Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Bussin pituinen siviili hummer-limousiini. Pelkäsin että taipuu kuin linkkari kun kurvasi länsiväylältä kohti cityä.

    Katselin huurtuneen ikkunan läpi verkkokaupan kellariin ajaessani että joku oli tontittanut audinsa, mutta tarkemmin katsottuna niin avensis D4D farmarihan se siinä oli tontitettuna.

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja PaSilba Näytä viesti
      Tää on muuten mukavaa keliä tää pakkanen, kun nelikaistalla vasempi kaista on yleensä jäässä ja oikea täysin sula. Itseni meinattiin palauttaa maantasalle, kun normisti lähdin 60km/h alueella valoista vasenta kaistaa normaalisti ja joku pirun gsi astra näyttää ottavan täyttä lähtöä oikealta kaistalta. Noh onneksi turbo viive ei ole ihan mahdonton ja hetken nelipyörä sutimisen jälkeen alkoi löytyä pitoja ja 40->75km/h (valojen jälkeen nousee nopeus 70km/h) niin opeliski jää 200 metriä yhtäkkiä. Lainpuitteissa harrastettavaa kivailua. Opeliskilla ilmeisesti oli fiiliksenä et perhe farkkuhan ei oikealta kaistalta lähde kovempaa ei muuta liikennettä edes ole. Paras fiilis on, kun joku evo tai impreza alkaa tekee lähes vastaavia liikehdintöjä liukkailla.
      Mahtaa olla ripeä vakioaudi sinulla :)

      Comment


      • Peruutuspeilistä näin koko auton ennen kuin vaihoin kaistaa oikeelle risteyksen jälkeen. ja ylinopeutta (mittarin mukaan se +10km/h) en ajanut ja yhtäaikaa valoista lähdettiin ja ykkösen jälkeen oli rinnalla. Ja oma ainakin jonku aikaa kerkes sutii...
        Eli normi sutimaton lähtö valoista heti, kun mahollista jo monesti jättää auton kun auton pikku liukkailla.

        Comment


        • Peruutuspeilistä näin koko auton ennen kuin vaihoin kaistaa oikeelle risteyksen jälkeen. ja ylinopeutta (mittarin mukaan se +10km/h) en ajanut ja yhtäaikaa valoista lähdettiin ja ykkösen jälkeen oli rinnalla. Ja oma ainakin jonku aikaa kerkes sutii...
          Eli normi sutimaton lähtö valoista heti, kun mahollista jo monesti jättää auton kun auton pikku liukkailla.
          Evot ja Imprezat jää kans näin helposti? :)

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja AkseliPorakorpi Näytä viesti
            Evot ja Imprezat jää kans näin helposti? :)
            Ei toki mut on näitä evojen ja imppujen omistajina näitä 50v ikinuori pappoja jotka ajattelee autonsa olevan kurko ;)

            Comment


            • Ei toki mut on näitä evojen ja imppujen omistajina näitä 50v ikinuori pappoja jotka ajattelee autonsa olevan kurko ;)
              Mullakin on suomen paras varttimaileri. Jää mikä tahansa kun valoista lähdetään. Kyllähän ne kaikki tosissaan yrittää.. :)

              Comment


              • Kyllä siinä ei talvella tehoja tarvi kun nelivedolla lähtään valoista koittaa.
                Renkaat ja kuski siinä suurimpia vaikuttajia on.

                Comment


                • Niin ja siis edelleen niin moni yllättyy, että vaikka tiedetään monet audit olevan nelivetoja niin nämä perhewagonit kuitenkin irtoo liikenteeseen käsittämättömän nätisti huonoillakin renkailla. Kun puuttuu ne evo, gti, yms tekstit ja spoikat ja diffuusorit ;)

                  Comment


                    Niinno mut kaikki ei harrasta noita valolähtöjä! Ei ne kuitenkaan ilman kuskin tahtoa ryntäile?
                    Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 08:36.

                    Comment


                      Jos itse harrastaa "valolähtöjä" niin on ihan oma häpee jos ei tunnista vieressä olevaa Imppua/evoa :) Takavuosina omistamani nelikko-Scorpio aiheutti aikanaan hämmennystä ripeydellään. Ei ollut siinäkään mitään ulkoisia tunnisteita.

                      Comment


                      • Itsekin luulin nuorempana että kaikki lähtee aina täysillä valoista vaikka on perhe kyydissä ja sadan metrin päässä valot punaisella.
                        Viimeksi muokannut sami; 19.12.2010, 20:12. Perustelu: Kiroitusvihre

                        Comment


                        • Joku kännykkään puhuva urpo ajoi pakettiautolla kolmion takaa eteen, piti hieman jarrutella. Näytti niin keskittyneeltä puheluunsa, että ei varmaan paljon katellut että tuleeko ketään. Ääni- ja käsimerkkejä tuli tuolle näytettyä.

                          Comment


                          • Ykkösdokumentissa tuli tarinaa rakennusyhtiöstä jonka päällikkö ajeli ohjelmassa pakulla ilman turvavyötä, piteli puhelinta olkapäällä korvaa vasten ja näppäili samalla navigaattoriin osoitetta. Ei siinä aina ehdi katsoa jos on jalankulkijoita suojatielle astumassa muusta liikenteestä puhumattakaan.

                            Comment


                              Onhan noita ammattikuskeja näkynyt tuolla liikenteessä puhelin korvalla, tekevät vielä jotain muuta samalla ja jos oikein hyvä bongaus on, niin saattaapa vielä kahvikuppikin näkyä, sekä rööki huulessa. Yleensä nämä tapaukset ohjailevat sitten kyynerpäällä tai polvella, että voivat keskittyä muuhun tekemiseen käsillä.

                              Comment


                                Lauantaina aamupäivällä Savonlinna-Puhos-välillä ei tullut vastaan rekkoja kuin kourallinen. Yhdellä kuskeista ei ollut luuri korvalla; tosin katse oli kajuutan puolella alaoikealla, lieko välinnut juuri numeroa vai näpytellyt tekstaria...

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
                                  Onhan noita ammattikuskeja näkynyt tuolla liikenteessä puhelin korvalla, tekevät vielä jotain muuta samalla ja jos oikein hyvä bongaus on, niin saattaapa vielä kahvikuppikin näkyä, sekä rööki huulessa. Yleensä nämä tapaukset ohjailevat sitten kyynerpäällä tai polvella, että voivat keskittyä muuhun tekemiseen käsillä.
                                  Nää on niitä jotka tutkimuksissa laittaa rastin kohtaan "olen keskimääräistä parempi kuski" :-).

                                  Comment


                                  • Tarkoitus ei ollut vain hämmästellä puhelin kourassa ajavia koska sehän on aivan yleistä vaan sitä kuinka tuo näytetään niin itsestäänselvyytenä julkisesti TV ohjelmassa. Kyseisessä ohjelmassa tuli vain esiin se mitä näkee päivittäin liikenteessäkin, peileihin ei ehdi katsoa kun tehdään useampia asioita samanaikaisesti vaikka pitäisi keskittyä liikenteeseen. Jos ajaessaan näppäilee osoitetta navigaattoriin puhelin korvalla tarkoittaa sitä ettei asiaa edes ymmärretä, näinhän me monet tehdään ennen kuin napsahtaa ja tuo ohjelman tyyppi ei käyttänyt edes turvavyötä.

                                    Täälläkin joskus kirjoitin taksikuskista joka yllättäen pukkasi Tuusulantiellä useamman kaistan yli melkein kylkeen, onneksi ehdin herättää torvella. Kohdalla huomasin kun kirjoitti jotain paperille luuri olkapäätä vasten, ehti vielä ilmeisesti kolmannella kädellään näyttää perässä keskaria ja vilkuttaa valoja kun kehtasin ajaa suoraan omaa kaistaani.

                                    Raskaan liikenteen kuljettajat tietysti puhuvat paljon puhelimessa kun kelaavat kilometrejä koko päivän, tiedän millaista on turvottaa korvaa bluetooth napilla monta tuntia. Onhan niitä muitakin laitteita mutta kun "se on niin hankalaa". Kun seisoo Helsingissä liikennevaloissa niin kyllä risteyksen ylittäjistä joka kolmannella on puhelin kädessä vaikka liikenne olisi kuinka hektistä ja arvaamatonta. Kaikkihan ovat mielestään niin hyviä kuljettajia siihen asti kun mennään tapaamaan sen auton alle jääneen lapsen vanhempia.

                                    Comment


                                      Raskaan liikenteen kuljettajat tietysti puhuvat paljon puhelimessa kun kelaavat kilometrejä koko päivän, tiedän millaista on turvottaa korvaa bluetooth napilla monta tuntia.
                                      Onhan se tekosyy tuokin. Luulisi toisaalta, että juuri siksi kun joutuu paljon puhumaan ja ajamaan yhtä aikaa, haluaisi käyttää sitä helpottavia apuvälineitä. -Oma bt-nappi ei kyllä painanut korvaa edes 6+6 h (samana päivänä) käytön jälkeen, eroja on toki niin napeissa kuin korvissakin.

                                      Comment


                                        Ja jos kerran koko päivän puhuu siihen puhelimeen niin miksei voi hankkia sellaista imukuppisysteemiä jota ei tarvi pitää korvalla lainkaan. Kaiutin ja mikki on siinä nokan edessä. Ite hankkisin ehdottomasti, eihän nuo edes maksa enempää kuin sen perus-headsetin + ekat sakot.

                                        Comment


                                        • Itselläkin kokemuksia useista erilaisista korvanapeista jo vuosien ajalta, niissä on melkein kaikissa ollut sovitepaloja korvaan. Tällä hetkellä näppärä aurinkolippaan tuleva Bluetooth mötikkä jossa ei tarvitse räpeltää sankaa korvan taakse tai etsiä sitä pientä käynnistysnappia isoilla sormilla kuten uusimmissa Nokialaisissa.

                                          Eniten ihmettelen ammattikuskeja ja kiinteistövälittäjiä jotka pitävät luuria kädessä, kun sitä kuitenkin tarvitsee jatkuvasti luulisi olevan fiksumpaa käyttää lisälaitetta.

                                          Comment


                                          • Viripakoputkisetien kannattaa ajaa sellainen Motorolan headsetti päässä, joka ottaa äänen leukaluusta. Siinä ei siis ole ulkoista mikkiä, ei tule se 20VT:n murmutus sinne mikkiin =). Ite kun ajaa pappa-Allroadilla ilmajousineen se korvalla, on hiljaisuus kuulemma aavemainen toisessa päässä linjaa.

                                            Comment


                                            • Tänään aamulla moottoritien lumipöllyssä tuli nähtyä A4 B5 joka sujuvasti paikoin käytti molempia kaistoja. Ilmeisesti ei nähnyt omaa kaistaa vaikka me sen takana nähtiin. Kyseinen sankari myös ohitti kaksi aura-autoa varoitusvilkut päällä, tiiä sitten ketä se varotti ja mistä.

                                              Comment


                                              • Taisi olla pitkäkilpinen, nehän vilkuttaa joka paikassa ja luulevat että motarin aurausaukosta saa tehdä uukkarin kunhan on hätikset päällä.

                                                Comment


                                                • Ihan Suomen kilvissä se oli, tosin auto lähti samasta työpaikasta joten tiedän, että kuski ei ollut suomalainen...

                                                  Comment


                                                    luulevat että motarin aurausaukosta saa tehdä uukkarin kunhan on hätikset päällä
                                                    Aika pysäyttävä näky, kun tekevät tuota täysperävaunulla... Parhaillaan auto on melkein kaikilla neljällä kaistalla poikittain. Ja tätä on nähty enemmän kuin kerran tai kaksi.

                                                    Comment


                                                      Seiskatiellä Sverigepyttiksen kohdalla tuli aamupimeessä bärsse edellä vastaan pitkäkilpinen pressukapelli-Transit, itäystävä kun jostain syystä kovasti tykkää siitä korimallista. Vauhtia oli ehkis viitisenkymppiä ja yksi himmeä, lähes umpeen muurautunut tuikku kuijotti apeasti taaksepäin. Meinasi olla tilanne, kun havaitsin sen kovin myöhään. Itse ajoin täysillä, niin kovaa kuin vehkeet kulkevat.

                                                      Hetikohta alkaneella ohituskaistalla tilanteet jatkuivat. Lähdin tönäämään kahden turboahtimen voimalla Transistorista ohi, mutta kas kun ohituskaista olikin valaistu, vanja uskalsi kiihdyttää täsmälleen työkaluni rajoitinnopeuteen. Talvisotaa ja Heinolan saunaa muistellen tuuppasin vilkun kanssa ohituskaistan päättyessä väkisin eteen, mikä osoittautui oikeaksi liikkeeksi, katuvalojen päättyessä Voorti hyytyi taas viiteenkymppiin.

                                                      Ja mitä helvettiä ne käyttävät polttoaineena? Jo pelkästään sen hajun takia on mentävä ohi vaikka väkisin, ei silmät kestä vuotamatta ajaa perässä.

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Wisa Näytä viesti

                                                        Ja mitä helvettiä ne käyttävät polttoaineena? Jo pelkästään sen hajun takia on mentävä ohi vaikka väkisin, ei silmät kestä vuotamatta ajaa perässä.
                                                        Se on vain transitin ominaisuus. Firman Transit (takaveto '95) haisee niin pahalle, ettei sen lähettyvillä voi olla kun se käy.

                                                        Comment


                                                        • Rampilta tielle liittyvä Mersu teki hienon 180-asteen käännöksen suoraan vastaantulijoiden kaistalle nokka oikeaan suuntaan. Taisi olla 1. talvea takaveto alla.

                                                          Comment


                                                            Ihan Suomen kilvissä se oli, tosin auto lähti samasta työpaikasta joten tiedän, että kuski ei ollut suomalainen...
                                                            HAHA - me Suomi-poijjaat taidetaan olla nykyään vähemmistöä...Ainakin meidän työpaikalla...

                                                            Comment


                                                              HAHA - me Suomi-poijjaat taidetaan olla nykyään vähemmistöä...Ainakin meidän työpaikalla...
                                                              En tiedä miten, mutta tuli tuosta mieleen tämä tosin kuvaa ja tekstiä pitäisi hieman muuttaa jotta sopisi paremmin..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X