minua kovempaa ohituskaistaa vai ei. Sitten nostan joko nopeutta tai odotan, ennen kuin menen ohituskaistalle.

                                            Toinen rasittava asia on Lahden motarin alkupää Helsingistä. Siinä Koskelan sillan alta alkaa 80 rajoitus ja vaihtuu 100 vasta Viikin mäellä. 120 alkaa vasta Kehä3:sen jälkeen. Ei oikein tiedä mitä vauhtia pitäisi ajaa alkupäässä. 80 alueella kun ajaa 95 mittariin, niin koko ajan joku työntää perseestä ja suhaa ohi mistä pääsee. Sitten kun tulee 100, sama perseestä työntäjä tulee perä edellä vastaan, kunnes päästään Kehä1:sen liittymiin. Jos siinä ajat sen saman 110 mittariin, niin eikö koko ajan taas ole joku vihaisena haluamassa ohitse, yleensä ne samat autot, jotka oli jo alkupäästä asti ongelmana.

                                            Vähän ennen Kehä3:sta suhataan ohituskaistalla vielä reilummin nopeampaa ohitse, vaikka vedät sen päälle 110 mittariin. Ei siinä mitään, mutta kun tulee 120 rajoitus, joka ikinen kerta nämä äsken kovaa ajaneet tulee tukkona perä edellä vastaan. Yllättäen ne eivät enää haluakaan ajaa, vaan jäävät köröttelemään sitä samaa vauhtia, mitä äsken vetivät reilulla ylinopeudella.

                                            Kakun päällä nämä Keravan siltatyömaat, joissa rajoitus putoaa 120-100-80 tai peräti 60. Jos ohituskaistalla pudottaa vauhdin niin, että 80 kyltin jälkeen on vielä 100 lasissa, niin perässä vilkkuu pitkät ja kärkytään ohitse. Sitten jos siirryt toiselle kaistalle, niin 80 kyltin jälkeen ne yhtäkkiä himmaavatkin alle rajoituksen. 120 kun alkaa, niin kaasua ei löydy ei millään. Tänäänkin vedin uudestaan ohitse ja eteen ohituskaistalle, vaikka hetki sitten kyseinen halusi väkisin ohituskaistalle tilaa "nopeampana". Sinne se jäi köröttelemään.

                                            Ei mitään johdonmukaisuutta tai logiikkaa suurimman osan nopeuksissa. Tuohon päälle vielä ihan vakiona pysyvällä nopeusrajoitusalueella nykivät, jotka hetki sitten haluavat ajaa niin pirun kovaa ja vilkuttelevat ohituskaistalla perässä valojaan. Kun päästät ohi, niin menee 10s ja lopettavat ajamisen, vaikka äsken vetivät +20 yli rajoituksen.

                                            Comment


                                              Oliko tässä vuodatuksessa jotain uutta? Tuon avautumisen päivämäärä olisi voinut olla kymmenen tai kaksikymmentä vuotta tästä hetkestä. Eteen- tai taaksepäin, ei väliä. Osa porukasta tulee aina evottamaan raskaasti noilla nelikaistaisilla, varsinkin motareilla. Hynysen sanoin: "Kai kaikista pitäis välittää mut vanha ei vaan jaksa."

                                              Aika laupias samarialainen pitää olla jos ei koskaan ota lämpöä kehäteillä kulkiessaan.

                                              Comment


                                                Eilen vauhdikkaan lähdön liikennevaloissa viereisellä kaistalla.. Vanhempi naiskuski otti tosiaan vauhdikkaan lähdön Nissan Micralla, tosin pakilla takana olevan Ford Escortin keulaan..

                                                Comment


                                                • Täysimoottorisen Q7:n. Ah ne äänet, ne äänet..

                                                  Comment


                                                    BMW Hartge H50 V8...

                                                    edit: ja gemballa 600:n :)

                                                    Comment


                                                      Tästä on ollut muistaakseni puhetta aiemminkin, mutta vuodatetaan tänne taas, kun tuli sama asia todistettua muutaman kerran tänään ja lisäksi jasso yllytti. Kävin Lahdessa Classic Motor Show'ssa. Matkavauhtia pidin yllä vakionopeudensäätimellä navigaattorin mukaan 121-122 km/h moottoritiellä, kun rajoitus oli 120. Ohituskaistaa ajaen saavutan hitaasti oikealla kaistalla ajavaa, jonka nopeus noin 119-120 km/h. Kun edellä ajava on enää 10 metrin päässä, niin eipä etäisyys enää lyhenekään. Ohi ei pääse, jos ei paina lisää kaasua. Miksi niiden pitää kiihdyttää? Argh!

                                                      Comment


                                                        jarpale, ei se kiihdytys mitään, mutta osa vielä keksii vaihtaa sokkona kaistaa päälle...

                                                        Comment


                                                          tapahtu tosin perjantain puolella, mutta kuitenkin. Paikallisen liikenne ravintolan tankkaus automaatilla oli suht uudehko farkku bemari tankkaamassa väärällä puolella, eikä ilmeisesti jaksanu kääntää autoa vaan veti letkun kivasti peräkontin luukkua vasten toiselle puolelle. Jostain kumman syystä ei kyllä tainnut tankkia täyteen laittaa, kun jo hyvin äkkiä poistu paikalta, tais hieman hävettää

                                                          Comment


                                                          • Harvinaisen täyspäistä toimintaa konsernivehkeiltä: eteen kiilaava 3b farkku Passat ja helevetinmoista ylinopeutta taajama-alueella ajanut b7 Avant. Ottaa aivoon vieläkin, etten nähnyt b7:n rekkaria koska pyöräteline oli edessä.. olisi nimittäin miliisillä tällä hetkellä vähän etsimistä.

                                                            Comment


                                                              Melkoinen possujuna aamun työmatkalla.

                                                              Joku sotien aikainen deutz tuli vastaan satasen alueella noin neljääkymppiä. Siinä sit perässä mukava letka. Laskin 10 tai 11 täyspitkää yhdistelmää joista kolme heti alussa peräjälkeen, loput rekat ja noin 10-15 henkilöautoa tiiviissä letkassa traktorin takana. Kyllä täytyy olla paljon pokkaa ettei voi kertaakaan väistää vaikka bussipysäkille jos perässä on monen sadan metrin autojono.

                                                              Paikalla on pari kilometriä sellaista tieosuutta että isolla autolla ei ole toivoakaan lähteä edes traktorista ohi jos on kuorma päällä. Sulkuviivaa, ylämäkeä ja sokeita mutkia. Bussipysäkkejä tai muita levennyksiä kylläkin löytyy useita letkan kulkusuunnassa vähän väliä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X