T:MI KENAN ZAZA PESU (Y-tunnus: 1352995-8), eli toisinsanoen Vuosaaressa Kolumbus ostoskeskuksen parkkihallissa sijaitseva autopesulassa tapahtunutta:
Tyttöystäväni mummin auto vietiin kyseiseen autopesulaan pesuun ja kesärenkaiden vaihtoon. Töiden jälkeen vasemman puolen takarenkaasta puuttui yksi mutteri, pesulasta väitettiin että pinnapultin kierteet olivat jo hajalla kun he rupesivat tekemään töitä (talvirenkaat olivat neljällä pultilla kiinni ja tähän mennessä vaihdettu aina käsin, ilman pulttipyssyä). Kyseessä on 5000km ajettu toista vuotta vanha auto. Rikki menneestä pinnapultista ja hajotetusta mutterista näkee selvästi että sitä on yritetty väkisin runnoa väärille kierteille ilman minkäänlaista esikierrätystä kierteille pulttipyssyllä, jos kierteet olisivat jo olleet rikki niin mutterissa olevat kierteet eivät olisi alkupäästä täysin kuluneet pois ja pinnapultin kärki ei olisi sen näköinen kun se on (ensimmäiset 3 kierrosta ovat aivan rusetilla).
Autopesulan kommentti asiaan oli että "kyllä se rengas pysyy siinä kolmellakin kiinni, vika ei ole meidän aiheuttama mutta jos maksat niin voimme sen joku päivä korjata kun vaan satumme löytämään sopivan kierrepakan". Tietäen että autolla tehdään 2 päivää tapahtuneen jälkeen matka Kokkolaan ja takaisin, eli n. 1000 kilometriä, joka tietenkin on mahdollista myös kolmella pultilla, mutta nyt on kumminkin kyseessä aikamoinen liikenneturvallisuus riski.
Menin tänään itse pesulaan vähän tiedustelemaan korvauksista, esimies ei yllättäen ollut paikalla mutta sain työntekijältä hänen puhelinnumeronsa ja tavoitin hänet. Hän oli edelleen sillä kannalla että kierre oli jo rikki kun he alkoivat tekemään renkaidenvaihtoa, vaikka sanoin että minulla on riittävä näyttö että kierteet ovat menneet pulttia kiinni laitettaessa ja että jos kierteet olisivat olleet tuollaiset niin mutterin laittaminen olisi ollut mahdotonta. Hän kommentoi ensin asiaa että hän ei tiedä mitä hänen työntekijänsä on tehnyt mutta on vakuuttunut että kierre oli jo rikki ja kun tiedustelin asiasta lisää niin hän sanoi itse tehneensä kyseisen renkaidenvaihdon ja että hänellä on näyttöä siitä että kierre on jo ollut rikki ja myönsi sanoneensa mummolle että kyllä kolmella pultilla voi ihan hyvin ajaa, että anna mennä vaan. Kysyin että laittaisiko hän oman äitinsä ajamaan autolla jossa on kolme pulttia kiinni 1000km. Johon hän totesi että:"Tämä ei kuulu enää tähän aiheeseen." Sanoin että vaadin autoon laitettavaksi uutta pinnapulttia, jonka hän kuulema voi vaihtaa mutta haluaisi veloittaa siitä, koska vika ei ole heidän aiheuttama.
Asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan harkitaan vakavasti.
Tyttöystäväni mummin auto vietiin kyseiseen autopesulaan pesuun ja kesärenkaiden vaihtoon. Töiden jälkeen vasemman puolen takarenkaasta puuttui yksi mutteri, pesulasta väitettiin että pinnapultin kierteet olivat jo hajalla kun he rupesivat tekemään töitä (talvirenkaat olivat neljällä pultilla kiinni ja tähän mennessä vaihdettu aina käsin, ilman pulttipyssyä). Kyseessä on 5000km ajettu toista vuotta vanha auto. Rikki menneestä pinnapultista ja hajotetusta mutterista näkee selvästi että sitä on yritetty väkisin runnoa väärille kierteille ilman minkäänlaista esikierrätystä kierteille pulttipyssyllä, jos kierteet olisivat jo olleet rikki niin mutterissa olevat kierteet eivät olisi alkupäästä täysin kuluneet pois ja pinnapultin kärki ei olisi sen näköinen kun se on (ensimmäiset 3 kierrosta ovat aivan rusetilla).
Autopesulan kommentti asiaan oli että "kyllä se rengas pysyy siinä kolmellakin kiinni, vika ei ole meidän aiheuttama mutta jos maksat niin voimme sen joku päivä korjata kun vaan satumme löytämään sopivan kierrepakan". Tietäen että autolla tehdään 2 päivää tapahtuneen jälkeen matka Kokkolaan ja takaisin, eli n. 1000 kilometriä, joka tietenkin on mahdollista myös kolmella pultilla, mutta nyt on kumminkin kyseessä aikamoinen liikenneturvallisuus riski.
Menin tänään itse pesulaan vähän tiedustelemaan korvauksista, esimies ei yllättäen ollut paikalla mutta sain työntekijältä hänen puhelinnumeronsa ja tavoitin hänet. Hän oli edelleen sillä kannalla että kierre oli jo rikki kun he alkoivat tekemään renkaidenvaihtoa, vaikka sanoin että minulla on riittävä näyttö että kierteet ovat menneet pulttia kiinni laitettaessa ja että jos kierteet olisivat olleet tuollaiset niin mutterin laittaminen olisi ollut mahdotonta. Hän kommentoi ensin asiaa että hän ei tiedä mitä hänen työntekijänsä on tehnyt mutta on vakuuttunut että kierre oli jo rikki ja kun tiedustelin asiasta lisää niin hän sanoi itse tehneensä kyseisen renkaidenvaihdon ja että hänellä on näyttöä siitä että kierre on jo ollut rikki ja myönsi sanoneensa mummolle että kyllä kolmella pultilla voi ihan hyvin ajaa, että anna mennä vaan. Kysyin että laittaisiko hän oman äitinsä ajamaan autolla jossa on kolme pulttia kiinni 1000km. Johon hän totesi että:"Tämä ei kuulu enää tähän aiheeseen." Sanoin että vaadin autoon laitettavaksi uutta pinnapulttia, jonka hän kuulema voi vaihtaa mutta haluaisi veloittaa siitä, koska vika ei ole heidän aiheuttama.
Asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan harkitaan vakavasti.
Comment