Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
-
Varmasti saa paineilmavasaralla, kun tarpeeks kauan jaksaa hakata mutta sitä mekkalaa ei kuuntele eläimetkään ja mulla on toinen ranne justiisa viittä vaille leikkauspöytävalmis niin koetan välttää moisia isoja tärinöitä työmaalla parhaani mukaan. Rälläkällä 5min ja tukivarsi lattialla ilman rannekipuja.
Ja ehdottomasti induktiolämmittimellä esikäsittelen kaikki pultit/mutterit mitkä näyttää yhtään siltä että voi vastustaa, töissä kun on tollanen pyörillä oleva järeämpi malli niin saa isompaakin pulttia nopeasti mansikaksi.
Comment
-
Comment
-
Vaihtelin 208 pösöön perjantaina öljyt ja siinä kun oli auto nosturilla, huomasin että alkuputken korvakkeesta puuttuu mutteri siitä kohtaa josta katin alta alkuputki kääntyy auton alle ja taaksepäin. Laitoin musun ja kirrasin kiinni. Lauantaina sitten siirsin autoa tallista ulos ja ihmettelin kun röpsöttää ja käy huonosti, kurkkasin konehuoneeseen ja vuotaa pakokaasua pakosarjan laipan juuresta. Oli ratkennu halki siitä, ilmeisesti se alempana oleva korvake oli sitten vetänyt sen verran sitä pakettia että antoi jostain periksi. Noissa puretech koneissa ei oo tosin ihan ennenkuulomaton vika muutenkaan. Painava katalysaattori on siinä roikkumassa ja 3-pyttynen kone käy niin epätasaisesti että ravistaa konetta vielä jotain oikeeta moottoria enemmän.
No ei siinä auttanu kun ottaa se kattipaketti irti ja tutkia. Lämpösuojat päältä pois, harjailin vähän paikkoja ja totesin että joo, on se halki. Konsultoin muutamaa itseäni kokeneempaa hitsaria, heitin kaiken varovaisuuden luiskaan ja kaivoin tallin hyllyltä puikkokoneen esiin. Porasin halkeaman päät läpi ja nööläsin päälle palkoa. Varovasti pari senttiä kerrallaan ja hakkasin heti hakulla aina perään, sit toisesta päästä sama, sentin pätkä kerrallaan varovasti ja hitaasti edeten ettei vetelisi kun oli niin lähellä kiinnityslaippaa.
Eihän siitä kaunis tullut mutta saa välttää. Lääpin vielä pakoputkitahnaa päälle jos on jäänyt joku hiushalkeaman pätkä johonkin. Sotkee seokset aika tehokkaasti jos vuotaa ennen ykköslambdaa.
- 1 like
Comment
-
Hopsikselle (Hopsiille?) peukku! Kaikki korjuusta paranee, kuten häijääläinen appiukkoni tapaa sanoa. Itse teutaroin vuoden 1934 jenkkiauton jarruosien kanssa. Reilu 90 vuotta on ollut edellisillä omistajilla aikaa sekoittaa osia niin nyt on sellainen mikstuura nippeleitä ja nappeleita ettei sopivan kaltaisia jarruletkuja tahdo ihan heti löytyä. Wappuparaatiin tuli jo ilmoittauduttua eli on jostain kiven silmästä kaivettava sopivat osat.
Comment
-
29v vanha A8 ei menny leimalta läpi. Vuodessa tulee alle 4000km niin jarruissa on yleensä aina jotain askaretta leimalle. 1 tukivarsi ja raidetangonpää väljä sekä toisen puolen käsijarru ei ottanut tarpeeksi. Tukivarsi ja raidetangonpää oli naks ja kops. Käsijarru tuotti hiukan päänvaivaa. Kokeilin ensin uusilla paloilla- ei muutosta. Vaihdoin jarrusatulan--ei muutosta. Vaihdoin uuden jarrulevyn ei vieläkään muutosta, Sit piti ihan oikeesti alkaa tuumailemaan mikä juttu. Vika löytyi kun kömpi auton alle, otti suojapellit pois ja sai käsijarruvaijereiden säätöpalikan esiin. Siellä on sellanen vetolevy johon vaijerit tulee kiinni, jostain syystä se oli jumittunut vinoon josta aiheutui se että toisen puolen vaijeri oli liika kireällä. Käsijarruvipu ei päässyt palautumaan täysin niin liikerata jäi vajaaksi.Rasvaus/putsaus ja taas toimii. Palautin uuden jarrulevyn ja palat takaisin oman tallin hyllyyn odottamaan sitä kun noi vanhat levyt on oikeesti niin paskat et ei mee leimasta läpi :-)
Jos siihen ens viikolla sais ny leiman niin sais kesäautoa kohta alle..
Kesäautossa A4 B6 cabriolet palanut Airbagin valo 6kk ja herjasi kuskin puolen etutunnistinta. Harvinaisen helppo vika oli, edellinen omistaja oli juottanut liittimen johdot kiinni ja sieltähän se oli mukavasti niin juuresta poikki et ei pysty enää juottamaan uudelleen.Uutta liitintä ja korjausjohtoja tilaukseen, josko se siitä tokenis..
Comment
Comment