Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Foorumilla myytävät osaläjät

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

99,9% auton "ostajista", jotka aloittavat viestinvaihdon kyselemällä hintaan liittyen jotain, ovat ihan höpöhöpö pellejä. Jos kysely tapahtuu tekstiviestillä, voi prosenttiluvun vaihtaa sadaksi. Kuinka moni on saanut auton myytyä tällaiselle kyselijälle?

Suurimmat murheet autokaupassa saa suodatettua kun ei vastaa yhteenkään tekstiviestiin ja Nettiauton kyselyihinkin vain sellaisiin jossa selkeästi tiedustellaan itse autostakin jotain eikä pelkästään hinnasta.

Comment

Ihmisten pitäisi sisäistää se, että Suomessa on eri hintataso kuin Keski-Euroopassa. Jotain arvoa pitää laskea jo maassa olevan helpommalle saatavuudelle. Välillä helppous on tuurista kiinni riippuen myyjän sijainnista.
      Usein priimaa vielä verrataan mobilen halvimpaan romuun tai eBayn kiinalaisiin kopioihin.

Autoa ulkomailta hakiessa on monta mutkaa ennen kuin se on Suomessa ja kilvissä. Ja kuten sanotaan: Aika on rahaa...

Tuskin kukaan haluaa myydä halvimmalla mahdollisella hinnalla ellei ole rahapulassa aivan pakko päästä nopeasti eroon. Miksi alunperinkään laittaa korkeampaa pyyntiä, jos heti pitäisi paljastaa paljonko tinkivaraa on? Kepillä jään kokeileminen ja naurettavien tarjousten huutelu on silkkaa typeryyttä!

Alkuperäinen kirjoittaja peiponen Näytä viesti
      Suurimmat murheet autokaupassa saa suodatettua kun ei vastaa yhteenkään tekstiviestiin ja Nettiauton kyselyihinkin vain sellaisiin jossa selkeästi tiedustellaan itse autostakin jotain eikä pelkästään hinnasta.
      Tietyllä välinpitämättömyydellä varmasti pääsee pienemmällä vaivalla.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja peiponen Näytä viesti
        99,9% auton "ostajista", jotka aloittavat viestinvaihdon kyselemällä hintaan liittyen jotain, ovat ihan höpöhöpö pellejä. Jos kysely tapahtuu tekstiviestillä, voi prosenttiluvun vaihtaa sadaksi. Kuinka moni on saanut auton myytyä tällaiselle kyselijälle?

Itse ostajana lähestyn poikkeuksetta asiallisella tekstiviestillä tai s.postilla alkuinfojen keräämiseksi ennen soittoa. Vuoden sisään tällä tavoin ostanut Suomesta 4 autoa ja Tallinnasta 2.

Onneksi kaikki eivät noudata neuvojasi.

Comment

Jos minä kyseenalaistan sellaiset ihmiset jotka aloittavat viestinvaihdon kyselemällä tekstarilla auton viimeistä hintaa ja sinä Anssi kirjoitat lähettäväsi asiallisen yhteydenoton mm. sähköpostilla ja kehut ostaneesi sillä tavalla autoja niin kuinkahan nämä asiat mahtaa liittyä toisiinsa?

Mikäli Anssin käsitys asiallisesta yhteydenotosta on "elikkäs lähtiskö 400 eurolla" niin sitten pahoittelen väärinymmärrystäni.

Comment

Ehkä luin vähän huolimattomasti, en todellakaan kysy hintaa ensimmäisenä. Ymmärrän pointtisi. Peace.

Toisaalta 2016 mun mielestä fb, sms tai vaikka tinder on ihan hyviä kanavia ensimmäiseen yhteydenottoon ja vaikka se yks autokauppias kirosikin jo internetin niin oikein käytettynä olisi varmasti tuonut sillekin miehelle enemmän kauppaa.

Comment

Sekin hauska piirre on näissä "halvemmalla samanlaisen Saksasta" tyypeissä että kun kerrot perusteluita kustannuksista vertaillessa niin saatetaan tingata vastaan että "en lämmitintä tarvitse" tai "ei talvirengas&vanne setti maksa niin paljoa" ...Tällöin jos esim. saa vanteet talvirenkaineen reilusti alle tonnilla ja lämmitintä ei tarvitse, niin liekkö enään kyse samanlaisten yksilöiden vertailustakaan :)

Niitä hakukulujahan ei tosiaan lasketa laisinkaan mukaan yleensä. Sen verran itekkin roinaa maailmalta ostanut ja matkustellut että penninvenyttäjä kyllä saattaa kohtuullisilla kustannuksilla hakea auton Saksasta, mutta helposti siinä saa tonninkin menemään. Paitsi sehän on säästöä kun Puttgardenista lastaa tonnilla viinaa kontin täyteen :)
              Itse nopeimmillaan 3 päivässä hakenut mopon Saksasta Ouluun tyyliin lento-ajo-laiva-ajo, mutta tosiaan yleensä noihin aina muutama päivä tuhrautuu sitä omaa aikaakin.
              Viimeksi muokannut coupe89; 23.2.2016, 15:58.

Comment

No mä oon myynyt varmaan 20 autoa ja lähes jokaisesta on kaupat veivattu sähköpostilla. Joskus kirjeenvaihtoa on ollut paljonkin. Tekstiviesteihin en vastaa koskaan. Mitä osien myymiseen tulee, niin tuntuu, että meininki on kuin Alfa/pösöfoorumilla. Tarttis antaa osat ja vähän rahaa vielä päälle, että joku hakisi pois. Hyväkään tavara ei saisi maksaa mitään. Tossa kohtaa kantelen mielummin osia roskikseen tai ripustan vaikka joulukuuseen seuraavana aattona. :D No ei voi ihan yleistää, olen itse ainakin saanut paljonkin hyvää osaa huokeasti tuolta kirppikseltä. On sieltä tullut sitten kyllä silkkaa paskaakin.

Comment

En minä tällä forumilla ole juuri esitettyyn ongelmaan törmännyt. Ite kun myydessä hinnoittelee osat oikein niin ne yleensä menee pyyntihinnalla tai ainakin hyvin lähelle. Jos joku myy jotain kympin osaa kahdellakympillä niin myyköön. Ostan sen sitten kun ei oo mennyt kaupaksi ja myyjä itse hoksaa laskea hintaa. Turha kaii siinä välissä on vääntää jos ei kerran näkemykset ole lähelläkään.

Comment

- - - - - -
                    Viimeksi muokannut J.Phoenix; 10.11.2024, 15:37.

Comment

Jonkun tavaran ilmaiseksi antaminen se vasta kamalaa onkin. Paikallislehdessä ilmoittelee useampikin romuri, hakevat romuautot ja muut metalliromut pihasta pois ilmaiseksi. Nyt kun on pari viikkoa vapaita niin ajattelin että hakekoot kun on taas kertynyt kaikenmaailman moottorilohkoa, katalysaattoria, tukivartta ja akkuja jne romua mitä nyt voi kuvitella autoja ropatessa nurkkiin jäävän.

Ensimmäinen sanoi heti ettei lähde jos on jotain pientä silppua, kokonaisen auton ehkä. Toinen sanoi samaa, ei kiinnosta alle 200 kilon painoista kuormaa lähteä hakemaan lainkaan. Olisi kyllä ilmaiseksi saanut hänen tontilleen itse viedä, mieluummin tietysti valmiiksi lajiteltuna.

On romujobbauskin mennyt huonoksi. Takavuosina kun silloisen rivarin pihaa keväällä entrattiin, tuli vartissa auto ja hiabbikoura paikalle kun soitin ja lupasin että ihan ilman saa tulla hakemaan vanhan pihakeinun, pyykkitelineen ja pyörätelineet. Vien sitten tuohon kierrätyspisteen metalliromulaatikkoon. Mitäköhän se muovilaatikko tykkää kun sinne kippaa kutoskoneen rautalohkon...?

Comment

Metallin maailmanhinta on nyt niin surkea, ettei kannata hakea mitään alle tonnin könttejä.
                        Mulla haki korjaamolta aiemmin ukko peräkärryllä romumetallin ja toimitti Romu Keinäselle. Nyt ei ole yli 6kk hakenut, kun ei vaan kannata, ei ole järkeä ajella ympäriinsä kun romuliikkeet maksaa niin huonosti.
                        Otin sitten Keinäsen lavan ja sain sovittua että tyhjennetään mahdollisimman harvoin, kun ei romua niin paljoa kerry. Se mitä romusta tulee rahaa, kattaa just lavan ja tyhjennykset.

Ja mitä tulee vaikka RS:n korjaamiseen, niin jos ehjä on 20ke, rikkinäinen 15 ja korjaus 5ke, niin eikö se ole sitten ihan sama?
                        Tietty jos sillä pitää yrittää tehdä bisnestä niin siihen ei tuo yhtälö sovi.

Comment

Romuraudan hintahan sen sanelee.

Comment

Akuista makso romu-ukko 350e/1000kg ja katalysaattoreista jonkun kympin kpl. Jotkut sit on tyytyväisiä kun joku ne käy ilmaseksi pois viemässä nurkista.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                              Vien sitten tuohon kierrätyspisteen metalliromulaatikkoon. Mitäköhän se muovilaatikko tykkää kun sinne kippaa kutoskoneen rautalohkon...?
                              Miten ois jäteasema. Siellä on vähän isommat lavat niin ei tartte sitä muovilaatikkoa halkaista. Yksityishenkilöiden hyötyjätteet taitaa vielä mennä ilmaiseksi.
                              http://www.lhj.fi/palvelut/jateasema...lan_jateasema/

Comment

Ei sulla Mikko olis C5:n takaistuimen alla olevien mukitelineiden etulevyjä, vai miksi niitä nyt sanoisi?

Comment

Ei nyt just näitten housujen taskuun oo jääny. Kaivat nyt taskua tarpeeksi syvältä niin saat koko recaron sisustan ja vielä ässän korin ja tekniikan kaupan päälle.

Comment

Ei mulla tollasia ostohousuja just nyt satu olemaan. :-p

Comment

Working...
                                    X