vähän mietityttää mistä sen sit näkee kui syvä se lammikko on, itse ainaki väistelen lammikot jos mahdollista. Ja näin varmaan tekisi jokainen yhden venäjän reissun jälkeen, vesikelillä löytyy kivoja ylläreitä :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumu Näytä viestiRaskasta liikennettä länsiväylällä. Ei vaan aina ihan ymmärrä ammattiautoilijoita. Kyseisellä tieosuudella on lähes päästä päähän bussikaista, niin silti raskasliikenne ajaa keskimmäisellä kaistalla ja linja-autot ohittaa vasenta kaistaa tai toisinpäin. Miksei täällä pohjolassa voi kieltää tuota vasemmanpuoleisinta kaistaa raskaaltaliikenteeltä, niinkuin muualla maailmassa.
Lähes poikkeuksetta kun lähtee ruoholahdesta niin melkeen puolet autoista saa ohittaa ennen kehä 1:stä joilla oli niin kiire vaan päästä ohi.(eikä tarvitse edes ajaa ylinopeutta)
Ja harvemmin raskas liikenne sitä jonoa vetää vaan yleensä siellä edessä on joku hippokippo yms...
Itse yritän suorittaa mahdollisimman nopeasti ohitukset moottoritiellä, enkä lähde esim 5km/h kovempaa ajavaa ohittaamaan, mutta sitten on näitä sankareita jotka rupeavat polkemaan kaasua kun kun hytti tulee etuikkunan kohdalle.(Huom. tämäkin on laissa kiellettyä!)
Yhtenä päivänä laskin seitsemän kyseistä tapausta kehä 1:llä jota joutusin sahaamaan edestakas.
Otan mielellään kyllä hantiksi päiväksi ja luulen että muuttuu asenne "rahtareihin", voidaan kyllä jutella audeistakin. ;)
Edit:ainakaan minun tietääkseni ei ole sallittua ajaa kuorma-autolla länsiväylän bussikaistaa. Jos on, niin lupaan käyttää sitä heti seuraavassa aamuruuhkassa! :)Viimeksi muokannut Perämettä; 24.3.2011, 20:58.
Comment
-
6-tiellä Loviisan päässä ensin kahden auton risteyskolari ja n. kilometri eteenpäin Citikan C4:n kyntäneenä noin 50m matkan pellolle.
Comment
-
Kerrohan mikä nopeusrajoitus on länsiväylällä bussikaistan alueella? Rajoitinta vasten kun vetää niin on jo 10km/h ylinopeutta... Silti kun näkee "kuorma-auton" niin siitä on pakko päästä ohi!!! Ja siihen se kiire sitten loppuukin.
Enkä myöskään missään vaiheessa kirjoittanut, että itse en päässyt ohi, kun oli kiire, vaan katselin tätä järjettömyyttä kun 3 kaistaisella tiellä kaikki kaistat vetää "rajoittimen" mukaista nopeutta kun oikealla on bussi, keskellä täysperävaunu ja vasemmalla toinen täysperävaunu ja 2 kaistalla 100 metrin jono autoja odottamassa, että ohitus tapahtuu.
Rajoitinta vasten kun vetää niin on jo 10km/h ylinopeutta... Silti kun näkee "kuorma-auton" niin siitä on pakko päästä ohi!!! Ja siihen se kiire sitten loppuukin.
Ei itselläni kiire ole ohittaa kuorma-autoa vaan itse olen siinä käsityksessä, että nopeammalle annetaan tilaa. Poliisin tehtävä on sitten sanktioida ne, kenellä on liian kiire.
Lähes poikkeuksetta kun lähtee ruoholahdesta niin melkeen puolet autoista saa ohittaa ennen kehä 1:stä joilla oli niin kiire vaan päästä ohi.(eikä tarvitse edes ajaa ylinopeutta)
Itse yritän suorittaa mahdollisimman nopeasti ohitukset moottoritiellä, enkä lähde esim 5km/h kovempaa ajavaa ohittaamaan, mutta sitten on näitä sankareita jotka rupeavat polkemaan kaasua kun kun hytti tulee etuikkunan kohdalle.(Huom. tämäkin on laissa kiellettyä!)
Comment
-
Juu eli käsittääkseni busseissa ei ole rajoitinta muuten kuin "teho/välitykset"? ja kaukoliikenteessä 100km/h.
Ja kerran bussikaistaa ei saa käyttää, niin itse näen länsiväylän kaksikaistaisena.
Luulen että näkemässäsi tapauksessa ohittavan ajoneuvon kuljettaja on arvioinut ohitettavan väärin ja kyseisessä ylämäessä ohitettava ei olekkaan pudottanut vauhtia tarpeeksi vaan "jaksanut" kiivettä mäen ylös vauhdilla, näin ollen ei ole enää päässyt ohi alamäessä ja tämä tuntuu varmasti ikävältä takana ajavista henkilöautoista! Tässä kohtaa kyllä istekkin jarruttaisin ohitettavana ollessani. (vauhti tuskin putosi alle 80km/h tapahtuman aikana)
Joo, kyllä noi bussit saisi pysyä niille varatuilla kaistoilla ja itsekkään en ihan aina noudata rajoituksia varsinkaan omalla autolla, mutta ei sysätä syytä rahtarien niskoille! Siitä vaan koukaten kaikkien mahdollisten kaistojen ja ramppien kautta ohi, niin LP sitten kertoo mitä kyseinen leikki maksaa...:)
Kiitos ja anteeksi!!!
Comment
-
Poro Kittilä - Äkäslompolo välillä :)
A7 Tupoksen ABC pihalla parkissa.
Ford Ka ojassa Evijärvi - Kortesjärvi välillä. Piti pyörtää takaisin kun ei vauhdista nähnyt Poliisi -nauhaa. Ihmettelin miksi ojaan oli ajanut, ymmärsin kun kiihdytyksessä luistoneston valo vilkkui quattrolla vielä 60km/h nopeudessa...
Comment
-
Marketista autolle kävellessä inva-paikalla oli parkkeerattuna uuden karhea Mini Countryman, johon meni kyytiin isä ja joku alakouluikäinen poika. Isä totesi pojalleen autoon mennessään, että älä nyt hidastele kun isällä on auto laittomalla paikalla. Sitä ennen juttelivat marketin sisällä kassojen edessä koko sen ajan, kun jonotin kassalle pääsyä ja ehdin yksikätistäkin pelata eli jonkun vartin.
Siinä oli sitä asenteen siirtoa jaloimmillaan :) Way to go.
Comment
-
Asenteensiirtoa vai kasvatustiedettä?
Mutta näistä invapaikoista senverran, että käytin tuossa toissapäivänä kuskina ollessani pomoani pikapankissa ja pysäytin auton yhteen kolmesta vapaina olevaan invapaikkaan.
"Seinä" siinä parinmetrinpäässä, auto pyöri, eli omastamielestä vain pysähdyin, niin eikö joku patu (siis melkein minun ikäinen) tullut sanomaan, taitaa nuo ******mainosmiehet olla aivoinvalideja, kun invapaikalla seisovat.
Suu kävi niin ripeään ja tuohtuneesti, että pakko oli auto siirtää seuraavaan ns. vapaana olevaan lailliseen parkkiin.
Suurin hymiö tulee siitä, kun sen valittajan sitikka sattui just olemaan takana siinä paikalla johon auton siirsin. Suuri lumipenkka esti hänen poislähtemisensä, ennenkuin, minä aivoinvalidi päätin siirtää meidän autoa.
Kyllä helpotti. Joskus on vaan pakko....
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Perämettä Näytä viestiJuu eli käsittääkseni busseissa ei ole rajoitinta muuten kuin "teho/välitykset"? ja kaukoliikenteessä 100km/h.
Ja kerran bussikaistaa ei saa käyttää, niin itse näen länsiväylän kaksikaistaisena.
Luulen että näkemässäsi tapauksessa ohittavan ajoneuvon kuljettaja on arvioinut ohitettavan väärin ja kyseisessä ylämäessä ohitettava ei olekkaan pudottanut vauhtia tarpeeksi vaan "jaksanut" kiivettä mäen ylös vauhdilla, näin ollen ei ole enää päässyt ohi alamäessä ja tämä tuntuu varmasti ikävältä takana ajavista henkilöautoista! Tässä kohtaa kyllä istekkin jarruttaisin ohitettavana ollessani. (vauhti tuskin putosi alle 80km/h tapahtuman aikana)
Joo, kyllä noi bussit saisi pysyä niille varatuilla kaistoilla ja itsekkään en ihan aina noudata rajoituksia varsinkaan omalla autolla, mutta ei sysätä syytä rahtarien niskoille! Siitä vaan koukaten kaikkien mahdollisten kaistojen ja ramppien kautta ohi, niin LP sitten kertoo mitä kyseinen leikki maksaa...:)
Kiitos ja anteeksi!!!
Comment
-
*offtopic* rekkaa vedetään kuorma-autolla, rekassa ei ole edes moottoria, rekka on puoliperävaunun toinen nimitys.
Valitettavasti puhekieleen rekka on vakiintunut nimityksenä lähes kaikille kuorma-autoille, puoliperävaunuyhdistelmille sekä täysperävaunuyhdistelmille. Kun alalla työskentelen, ottaa päähän kun työvälineistä käytetään vääriä nimityksiä *offtopic*
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rekka#P...hdistelm.C3.A4
Comment
-
Puoliperävaunuyhdistelmää kutsutaan usein nimellä rekka ja puoliperävaunua nimillä puolikas tai irtoperä.
Välillä huvittaa kun joku laittaa "rekan" turbon johonkin virtykseensä.
Itsekkin ajan rekkaa ja silloin kun kärryn joutuu ottamaan irti ajan kuorma-autoa/nuppia.
Tänään taas kun olin menossa tallille niin on se kumma kun 80km/h rajoituksella vedetään seitsemää kymppiä letkaa 10km ja sitten kun alkaa kaksikaistainen osuus niin ei meinannut 110km/h riittää että pääsi ohi. (rajoitus ei muuttunut)
Comment
-
Ei nyt liity yhdistelmiin mutta alkuperäiseen aiheeseen anyway etäisesti.
Pesin ja vahasin auton tänään, sen jälkeen vedin vielä 2 kertaa 5sateesta käsittelyn laseihin. Tuo jälkimmäinen mööti kun pitää vedellä huuhdella pois ja taas se auto oli märkä. Ulkona -6 astetta pakkasta eikä huvittanut jättää murua pakkaseen kovettumaan. Aattelin että eiköhän ne vedet just vahatulta pinnalta lähde kun vähän antaa blow-dryeria.
Kyllä muuten lähti kun naukkasin lähimmästä maantien risteyksestä 160 mittariin. Sit iski näkökenttään jäinen varjopaikka... Onnesta on ehjät järrut. Tuli kuiva auto, pöksyt ei ollu paljosta kiini vaihtokunnossa. Petollista kevätkeliä, elkää tappako itteänne.
Comment
-
Lauantaina Turun länsikeskuksen tienoilla liikennevaloista viereisellä kaistalla poistui melkoisen ripeästi valkoinen Maserati Gran Turismo. Piti oikeen lotjakkeen ikkuna avata, oli naapurilla sen verran hauskat höpinät. Hauska rekkarikin oli sitten hankittu: MGT-1...happamia!
Comment
-
Tänää ajeltii VT12 pitkin lahdesta hollolaan ja huomattiin ja kuultiin kaukaa jo että ambulanssi on tulossa lujaa pillit päällä ja siinä kaikki siirtyi nätisti oikealle kaistalle ja hiljensi vauhtia paitsi tämä yksi sinertävän farkku volvon ratissa. Eka me annettiin tilaa et mahtuu siihen kaistalle meidän ja edellä ajavan väliin, niin ei seuraavaksi edellä ajava antaa tilaa päästä kaistalle niin ei. Tässä vaiheessa ambulanssi on jo sen volvon takana ja tööttää nii eiköhän tää rupee jarruttelee. Parin lisä tööttöilyn jälkee tajusi siirtyä pois edestä ja pääsi ambulanssi jatkaa matkaa...
Comment
-
Ensimmäisen uuskoppasen A6:n. Olihan se.. noh, vielä vaatii silmä tottumista, mutta kookkaan näköinen ainakin.
Comment
-
Matran jälkeen turun motarilla taulussa seisoo "Tie 1 helsinkiin suljettu!" aattelin jotta voi perkele toivottavasti ei toppaa ennen kehä 3:sta, no niinhän se teki.
Hiljensin rekalla jonon perään ja jouduin ihan pysähtymään rupesin sitten kattelemaan peiliin takana tulevia.
Pari takana tullutta tuli aika lujaa ja kolmas vaihtoi jo ohituskaistalle kun ei vissiin muuten pysähtynyt, mutta taisi olla viides kun latasi täysillä jonon perään, siinä oli aika paljon romua ilmassa. Jatkoin siitä matkaa jotten jää tukoksi mutta siinä taisi rytistä vielä enemmänkin.
Mikä ihmisiä vaivaa? Aurinko paistoi mutta ei tie jäässä ollut, olisiko opasteessa pitänyt lukea että: Jono toppaa kohta eli paina sitä v...n jarrua?
Ainakin aurinkolasit voisi jokainen ketä ei vielä omista lisätä varuste listaan.
Comment
-
Tuohon mikä ihmisiä vaivaa, niin näin kevään lämmittäessä ilmeisesti monikin asia. Tänään oli Tuusulan motari taas tukossa siinä Kehä1:sen ympärillä. Ei liikkunut juuri mihinkään.
Sellaisia sooloiluja siellä tapahtui, että lähellä oli monta kertaa. Osa veti piennarta pitkin pöllyttäen ja kaikkien sulkualueiden yli vetävän kaistan alkuun ja luonnollisesti täysin siellä ajavien eteen. Toiset pomppivat hetken mielijohteesta ohituskaistalta keskikaistalle jyrkästi siten, että auto on käytännössä poikittain ja siitä sitten suoraan laitimmaiselle vetävälle kaistalle. Eli ikään kuin keskellä motaria t-risteystyyppisesti pyrkivät sille vetävälle kaistalle. Ja siellä vetävällä kaistallahan mennään sen 80 vähintään, joten kyllä oli joka kerta lähellä kolina. Lähes lukkojarrutuksia vetelivät vetävällä kaistalla ajavat torven kera.
Sitten kun vielä itseni edessä ajeli kuski, joka jostain syystä näki tarpeelliseksi jättää ainan neljän auton mentävän väli, ennen kuin lähti itse jälleen liikkeelle jonon mukana. Siitähän ne jokainen poukkoilija veti poikittain, kun kerran oli tilaa. Onneksi pääsin lopulta edes siitä kohdalta vähän kauemmas jonossa.
Toinen mikä on taas tullut, on ettei tiedä mitä vauhtia pitäisi motarilla taas ajaa. Normi 110km/h mittariin ei riitä, vaan siellä pitää vetää mittariin vähintään 120km/h ja silti työntää joku perseestä. Paitsi kohta kun tulee oikeasti 120km/h rajoitus, niin nämä samat tulee perä edellä vastaan.
Comment
-
Töistä kotiinpäin ajellessa tuli kevään ensimmäinen GSX-R vastaan, ainoissa oikeissa väreissä eli sini/valkoinen. Hieman alkoi pyöräkuume nousemaan. :)
Muutama kilometri eteenpäin ja vastaan ajeli musta Skyline R32. Tästä 10km eteenpäin oli jollekin remonttireiskalle käynyt nolosti kun käveli menosuuntaan autoa kohti kivivillapaali olkapäällä, ei ollut kuormansidontaoppi ilmeisesti mennyt perille. :D
Comment
-
Eippään, kun se on tämä nousukausi taas alakanu ja kaikilla oon niin hirvee kiire ja kohellus olevinaan.
Täytyy keretä ja olla just ja silloin ja siellä. Vi***taa kun joku munii edessä, minähän tässä nyt kuitenkin tärkein olen.
Tätähän se paljon on.
V***u ne bisnekset minnekään katoa, vaikka olisin sen akateemisen vartin myöhässä;)
Comment
Comment