Eilen iltapäiväruuhkassa edessä joku japanilainen, jossa oli kuminauhoilla (sellasilla koukullisilla, joita fillarin tarakalla käytetään) sidottu takahyllylle perus kotikaiuttimet kokoa noin 20x20x30 cm. Turvallisuus ennen kaikkea!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Mä allekirjoitan Mikon taksisuharikokemukset. Monesti ajavat Tuusulanväylää tms. kehää perseessä roikkuen ja lopulta mennään oikealta ohi vain päästäkseen tyyliin yhden auton ohitse.
Jottei mene löpinäksi, niin kehä 1:le kaartoi daihatsu applause, jonka oikea takarengas vatkasi sivu- ja pystysuunnassa sellaiseen tahtiin, että varmasti tuntui ratissa. En jäänyt ko. auton taakse ajamaan :) Olisko rengas paukkunut ja paikattu jollain vaahtosammuttimen vaahdolla, mutta kyllä kuskilla viirasi, kun sellaisen pommin ohjasti ruuhka-aikaan vilkasliikenteiselle tielle.
Comment
-
Ei vain tänään vaan joka päivä. Ajelen kuorma-autoa ja varsinkin nyt kun ollaan taas kesänopeuksissa niin henkilöautot saavuttavat tuolla tien päällä silloin tällöin hitaamman ajoneuvon. No koska en halua estellä matkantekoa niin sopivan tilaisuuden tullen näytän vilkulla merkin, että nyt olisi oiva tilaisuus mennä ohi. Miksi siinä takana pitää vatvoa vielä 10 sekuntia ennenkuin lähdetään ohi ja todetaan että suorapa loppuukin tai auto tulee vastaan. Tai sitten valitaan oma-alotteisesti hetken päästä puolet lyhyempi suora ohitusta varten kun se korkeammalta katsottuna taas ei näytä kovin järkevältä hetkeltä ohitukseen. Sen vatuloimisen aikana ehtisi hyvin ohi kun lähtisi heti kun merkki on näytetty.
Comment
-
Kyllä mä haluan nähdä ite ensin että tuleeko sieltä ketään. Esim kun toiset ketkä istuu repsikkana nii kattoo aina risteyksissä ja sanoo et "ei tuu". Silti tahdon itse nähdä..
Uskon kyllä että kuormurin ratista näkee paremmin mut en mä silti suinpäin lähe ohittamaan kun toinen on vahingossa hosassu vilkkua :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Japi Näytä viestiEi vain tänään vaan joka päivä. Ajelen kuorma-autoa ja varsinkin nyt kun ollaan taas kesänopeuksissa niin henkilöautot saavuttavat tuolla tien päällä silloin tällöin hitaamman ajoneuvon. No koska en halua estellä matkantekoa niin sopivan tilaisuuden tullen näytän vilkulla merkin, että nyt olisi oiva tilaisuus mennä ohi. Miksi siinä takana pitää vatvoa vielä 10 sekuntia ennenkuin lähdetään ohi ja todetaan että suorapa loppuukin tai auto tulee vastaan. Tai sitten valitaan oma-alotteisesti hetken päästä puolet lyhyempi suora ohitusta varten kun se korkeammalta katsottuna taas ei näytä kovin järkevältä hetkeltä ohitukseen. Sen vatuloimisen aikana ehtisi hyvin ohi kun lähtisi heti kun merkki on näytetty.
Comment
-
Koska vilkkuihin ei voi yhtään luottaa:
Itse tänään ekaa päivää Fiestalla liikkeellä. Sadan metrin päässä, risteävältä tieltä, kääntys täti mun kulkusuuntaa vastaiseen suuntaan, vasemmalle hänen tulosuunnastaan katsottuna. Itse olin kääntymässä vasemmalle kaupan pihaan, about 50m päässä ekasta havainnosta(siis eri risteys kyseessä). Tädillä oli siihen tullessa vilkku oikeelle (sinne kaupan pihaan päin) ennen tienhaaraa, joten kuvittelin ton olevan sinne menossa, mut vitut. Suoraan se ajo, oli melkosen lähellä etten olis ajanu eteen. En sit tiiä et oliks sillä jo edellisessä risteyksessä vilkku väärään suuntaan vilkuttamassa vai meinasko hän ilmottaa et kääntyy kilsan päästä oikeelle, sama se kuin monta tienhaaraa siinä välissä on. Ei tajua!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiI fail to see the point... Miksi tehdä joka kokoluokkaan täysin samannäköinen auto?
Joku Volvo S40/S60/S80 ei edes erota toisistaan jos ei ole vierekkäin ja mallimerkintä takapaksissa.
Jos on hyvä muoto löydetty, niin miksei sitä tarjoaisi useammassa kokoluokassa? Onhan A4/5/6/8 äkkiseltään saman näköisiä, mutta eri kokoisia. Samoin nelioviset sedan Bemut 3xx/5xx/7xx ja Mersun C/E/S.
Comment
-
Tampereella ei keskimäärin ole ollut pahaakaan riesaa mopoautoista, ainakaan itseäni ne eivät ole häirinneet, vaikka olenkin herkähkö hernehtimään, jos jollain ei oikein suju. Tänään näin kuitenkin ns peliliikkeen, joka olisi voinut päättyä ikävästi ilman osallisena olleen Peugeotin kuljettajan nopeata reaktiota.
Hämeenpuistossa on kaksi kaistaa yhteen suuntaan, ja niiden välissä on puistoalue, vrt Esplanadi siellä kalastajakylässä itärajan pinnassa. Aina toisinaan joku menee kaistojen ajosuunnissa ilmeisen sekaisin kuten nytkin kävi. Valkealla mopoautolla ajava vaaleatukkainen tyttönen päätti kääntyä vasemmalle oikeanpuoleiselta kaistalta, kun vastaan ei kerta tule ketään. AitotaNperelaiseen tapaan vilkkuviiksi on rattiakselissa kiinni, joten vilkku välähti vasta, kun ratti jo kääntyi.
Vasenta kaistaa tuli kuitenkin uudenkarhea Peugeot 3008, onneksi rajoituksen sallimalla neljänkympin vauhdilla, joten kuskin suorittama napakka hätäjarrutustehostuksen laukaisu riitti, että Aamulehti olisi nipinnapin ehkä vielä mahtunut mopoauton ja Pugin väliin. Mimoosan ilme oli kyllä sellainen, ettei taustan varmistaminen ehkä hetikään unohtu uudestaan.
Comment
-
No koska en halua estellä matkantekoa niin sopivan tilaisuuden tullen näytän vilkulla merkin, että nyt olisi oiva tilaisuus mennä ohi.
Näin se ennen meni: rekka antoi ohitusmerkin, itse vilkutit vasemmalle kaistalla, ohi päästyä vilkku oikealle kaistalle ja kun oltiin turvallisesti omalla kaistalla, vilkku kerran vasemmalle kiitokseksi, johon rekka vastaa valojen vilautuksella. Tuosta tuli aina vain hyvä mieli.
Comment
-
Näin se ennen meni: rekka antoi ohitusmerkin, itse vilkutit vasemmalle kaistalla, ohi päästyä vilkku oikealle kaistalle ja kun oltiin turvallisesti omalla kaistalla, vilkku kerran vasemmalle kiitokseksi
Comment
-
Kukaan ei jaksa enää. Liikennemäärien kasvu on syönyt pois tuon tavan. Nykyään kun raskaamman liikenteen takaa on koko ajan tulossa autoa ohi, usein siellä roikkuu pitkä letka autoja perässä. Jos tapa olisi vielä voimissaan, niin ohitusmerkkejä pitäisi antaa koko ajan aamusta iltaan. Jos itse ajaisin kuorma-autoa, niin mieluummin unohtaisin tuollaiset ohitusmerkit ja keskittyisin ihan vaan omaan ajamiseen periaatteella "antaa muiden mennä ohi jos ovat mennäkseen". Kerran kysyin asiasta raskaamman liikenteen kuljettajalta ja vastaus oli tämän tyylinen... Lienee valitettava totuus.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja rissaspenaIte en oo kyllä oikein ymmärtänyt tuota ohituksen aikana vilkuttamista, lähinnä vaan ärsyttää se että turhaa vilkutellaan siinä ohi ajettaessa.
Comment
-
Ite en oo kyllä oikein ymmärtänyt tuota ohituksen aikana vilkuttamista
Comment
-
Sinne ohituksiin mennään joka kerta täysillä vaikka olis miten paljon tilaaOhituksissa ei säästellä, ihan jo liikenneturvallisuuden vuoksi
Comment
-
Ei auta järki, kun sattuu toveri polizei kohdille. Nimimerkki 100 km/h alueella sakot 118 km/h ohitustilanteessa... Käytännössä nykyään joutuu valitsemaan laillisen (tarkoittaa sakoton) ja turvallisen ohittamisen välillä. Yhtä aikaa onnistuu suorittamaan kuin yks viidestäkymmenestä.
Comment
-
Nelostiellä Kärsämäki-Pulkkila välillä ajelin kuorma-auton perässä jossa hake- tms. kuorma. Ei pressua ja aika täysi oli lava. Puutavaraa lenteli pitkin tietä ja edessä ajava auto sekä vastaantulijat nakkelivat irtopuuta päälle. 100km/h alueella ajeli n. 80km/h ja ripeänkin ohituksen aikana puun palasia (osa melkosen isoja) kolisi keulaan ja ikkunaan. Poliisit soittelin kaverille ja soittelivatkin takaisin auton löydettyään. Aamulla on aika vahinkotarkastukseen. Mm. etupuskuri maalattu alle kk sitten ja kuitit löytyy, joten aika hyvin on näyttöä että paremmassa kunnossa on ollut. Muutamia pieniä iskeymiä keulaan nähtävästi tuli. Tuulilasiin tuli lujaa isompi palanen puuta, mutta en äkkiseltään huomannut että olisi jäänyt mitään jälkeä. Pitää huomenna vielä katsoa valosan aikaan uudestaan.
Comment
Comment