Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ajoneuvosaksinosturin ajosiltojen ruosteenpoisto ja uudelleen maalaus. Muutaman vuoden kesti kiinanpoikien maalaukset. Laiton Mastonin pensselillä levitettävää maalia tilalle. Saas nähdä kuin kauan kestää. Vähän Miranolin tyyppistä koostumukseltaan eli kuivaa varmaan viikon :-)

    Comment


      Taas vähän remontintynkää. Aamulla kattelin että lammikko auton alla, ekana mielessä että onko viime remontissa jääny ohjausvaihteen banjo löysälle tms. No ei ollutkaan öljyä vaan jäähdytinnestettä. Oli sen verran salakavala vuoto, kun ei näkynyt missään selkeää vuotojälkeä. Lopulta vika löytyi sisäkennolle menevästä o-renkaasta. Lopuksi vaihdoin talouden japanilaiseen moottoriöljyt.
      Attached Files
      Viimeksi muokannut Drunkenmunky; 12.8.2023, 14:40.

      Comment


        Vaihdoin tytön B7 (alt) öljynpaineanturin

        Comment


          Kaikkea ne kehvelit keksii, ei riitä että katalysaattoreita kähveltävät, nyt pitää jo tunkea kaikenmaailman hyrriä pakoputkeen kolisemaan.
          Click image for larger version

Name:	Screenshot_20230902_005708_com.android.gallery3d.jpg
Views:	2142
Size:	98,9 Kt
ID:	1960780

          Comment


            Ei tallissa, vaan takapihalla lauantaina. Autot tykkää siitä, että niitä käytetään. Nuo seitsemisenkymmentä pihalaattaa tuolta kontista ladotuksi tuonne takapihalle meni noin 5 tunnissa. Ja voi veljet että oli taas joka paikka kipiänä sen jälkeen. Seuraavaksi olisi toinen vastaavanlainen pläntti laitettavana, paitti että kaksi kertaa tuon kokoinen, voipi olla että joutuu tekemään kahdessa osassa...
            Attached Files

            Comment


              30 x 30 x 5 cm pihalaatta painaa 11 kg eli 770 kg lasti. Varmaan aika toimiva madallussarja. Oliko "Saat ilmaiseksi, kun viet kaikki kerralla" -tarjous? :D

              Itse laitoin viidettä päivää peräkkäin kuskin oven saranaan Chesterton 723 Spasolvoa siinä toivossa, että sarana herkistyisi edes vähän. Tuntuu olevan aika jumissa.

              Comment


                Appiukko halus peräkärryä taannoin lainaan, olis pihalaattoja vieny mökille. Ei siinä muuten mitään mutta appiukon Focuksen rekisteriotteessa lukee max perävaunumassan kohdalla 490kg. Toi kuomukärry painaa vissiin jotain vajaan 200kg tyhjänä. Ja ne oli isoja laattoja. Ja niitä oli joku nelisenkymmentä. Laskin että 8 laattaa sais lain mukaan laittaa kerralla kärrylle ja että helpompaa on nostaa ne suoraan sinne focuksen konttiin. Tai vetää edes jollain oikeella autolla jossa on vetomassaa sen verran mitä jarruttomaan kärryyn saa laittaa.

                Hyvä että satuin kysyyn mitä varten sitä kärryä tarvittiin. Muuten sen olis vaan joku lempannu laitoihin asti täyteen ja lähdetty repiin foortilla mökille.

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja pta Näytä viesti
                  30 x 30 x 5 cm pihalaatta painaa 11 kg eli 770 kg lasti. Varmaan aika toimiva madallussarja. Oliko "Saat ilmaiseksi, kun viet kaikki kerralla" -tarjous? :D
                  Ei ihan noin paljoa kuitenkaan, piti ihan puntarilla mitata, 18 lb tasan yksi noita laattoja ja se 70 kertaa tekee 1260lb. Se on kiloina 571.5kg. Vaan onhan sekin tietysti aika herkku määrä kiveä.

                  Comment


                    +RISU ne meksikolaisten tekemät laatat sielläpäin on ohuempia ja kevempiä kuin täällä :D

                    Comment


                    • Viime viikonloppuna, ensimmäisen kerran 15 vuoteen, ajoin vanhalla volkkarilla.




                      Viimeksi muokannut Killeri; 17.10.2023, 11:36. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

                      Comment


                        Lisälämmittimeen uuden pakoputken ja tuli sopivasti itse tehdyn näköinen. Tarvii lyhentää myöhemmässä ajankohdassa.
                        On se nyt silti parempi kun on enemmän putkea kuin reikää.

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja +RISU Näytä viesti

                          Ei ihan noin paljoa kuitenkaan, piti ihan puntarilla mitata, 18 lb tasan yksi noita laattoja ja se 70 kertaa tekee 1260lb. Se on kiloina 571.5kg. Vaan onhan sekin tietysti aika herkku määrä kiveä.
                          Emäntä törmäsi vironperällä tuttuihi. Avensiksessa n. 400kg kontissa. Audissa lähemmä 500kg. Et jotain iloa on ilmajousituksesta...kumpakohan tullia kiinnostaa enemmän :)

                          Comment


                          • Ajelin tallille ja tarkoitus oli vaihtaa talvirenkaat, korjata ovenkahvojen valoja ja muuta pientä.
                            Urakka hieman eskaloitui ja päätin että nyt on hyvä hetki myllyttää auto ja laittaa keraaminen pinnoite.
                            Attached Files

                            Comment


                            • Click image for larger version

Name:	B8BC5C59-952A-4424-9184-1E989CD30532.jpeg
Views:	1590
Size:	214,7 Kt
ID:	1963628 Kennon vaihto…

                              Comment


                                ABS anturin vaihto. Miksi ne ei ikinä lähde ehjänä irti? Ainakaan mk4 pohjaisista.

                                Comment


                                  Juuri torstaina tuskailin C5 quattron taka-anturin kanssa. Ensin meni se M6 pultti poikki ja sitten piti porata/pilkkoa/murskata/nyppiä vanha anturi reiästä pois varoen samalla, ettei poraa pulssikehään saakka. Sopivan paksuinen poranterä oli niin pitkä, ettei mahtunut akkukoneen kanssa lokasuojan sisälle, joten aikamoista nyhräämistä tuo oli. Jos olisi ottanut suosiolla vetarin pois, niin olisi voinut lyödä sen vanhan anturin reiän läpi pois.

                                  Vetarin suojakumin vaihto eteen oli lopulta paljon nopammin tehty.

                                  Comment


                                    Jos anturi on itsellä hajonnut irrottaessa oon rukannut puuruuvin kiertää sinne vanhaan anturin jämään ja sillä vetänyt raadon pois

                                    Comment


                                      Tein M6 kierteen ja tuli vaan metallin palasia mukana. Murskasin loput muovit pois.

                                      Comment


                                        Vaihdoin Rouvan 8V:hen takajouset ja sisälämmittimen lisälämmitinvastuksen. Oli likellä, ettei olisi auto palanut.
                                        ​​​​​

                                        Comment


                                        • Lauantait näyttää olevan itsellä ABS- anturi aikaa… pojan A3 TQ 8L, kesästä alkaen mittaristossa loistanut ABS valo viimein sammunut :) Vika paikoitettiin yleismittarilla mV mittaamalla, muista antureista kertaluokkaa suurempi jännite fillaria pyörittämällä. (huhu, ilmeisesti jostain vuosimallista alkaen uudempien anturit ei jännitemittausta kestä?)

                                          Terroristiristolle kiitokset vielä virallisesta varmistuksesta, että ko. nurkasta ei nopeussignaalia tullut.

                                          Olipa pultti kiinni ja on edelleen, ei lähtenyt akkukoneella iskemällä, ei lyöntimeisselillä, ei lyöntituurnalla, kanta porattu pois, ei pidä nylocit liimattuna ja hankala potero saada kunnon pihdeilläkään kiinni. Satula pois, levy pois ja vanha anturi ulkoa lyömällä pois ja uusi tilalle ”vanhaan pinnapulttiin” ja jo toimii.

                                          Samalla etulevyt ja palat uusiksi, mäntien herkistelyt ja uudet nesteet joka nurkkaan ja uusintanäytön varaus konttorille.

                                          Comment


                                          • Se tunne, kun coiloverin lukitusmutteri on kiinni. Toinen puoli ymmärsi luovuttaa voiman edessä, mutta kuskin puoli on kovaa kiinni. Ja klemmarit loppui tallista…..

                                            Comment


                                              Allroadin etupussi tuli vaihdettua ja ylätukivarret siinä samalla, kun oli tolppa valmiiksi kädessä. Lopuksi ennen kuin otin auton nosturilta alas ihmettelin mihin 18 mm hylsy oli kadonnut.... No tolppa uudestaan pöydälle ja sieltä iskarin yläpäästähän kupin alta se hylsy löytyi.

                                              Oireena siis oli, että pakkasella alkoi etunurkka pudota vuorokaudessa tonttiin, eikä meinannut lopulta edes nousta ylös. Pussi oli alareunasta pykinyt ja toiselle pouolell olin vaihtanut jo aiemmin uuden pussin, joten vikaa ei tarvinnut etsiä O-renkaista.

                                              Comment


                                                Sovittelin hieman muoviosia paikoilleen konehuoneeseen, alkaa olemaan kyseiset suojat melko hankalia löytää
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                  Siistille näyttää jo konehuone pikkukoppasessa

                                                  CB:n kuukausia pätkissä jatkunut kytkinremppa etenee, piti tilata kytkimen keskimutterin avaushylsy ja kytkimen kiinnipitotyökalu, mutta silti piti leikata se auki. Ahtaat paikat mutta halppisvingulla jopa onnistu

                                                  Comment


                                                    Vaihdoin kutoseen takaiskarit. Eipä ole kovasti vaikea operaatio mutta C8/4K:ssa on sellainen hölmö muovikläpsä alatukivarren ympärillä haitoilla ja kuraa keräämässä. Kun 20 asteen pakkasesta ajaa auton sisälle ja alkaa heti askartelemaan siitä lukitustappeja auki niin nehän meni säleiksi samantein. Vaan näyttäis se rakenne vähän kertakäyttöiseltä muutenkin ja saa ne pelkät lukitusnatsat vaihdettua jälkeenpäin erikseenkin. Tällä hetkellä suojamuoveja pitää väliaikaisen pysyvästi kiinni nippusiteet.

                                                    Comment


                                                      4f etulaakerin vaihto. 8v vetonivelen vaihto. Oli aikalailla naps und kops.

                                                      Comment


                                                        Jakopään toverin renaulttiin. Siinä kahteen mieheen tehtiin, minä siinä moottorin yläpuolella ja kaveri pyöräkotelon puolella niinkun poikittaismoottoristen kanssa yleensä tarvii sisälokarin takaa tehdä. Tuli sitten jakopään jälkeen ensimmäisen käynnistyksen aika ja startti pyörittää kuin tulpatonta mopoa, ihan kun ei olisi puristuksia ollenkaan.

                                                        "Kai sää laitoit sen dampperipyörän ja kunkkupultin paikalleen?" Ehdin kysymään ja siinä vaiheessa kaveri sanoo että "ei täällä tapahdu mitään, ei toi hihna pyöri".

                                                        Että semmosta. En tarkistanu itte, olis varmaan ehkä kannattanu. Tossa moottorikonstruktiossa kampuran hammaspyörä on pelkällä dampperin ja pultin kitkalla kiinni kampiakselissa. Siinähän se kampiakseli iloisesti pyörii kun startti pyörittää ja hammaspyörä pysyy paikallaan. Tallista valot pois ja huomenna ajottaan uudestaan (yksinään) jako paikalleen ja mittaileen puristuksia. Lähtöoletus on että vähintään kahdesta mukista on venttiilejä mutkalla. Kuulen jo paalipuristimen äänen.

                                                        Comment


                                                          Siis mikä Rellu toi on?

                                                          Comment


                                                            Joku nolkytluvun perus 16v bensa. Samaa mottia käytetty monessa mallissa.

                                                            Vaan ei ehkä kannata lottoa laittaa. Pidin motivaatiovapaata eilisen päivän ja menin tänään talliin jatkamaan. Otin sekopään auki uudestaan, ajoitin merkkeihin ja laitoin kiinni. Sehän lähti käyntiin.

                                                            On käynyt vissiin tuuri että starttimoottorin voima ei ole riittänyt rikkomaan venttiilejä. En olisi kyllä uskonut mutta nyt se on kasattu, käytetty lämpimäksi, jäähdytysjärjestelmä ilmattu ja auto jo takaisin maantiellä.

                                                            Taitaa olla parempi kun ei sekaannu renaulttiin muuta kun XO:na.
                                                            Viimeksi muokannut hopsis; 3.3.2024, 18:54.

                                                            Comment


                                                              Q7:aan ei edelleen ole tarvinnut ku dieseliä tankkiin (kopotikop), niin jatkuu nää muun merkkisten höpinät..
                                                              Eli Citikan viimestelyä. Tänään vielä kuraläpät kiinni ja räjähdyssuoja laatikon ympärille, ettei vauhtipyörä löydä tietänsä kuskin haaruksiin=) Lauantaina olis tarkotus käydä ajamassa piiitkästä aikaa jokkiskisat. Pojan kans sitten kesällä enemmän.
                                                              Tekniikka Samarasta hyvällä välitetyllä lootalla ja lukolla. On kyllä ollut makia peli päästellä, ainakin jäällä.

                                                              Click image for larger version  Name:	IMG_20240303_102520.jpg Views:	0 Size:	207,3 Kt ID:	1967710
                                                              Attached Files
                                                              Viimeksi muokannut msippala; 5.3.2024, 15:53.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X