Aattelin auttaa kaveria paikantamaan vikaa vuoden 98 volvo s40 2.0t manuaaliaskilla. Tän ketjun saa lukita/siirtää jos ei kuulu tänne audi foorumille. Teen sitten tunnukset volvon foorumille jos tarvii.
Mutta asiaan Kaverin volvo hyytyi ajosta niin, että auto vain sammui eikä lähtenyt enää käyntiin. Auto on aiemmin valitellut nokka-akselin asentotunnistimesta vikakoodilla, mutta toiminut kuitenkin normaalisti vaikka vikavalo palaakin enkä tiedä, että vaikuttaako tämä vika mitenkään tähän hyytymiseen. Nyt kuitenkin auto ei anna startata eli startti pyöräyttää ehkä yhden tai kaksi hammasta vauhtipyörältä ja kone ikäänkuin nytkähtää hieman, mutta sen jälkeen ei enää tapahdu mitään. luettiin vikakoodit autosta ja tälläinen lista tuli
EFI-314 Camshaft position (CMP) sensor, signal faulty
EFI-153 Rear heated oxygen sensor (HO2S), signal faulty
EFI-337 Torque limiting signal from DSA faulty
EFI-422 Atmospheric pressure sensor, signal faulty
EFI-525 Ignition coil 1 circuit faulty
EFI-526 Ignition coil 2 circuit faulty
EFI-121 Mass air flow (MAF) sensor, signal faulty
Akun jo koneen maadoitus ainakin kunnossa ja kaikki sulakkeet ehjät.
Tämä kuulostaa mielestäni jonkun ohjausyksikön hajoamiselta tai sähkövialta. Onko tuo starttaamattomuus jokin suojamoodi kun ecu ei saa tietoja?
Mutta asiaan Kaverin volvo hyytyi ajosta niin, että auto vain sammui eikä lähtenyt enää käyntiin. Auto on aiemmin valitellut nokka-akselin asentotunnistimesta vikakoodilla, mutta toiminut kuitenkin normaalisti vaikka vikavalo palaakin enkä tiedä, että vaikuttaako tämä vika mitenkään tähän hyytymiseen. Nyt kuitenkin auto ei anna startata eli startti pyöräyttää ehkä yhden tai kaksi hammasta vauhtipyörältä ja kone ikäänkuin nytkähtää hieman, mutta sen jälkeen ei enää tapahdu mitään. luettiin vikakoodit autosta ja tälläinen lista tuli
EFI-314 Camshaft position (CMP) sensor, signal faulty
EFI-153 Rear heated oxygen sensor (HO2S), signal faulty
EFI-337 Torque limiting signal from DSA faulty
EFI-422 Atmospheric pressure sensor, signal faulty
EFI-525 Ignition coil 1 circuit faulty
EFI-526 Ignition coil 2 circuit faulty
EFI-121 Mass air flow (MAF) sensor, signal faulty
Akun jo koneen maadoitus ainakin kunnossa ja kaikki sulakkeet ehjät.
Tämä kuulostaa mielestäni jonkun ohjausyksikön hajoamiselta tai sähkövialta. Onko tuo starttaamattomuus jokin suojamoodi kun ecu ei saa tietoja?
Comment