Kauppakeskus Jumbon (Vantaa) parkkipaikalta bongattu auto, jonka rekkari oli RS-5, nätti. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Ihme toimintaa kraisler-kuskilta eilisiltana. Ensin matelee kiihdytyskaistalla -> lähdin ohittamaan heti kun valtatielle pääsin. Neon yritti estää kiihdyttämällä, mutta jäi sitten puskuriin roikkumaan, kun ei tarpeeksi kiihtynyt. Perässä ajava keräili hetken vauhtia ja ajoi hampaat irvessä ohi jääden roikkumaan parin metrin päähän rekan takavaloista.
Eipä siinä mitään, mutta sama meno jatkui vielä 120km myöhemmin... ohitin tyhjällä tiellä nyt hidastelevan Neonin ja eikös se kohta ala taas roikkumaan puskurissa kiinni. Väläytin pari kertaa jarruvaloja ilman näkyvää vaikutusta. Hiukan provosoiduin ja laitoin takasumarin päälle; tuumasin että katselkoot sitä kun kerran haluaa niin lähellä ajaa. Ei sitten kauaa halunnut kun ohi meni ja hävisi horisonttiin.
Ajoin koko ajan hiukan alle sakkorajan, joten ei se omasta nopeudesta ollut kiinni. Ensimmäistä kertaa toivoin että joku ajaa ojaan ja teloo itsensä..
Comment
-
Yhdessäkään autossa (paitsi minulla) ei ollut takasumuvaloa päällä lumisella Porvoon motarilla. Rekoissa valoja nähnyt ollenkaan... Suomeen pitäisi saada jenkki "broken taillight" meininki. Eli jos valoja ei näy, niin "sakkoa saatana"! Mielestäni hasardimpaa ajella ilman takavaloja lumituiskussa kuin puhelimeen puhuminen ratin takana.
Ööh, tota. "ajoneuvo täytyy pystyä pysäyttämään tie näkyvällä osuudella" tai jotain sinne päin.
Joo okei tottakai takasumarit on just noita kelejä varten ja huonostihan niitä käytetään.
Tiistaina ajoin Lahti-Heinola motarilla polliisiauton ohi n. 100 km/h. Hetken kuluttua maija meni ohi aika haipakkaa, ja ajattelin että vihdoinkin ne huomas ton 300m edelleä ajavan Golfin jossa takana palaa vain rekisterikilven valot. Aamu hämärä ja lumikin pöllys. Pudottivat nopeuden sitten normaaliin ja ajoivat hiljaa Golfin ohi. Matka jatkui sitten Heinolan Tähtihoviin saakka, jossa kurvasivat kahville? Golffi jatkoi matkaa.
Ehkä oli joku kiireellisempi tehtävä. Maallikon mielestä olis ollu pysäytyksen paikka, olosuhteet huomioon ottaen.
Comment
-
4 tiellä, lahti-oulu matkalla eilen tuli nähtyä vaikka ja mitä. Tässä muutama mieleen jäänyt juttu.
Tumma sedan audi oli hyytyny näköjään tielle, hinauspalvelu paikalla. Ennen vaajakoskea muistaakseni
Poliisit pitämässä rekka ratsiaa jyväskylän jälkeen
Ja muutama km ennen pyhäjokea oli joku nähnyt hienosti vaivaa ja oli jää lyhtyjä molemmin puolin tietä useamman kilometrin matkan. Todella hienoja ja piristäviä pimeässä ajellessa.
Autoja jotka oli jättänyt tienposkeen oli koko matkalla päälle 10km sekä pari linja-autoa myös.
Comment
-
"Ja muutama km ennen pyhäjokea oli joku nähnyt hienosti vaivaa ja oli jää lyhtyjä molemmin puolin tietä useamman kilometrin matkan" (lainaus Monicalta)
Tuon kun kerroin äsken vaimolle, niin ihmeteltiin ihmisten vaivannäköä toisia ihmisiä kohtaan. Todellista Joulumieltä. Olisiko paikallinen kyläyhdistys tehnyt moisen tempauksen.
Täältä ainakin lähtee Hyvän Joulun toivotukset kyseisille henkilöille.
Comment
-
Ettei nyt kumminkin Ruskeasanta ollut haettu paikka, ei suinkaan Ruskeasuo joka taitaa olla hiukan eri paikassa ;)
Comment
-
Täällä Istanbulissa kaistamerkinnät ovat näköjään vain viitteellisiä: ajetaan siinä missä mahtuu. 50 km/h alueella passeli nopeus - liikenteen salliessa - jopa 110. Äänimerkin käyttökulttuuri luonnollisesti muuta kuin meillä, sellainen yleiskommunikointiväline lähinnä... Sikäli positiivista, että ainoat huomaamani "peltipoliisit" vahtivat punaisia päin ajavia rantaväylällä. Jalankulkijoille taas näkyy olevan sallittua vapaa harkinta, valoista riippumatta.
Comment
-
http://www.ess.fi/?article=308534
Tuosta ajoin ohi Lahden suuntaan ennen kahta, eipä näkynyt suurempaa vahinkoa tulleen. Itseasiassa ensimmäinen ajatus oli että yksi on lähtenyt heittelehtimään ja muut väistäneet penkkaan. Mersu oli komeasti sukeltanut lumihankeen melkein tuulilasia myöten :D
Täytyy sanoa että itse en havainnut tiessä mitenkään erikoista liukkautta...
Comment
-
Ajelin tänään Tampereen 'kehätietä' vähän reilua kahdeksaakymppiä, eli reilua alinopeutta kun rampilta tuli melkeen suoran eteen uudehko Corolla. Sitten se rupesi heittelehtimään ihan kunnolla muutaman metrin päässä edessä. Ohitin Toyoistin vähän ajan päästä ja kuskina oli tumppi mummo kännykkä korvalla. Hiphei ajonvakautukselle.
Kangasalan muuttuvarajoituksellisella osuudella oli lähes koko matkan 100 rajoitus sekä meno että paluumatkassa tien ollessa jäässä.. tie siis yksikaistaista moottoriliikennetietä jossa on jyrkkiä mutkia mitä moottoriliikenneteihin tulee.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Audalfa Näytä viestiAjelin tänään Tampereen 'kehätietä' vähän reilua kahdeksaakymppiä, eli reilua alinopeutta kun rampilta tuli melkeen suoran eteen uudehko Corolla. Sitten se rupesi heittelehtimään ihan kunnolla muutaman metrin päässä edessä. Ohitin Toyoistin vähän ajan päästä ja kuskina oli tumppi mummo kännykkä korvalla. Hiphei ajonvakautukselle.
Kangasalan muuttuvarajoituksellisella osuudella oli lähes koko matkan 100 rajoitus sekä meno että paluumatkassa tien ollessa jäässä.. tie siis yksikaistaista moottoriliikennetietä jossa on jyrkkiä mutkia mitä moottoriliikenneteihin tulee.
Comment
-
Vanhempi herrasmies bemarilla meinas vetää itäväylällä suoraan kylkeen kun herralta loppui kaista, eipä tosin tainnut itse edes huomata että vaihtoi kaistaa.
Tuntuu jotenkin että vähän vanhemmilla alkaa olemaan kaistat aika arvontaa nyt kun seurataan vaan niitä muiden ajamia roiloja.
Sori vaan takana tulleelle A6 ja tätä uudempaa koppaa, kun jouduin väistämään puoliksi väärälle kaistalle. No ei ainakaan kolissut.
Comment
-
Tänään neljän jälkeen ajeli Tampereelta Lempäälään ja Moisio/Hakkari liittymään punainen A4 farkku TDI. Jos kuski sattuu olemaan kuulolla niin tiedoksi että ajovalot häikäisee aivan saa*anasti jopa jälkiasenteisten Xenonien sarjassa, valoa lähtee varmasti vaakatason yläpuolelle enemmän kuin tiehen :)
Comment
-
Vanhempi herrasmies bemarilla meinas vetää itäväylällä suoraan kylkeen kun herralta loppui kaista, eipä tosin tainnut itse edes huomata että vaihtoi kaistaa.
Tuntuu jotenkin että vähän vanhemmilla alkaa olemaan kaistat aika arvontaa nyt kun seurataan vaan niitä muiden ajamia roiloja.
Ihme homma että mennään niitä railoja pitkin vaikka se menisikin vastaantulijoiden kaistalle ja sieltä tulee autoja vastaan.
Comment
-
Tuntuu jotenkin että vähän vanhemmilla alkaa olemaan kaistat aika arvontaa nyt kun seurataan vaan niitä muiden ajamia roiloja.
Täälläpäin yksi parhaista esimerkeistä on Messilän laskettelukeskuksen risteys kun tullaan Lahdesta päin (leirintäalueen kohdalla). Kirkolta tulevat oikoo niin pirusti että niillä on parhaillaan varmaan puoli autoa vastaan tulevien kaistalla. Tuossa risteyksessä onkin mukava kääntyä Messilään päin ja ryhmittyä niinkuin kuuluukin, parhaassa tapauksessa kirkolta päin tuleva joutuu jo oikein väistämään kun huomaakin ettei voi oikoa...
Comment
-
Tänään puoli ysin jälkeen olin ajamassa Lahdesta Hollolaan päin kuvan alareunasta tuonne oikealle. Ensin ajoin jonkun Subaru Forester/Tribeca/"sellanen korkeempi" perässä oikeaa kaistaa ja juuri ennen tuota oikealle kääntyvien liittymää vaihdoin vasemmalle kaistalle ja kun ei vasemmalta tullut ketään, niin ajoin siitä sen suurempia hiljentämättä oikealle Hollolaan päin. Subarulla ajanut ~40v herrasmies vaimoineen yritti ilmeisesti samaa ajamalla audin rinnalla, niin tossa kohtaa missä on kuvassa tunnelityömaa alkoi subaru puskea kohti audin kylkeä. Siinä ois voinu audista koputella subarun ikkunaan jos ois ollu sivuikkuna auki, onneks oli peilit eri korkeudella. Siinä sitten repeiltiin audissa kun katottiin subarumiehen varsin vakavaa naamaa ;D Ois ehkä joutunu vähän kuittailemaan tilanteen selvittelyssä jos se ois sen subarun saanu sen 30cm lähemmäs audia eli kylkeen asti. Luntahan tossa oli ja vauhtia 50km/h mutta kyllä se audi ihan kivasti siitä meni.
Alkuperäinen kirjoittaja Subaru.fiSUBARU ON AINUTLAATUINEN
Parhaat autot syntyvät täydellisistä lähtökohdista. Täydellisen tasapainoisen SUBARU boxermoottorin ja symmetrisen jatkuvan nelivedon yhdistelmä Subarun perusrakenteena on suurin syy siihen, että Subarun suorituskyky on ylivoimainen.
TASAPAINO
SUBARU boxermoottorin rakenteen ja Symmetrical AWD:n (jatkuva nelivetojärjestelmä) yhdistelmä tuottaa tasapainoisesti voimaa ja jakaa sen tehokkaasti kaikkien neljän pyörän välillä. Siitä syntyy vakaa ajettavuus, josta Subaru on tunnettu.
HALLITTAVUUS
SUBARU boxermoottorin matalan rakenteen ansiosta Foresterin painopiste on matalalla. Matala painopiste yhdistettynä Symmetrical AWD:n erinomaiseen pitoon antaa luotettavan ja täydellisen hallittavuuden kaikissa olosuhteissa.
TURVALLISUUS
SUBARU boxermoottorin ja Symmetrical AWD -järjestelmän yhdistelmä reagoi välittömästi kuljettajan käskyihin, jolloin vaaratilanteet vältetään huonoissakin olosuhteissa.
Comment
Comment