Qasqai ei päässyt pientä ylämäkeä ylös, etupyörät vain suti. Hihii...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Crash_ Näytä viestiÖhöm. Saisiko tarkennusta asiaan. Ollaanko me kaikki siis k*päitä??
Comment
-
Ihan jees perustelut, itsekkin samoilla linjoilla.
Itse kysyin tarkennusta lähinnä sen takia kun eräs tuttava ei tosiaankaan pidä bombereista.
Joku kerta tuli ko. henkilön kanssa puhetta bombereista ja samointein tuli tyrmäys että ne on täysiä kusipäitä, pellejä yms. Yritin tiedustella että miksi näin, mutta vaikutti olevan jotenkin herkkä aihe hänelle, joten en sitten tingannut tietoa.
Kuulin sitten toista kautta että tämän "vihaajan" poikaystävä/todella hyvä ystävä (vihaaja oli siis nais-ihminen) oli mennyt leikkimään pyörällään reippaammassa vauhdissa, mopo karkasi lapasesta suuressa vauhdissa ja siinä oli sen miehen elämä.
Eli "paras" kuulemani -bomberit on kusipäitä- johtuu siitä että "möttönen" ei osannut keulia vaikka näin luulikin. Ja näin ollen sen on "pakko" olla bombereiden vika... En ole pitkään aikaan tavannut kyseistä henkilöä, mutta väitän ettei hän tee elämästää helppoa kun kanavoi menetyksenä tuolla tavoin...
Comment
-
Näiden takia toisaalta olenkin onnellinen, että suomen teiden kunto on mitä on. Nopeuttaa nimittäin tuota luonnonvalintaa kummasti noi routakuopat tuola mutkateillä :)
Comment
-
Ei naurata tai edes hymyilytä yhtään. Vaikka itse en kaksipyöräisiin koske, niin kaverille on joskus käynyt niin että on ihan rauhallisesti ja nätisti ajellut matka-ajoa ja sitten mutkan takana on ollut tiessa julmettu routarailo. Tekee kipeää ja pahimmassa tapauksessa käy huonommin.
Comment
-
Tien kunnolle tai hirvelle whatever onnettomuuksille ei tietenkään mahda mitään. Appiukkokokelaskin on ollut pahassa kolarissa pyörän kanssa nuorempana, siihen loppui urheilun harrastaminen ja lonkassa on puolet palikoista tehty jostain unobtainiumista pariin kertaan.
Jos kuitenkin teilaa itsensä paareilla sairaalaan tai mustaan autoon sen vuoksi että on nyppinyt keulaa ylös keskustassa ja risteyksessä tuleekin transitti eteen niin Darwin.
Comment
-
Mikon kanssa samaa mieltä. Kukin ajaa niin kuin haluaa, mutta muita ei tarvitse / saa vaarantaa. Se mitä itselle käy on joko luonnon- tai itsensä armoilla.
Comment
-
Pitää varmaan vähän määritellä käsitettä. Pidän bomberina henkilöä, joka ajaa urheilumallisella moottoripyörällä liikenteen seassa huomattavasti muita kovempaa (myös asutuksen lähellä ja risteysalueilla), polttaa kumia ja keulii "julkisella paikalla" tms. sikailua. Kaikki kyykkypyörän omistajat eivät siis automaattisesti kuulu tähän kategoriaan. Sinänsä touhu on ihan ok jos sitä harrastetaan tyhjällä moottoritiellä tai jossain suljetulla / vähäliikenteisellä alueella. On vaan vähän kohtuutonta valmentaa itsensä ja jälkikasvunsa siihen, että tietä ylittäessä ei riitä, ettei näköpiirissä ole ajoneuvoja vaan pitää kuunnella pää kallellaan sattuisiko joku kahvan kiertäjä lähestymään rajoitukseen nähden about kaksinkertaisella nopeudella, jolloin alta pois tuleekin jo todella kiire. Ettei tulisi tässä harrastuksen vastustajaksi leimauduttua, niin itsellänikin on muuten moottoripyörä.
Voihan tuolla kadulla jäädä vaikka +50v isännän/emännän alle joka päättää vahoilla päivillä kokeilla vaikka naapurin/sukulaisen yms pyörää että kulkeeko. Ylinopeutta siis pyörällä tekeekö se hänestä bomberin?
Myönnettäköön jos sinulla on tehokas tai edes vähemmän tehokas auto alla eikö tee joskus mieli kokeilla kulkeeko se ja silloin vähän kiihdyttää. Joku näkee ja heti alkaa yleistys että kaahari. Samoin jos sinulla on kiire nii silloinhan se poljin menee aika herkästi pohjaan vai kiellätkö?
Tämän kirjoitukseni tarkoitus ei ollut ylistää ja puhdistaa joka bomberin mainetta, lähinnä toivon että ette yleistäisi meitä. Mutta samaahan tapahtuu jo audien kanssa tai minkä tahansa muun auton yms. Audi kuskit on kusipäitä,bemarikuskeillo on pieni ;) yms. Nii tätä ajatuskaavaa käyttäen jokainen bomber on siis kusipää.
Comment
-
Kyllä teiden pitäisi olla siinä kunnossa, että niillä voi turvallisin mielin ajaa tieliikenteeseen hyväksytyllä laitoksella nopeusrajoitusten mukaisesti. Valitettavasti Suomessa, järjettömästä veroasteesta huolimatta, näin ei ole ja joka vuosi kuolee tieliikenteessä lukuisia, etenkin motoristeja, johtuen tien huonosta kunnosta. On mielestäni edesvastuutonta toivoa lisää tälläisia uhreja.
Mitä tulee Bombereihin, niin myös tuossa ilmiössä tuntuu tuo tyhmyys tiivistyvän joukossa. Joukkoon mahtuu varmaan ihan älykkäitäkin yksilöitä, mutta kun porukkaa on tarpeeksi kasassa ei tuo liikennesääntöjen noudattaminen enää mihinkään näy. Tämä korostuu ainakin pk-seudun kokoontumisissa, jossa ajetaan Helsingin keskustan alueella noudattamatta liikennevaloja tai nopeusrajoituksia, yleensä vielä ilman valoja ja keulapystyssä. Itseäni kyllä kieltämättä sapettaa, kun joka kesä muutamana viikonloppuna tuo 50 pyörän ääliölauma (ei siis kaikki bomberit) paahtaa näillä kapeilla kaduilla +100km/h pyörillä, joilla ei ole asiaa edes suomen moottoriradoille, kun melurajat eivät täyty sielläkään...
Comment
-
Saa korjata, mutta vähän sellainen käsitys on, että kyseinen ryhmä haluaa nimenomaan antaa itsestään kuvan anarkistisena muun liikenteen seassa räppäävänä ryhmänä, joita eivät säännöt koske missään määrin. Ja erityisesti tarkoituksena on ajaa ne kikat niin, että on mahdollisimman paljon näkijöitä - ei tyhjällä motarin pätkällä. Samaa vaikutelmaa ei myöskään juurikaan himmennä tarve ilmaista mahdollisimman näkyvästi kuuluvansa kyseiseen porukkaan. Sen kerran kun olen eksynyt Bomber kokoontumiseen tien päällä, niin sinivuokkojen saapuessa paikalle ei vaikuttanut olevan päällimäinen idea siirtyä syrjäisempään paikkaan. Ainakin itselle moinen meno tuntuu lähinnä itsekkäältä ja lapselliselta ja ne nyt ovat yleensä synonyymi kusipäisyydelle :)
Tyhjällä tiellä kaasun polkemista yksin tai porukassa, kumin polttoa, keulimista tms. en koe haitalliseksi. En näe siitä suoranaista haittaa muille. En nyt voi itsekään kieltää, etten olisi koskaan ottanut minkäänlaisia vetoja autolla yleisillä teillä. Merkittävä ero on siinä, etten koskaan ole tehnyt sitä muun liikenteen seassa. Ainoastaan, kun koen sen turvalliseksi.
Comment
-
Crash:in kommenteista tulee mieleen perinteinen itku kun 98% porukasta pilaa loppujen 2%:n maineen ;)
topiciin takaisin. Lahdessa paikoitellen "isoja" vesilätäköitä joita ihmiset sitten väistelevät ja tekevät äkki jarrutuksia niiden eteen. Luulevatko he että ne autot sulaa ku osuu tai joutuu ajaa lätäkön yli? Paitti poikkeuksena sinä valkoisella hb etuveto corollalla (alku 90vm) ajava, saatan uskoa että ainakin sun autoosi saattaa jopa tullakkin sitä vettä sisälle ku oli ruosteen reijät suht isoja :P
Comment
-
Tuosta bomberijutusta en viitsi edes kirjottaa, mutta vesilätäköiden väistelemisestäkin jaksetaan valittaa. Ite väistän viimeseen asti jokaisen vähänkään isomman vesilätäkön. Kerran ajoin iskäpapan autolla juuri kortin saaneena vesilätäkköön ja tietäähän sen miksi se vesi oli siihen paikkaan kerääntynyt muuten tasasella tiellä. Puoli metriä syvä monttu pohjalla ja voi että sitä mentiin hattu kourassa 18-vuotiaana isukin luo. Onneksi lopulta uskoi ja sai korvaukset tiehallintolta tai vastaavalta. Sen jälkeen olen väistänyt kaikkea mäkkipusseista lähtien. (mäkkipusseista sen takia että kerran baarista kotiin taapertaessa ajattelin potkasta mäkkärin isoa pussia ja loppumatkan huusin kettua kun joku oli sinne kiven jemmannut.)
Comment
-
Junnuna kun kerran on meinannut rullata lätäkön yli nostaen jalat satulan korkeudelle ja tavannut sen veden alla olevan kiven murikan, niin ei tarvitse autokorttiin asti välttämättä odottaa valaistumista :) Hyvällä lykyllä kastuu läpimäräksi vain lenkkareista polviin asti.
Comment
-
Lähinnä sarkasmilla kirjoitin tuon väistellään lätäköitä. Niinkuin kirjoitin "isoja" lätäköitä, hyvä ku noilla oli syvyyttä edes kengän pohjan ylitse. Itse ymmärrän suvemmät mutta joku raja sentään ja ei ei ollut kevyeen kulkuväylän vieressä tms. Onse kumma jos kävellen pääsee ylitte kastelematta sukkia niin autolla ei sitten päästä ylitte....
Comment
-
-
Raskasta liikennettä länsiväylällä. Ei vaan aina ihan ymmärrä ammattiautoilijoita. Kyseisellä tieosuudella on lähes päästä päähän bussikaista, niin silti raskasliikenne ajaa keskimmäisellä kaistalla ja linja-autot ohittaa vasenta kaistaa tai toisinpäin. Miksei täällä pohjolassa voi kieltää tuota vasemmanpuoleisinta kaistaa raskaaltaliikenteeltä, niinkuin muualla maailmassa.
Comment
Comment