Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • On se Nogaro vaan niin hieno. Click image for larger version

Name:	17411158191492238391218875229218.jpg
Views:	579
Size:	114,1 Kt
ID:	1983138

    Comment


    • Sotkaan tappelin toisen takanurkan edes jotenkin leimakuntoon alustalta, vähän meinas vastustaa kun alatukivarren pusla oli mennyt naimisiin säätöpultin kanssa ihan kunnolla niin meni rälläkkähommiks.. Vielä toinen puoli niin voi säädellä kulmat kuntoon hammastankorempan jäljiltä.
      Attached Files
      Viimeksi muokannut jaeger; 6.3.2025, 03:20.

      Comment


        Tuolla tavalla jumittaneen pultin saattaa saada paineilmavasaralla paukuttamalla irti. Eli puslan kylkeen vaan tärinää niin kauan kunnes se irtoaa (jos irtoaa). Itse olen saanut pahassa paikassa olevia pultteja sillä tavalla irti.

        Comment


          Ootteko käyttäny noita induktiokuumentimia jumittuneiden pulttien aukasuun? Nyt tuon hiluxin kanssa törmänny enempi jumittuneisiin pultteihi/muttereihin ni mietin sellasen hommaamista.
          Halpiksen sai reilulla 200€

          Comment


          • Varmasti saa paineilmavasaralla, kun tarpeeks kauan jaksaa hakata mutta sitä mekkalaa ei kuuntele eläimetkään ja mulla on toinen ranne justiisa viittä vaille leikkauspöytävalmis niin koetan välttää moisia isoja tärinöitä työmaalla parhaani mukaan. Rälläkällä 5min ja tukivarsi lattialla ilman rannekipuja.

            Ja ehdottomasti induktiolämmittimellä esikäsittelen kaikki pultit/mutterit mitkä näyttää yhtään siltä että voi vastustaa, töissä kun on tollanen pyörillä oleva järeämpi malli niin saa isompaakin pulttia nopeasti mansikaksi.

            Comment


              Aliexpressin 140€ induktiolämmitin ollut pari kuukautta käytössä. Ässän pakosarjan mutterit lähti sillä hienosti auki. Teho vain 1100w, mutta eiköhän tällä harrastaja pärjää.

              Comment


                Motonetin induktiolämmitin ollut kans ihan pätevä ja vaihtosilmukat siihen hakenu Biltemasta.

                Comment


                  Moottorin imuilman ja polttoainesuodattimen vaihto. Näissä on kyllä insinöörit onnistuneet suunnittelemaan vaihtotyön helpoksi.

                  Comment


                    Vaihtelin 208 pösöön perjantaina öljyt ja siinä kun oli auto nosturilla, huomasin että alkuputken korvakkeesta puuttuu mutteri siitä kohtaa josta katin alta alkuputki kääntyy auton alle ja taaksepäin. Laitoin musun ja kirrasin kiinni. Lauantaina sitten siirsin autoa tallista ulos ja ihmettelin kun röpsöttää ja käy huonosti, kurkkasin konehuoneeseen ja vuotaa pakokaasua pakosarjan laipan juuresta. Oli ratkennu halki siitä, ilmeisesti se alempana oleva korvake oli sitten vetänyt sen verran sitä pakettia että antoi jostain periksi. Noissa puretech koneissa ei oo tosin ihan ennenkuulomaton vika muutenkaan. Painava katalysaattori on siinä roikkumassa ja 3-pyttynen kone käy niin epätasaisesti että ravistaa konetta vielä jotain oikeeta moottoria enemmän.

                    No ei siinä auttanu kun ottaa se kattipaketti irti ja tutkia. Lämpösuojat päältä pois, harjailin vähän paikkoja ja totesin että joo, on se halki. Konsultoin muutamaa itseäni kokeneempaa hitsaria, heitin kaiken varovaisuuden luiskaan ja kaivoin tallin hyllyltä puikkokoneen esiin. Porasin halkeaman päät läpi ja nööläsin päälle palkoa. Varovasti pari senttiä kerrallaan ja hakkasin heti hakulla aina perään, sit toisesta päästä sama, sentin pätkä kerrallaan varovasti ja hitaasti edeten ettei vetelisi kun oli niin lähellä kiinnityslaippaa.

                    Eihän siitä kaunis tullut mutta saa välttää. Lääpin vielä pakoputkitahnaa päälle jos on jäänyt joku hiushalkeaman pätkä johonkin. Sotkee seokset aika tehokkaasti jos vuotaa ennen ykköslambdaa.
                    Attached Files

                    Comment


                    • Hopsikselle (Hopsiille?) peukku! Kaikki korjuusta paranee, kuten häijääläinen appiukkoni tapaa sanoa. Itse teutaroin vuoden 1934 jenkkiauton jarruosien kanssa. Reilu 90 vuotta on ollut edellisillä omistajilla aikaa sekoittaa osia niin nyt on sellainen mikstuura nippeleitä ja nappeleita ettei sopivan kaltaisia jarruletkuja tahdo ihan heti löytyä. Wappuparaatiin tuli jo ilmoittauduttua eli on jostain kiven silmästä kaivettava sopivat osat.

                      Comment


                        Parikymmentä vuotta hiljaisessa haussa olleesta ja täältä foorumilta löytyneestä 80 quattron takahelmasta paikkailin vetokoukulle tehtyä reikää. En ole mikään peltitöiden Michelangelo mutta kyllä tuo esikuvaansa alkaa vähän muistuttaa.
                        Attached Files

                        Comment


                          Tuli tuplana

                          Comment


                            29v vanha A8 ei menny leimalta läpi. Vuodessa tulee alle 4000km niin jarruissa on yleensä aina jotain askaretta leimalle. 1 tukivarsi ja raidetangonpää väljä sekä toisen puolen käsijarru ei ottanut tarpeeksi. Tukivarsi ja raidetangonpää oli naks ja kops. Käsijarru tuotti hiukan päänvaivaa. Kokeilin ensin uusilla paloilla- ei muutosta. Vaihdoin jarrusatulan--ei muutosta. Vaihdoin uuden jarrulevyn ei vieläkään muutosta, Sit piti ihan oikeesti alkaa tuumailemaan mikä juttu. Vika löytyi kun kömpi auton alle, otti suojapellit pois ja sai käsijarruvaijereiden säätöpalikan esiin. Siellä on sellanen vetolevy johon vaijerit tulee kiinni, jostain syystä se oli jumittunut vinoon josta aiheutui se että toisen puolen vaijeri oli liika kireällä. Käsijarruvipu ei päässyt palautumaan täysin niin liikerata jäi vajaaksi.Rasvaus/putsaus ja taas toimii. Palautin uuden jarrulevyn ja palat takaisin oman tallin hyllyyn odottamaan sitä kun noi vanhat levyt on oikeesti niin paskat et ei mee leimasta läpi :-)
                            Jos siihen ens viikolla sais ny leiman niin sais kesäautoa kohta alle..

                            Kesäautossa A4 B6 cabriolet palanut Airbagin valo 6kk ja herjasi kuskin puolen etutunnistinta. Harvinaisen helppo vika oli, edellinen omistaja oli juottanut liittimen johdot kiinni ja sieltähän se oli mukavasti niin juuresta poikki et ei pysty enää juottamaan uudelleen.Uutta liitintä ja korjausjohtoja tilaukseen, josko se siitä tokenis..

                            Comment

                            Working...
                            X