Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä Audi-klubin kuskit eivät tee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja Ipsi Näytä viesti
    Eiköhän ne valojen tunnistimet kaikki toimi silleen, että auto on ajettava siihen juuri ennen sulkuviivaa olevan silmukan päälle?
    Ainakin täällä pohjoisessa on antureita ennen risteysaluetta. Ja itse risteysalueella toiset. Hiljaisena aikana kun ei ole risteävää liikennettä, valot vaihtuvat sopivasti. Tuohon kun lisää pitkien räpsyttelyn 200m ennen risteystä, niin illuusio on valmis. "Hei täähän toimii!"
    Pitäisi joskus saaha juttusille näitä tyyppejä. Voisi kysyä miten nuo liikennevalot valoisina kesäöinä toimii tai jos risteästä suunnasta tulevalla onki lisävalot keulilla. :)

    Comment


      Eivät valuttele valoihin jos takana on jonoa.

      Tämä on ainakin pk-seudulla ihan ongelma koska takanaoleva jono saattaa jäädä edellisen risteyksen aluelle jos edessä on kävelyvaihtia punaista valoa kohti lirutteleva lätsämies.

      Comment


      • Ihan sama ongelma on Lahdessakin. Käämi palaa perässä ajaessa.

        Comment


          Kyllähän se takana olevan on seurattava tilannetta mahtuuko sen risteyksen yli. Espoolaisetko ne tukkii Helsingin tiet. Ei herneitä.
          Ärsyttää kun ajetaan toisen puskurissa kiinni risteykseen kun vihreet palaa. Sitten vaihtuu punaset ja risteys on tukossa. Eli sitten vasta yli kun on varma että mahtuu risteyksen yli. Seuraaviin valoihin saa taas sen edellä olleen auton kiinni niin ei se karkuun pääse. Suurin osa näin ajaa, mutta ikävä kyllä yksi auto saa koko paletin sekaisin. Tämän näen lähes jokapäivä töistä kotiin ajaessa, ihmiset kiertelee kävellen autoja kun suojatiet täynnä autoja.

          Comment


            ---Espoolaisetko ne tukkii Helsingin tiet. Ei herneitä. Ärsyttää kun ajetaan toisen puskurissa kiinni risteykseen kun vihreet palaa. Sitten vaihtuu punaset ja risteys on tukossa.---
            Maalaiset varmaankin. Joskus (parikymmentä vuotta sitten) kävi työkaverin kanssa pakulla juurikin noin neljän ruuhkassa kanta-Helsingissä. Kaveri tosin ajoi, mutta sen verran epämukava tilanne maaseudun liikenteeseen tottuneelle, että oppi jäi mieleen :D

            Comment


              skige & taski, tarkoitin hidasta valuttelua kun valot ovat punaisella. Risteykseen tunkeminen on eri asia.

              Laiteena uusiksi, kaksi juttua:

              - Ei valuttele punaisiin valoihin (ettei taakse synny jonoa ja takanaolevat jää edellisiin valoihin)
              - Ei tunge risteykseen jos jono ei etene

              Pk-seudulla on opittu täyttämään tilat tehokkaasti. Liian usein valuttelijat ovat jostain muualta.

              Comment


                Olen ajellut ruuhkaliikenteessä adaptiivisella vakkarilla varustetulla automaattivaihteisella autolla. Se tekee tuota valuttelua valoihin ja on hiukan hidas lähtemään liikkeelle. Ei olisi toki pakko käyttää mutta on se sen verran verenpainetta laskeva keksintö että mielellään sen napauttaa päälle.

                Comment


                • Miksei valuttelisi? Itse ainakin aina kone jarrulla hidastelen valoihin, säästää turhaa polttoainetta aika mukavasti, ellei punaset ole juuri vaihtuneet ja ei oo mitään mahdollisuutta päästä pysähtymättä liikkeelle.
                  Jos jollain on niin lyhyt pinna jotta pitää vaihtaa kaistaa sen takia, niin polkasen kyllä sitten valoista ja käytän ne bensat mitä säästin hidastelemalla. :D

                  Comment


                    pykiz, tervetuloa pk-seudun ruuhkiin liruttelemaan kun autoja riittää katkeamatta valoista toiseen. Treenaa sitä ennen vasenta tai juoksua.

                    Comment


                    • No, täällä Kuopiossa saadaan ruuhkia aikaiseksi ihan vaan tuolla liruttelulla ja 60 rajoituksilla 40 ajaessa.
                      Just tänään duunikaverille tuumasin, että nuo 60 rajoitus lätkät pitäis olla vähintään metrin halkaisijalla.

                      Talvella jotenkin tuo liikenne vielä sujuu, mutta kesän tullessa kaikki tuulimyllynlämmittäjätkin tuntuu olevan liikeenteessä.

                      Pahinta on tuossa Prisman seutuvilla, kaikenlaista kaistanvaihtajaa yms.

                      Itse kun ajelen rauhallisesti, mutta joustavasti, täytyy tunnustaa, joskus tuohon Neulamäen ylämäkeen tulee sitten ajettua aikaslailla kovastikin ja huokaista;).

                      Comment


                        - Ei valuttele punaisiin valoihin (ettei taakse synny jonoa ja takanaolevat jää edellisiin valoihin)
                        Jos häirii valuuttelu ja on niin kova kiire päästä punaisiin seisomaan, niin suosittelen tekemään niin että työpäivän päätteeksi hyppää autoon ja seisottaa sitä siellä tyhjäkäynnillä esim 1/2 tuntia, ties vaikka helpottaa...


                        -Audiclubin kuski ei oikeasti tee tälläistä listausta, jossa voi haukkua kaikki muut perusteena koska itse en tee näin...

                        Comment


                        • Pk seudun ruuhkiin, niin minäkin luulin kunnes kävin Lontoossa. Ei tarvii juosta eikä reenata, autossa on tuplalasit, lukot ja vakuutukset :D

                          Kapaz: Prismalla on tosiaan paha kun ihmiset ei osaa katsoa opasteita ja sitten jatkavat olevinaan samaa kaistaa, mutta vaihtaakin kaistaa.

                          Comment


                            Metsässä, ei kai Audikuski punaisiin halua vaan pois edellisestä risteyksestä pois tieltä? Ei kai kukaan tarvitse 20m autolleen tilaa valojen edessä? Sanon kolmannen kerran että valuttelu on siis sitä TODELLA hidasta valoihin menoa - niin että takana on edelliseen risteykseen jääviä vaikka matkalle muuten mahtuisikin. Kyllä te tiedätte tyylin.

                            Ja edelleen moderaattorilla on mahdollisuus poistaa tämä keskustelu jos ei usko jengin huumorintajuun ja reuiluun väittelytaitoon. Mutta ilokseni voin huomata että monella on oikea ote - jäbät ei provosoidu.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                              Jos häirii valuuttelu ja on niin kova kiire päästä punaisiin seisomaan, niin suosittelen tekemään niin että työpäivän päätteeksi hyppää autoon ja seisottaa sitä siellä tyhjäkäynnillä esim 1/2 tuntia, ties vaikka helpottaa...

                              Jotkut ajaa siellä työkseen, hoks. Itsekin olen toisinaan raskaampiakin ajanut, kun ei ole oman ammatin töitä ollut tarjolla. Vituttaa tuskassa, kun pitäisi kääntyä vaikkapa nuolivaloista vasempaan, mutta eihän niihin valoihin ehdi tai sille kaistalle edes pääse, kun joku saatanan vatipää valuu pikkuhiljaa risteykseen. Kun noita päivän mittaan tule enemmänkin, kuin yksi. Kannattaisi kokeilla noita raskaampiakin vehkeitä, niin saattaisi ajokäytös muuttua. Jos ei kortti riitä, niin menee sellaisen kyytiin, kellä riittää. Seisoo sitten siellä tiellä 9 tuntia, kun ei kotiin riittänyt ajoaika.

                              Comment


                                Kumma juttu kun itse olen ajanut myös "raskaampia" enkä koskaan ole huomannu että näitä rauhassa valoihin tulevista olis ollut hidastetta tai haittaa. Paljon enemmän ne äkki kiihdytykset ja jarrutukset mitä ns. hyvät "kuskit"(lue kuskit jotka luulevat olevansa parempia kuin suurin osa muista) tekevät hidastaa liikennettä. Jännä kun seuraa autoja jotka ajaa hirmu agressiivisesti liikenteessä ja menee valoissa vanhoilla vihreillä, vaihtelee kaistaa ja seisoo päällänsä jotta ehtii nopeammin perille. Ne samat autot on kuitenkin 50km päässä vielä siinä 6 sekuntia edellä, vaikka itse annan tilaa muille ajan rauhassa valoihin pidän pitkää turvaväliä. Kait se 6 sekuntia on sitten sen kaiken raivoamisen ja muiden ja itsensä vaarantamisen väärti.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja skige Näytä viesti
                                  Kumma juttu kun itse olen ajanut myös "raskaampia" enkä koskaan ole huomannu että näitä rauhassa valoihin tulevista olis ollut hidastetta tai haittaa.
                                  Minäkin tiedän tyyppejä, jotka haluaa ajaa tunteja, joten niille sopii. Reiteissä ja niiden tekijöissä on eroa, kuten varmaan tiedät, kun olet ajanut. Kuski ajaa, mitä määrätään. Mutta toiset haluaa yöksi kotiin, toki kaikki ei.

                                  Comment


                                    Kyllä toi valuttelu vaan vituttaa kun täällä Lahdessa tuntuu olevan tapana valutella valoihin sellaista vauhtia, että kakkosvaihteella tyhjäkäynnillä vauhti on liian kova. Kylmästi pysähdyn vaikka yli autonmitan päähän jos tälläinen tilanne tulee (~joka toinen päivä) tai sitten ohitan kyseisen valuttelijan jos mahdollista. Lailla pitäis kieltää tollanen, kaikilta vaikka audiklubilaiset ei sitä tekiskään.

                                    https://www.google.fi/maps/dir/60.93...m3!4m2!1m0!1m0

                                    Tällä 700m pätkällä välillä näkee noita valuttelijoita jotka kerää sellaisen jonon peräänsä, että jonon viimeiset ovat vielä edellisessä risteyksessä. Sitten kun valot vaihtuvat vihreille, niin tämä valuttelija kerkeää niistä juuri ja juuri vanhoilla vihreillä... muut sitten ei. Tervetuloa Lahteen.

                                    Comment


                                      Tuolla valuttelulla vaan saa aikaan sen että samoilla vihreillä ehtii huomattavasti vähemmän autoja risteyksen yli kuin jos ajettaisiin reippaasti siihen risteykseen. Tietysti jos haluaa tehdä muille kiusaa niin silloin on niin tehtävä. Joskus saattaa vaan sattua kohdalle autoilija joka aiheuttaa ikenien kipeytymistä. En siis itse kyllä moista harrasta, mutta äkkipikaisempiakin hahmoja liikenteessä on.

                                      Comment


                                        Kyllä täällä pöndellä on helppoa :)

                                        Comment


                                          Valuttelulla säästää omaa bensaansa, mutta tärvää kaikkien muiden. Kyseessä on ihan puhdas minäminä-ajattelu, jossa muiden ajankäytöllä tai liikenteen yleisellä sujuvuudella ei ole mitään merkitystä. Valoihin valuttelee sama ihmisperse, joka poistuu ympyrästä vilkuttamatta. "Kas, eihän se minua haittaa."

                                          Comment


                                            Ne jotka ovat sitä mieltä että valuttelijat ovat minäminä-miehiä, niin suosittelen tutustumaan liikenteen haitari efektiin sekä miettimään että mitä liikenne sujuu jos vedetään kortteli täyteen autoja ja siellä takana tullaan sivutieltä sinne jonon jatkoksi.

                                            Comment


                                              Tämä valutteluhan on kohta samanlainen kuin nastat vs. kitkat? :-p

                                              Turussa kun aika paljon tulee ajettua iltapäiväruuhkan aikaan Koulukatua, niin huomaa hyvin tuon risteysalueelle ajamisen vaikutuksen. Valutteluun siinä ei pysty kun koko katu on tukossa Martista Pitkämäkeen. Tarpeettomasti jonoja aiheuttaa tuolla se kun Koulukatua (yksisuuntainen ja kolmikaistainen jos joku ei tiedä) kulkevat ajaa risteyksen tukkoon. Sen seurauksena risteäviltä ei pääse yli ja muutama viimeinen kummastakin suunnasta kääntyy vanhoillakin vihreillä. Sen seurauksena kun suoraan ajaville syttyy vihreä, ajetaan risteys taas täyteen ja kun vaihtuu punaisiin, saadaan juuri ja juuri tyhjennettyä risteys ja kääntyjät täyttävät taas Koulukadun. Vihreillä pääsee suoraan ajavista läpi kolmesta viiteen autoa. Ei tarvita kuin pari sykliä ja koko katu on tukossa. Jos suoraan ajajat sen risteyksen jättäisi tyhjäksi, niin liikenne olisi paljon sujuvampaa. Kääntyjät ei sitä tuki.

                                              Comment


                                              • Kapaz: Prismalla on tosiaan paha kun ihmiset ei osaa katsoa opasteita ja sitten jatkavat olevinaan samaa kaistaa, mutta vaihtaakin kaistaa.
                                                Just, mutta Joel, on se kaistamerkkikin (se opaste) jo itsestään aika huvittavan oloinen kaikkine kivoine mutkineen;).

                                                Comment


                                                  Niinsiis en minä puhu risteyksen tukkoon ajamisesta, sehän on pöljää touhua. Minä tarkoitan valuttelulla sitä, että punaisia lähestyttäessä hidastellaan pikkuhiljaa mateluvauhtiin jo monta sataa metriä ennen risteystä. Tällä varmistetaan a) se, etteivät tunnistimella varustetut valot vaihdu suunnitellusti b) kääntyvien kaistalle pyrkivät eivät ehdi omista vihreistään c) vihreiden vaihtuessa kenelläkään risteystä lähestyvistä ei ole vauhtia valmiina, jolloin risteyksen yli ehtii vatulojan takana vain pari autoa muiden jäädessä kiroilemaan velttoilijaa.

                                                  Vinkki polttoaineen säästäjille: jos viimeiset millilitrat pitää sniiduilla muun liikenteen kustannuksella, säästätte enemmän, kun ette lähde autolla ensinkään.

                                                  Comment


                                                  • Yks tuli mieleen tästä keskustelusta: Audiclubin kuskit eivät kutakuinkin pysähdy jos ovat kääntymässä risteävälle tielle, kun ketään ei tule vastaan eikä suojatielläkään ketään ole.

                                                    Eikö sitä autoa ei voi kääntää yli 10km/h vauhista?

                                                    Comment


                                                    • Tuplat
                                                      Viimeksi muokannut pykiz; 17.5.2014, 11:59.

                                                      Comment


                                                        Alkaa vaikuttaa siltä että ainut oikea tapa ajaa audia on kiihdyttää lappu lattiassa. Pysähtyä ja ajaa mutkaan renkaat ulisten pidon rajoilla. Eiköhän se ole tärkeintä ajaa turvallisesti ja varmistua risteyksissä ettei ketään tule. Vaikka pysähtyen jos sillä varmistaa ettei aja kenenkään eteen tai päälle. Kaikkilla ei ole niin kiire, ja osaavat sen ennakoinnin ja lähtevät aikaisemmin liikkeelle. Ja jos ammattiautoilioita niin paljon häiritsee ja saa raivon pintaan, kannattaa varmaan miettiä onko oikealla alalla töissä. Sori ot mutta toivottavasti avaisi vähä silmiä.

                                                        Comment


                                                          Kyse ei ole siitä onko jollain kiire, vaan asiasta jota kutsutaan muun liikenteen huomioimiseksi. Tällä taas saadaan aikaan liikenteesen sujuvuutta, kun ei ajatella vain itseään. Mennään risteyksiin liruttelematta niin että annetaan risteyksen ylittämiseen mahdollisuus mahdollisimman monelle. Risteyksestä lähdetään reippaasti, launch control ei kuitenkaan ole välttämätön. Mutta ei aleta arpomaan sopivaa vaihdetta liikkeellelähtöön kun valot on jo vaihtunut, eikä muutenkaan hidastella liikkeellelähdön kanssa. Sitten kiihdytetään reippaasti tavoite nopeuteen. Liikenteessä on muitakin.
                                                          Viimeksi muokannut Japi; 18.5.2014, 10:31. Perustelu: i puuttui

                                                          Comment


                                                          • Tuossa viimetorstaina otin ihan aikaa liikennevaloissa, 7 minuuttia piti odottaa ja kaikki johtui vaan siitä, kun joku rouvashenkilö golffillaan jätti n. 5 metriä tilaa valoihin, siis ei ollu anturin päällä.

                                                            Eikai ne ois vaihtunu ikinä, ellei eräs "herrasmies" olisi ajanut ohi tuosta rouvasta ja paukauttanut päin punaisia;)).

                                                            Se on 7 minuuttia kuitenkin aikaslailla pitkä aika odotella ja vielä töitten jälkeen. Semmosta... huoh.

                                                            Comment


                                                              Kysehän oli siitä että jos jollekkin ei riitä esim 10km/h kun tullaan esim t-risteykseen. Onko se parempi ajaa kylkeen kun ei kerkeä katsoa kunnolla tai on outo risteys. Sitten kun alkaa ikää olla ei havainnot ole niinkuin super audisteilla. Kuinka moni teistä haluaa lopettaa ajamisen vanhana sen takia että hidastaa liikenteessä muita. Veikkaan että suurin osa (teistäkin) käyttää vielä vippaskonsteja kortin pitämiseksi vanhana.
                                                              Sitä valuttelua ei voi puollustella jos satoja metrejä ennen risteystä ajetaan jo10km/h mutta sopiva rauhallisuus poistaa haitaria mikä hidastaa ja aiheuttaa jopa kolareita. Voisin veikata et kaikki jotka on ajanu ruuhkassa on joutunu joskus jarruttamaan melko lujaa melko pian liikkeellelähdön jälkeen. Tätä ajan takaa sillä että ei se nopea valoihin tulo ja lähteminen ole ainut oikea tapa. Kaikki ajelee miten ajelee eikä kaikkia voi miellyttää. Ajetaan me turvallisesti ja omien ajotaitojen mukaan.
                                                              Ja aiheeseen audikuskit ei provosoidu liikenteessä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X